Waarom stem je dan als het met tegenzin is?tomgtr schreef: 11 mar 2021, 15:49 Waarom mag je niet benoemen dat je niet kan of wil samenwerken met een partij dieals speerpunten in programma hebben staan waarvan je weet dat dat onmogelijk is? Is nu zeggen dat je niemand uitsluit maar wel zeggen dat dat alleen kan als ze punten a, b, c, d h en l uit hun wensen schrappen niet nog nepper? Dan kan je maar beter zeggen waar het op staat. Dat gezegd hebbend, van D66 en GL zou ik A tot Z van hun programma afwijzen. Echter zijn die dingen ofschoon idioot wel mogelijk per grondwet. Ik weet het ook niet. Ik zit er niet bij en stem met grote tegenzin.
Nederlandse verkiezingen 2021
- Luco
Re: Nederlandse verkiezingen 2021
- Henk Jan
We leven in een coalitie land, dus compromissen zullen er ALTIJD gesloten moeten worden. Dan kan je nooit een partij bij voorbaat uitsluiten omdat standpunt X je niet aanstaat.tomgtr schreef: 11 mar 2021, 15:49 Waarom mag je niet benoemen dat je niet kan of wil samenwerken met een partij dieals speerpunten in programma hebben staan waarvan je weet dat dat onmogelijk is? Is nu zeggen dat je niemand uitsluit maar wel zeggen dat dat alleen kan als ze punten a, b, c, d h en l uit hun wensen schrappen niet nog nepper? Dan kan je maar beter zeggen waar het op staat. Dat gezegd hebbend, van D66 en GL zou ik A tot Z van hun programma afwijzen. Echter zijn die dingen ofschoon idioot wel mogelijk per grondwet. Ik weet het ook niet. Ik zit er niet bij en stem met grote tegenzin.
Gewoon arrogantie en imo zelfs verkiezingsfraude.
-
Onlinetomgtr
Niet stemmen, zelfs niet blanco betekent dat ik ook een beetje op denk, Nida, Bij1, GL, SP, D66, PVDA stem. Dat nooit.Luco schreef: 11 mar 2021, 15:51Waarom stem je dan als het met tegenzin is?tomgtr schreef: 11 mar 2021, 15:49 Waarom mag je niet benoemen dat je niet kan of wil samenwerken met een partij dieals speerpunten in programma hebben staan waarvan je weet dat dat onmogelijk is? Is nu zeggen dat je niemand uitsluit maar wel zeggen dat dat alleen kan als ze punten a, b, c, d h en l uit hun wensen schrappen niet nog nepper? Dan kan je maar beter zeggen waar het op staat. Dat gezegd hebbend, van D66 en GL zou ik A tot Z van hun programma afwijzen. Echter zijn die dingen ofschoon idioot wel mogelijk per grondwet. Ik weet het ook niet. Ik zit er niet bij en stem met grote tegenzin.
- Luco
Is dat zo?tomgtr schreef: 11 mar 2021, 16:07Niet stemmen, zelfs niet blanco betekent dat ik ook een beetje op denk, Nida, Bij1, GL, SP, D66, PVDA stem. Dat nooit.Luco schreef: 11 mar 2021, 15:51Waarom stem je dan als het met tegenzin is?tomgtr schreef: 11 mar 2021, 15:49 Waarom mag je niet benoemen dat je niet kan of wil samenwerken met een partij dieals speerpunten in programma hebben staan waarvan je weet dat dat onmogelijk is? Is nu zeggen dat je niemand uitsluit maar wel zeggen dat dat alleen kan als ze punten a, b, c, d h en l uit hun wensen schrappen niet nog nepper? Dan kan je maar beter zeggen waar het op staat. Dat gezegd hebbend, van D66 en GL zou ik A tot Z van hun programma afwijzen. Echter zijn die dingen ofschoon idioot wel mogelijk per grondwet. Ik weet het ook niet. Ik zit er niet bij en stem met grote tegenzin.
Het gaat toch om de percentages van de mensen die wel stemmen.
-
Onlinetomgtr
Ja en nee. Met je eens dat een cordon sanitaire niet wenselijk is. Aan de andere kant, wat heeft het voor zin om te praten met een partij die als hoofdonderwerp een ongrondwettelijke visie heeft. En wil die partij überhaupt wel regeren als je dat op papier zet. Zoals bij eerdere verkiezingen geloof ik helemaal niet dat sommige partijen WILLEN regeren. En als luis in de pels in de oppositie hebben hebben ze wel degelijk een nuttige functie.Henk Jan schreef: 11 mar 2021, 15:56We leven in een coalitie land, dus compromissen zullen er ALTIJD gesloten moeten worden. Dan kan je nooit een partij bij voorbaat uitsluiten omdat standpunt X je niet aanstaat.tomgtr schreef: 11 mar 2021, 15:49 Waarom mag je niet benoemen dat je niet kan of wil samenwerken met een partij dieals speerpunten in programma hebben staan waarvan je weet dat dat onmogelijk is? Is nu zeggen dat je niemand uitsluit maar wel zeggen dat dat alleen kan als ze punten a, b, c, d h en l uit hun wensen schrappen niet nog nepper? Dan kan je maar beter zeggen waar het op staat. Dat gezegd hebbend, van D66 en GL zou ik A tot Z van hun programma afwijzen. Echter zijn die dingen ofschoon idioot wel mogelijk per grondwet. Ik weet het ook niet. Ik zit er niet bij en stem met grote tegenzin.
Gewoon arrogantie en imo zelfs verkiezingsfraude.
-
Onlinetomgtr
Even van internet geplukt:Luco schreef: 11 mar 2021, 16:10Is dat zo?
Het gaat toch om de percentages van de mensen die wel stemmen.
De uitslag wordt uiteindelijk bepaald door het aantal wel-uitgebrachte stemmen. De niet-uitgebrachte stemmen worden daarmee (automatisch ?) versleuteld naar rato van het aantal wel uitgebrachte stemmen.
Een heel kort voorbeeldje : er zijn 100 stemmen. 30 voor partij a, 40 voor partij b en 10 voor partij c. 20 mensen hebben niet gestemd., 80 dus wel.
Nu worden die 20 stemmen ’ verdeeld’ naar diezelfde ratio : 3/8 naar partij a, 4/8 naar partij b en 1/8 naar partij c.
Zijn er van die 20 niet-stemmers 10 blanco stemmers, dan zouden er 10 worden versleuteld en zijn die andere 10 feitelijk niet-bestaand.
-
Als iets volgens de grondwet niet kan dan is het makkelijk. Wilders zal daarin nooit volledig z'n zin krijgen, dat zal hij zelf ook weten. Net zoals Groen Links nooit hun klimaatfetisch tot uitvoer krijgt. Feit is wel dat 62% van de Nederlanders de Islam als bedreiging ziet. Niet als een probleempje, maar als bedreiging. En Rutte sluit de enige (en twee na grootste) partij die dat in zijn programma heeft staan volledig en op voorhand uit. Er blijven ook binnen de grondwet genoeg mogelijkheden om Islamisering tegen te houden, zonder gelijk de vrijheid tot godsdienst te schrappen. Begin eens met het afschaffen van ritueel slachten.
- Luco
- Luco
Volgens de kiesdeler die we hier hanteren dus niet, alleen de stemmers worden gerekent, alleen is de kiesdeler dan lager .tomgtr schreef: 11 mar 2021, 16:13Even van internet geplukt:
De uitslag wordt uiteindelijk bepaald door het aantal wel-uitgebrachte stemmen. De niet-uitgebrachte stemmen worden daarmee (automatisch ?) versleuteld naar rato van het aantal wel uitgebrachte stemmen.
Een heel kort voorbeeldje : er zijn 100 stemmen. 30 voor partij a, 40 voor partij b en 10 voor partij c. 20 mensen hebben niet gestemd., 80 dus wel.
Nu worden die 20 stemmen ’ verdeeld’ naar diezelfde ratio : 3/8 naar partij a, 4/8 naar partij b en 1/8 naar partij c.
Zijn er van die 20 niet-stemmers 10 blanco stemmers, dan zouden er 10 worden versleuteld en zijn die andere 10 feitelijk niet-bestaand.
-
Onlinetomgtr
Mee eens, een rechtse partij die en de grondwet en mijn bankrekening respecteert en dit op de agenda heeft staan lijkt me een verademing. Maar helaas.Tom schreef: 11 mar 2021, 16:16 Als iets volgens de grondwet niet kan dan is het makkelijk. Wilders zal daarin nooit volledig z'n zin krijgen, dat zal hij zelf ook weten. Net zoals Groen Links nooit hun klimaatfetisch tot uitvoer krijgt. Feit is wel dat 62% van de Nederlanders de Islam als bedreiging ziet. Niet als een probleempje, maar als bedreiging. En Rutte sluit de enige (en twee na grootste) partij die dat in zijn programma heeft staan volledig en op voorhand uit. Er blijven ook binnen de grondwet genoeg mogelijkheden om Islamisering tegen te houden, zonder gelijk de vrijheid tot godsdienst te schrappen. Begin eens met het afschaffen van ritueel slachten.
-
Ongrondwettelijk? Je doelt op het immigratievraagstuk?tomgtr schreef: 11 mar 2021, 16:11 Aan de andere kant, wat heeft het voor zin om te praten met een partij die als hoofdonderwerp een ongrondwettelijke visie heeft.
Dan doe je toch voorstellen om de wet te veranderen? Het is helemaal niet zo moeilijk hoor.
Eerste voorwaarde is wel uit de EU, want anders ga je de immigratievraagstukken never nooit oplossen en zeker niet met de VVD.
-
Onlinetomgtr
Dat de EU aangepast moet worden is duidelijk. Uit de EU zeker geen voorstander van.
-
Niet uit de EU ==> geen aanpassing van het immigratie beleid.tomgtr schreef: 11 mar 2021, 16:59 Dat de EU aangepast moet worden is duidelijk. Uit de EU zeker geen voorstander van.
Als dan onlangs duidelijk werd dat 25 jaar migratie ons 400mld heeft gekost, dan zou ik me toch serieus zorgen maken over mijn bankrekening voor de toekomst.
-
Onlinetomgtr
En uit de EU gaan kost niks denk je? Maar goed, deze discussie hebben we al gehad. Geloof niet dat we het hierover ooit eens worden.
- alt
IJsland, Noorwegen, Zwitserland, alle 3 niet in de EU, doen het beter dan de landen in de EU.
De EU is en ondemocratische organisatie van uitgerangeerde politici, die over datum, die een groot deel van Europa besturen als een junta.
Dit model van de EU zal geen lang bestaan hebben.
De EU is en ondemocratische organisatie van uitgerangeerde politici, die over datum, die een groot deel van Europa besturen als een junta.
Dit model van de EU zal geen lang bestaan hebben.
-
Onlinetomgtr
Hierin vergis je je toch iets denk ik. Ten eerste betalen 2 van de drie wel dik voor de EU. Komt nog bij dat de 2 noordelijke landen zeer afgelegen liggen en zeker IJsland een micky morse economie is die het toch niet echt van handel en doorvoer moet hebben. Noorwegen zit op oliegeld. Helemaal onvergelijkbaar. En Zwitserland goed, ja deels maar ook zat met immigratieproblematiek.
-
Wacht maar tot we overladen zijn met eurobonds en we de schulden van de zwakke broeders vol voor de kiezen krijgen.
Maar dan is het wel te laat.

- alt
Liechtenstein, Andorra, Monaco doen beter dan de EU.
Ook kleine staten met een klein markt, maar de Eu helemaal niet nodig hebben.
- 350 Z
Immigratie kan echt wel meteen stopgezet worden, kijk maar naar bv. Hongarije, zei hebben lak aan de EU op dat gebied.
-
Onlinetomgtr
3 mini staatjes die GEEN handels of transito functie hebben en alleen bestaansrecht als opslag van zwart geld of belastingvrije zone, 3 geweldige voorbeelden. Nog meer?alt schreef: 11 mar 2021, 22:37 Liechtenstein, Andorra, Monaco doen beter dan de EU.
-
Onlinetomgtr
Ja laten we Hongarije en Polen als lichtende voorbeelden in Europa willen.350 Z schreef: 12 mar 2021, 09:19 Immigratie kan echt wel meteen stopgezet worden, kijk maar naar bv. Hongarije, zei hebben lak aan de EU op dat gebied.
- daNpy
Polen heeft het anders best goed gedaan op financieel gebied. Eerst steuntrekker, nu opgegroeid tot meebetaler.
-
Onlinetomgtr
Dat is overigens exact de visie achter de EU (zeker wat Frankrijk betreft).daNpy schreef: 12 mar 2021, 09:37Polen heeft het anders best goed gedaan op financieel gebied. Eerst steuntrekker, nu opgegroeid tot meebetaler.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik kwam dit op FB tegen, even screenshot gemaakt. Dit is voor verschillende interpretaties vatbaar en de comments eronder zijn niet mals...

-
Ik begrijp dat het gisteravond gezellig was bij Jinek?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1703312 ... ijn-koning
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2120824 ... t-in-jinek
https://twitter.com/THiddema/status/1370155713029365764
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1703312 ... ijn-koning
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2120824 ... t-in-jinek
https://twitter.com/THiddema/status/1370155713029365764