Laat ze de N34 maar eens verdubbelen!jos_br schreef: ↑05 dec 2019, 08:39Dit, en dan de berichten over de verdubbeling van het aantal daklozen kan ik even niet meer rijmen.....Robin schreef: ↑05 dec 2019, 08:01 En dit en alle uitkeringen en het ambtelijk apparaat:)))))
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ielzoekers
Jos.
Fijnstoftoeslag...
- Arthur
- Berichten: 39964
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Fijnstoftoeslag...
-
- Berichten: 3269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Fijnstoftoeslag...
Zonde van het geld, wie rijdt daar nou...
- Arthur
- Berichten: 39964
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Fijnstoftoeslag...
Geen idee, maar het lijkt mij wel wat
- JP
- Berichten: 31504
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Hielke
- Berichten: 11457
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10465
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Fijnstoftoeslag...
Er is tenminste niks zwart gemaakt.........
-
OnlineLuco
- Berichten: 28007
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Arthur
- Berichten: 39964
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Hielke
- Berichten: 11457
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Fijnstoftoeslag...
Dit was nog maar pagina 1
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26881
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
OnlineLuco
- Berichten: 28007
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- HJ2
- Berichten: 3583
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Fijnstoftoeslag...
Wij van WC Eend...
-
OnlineLuco
- Berichten: 28007
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Fijnstoftoeslag...
ow wist niet dat de autorai brandstof produceerde
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Fijnstoftoeslag...
Vanmiddag toch echt de brief ontvangen, 58 euro per kwartaal extra betalen...
-
Online
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: Fijnstoftoeslag...
Klein Kickje....mijn buurman overweegt de aankoop van een auto uit 2006 op diesel met Euro 4 (is te zien bij RDW). Is hij dan per definitie vrijgesteld van de fijnstoftoeslag?
-
- Berichten: 3269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Fijnstoftoeslag...
Je zou denken van wel maar controleer de uitstoot op RDW.nl.
De dakloze Beetle TDI van m'n vrouw staat als Euro4 op kenteken maar met een "achteraf"( via PON, een maand na afgifte kentekenbewijs...) ingebouwd roetfilter.
Wel gunstig voor de milieuzones maar toch fijnstoftoeslag.
De dakloze Beetle TDI van m'n vrouw staat als Euro4 op kenteken maar met een "achteraf"( via PON, een maand na afgifte kentekenbewijs...) ingebouwd roetfilter.
Wel gunstig voor de milieuzones maar toch fijnstoftoeslag.
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Fijnstoftoeslag...
Mijn Pajero is van 2007, euro 4 met roetfilter en ik betaal geen fijnstof toeslag.
De Terrano hiervoor had geen roetfilter en was daarmee wel de klos.
De Terrano hiervoor had geen roetfilter en was daarmee wel de klos.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Fijnstoftoeslag...
In Belgistan staan ze al veel verder met de heksenjacht precies. Diesels mogen enkel nog de Lage emmisiezones in grote steden in vanaf EUR 5 en meer. Op mijn aanslagbiljet van de verkeersbelasting staat de belasting nog vermeld voor de "vergroening" en dan staan alle toeslagen apart vermeld. Voor mijn e38 728i was de verkeersbelasting een aantal jaar terug 700 EUR per jaar, nu met de Co²/milieu aflaten is dat 1400 EUR per jaar
Misschien toch nog iets dat voor sommige Nederlanders relevant kan worden. Voornamelijk mensen die Belgistan door moeten om naar Frankrijk of Spanje te rijden, al dan niet met een sleurhut aangekoppeld
Si vous comprenez le français:
https://www.walloniebassesemissions.be/ ... e-concerne
Vanaf 2023 wordt heel Wallonië een Lage emmisiezone, ze beginnen bij EUR1 , vanaf dan elk jaar dat verstrijkt schakelen ze een EURnormpje hoger tot 2026 en dan met tussenpauzes van 2 jaar waar het voorlopig eindigt dat je Wallonië niet meer binnenmag tenzij je een EUR6 voertuig afkomt.
1 opmerkelijk punt is de vrijstelling " Les véhicules qui parcourent annuellement moins de 3.000 km"
Geen idee hoe ze dat gaan monitorren, en zeker bij buitenlanders...
Maar wees dus gewaarschuwd als je met je classic of youngtimer eens wil gaan toeren in de Alpen/Vogezen/...
Of in mijn geval: met mijn dagelijkse wagen rondrijden ( ik woon op 10 km van de Waalse grens)
Het gekke is dat dit compleet onder de radar is gebleven, Al zeker in de Vlaamsche media, laat staan buiten Belgistan.
Dan lees ik in dit draadje graag over de goede bedoelingen van leden zoals markm. Maar in realiteit voed je met die goede bedoelingen dit soort ECO fascisme dat netto onder de streep volgens mij veel schadelijker is voor mens en milieu: De push naar EV , perfect goed functionerende wagens die moeten worden afgedankt ( creatie van afval, onnodige energieverspilling voor nieuwe wagens te produceren), stimuleren van sociale ongelijkheid door mensen die enkel een (goedkope) tweedehands wagen kunnen veroorloven uit de boot te duwen, het nodeloos complexer maken van verbrandingsmotoren waardoor ze storingsgevoeliger zijn en minder lang meegaan, studies over roetfilters die aantonen dat roetdeeltjes die toch nog uitgestoten worden kleiner zijn en nog dieper in de longen kunnen doordringen,... ik kan nog wel even doorgaan. Ook op vele andere vlakken dan koning auto uiteraard.
Misschien toch nog iets dat voor sommige Nederlanders relevant kan worden. Voornamelijk mensen die Belgistan door moeten om naar Frankrijk of Spanje te rijden, al dan niet met een sleurhut aangekoppeld
Si vous comprenez le français:
https://www.walloniebassesemissions.be/ ... e-concerne
Vanaf 2023 wordt heel Wallonië een Lage emmisiezone, ze beginnen bij EUR1 , vanaf dan elk jaar dat verstrijkt schakelen ze een EURnormpje hoger tot 2026 en dan met tussenpauzes van 2 jaar waar het voorlopig eindigt dat je Wallonië niet meer binnenmag tenzij je een EUR6 voertuig afkomt.
1 opmerkelijk punt is de vrijstelling " Les véhicules qui parcourent annuellement moins de 3.000 km"
Geen idee hoe ze dat gaan monitorren, en zeker bij buitenlanders...
Maar wees dus gewaarschuwd als je met je classic of youngtimer eens wil gaan toeren in de Alpen/Vogezen/...
Of in mijn geval: met mijn dagelijkse wagen rondrijden ( ik woon op 10 km van de Waalse grens)
Het gekke is dat dit compleet onder de radar is gebleven, Al zeker in de Vlaamsche media, laat staan buiten Belgistan.
Dan lees ik in dit draadje graag over de goede bedoelingen van leden zoals markm. Maar in realiteit voed je met die goede bedoelingen dit soort ECO fascisme dat netto onder de streep volgens mij veel schadelijker is voor mens en milieu: De push naar EV , perfect goed functionerende wagens die moeten worden afgedankt ( creatie van afval, onnodige energieverspilling voor nieuwe wagens te produceren), stimuleren van sociale ongelijkheid door mensen die enkel een (goedkope) tweedehands wagen kunnen veroorloven uit de boot te duwen, het nodeloos complexer maken van verbrandingsmotoren waardoor ze storingsgevoeliger zijn en minder lang meegaan, studies over roetfilters die aantonen dat roetdeeltjes die toch nog uitgestoten worden kleiner zijn en nog dieper in de longen kunnen doordringen,... ik kan nog wel even doorgaan. Ook op vele andere vlakken dan koning auto uiteraard.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26881
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Fijnstoftoeslag...
Dat van Wallonië had idd een tijd terug ook gelezen en is nogal wat. Euro5 zijn echt heel jonge auto’s die al snel niet meer mogen rijden daar.
Verbaast mij ook dat daar weinig media aandacht voor is.
Verbaast mij ook dat daar weinig media aandacht voor is.
-
Online
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Fijnstoftoeslag...
In een aantal Duitse steden zou vanaf september 2019 al de Euro6(!) norm voor diesels en de Euro3 norm voor benzine auto's gelden. Gelukkig heeft de rechter daar uiteindelijk een stokje voor gestoken. Dat was voor veel mensen gewoon onbetaalbaar geweest.
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Fijnstoftoeslag...
Wallonie zal nog wel bijdraaien, dit was inderdaad het plan. Kan me niet voorstellen dat dit er ooit doorheen komt.Tomj schreef: ↑25 mar 2021, 16:20 In Belgistan staan ze al veel verder met de heksenjacht precies. Diesels mogen enkel nog de Lage emmisiezones in grote steden in vanaf EUR 5 en meer. Op mijn aanslagbiljet van de verkeersbelasting staat de belasting nog vermeld voor de "vergroening" en dan staan alle toeslagen apart vermeld. Voor mijn e38 728i was de verkeersbelasting een aantal jaar terug 700 EUR per jaar, nu met de Co²/milieu aflaten is dat 1400 EUR per jaar
Misschien toch nog iets dat voor sommige Nederlanders relevant kan worden. Voornamelijk mensen die Belgistan door moeten om naar Frankrijk of Spanje te rijden, al dan niet met een sleurhut aangekoppeld
Si vous comprenez le français:
https://www.walloniebassesemissions.be/ ... e-concerne
Vanaf 2023 wordt heel Wallonië een Lage emmisiezone, ze beginnen bij EUR1 , vanaf dan elk jaar dat verstrijkt schakelen ze een EURnormpje hoger tot 2026 en dan met tussenpauzes van 2 jaar waar het voorlopig eindigt dat je Wallonië niet meer binnenmag tenzij je een EUR6 voertuig afkomt.
1 opmerkelijk punt is de vrijstelling " Les véhicules qui parcourent annuellement moins de 3.000 km"
Geen idee hoe ze dat gaan monitorren, en zeker bij buitenlanders...
Maar wees dus gewaarschuwd als je met je classic of youngtimer eens wil gaan toeren in de Alpen/Vogezen/...
Of in mijn geval: met mijn dagelijkse wagen rondrijden ( ik woon op 10 km van de Waalse grens)
Het gekke is dat dit compleet onder de radar is gebleven, Al zeker in de Vlaamsche media, laat staan buiten Belgistan.
Dan lees ik in dit draadje graag over de goede bedoelingen van leden zoals markm. Maar in realiteit voed je met die goede bedoelingen dit soort ECO fascisme dat netto onder de streep volgens mij veel schadelijker is voor mens en milieu: De push naar EV , perfect goed functionerende wagens die moeten worden afgedankt ( creatie van afval, onnodige energieverspilling voor nieuwe wagens te produceren), stimuleren van sociale ongelijkheid door mensen die enkel een (goedkope) tweedehands wagen kunnen veroorloven uit de boot te duwen, het nodeloos complexer maken van verbrandingsmotoren waardoor ze storingsgevoeliger zijn en minder lang meegaan, studies over roetfilters die aantonen dat roetdeeltjes die toch nog uitgestoten worden kleiner zijn en nog dieper in de longen kunnen doordringen,... ik kan nog wel even doorgaan. Ook op vele andere vlakken dan koning auto uiteraard.
Netto onder de streep schadelijker voor mens en milieu is natuurlijk onzin, vervuiling van alle componenten mag je nooit bij elkaar optellen, dat is tenslotte altijd plaatselijk en nooit egaal verdeeld.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Fijnstoftoeslag...
Net zoals ze in NL nog zullen bijdraaien in de wijken waar ze de gaskraan dichtdraaien? Naïef met de grote N manmarkm schreef: ↑29 mar 2021, 07:26
Wallonie zal nog wel bijdraaien, dit was inderdaad het plan. Kan me niet voorstellen dat dit er ooit doorheen komt.
Netto onder de streep schadelijker voor mens en milieu is natuurlijk onzin, vervuiling van alle componenten mag je nooit bij elkaar optellen, dat is tenslotte altijd plaatselijk en nooit egaal verdeeld.
Natuurlijk telt netto onder de streep, wij leven toch op de planeet aarde ? Wij mogen de derde wereld nog wat extra vervuilen zodat wij hier " uitstootvrij" mogen rondrijden...
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Fijnstoftoeslag...
Nee zo werkt dat niet. het heeft niks te maken met onder de streep of netto, zoals al gezegd je mag het helemaal niet bij elkaar optellen.Tomj schreef: ↑29 mar 2021, 09:44Net zoals ze in NL nog zullen bijdraaien in de wijken waar ze de gaskraan dichtdraaien? Naïef met de grote N manmarkm schreef: ↑29 mar 2021, 07:26
Wallonie zal nog wel bijdraaien, dit was inderdaad het plan. Kan me niet voorstellen dat dit er ooit doorheen komt.
Netto onder de streep schadelijker voor mens en milieu is natuurlijk onzin, vervuiling van alle componenten mag je nooit bij elkaar optellen, dat is tenslotte altijd plaatselijk en nooit egaal verdeeld.
Natuurlijk telt netto onder de streep, wij leven toch op de planeet aarde ? Wij mogen de derde wereld nog wat extra vervuilen zodat wij hier " uitstootvrij" mogen rondrijden...
Misschien moet je eerst even uitleggen wat jij denkt dat "het milieu" is of inhoud?
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Fijnstoftoeslag...
Het milieu = alle fauna en flora/ ecosystemen, het doel moet zijn om die zo goed mogelijk in stand te houden.
- Djessey
- Berichten: 2207
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: Fijnstoftoeslag...
Misschien heel kort door de bocht, maar al die diesels die technisch nog prima zijn. Gaan die dan niet gewoon de export in?
En dan naar die landen waar direct het roetfilter er onder vandaan gaat?
Anderzijds is dat lekker ver weg, dus das niet onze lucht die we dan vervuilen
En dan naar die landen waar direct het roetfilter er onder vandaan gaat?
Anderzijds is dat lekker ver weg, dus das niet onze lucht die we dan vervuilen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: erwin20vt en 28 gasten