Alles is met elkaar gelinked:)
In gezamenlijkheid, wel met de CU en/of GL als het er op aankomt, maar de PVV hoort niet bij de gezamenlijkheidHoe ziet uw droomcoalitie eruit? U heeft al aangegeven met welke partijen u níet in zee wil.
„Ja, opnieuw niet met de PVV. Dat had ik al besloten toen ik de contouren zag van het PVV-programma en hij neemt natuurlijk de minder-minderuitspraak niet terug. Iedereen kan een fout maken en hem herstellen, maar Wilders herstelt hem niet.”
VVD-Kamerlid Ockje Tellegen wil liever niet meer met CU omdat dit tot stilstand zou leiden op medisch-ethische onderwerpen, zoals abortus en euthanasie.
„Dat snap ik. Als je op die punten verder wilt, moet je niet met CU. Alleen is de luxe er niet om nu te zeggen: we doen het zeker niet met CU. De VVD-kiezer mag er wel op rekenen dat we op medisch-ethische onderwerpen nooit een stap terug zouden zetten.”
Heeft u trek in GL?
„Pff. Als ik Jesse Klaver nou in zo’n RTL-debat over klimaat hoor... Als we het op de GL-manier doen, ligt Nederland op apegapen.”
Maar afwijzen doet u ook niet. Waarom is dat?
„Vanwege de coronacrisis is nu alles anders. We moeten in gezamenlijkheid zorgen dat we een aantal problemen gaan oplossen en hoe we het land weer gaan herstellen. Er komt binnenkort een normaler normaal aan.”
Gelukkig ligt NL dankzij de VVD-manier nu niet op apegapenElise schreef: 06 mar 2021, 10:02 Mark Rutte in het lijsttrekkersinterview met De Telegraaf.
Heeft u trek in GL?
„Pff. Als ik Jesse Klaver nou in zo’n RTL-debat over klimaat hoor... Als we het op de GL-manier doen, ligt Nederland op apegapen.”
Eens. Wie dan. Dacht eerst Kaag maar die heeft verschillende persoonlijke kruistochten...
Alleen trekt ie geen worst van tafelRnd schreef: 06 mar 2021, 09:44 Jaren VVD gestemd, maar dat is nu gewoon een linkse partij geworden. Het verbaast mij ook dat veel VVD-ers baantjes bij het COA hebben. Wat dan stemmen? Ik ga voor Joost Eerdmans. Dat is een rechts geluid, maar hij slaat niet door zoals PVV en FVD.
Hij wilde toch les gaan geven als het met de verkiezingen niet lukt. Misschien kun je hem voorstellen dat jullie ruilen. Probleem opgelost.Bram schreef: 06 mar 2021, 14:19 Geen idee, maar het argument dat er geen beter alternatief is gaat voor mij niet meer op. Als ik morgen omval geeft er binnenkort wel een ander maatschappijleer bij mij op school.
Ja, kan je gelijk de sportscholen opengooien!MarkS schreef: 06 mar 2021, 20:27Hij wilde toch les gaan geven als het met de verkiezingen niet lukt. Misschien kun je hem voorstellen dat jullie ruilen. Probleem opgelost.Bram schreef: 06 mar 2021, 14:19 Geen idee, maar het argument dat er geen beter alternatief is gaat voor mij niet meer op. Als ik morgen omval geeft er binnenkort wel een ander maatschappijleer bij mij op school.![]()
WJ schreef: 06 mar 2021, 20:30Ja, kan je gelijk de sportscholen opengooien!MarkS schreef: 06 mar 2021, 20:27Hij wilde toch les gaan geven als het met de verkiezingen niet lukt. Misschien kun je hem voorstellen dat jullie ruilen. Probleem opgelost.Bram schreef: 06 mar 2021, 14:19 Geen idee, maar het argument dat er geen beter alternatief is gaat voor mij niet meer op. Als ik morgen omval geeft er binnenkort wel een ander maatschappijleer bij mij op school.![]()
Top! Alvast bedankt Bram!
Kaag!? Lees ik dit verkeerd Jans. Dat mens moet weg.328Ti schreef: 06 mar 2021, 17:15Eens. Wie dan. Dacht eerst Kaag maar die heeft verschillende persoonlijke kruistochten...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... gelijkheid
Net als van Kooten en de Bie, er is niets nieuws onder de zon (gelukkig?)smiley schreef: 06 mar 2021, 20:33 +1 voor Yes Minister.
Zeer verrassend hoe vers dit nog is, bijna 50 jaar later.
Nooit zo verdiept in Yes Minister(Van Kooten en de Bie wél, groots was dat)
Zeker een aanrader.