Nederlandse verkiezingen 2021

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Ik kies

CDA
10
9%
ChristenUnie
2
2%
D66
7
6%
Denk
2
2%
Forum voor Democratie
18
16%
GroenLinks
5
4%
Partij voor de Dieren
3
3%
PvdA
0
Geen stemmen
PVV
15
13%
SGP
5
4%
SP
1
1%
VVD
29
25%
50plus
0
Geen stemmen
Anders, nl...
19
16%

Totaal aantal stemmen: 116

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederlandse verkiezingen 2021

Bericht door Robin » 05 mar 2021, 09:22

Dat ben ik met je eens Bram.

Ik heb 'n probleem met Kaag als minister notabene en dan met wie ze getrouwd is.

En ja dat 'was vroeger' blabla.
Slavernij was ook nog veel vroeger en daar moeten wij 'onschuldigen' ook 'voor bloeden' blijkbaar. Elke dag ongeveer...

Dus Kaag had daar nooit moeten zitten.

Elise

Bericht door Elise » 05 mar 2021, 09:28

Bram schreef: 05 mar 2021, 09:15 Zeker niet. Gratis kinderopvang vind ik een prima punt. En dan vooral om dat hele toeslagendrama waardoor duizenden gezinnen doelbewust de vernieling (huwelijken kapot, huizen gedwongen verkopen, kinderen die in armoede opgroeien terwijl dat dus helemaal niet nodig is etc.) in zijn geholpen nog een keer te voorkomen. Echt ongehoord die Belastingdienst van ons. En dan blijkt vandaag ook nog eens door onderzoek van RTL Nieuws dat dit niet speelt sinds 2013, maar waarschijnlijk al sinds 2006. Eén grote chaos daar.
Het hele belastingsysteem moet op de schop, dat hele toeslagen gedoe vraagt om fraude en werken moet lonen naar mijn mening.
Maar voor zover ik kan zien is er, van al die partijen die we nu hebben, niet 1 die een nieuw belastingstelsel in het verkiezingsprogramma heeft staan :bag:

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2021, 10:02

Bij vele partijen en hun aanvoeders denk ik eerder aan ontlasting dan aan belasting....

JP

Bericht door JP » 05 mar 2021, 10:04

Werken moet lonen inderdaad, dus moet je de kloof tussen lui thuis zitten en voor een appel en een ei basisloon je uit de naad werken, die moet groter worden.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 05 mar 2021, 10:22

Bram schreef: 05 mar 2021, 09:15
Opa schreef: 04 mar 2021, 21:41
Bram schreef: 04 mar 2021, 17:23 Niks mis met de eerste 9 punten
:shocking: :please:

Bram alle punten van D66 is wat mis mee. :tooth:
Zeker niet. Gratis kinderopvang vind ik een prima punt. En dan vooral om dat hele toeslagendrama waardoor duizenden gezinnen doelbewust de vernieling (huwelijken kapot, huizen gedwongen verkopen, kinderen die in armoede opgroeien terwijl dat dus helemaal niet nodig is etc.) in zijn geholpen nog een keer te voorkomen. Echt ongehoord die Belastingdienst van ons. En dan blijkt vandaag ook nog eens door onderzoek van RTL Nieuws dat dit niet speelt sinds 2013, maar waarschijnlijk al sinds 2006. Eén grote chaos daar.
Maar wacht eens even, de belastingdienst voert natuurlijk wel die achterlijke regelgeving uit van de politiek. Die politiek die zonodig toeslagen rechtstreeks naar de ouders wilde sluizen en niet direct naar de opvang. Die politiek die er vanuitgaat dat iedereen in de basis integer is die toeslagen aanvraagt, die 900 regeltjes verzint om maar te zorgen dat er beslist niemand een euro minder krijgt dan waar ie recht op heeft en daar 900 kansen om te frauderen mee creëert. De politiek die in de leiding van de belastingdienst bewust schoften positioneert die alarmbellen in de belastingdienst de kop indrukt op verzoek van dezelfde politiek. Het is niet zo moeilijk, de politiek bepaald bij alle (semi)overheidsdiensten en daarmee is bij die diensten de integriteit van 14 hoog uit het raam geflikkerd. Daar is de hele politiek debet aan, ook D66. Sterker nog, als ter één partij altijd jankt over details om iedereen maar gelukkig te maken met het geld van een ander is het D66 wel. Ik durf wel te voorspellen dat D66 gratis kinderopvang niet gaat regelen door gezinnen/ouders genoeg te laten verdienen en zelf de keuze te laten maken waar ze hun eigen geld aan uitgeven. Nee want dan koopt pa een M5 en zijn de kinderen de dupe en gaan niet naar de opvang, of de opvang wordt niet betaald. Kinderen zielig dus dat mag de ondernemer/middeninkomens gaan betalen. Nee D66 is erg intelligent dus laat het denken maar aan hen over............

Gr Ron

Enrico

Bericht door Enrico » 05 mar 2021, 10:25

RS-Ron schreef: 04 mar 2021, 18:31
Bram schreef: 04 mar 2021, 17:23 Niks mis met de eerste 9 punten en het rekeningrijden, daarna wordt het minder.
Nou, ik weet het niet Bram.......... neem nu deze..........

-We stellen tot doel dat reizen met het openbaar vervoer voor afstanden tot minstens 700 kilometer goedkoper moeten zijn dan met de auto en het vliegtuig.

Ik ben bang dat ze dat gaan realiseren door eerst de auto zo te belasten dat ie duurder is dan het OV. Dan blijkt Kaag en haar fanclub te veel te vliegen........ dus dat laten we zo.......... dan geven ze de miljarden voor de upgrade van het OV liever uit aan “zielige” doelen die ze zelf selecteren. Dan deugen ze heel erg vinden ze zelf en dat geeft zo’n rust voor het slapen gaan. Kunnen ze lekker dromen van hun verre vliegvakanties voor culturele inspiratie.................... Maar ik kan er voor deze ene keer naast zitten, natuurlijk.

Gr Ron
Is dat niet al aan het gebeuren? Een Subaru STI die 110k kost, alle sportwagens zijn 2x zo duur als bij de buuren en de goedkoopste auto is nog lang niet zo goedkoop als elders. Laat staan wat benzine hier kost.... en wegen belasting.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 05 mar 2021, 10:43

RS-Ron schreef: 05 mar 2021, 10:22
Opa schreef: 04 mar 2021, 21:41
:shocking: :please:

Bram alle punten van D66 is wat mis mee. :tooth:
Zeker niet. Gratis kinderopvang vind ik een prima punt. En dan vooral om dat hele toeslagendrama waardoor duizenden gezinnen doelbewust de vernieling (huwelijken kapot, huizen gedwongen verkopen, kinderen die in armoede opgroeien terwijl dat dus helemaal niet nodig is etc.) in zijn geholpen nog een keer te voorkomen. Echt ongehoord die Belastingdienst van ons. En dan blijkt vandaag ook nog eens door onderzoek van RTL Nieuws dat dit niet speelt sinds 2013, maar waarschijnlijk al sinds 2006. Eén grote chaos daar.
Maar wacht eens even, de belastingdienst voert natuurlijk wel die achterlijke regelgeving uit van de politiek. Die politiek die zonodig toeslagen rechtstreeks naar de ouders wilde sluizen en niet direct naar de opvang. Die politiek die er vanuitgaat dat iedereen in de basis integer is die toeslagen aanvraagt, die 900 regeltjes verzint om maar te zorgen dat er beslist niemand een euro minder krijgt dan waar ie recht op heeft en daar 900 kansen om te frauderen mee creëert. De politiek die in de leiding van de belastingdienst bewust schoften positioneert die alarmbellen in de belastingdienst de kop indrukt op verzoek van dezelfde politiek. Het is niet zo moeilijk, de politiek bepaald bij alle (semi)overheidsdiensten en daarmee is bij die diensten de integriteit van 14 hoog uit het raam geflikkerd. Daar is de hele politiek debet aan, ook D66. Sterker nog, als ter één partij altijd jankt over details om iedereen maar gelukkig te maken met het geld van een ander is het D66 wel. Ik durf wel te voorspellen dat D66 gratis kinderopvang niet gaat regelen door gezinnen/ouders genoeg te laten verdienen en zelf de keuze te laten maken waar ze hun eigen geld aan uitgeven. Nee want dan koopt pa een M5 en zijn de kinderen de dupe en gaan niet naar de opvang, of de opvang wordt niet betaald. Kinderen zielig dus dat mag de ondernemer/middeninkomens gaan betalen. Nee D66 is erg intelligent dus laat het denken maar aan hen over............

Gr Ron
Alsof een minister altijd op de hoogte is van wat er op zijn of haar ministerie gebeurt. Genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat ambtenaren heel wat anders doen dan afgesproken, waarna de minister als politiek eindverantwoordelijke op mag stappen maar het leed al wel geschied is.

De huidige situatie lijkt me een combinatie van wetgeving vanuit de overheid maar bovenal een verziekte cultuur binnen de Belastingdienst, waarbij mensen om het minste of geringste aangemerkt werden als fraudeur, zonder daar iets tegen te kunnen doen. En als je er wat van zei werd dat signaal genegeerd.

Ik vind het daarom een kwalijke zaak dat Rutte niet eens de conclusie trekt dat het wel mooi geweest is. Hij blijft in ultimo eindverantwoordelijk en de signalen over dat het gruwelijk misgaat bij de Belastingdienst zijn er nou niet bepaald sinds gisteren.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2021, 10:52

weet je wat jongens. We geven gewoon Baudet en de FvD de schuld van dit alles.

Ik neem een Cup a Soup.

daNpy

Bericht door daNpy » 05 mar 2021, 11:28

Bram schreef: 05 mar 2021, 10:43 Ik vind het daarom een kwalijke zaak dat Rutte niet eens de conclusie trekt dat het wel mooi geweest is. Hij blijft in ultimo eindverantwoordelijk en de signalen over dat het gruwelijk misgaat bij de Belastingdienst zijn er nou niet bepaald sinds gisteren.
Heb je die reclames al gehoord? Over mensen die Rutte betrouwbaar vinden :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: Dat ie het zo goed doet... :bag:

Die zijn de toeslagen affaire, GGD idioterie, afbreken van de zorg, het complete gebrek aan visie tijdens de Corona alweer vergeten :dood:

Gijzert

Bericht door Gijzert » 05 mar 2021, 11:50

Bram schreef: 05 mar 2021, 10:43

Gr Ron
Alsof een minister altijd op de hoogte is van wat er op zijn of haar ministerie gebeurt. Genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat ambtenaren heel wat anders doen dan afgesproken, waarna de minister als politiek eindverantwoordelijke op mag stappen maar het leed al wel geschied is.

De huidige situatie lijkt me een combinatie van wetgeving vanuit de overheid maar bovenal een verziekte cultuur binnen de Belastingdienst, waarbij mensen om het minste of geringste aangemerkt werden als fraudeur, zonder daar iets tegen te kunnen doen. En als je er wat van zei werd dat signaal genegeerd.

Ik vind het daarom een kwalijke zaak dat Rutte niet eens de conclusie trekt dat het wel mooi geweest is. Hij blijft in ultimo eindverantwoordelijk en de signalen over dat het gruwelijk misgaat bij de Belastingdienst zijn er nou niet bepaald sinds gisteren.
Niet alleen verantwoordelijk maar met zijn team ook het probleem.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2021, 12:00

Als dit al in 2006 of 2007 zou zijn begonnen zou dat Balkenende III of IV zijn geweest. VOC You Jan Peter:)

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 05 mar 2021, 12:31

Bram schreef: 05 mar 2021, 10:43

Gr Ron

Niet helemaal mee eens Bram, de ministers zitten helemaal niet te wachten op een baas van de belastingdienst die bij de invoering van bijv. nieuwe regelgeving voor toeslagen tegen het kabinet of de verantwoordelijke minister zegt dat hij de regels niet kan invoeren omdat ze te complex, fraudegevoelig en onduidelijk zijn. Als de baas van de belastingdienst zegt dat ze regelgeving hebben bedacht die compleet buiten elke realiteit valt en dat ie op kan zouten met zijn luchtkastelen wordt ie morgen vervangen. En dan zetten ze er eentje neer met de ruggengraat van een slak en de houding van een knipmes. Die verzameld gelijkgestemden in het management en daarna is het voor de lagen eronder slikken of stikken. En met je eens dat Rutte daar ook verantwoordelijk voor is. En ik kan je voorspellen dat de eerste minister die de verrotte cultuur binnen de (semi) overheid goed aanpakt mag aftreden door een bewust weggestopt lijk in de kast op zijn eigen departement. Daarom is het wellicht een keer tijd dat we andere bestuurders krijgen. Zo eentje die in de kamer aangeeft te blijven ipv aftreden en ook meteen meedeelt dat ie de leiding van het departement hun bureautje op heeft laten ruimen en dat die na één jaar WW aan hun villa beginnen om te eten. Ze hebben namelijk een vlaggetje gekregen zodat ze nooit meer bij de (semi) overheid aan de slag kunnen.

Gr Ron

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 05 mar 2021, 12:55

Dat is een manier om ernaar te kijken. Ik denk dat er ook gewoon integere lui rondlopen in Den Haag die voor bepaalde idealen strijden en waarbij politiek bedrijven een passie is. En die openstaan voor kritiek, en er vervolgens iets mee doen.

Tom

Bericht door Tom » 05 mar 2021, 13:22

Dat zal best inderdaad voor de meeste politici gelden. Maar ik zou de boel graag wel op scherper zetten zodra er misstanden zijn. Wat je ziet is dat veel bestuurders en politici hun leven lang in de publieke sector werken, zie LinkedIn-profielen. Velen hebben nooit een commercieel bedrijf van binnen gezien. Van het ene overheidsbaantje naar het andere. Als je eenmaal een bestuurlijke functie hebt ben je vrijwel onfeilbaar. Maak je een fout, dan heb je even gezichtsverlies en helpt men je weer ergens anders aan eenzelfde baantje op een andere plek. Dat geeft een stuk gemakzucht aan die binnen de hele publieke sector geldt, dat bestuurders die fouten maken weer zo gemakkelijk aan goedbetaalde functies binnen dezelfde publieke sector komen. En dat allemaal van publiek geld, juist dan zou je een kritische houding verwachten. Zo heeft die hele toeslagenaffaire ook kunnen ontstaan, een verrotte cultuur hoger in de boom. En bij zo'n onderzoekcommissie laf naar elkaar wijzen en het zo ingewikkeld maken zodat ze allemaal hun handen in onschuld kunnen wassen, typisch ambtenarengedrag waar veel mensen een hekel aan hebben.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 05 mar 2021, 15:10

Gister m.rutte op tv dezelfde lariekoek horen verkopen, dat hij niet altijd er van op de hoogte kan en moet zijn. Dat was ongeveer het enigste zinnetje wat hij er aan bestede. Kortom even incasseren en door. Maar zo’n situatie ontstaat rustig elders nog een keer. Of de 31 gesneuvelde mensen in de Azc’s waar de minister niks van wist.

En zoals ik ergens de uitspraak hoorde: de uitverkoop van Nederland gaat ongehinderd door. Multinationals en klimaat/immigratie/wef/anti-racisme clubjes staan in de rij om de samenleving vanaf boven te veranderen. De enige inspraak die de burger mag hebben is het kiezen welke politicus die daar een kleine sturing in mag hebben. Voor de rest sukkelt het toch door met de eu als locomotief.

alt

Bericht door alt » 05 mar 2021, 17:26

Mij voorstel is niet een persoon van een grote partij te kiezen, maar op 1 van de kleine partijtjes.
Deze lieden van de kleine partijtjes per persoon kunnen meer invloed hebben als een persoon in zijn eentje van grote partij waar partijpolitiek de mores is.
Kijk maar naar de kleine christelijke partijen, die hadden meer invloed dan de losse leden van de grote partijen.
Eigenlijk horen volksvertegenwoordigers onafhankelijk te zijn van een partij.
Partijvorming is ondemocratisch.

Andre

Bericht door Andre » 06 mar 2021, 00:05

FVD brengt toch altijd veel interessante zaken aan het licht.

https://www.youtube.com/watch?v=CPyesP56IkQ

Choose wisely zou ik zeggen.

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2021, 08:01

Andre schreef: 06 mar 2021, 00:05 FVD brengt toch altijd veel interessante zaken aan het licht.

Bingo!

328Ti

Bericht door 328Ti » 06 mar 2021, 08:16

Wat de meeste blijkbaar niet weten of willen zien is dat elke partij moet samenwerken in de 2e kamer en te maken heeft met hetzelfde “functiehuis” wat niet functioneert (BD, GGZ, zorg, etc etc).

Je mag echt een kunstenaar zijn om dit binnen een paar jaar te veranderen. Vooral oppositie die weet dat het graag blaft maar niet bijt ben ik zéér benieuwd of men de capaciteit en kunde heeft om te herstructureren en dat we niet belanden in andere ongewenste bijverschijnselen. Vaak is het zwart/denken en met de botte bijl erin...

wel deels eens met de uiteenzetting van Romo waar de afbraak van 10jr bewind echt wat mee gedaan moet worden. Het opportunistisch marktdenken moet echt in de prullenbak!

Ach, een volgende crisis kunnen we nog wel aan...

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2021, 08:39

Jans, als je 't te 'genuanceerd' doet krijg je niks voor mekaar. Politieke Correctheid heeft ons mede gebracht waar we nu zitten. Met PC schijnheiligen op posten die 'wij' niet willen. Zogenaamd 'genuanceerd' te doen. Wolven in schaapskleren:)

328Ti

Bericht door 328Ti » 06 mar 2021, 08:48

Robin schreef: 06 mar 2021, 08:01
Andre schreef: 06 mar 2021, 00:05 FVD brengt toch altijd veel interessante zaken aan het licht.

Bingo!
Dit is idd wel een redelijke uitwas. Maar zijn dit nu de wereldproblemen? Ik zou graag meer pitches willen zien incl oplossingsrichting. Het is alleen verdomd moeilijk om er niet in te tuinen en onderwerpen geframed worden.

328Ti

Bericht door 328Ti » 06 mar 2021, 08:51

Robin schreef: 06 mar 2021, 08:39 Jans, als je 't te 'genuanceerd' doet krijg je niks voor mekaar. Politieke Correctheid heeft ons mede gebracht waar we nu zitten. Met PC schijnheiligen op posten die 'wij' niet willen. Zogenaamd 'genuanceerd' te doen. Wolven in schaapskleren:)
Mwa, ik denk dat de meeste burgers in het pre-coronatijdperk het redelijk voor elkaar hadden.

Ik ben benieuwd...

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2021, 09:00

Wereldproblemen: Islam, Antifa, BLM, en links die dat op handen draagt en adoreert:)

328Ti

Bericht door 328Ti » 06 mar 2021, 09:04

Klopt maar daar ging dit filmpje niet over ;)

alt

Bericht door alt » 06 mar 2021, 09:22

Ik veronderstel dat de meeste de podcast van Erik de Vlieger & Ives Gijrath kennen?
Anders luister even naar.

https://yvesgijrath.nl/the-gygs/

Plaats reactie