C63 Zeer intressant geprijsd !!!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 14 sep 2007, 00:08

Sanhi schreef:Motorsportgenen?

Marketing heet dat, en daar zijn ze alledrie niet vies van
Als een Europeaan denkt aan motoren uit de racerij dan denkt ie aan hoogtoerige V10's uit de F1 en getunede blokken uit gt's die richting 9000-10000rpm gaan. De M3 en RS4 weten die beleving beter op de weg te brengen dan de C63 AMG. In een ordinaire 325i kun je ook tot meer dan 7000 toeren doortrekken.

Dat is dus een eigenschap die de C63 AMG niet heeft.

Een bepaald deel van het publiek zal daar belang aan hechten, een ander deel wil vlammen ongeacht het karakter van de motor.

Dat het verder vermeende boten zijn die niets met autosport te maken hebben doet er verder weinig toe, men wil in deze auto's toch vier personen kunnen vervoeren in weelderige luxe.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 sep 2007, 00:11

Hierin moet ik Femme toch wel een beetje gelijk geven.. de motor is het karakter van de auto.. een M3 met het karakter van een gewone 6 in lijn zou ook nooit mijn keuze zijn. zo'n motor maakt de auto pure porno (is verder geen waarde oordeel over de C63)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 sep 2007, 00:30

HOE ie versnelt doet er dan niet toe, een 6.2 V8 met iets minder toeren maakt gehakt in de tussenaccelleratie van de RS4 en M3. Geen discussie.

Koopje en ik hoop voor de M3 de nekslag.

Nu ff doorsparen en wachten op een handbak achtig iets. 8)

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 14 sep 2007, 07:58

Rico v Velzen schreef:Tuurlijk gaat ie verkocht worden,, maar zelfs na 7 jaar zie je af en toe een e46 M3.. en een M6 kom ik never nooit tegen, behalve bij de dealer of op een CBR :wink:

Dat die eerste 30 al verkocht zijn is niet zo bijzonder natuurlijk,, zou een ander verhaal zijn als er al 300 waren verkocht.. maar populair zal die zeker worden.
Ze hadden er veel meer kunnen verkopen, maar ze waren domweg op. De Audi R8 kost ook gauw 2 ton aangekleed, en daar zit nu een wachttijd op van anderhalf jaar. Exclusieve auto's verkopen doorgaans gewoon goed.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 14 sep 2007, 17:15

Rico v Velzen schreef:Hierin moet ik Femme toch wel een beetje gelijk geven.. de motor is het karakter van de auto.. een M3 met het karakter van een gewone 6 in lijn zou ook nooit mijn keuze zijn. zo'n motor maakt de auto pure porno (is verder geen waarde oordeel over de C63)
Als ik de (pas bij hoge toeren pas aanwezig PK's) motor van de M3 e36 vergelijk met de (altijd kracht aanwezige) laagtoerige V10 van de Viper...
Laat ik zeggen dat ik nu niet echt warm loop voor het racy gevoel dat de M3 motor mij moet geven.

Het is wat Robin zegt, feel the power!

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 sep 2007, 17:18

Ik ken een oud model C55 AMG uit 2000, Zo'n ding heeft dus 360pk meen ik, 500Nm en weegt 1370kg dacht ik.

Dat ding klonk GE-WEL-DIG, trok als een lier. Enorm kicke dat ding. Rico, je moet af van dat anti V8 geneuzel man. :P

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 sep 2007, 17:23

Rico, je moet af van dat anti V8 geneuzel man.

huh? Die C63 krijgt van mij alle credits hoor ! V8 of niet..

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 sep 2007, 17:43

Mijn 'belangrijkste'sportwagen van 't moment heet 430 Scuderia en daar ligt een 8 pitter in. Beetje anders dan de 6.2 in de C, maar toch.

Kraft im Keller is ook verslavend, dan maar 500rpm minder. Ik denk dat die C63 toch wel 7000rpm kan doen hoor.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 sep 2007, 17:49

alle AMG motoren van het moment zijn super.

AMG's zijn toch wel de auto's waar ik het liefst achter sta als ze volgas wegtrekken .. op de Viper van Elmar na.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 14 sep 2007, 17:57

Sander, daar kan je beter naast staan. :wink:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 sep 2007, 17:58

Elmar schreef:Sander, daar kan je beter naast staan. :wink:
natuurlijk, de sidepipes, hoe kon ik ze vergeten :wink:

Gebruikersavatar
Sanhi
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08

Bericht door Sanhi » 14 sep 2007, 18:58

Robin schreef:Ik ken een oud model C55 AMG uit 2000, Zo'n ding heeft dus 360pk meen ik, 500Nm en weegt 1370kg dacht ik.

Dat ding klonk GE-WEL-DIG, trok als een lier. Enorm kicke dat ding. Rico, je moet af van dat anti V8 geneuzel man. :P
C55 is vanaf 2004 en heeft inderdaad 367pk/510nm. Leeggewicht om en nabij 1500 kg. En dat ie goed klinkt ben ik helemaal met je eens.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 15 sep 2007, 22:58

Er is weinig auto dat beter klinkt als de AMG :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 15 sep 2007, 23:11

Michel Pol schreef:de hele C klasse doet mij aan een mix van stijlelementen denken, zonder een duidelijke keuze te maken, een beetje een poldermodel :wink:

Als je alleen wenst te flammen op de autobahn, zal die wel kunnen bekoren.

Michel


[img:474:302]http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... ficial.jpg[/img]

Volgens mij staat hier gewoon een klassieke schoonheid, de mooiste van die klasse !

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16653
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 15 sep 2007, 23:34

Doe mij die 600 Nm maar hoor, lekker belangrijk dat ik er geen 8400 toeren mee kan draaien en daardoor een minder 'racy' blok zou hebben volgens de publieke opinie.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 16 sep 2007, 01:05

Rico v Velzen schreef:Dat BMW 2 jaar wacht met een M3 heeft natuurlijk niks te maken met ontwikkeling maar alles met marktstrategie.

Die M3 was technisch al lang klaar.. maar laat ze maar lekker wachten die potentiële M3 rijders.. die toch wel een M3 kopen, en hoe langer ze moeten wachten hoe meer zin ze hebben..

BMW is ook gewoon de weg kwijt door een ton te vragen voor een instapper :? .

Vorige model was 20K goedkoper.. en 80K was al TE veel geld voor een drietje..

Goed beschouwd gaat het toch helemaal nergens meer over om 100000 euro en meer voor een middenklassertje met een dikke motor te vragen..

Wij geilen er allemaal op maar HOEVAAK kom je straks IRL zo'n ding tegen ? Met ene beetje mazzel op 3 vingers te tellen in een jaar.. als dat al zo is..

Mannen zo hard gaan deze dingen echt niet over de toonbank voor deze poen..
Het valt mij juist altijd op hoeveel er van een bepaald topmodel, er meer van rondrijden dan hun voorganger. Komt natuurlijk ook omdat dit soort speciale auto's steeds toegankelijker worden om te rijden.

Neem de M3 nu als voorbeeld. In het e30 tijdperk was een M3 echt een zeldzaamheid. Met de e36 werd dat verhaal anders, van de e46 werden er nog veel meer verkocht.
E28 M5........ook een unieke verschijning op de weg (toentertijd), de e34 M5 zag je al veel meer rijden, de e39 M5 volop, de e60 M5...niet aan te slepen.

Ook bij auto's als de 911 (964) RS > 993 RS > 996 GT3 (RS), of Ferrari's zie je het zelfde beeld.

De nieuwe M3 wordt gewoon weer een verkoophit

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Bericht door Ruud » 16 sep 2007, 10:55

Ik denk bij dit soort dingen altijd aan een segment lager. De GTI's, de Cupra's/FR's en bijvoorbeeld de RS'en van Renault. In Nederland al totaal onzinnige auto's. Onderstellen zijn beter dan de gewenste bochtensnelheden, acceleratiecijfers zijn rijbewijsinvorderend en het vermogen is vaak te hoog om lekker via de voorwielen op het asfalt te krijgen. Toch zijn ze een vaak geziene verschijning op de weg terwijl je voor hetzelfde geld een segment hoger kunt gaan shoppen. Maarja, dan heb je weer niet het gevoel van "ik rijd hot-hatch" en krijg je geen thumbs-up omdat je het aandurft om zo'n auto te rijden.

Voor veel mensen is een M/AMG/RS-achtige auto nou eenmaal een jongensdroom. Een kind zal het echt een worst wezen of de motorkap gesierd wordt door een propellor of door een ster. Die kijkt namelijk naar vermogen en acceleratiecijfers.

Dit in het achterhoofd houdende denk ik dat Mercedes een erg sterk verkoopagument heeft met de lage prijs van de C63. Bedenk dan ook nog eens dat het niet meer dan menselijk is om haantjes-gedrag te vertonen en het hogere vermogen is ook ineens een sterk verkoopargument geworden.

Sla ik de plank volledig mis als ik stel dat 80% van de M3's nooit het circuit zal zien wanneer de productie op volle toeren draait en het ding dus vollop te krijgen is? Waarom zou je dan zo'n soort auto kopen? Omdat het kan en niet omdat je er iets aan hebt!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43481
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 16 sep 2007, 11:07

Daar heb je wel een punt, Ruud.
Maar dat gaat niet alleen om 80% van de M3's maar om 80% van het gehele NL wagenpark!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27094
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 sep 2007, 11:11

Arthur schreef:Daar heb je wel een punt, Ruud.
Maar dat gaat niet alleen om 80% van de M3's maar om 80% van het gehele NL wagenpark!

Sterker; om 99,9 % van alles wat je maar kan bedenken.......................uit geen geen enkel produkt wordt dat gehaald wat er potentieel in zit.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Bericht door Ruud » 16 sep 2007, 11:11

Ben ik het mee eens Arthur, alleen de M3 wordt altijd nogal racy afgeschilderd terwijl een AMG/RS alleen maar hard rechtdoor kan... Die hebben sowieso niets op het circuit te zoeken dus. ;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27094
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 sep 2007, 11:13

Al deze auto`s ontlopen mekaar nagenoeg niets, mischien een iets ander karakter/filosofie van de bouwer, waar het neer komt bij de koop van zo`n auto; waar voel je je zelf het meeste thuis, niet alleen rationeel, maar ook emotioneel...................................IMHO

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Bericht door Ruud » 16 sep 2007, 11:21

Klopt, dit soort auto's wordt sowieso meer emotioneel gekocht dan rationeel. Mijns inziens ook erg goed te zien aan het relatief grote aanbod van jong gebruikte auto's in dit segment (ook M5/E55/RS6).

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 17 sep 2007, 16:57

Ruud leuk en aardig, maar buiten dat is het allang niet meer zo dat een Audi of Mercedes langzamer is op een circuit.

Sterker nog, over het algemeen zijn ze juist (veel) sneller op een circuit dan BMW. Alleen de wijze waarop je plezier beleeft achter het stuur verschilt nogal.

Maar de tijden dat je met AMG geen bochten moet opzoeken is LANG verleden tijd. Zou leuk zijn en respectvol als dit ook eens erkend wordt !

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 17 sep 2007, 19:21

Op de IAA stonden er 2, een donker grijze en een witte.
Moet zeggen: SUPER auto om te zien, wat een bruut ding.
Ben echt onder de indruk, sterker ik zou hem in theorie wel willen hebben.
Looks zijn beter dan van een M3 (mijn bescheiden mening).

M3 is meer sportauto dan C63, een C63 heeft ook een elec. handrem :?
Jammer voor mij, want "keren op een polderweg" is voor mij een hobby 8)

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Bericht door Ruud » 17 sep 2007, 20:26

Macboy schreef:Ruud leuk en aardig, maar buiten dat is het allang niet meer zo dat een Audi of Mercedes langzamer is op een circuit.

Sterker nog, over het algemeen zijn ze juist (veel) sneller op een circuit dan BMW. Alleen de wijze waarop je plezier beleeft achter het stuur verschilt nogal.

Maar de tijden dat je met AMG geen bochten moet opzoeken is LANG verleden tijd. Zou leuk zijn en respectvol als dit ook eens erkend wordt !
Dat kwam idd nogal over als een feit wat totaal niet de bedoeling was, waar het mij om gaat is dat 80% van de M/RS/AMG-kopers totaal niet geïnteresseerd is in het circuit en BTG-tijden. Ik zie Mercedes nooit strooien met rondetijden of BTG-tijden en denk dat ze haar clientèle daar niets mee tekort doet. Andere manier van beleving van het merk/type.

Vroeger werd het een E46 M3, de keus is nu extreem makkelijk gemaakt door mercedes, C63 AMG graag en wel zo spoedig mogelijk! Hou ik nog 10K in mijn zak ook ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2226cc, Google [Bot], Kasteel, ThomasGTT, vigilante, Will F. en 7 gasten