Heb ik die per sé nodig?

Heb ik die per sé nodig?
Waren zomaar suggesties wat het kon zijn hè, zit er misschien compleet naast. Alles wat er functioneel uit ziet zit erop met een reden lijkt me.
Die V-brace daar moet ik inderdaad dan 'bakjes' voor gaan maken en deze op de carosserie lassen. Daarna tectiel er in via het bevestigingsgat. Daar maak ik mij het minst stuk over. Ik hoop dat er hier nog iemand is met een M3 die daar eventueel een paar close-up foto's van kan maken, zodat ik het goed mogelijk kan namaken.TLRS schreef: 03 mar 2021, 20:19 Je kunt vast wel iets maken om die v-brace aan te schroeven. Zou wel ff goed kijken boven en onder om te zien waar de sterkte zit qua gebogen plaatwerk en 'knooppunten'.
Als je de carterpan ondieper maakt, zou het dan gaan? Minder dan 10cm ruimte lijkt me best gewaagd?
Als dat geen optie is.. zelf zou ik het zoeken in een originele stabi van een ander model en of merk. Heb er eentje liggen die is 97cm van oog tot oog, het midden is 60cm breed.. en de 'arm' is 24cm lang.
Ik durf zo niet te zeggen waar hij precies op zit gemonteerd, bij mij is alles er onder weg. Ik zal er morgen even naar kijken.TLRS schreef: 03 mar 2021, 21:11 @PeterM to the batphone!
Oliepomp zit wel machtig in de weg zeg! Stabi > kijk maar, als je meer info wil of hem wil passen dan hoor ik het graag.
Ik heb net de maten opgemeten, en helaas komen deze niet in de buurt / overeen met degene die jij hebt liggen. Tussen de draagarmen heb ik een maximale maat van 59cm, waar jij 60cm breed hebt gemeten. De afstand van oor tot oor is ongeveer 102cm, en de arm die ik 'nodig' heb zit tussen de 15cm en 20cm in.TLRS schreef: 03 mar 2021, 20:19 Als dat geen optie is.. zelf zou ik het zoeken in een originele stabi van een ander model en of merk. Heb er eentje liggen die is 97cm van oog tot oog, het midden is 60cm breed.. en de 'arm' is 24cm lang.
Ik heb zelf nog eens extra gekeken, en ik denk dat ik inderdaad gewoon zelf zo'n bakje moet gaan maken en op de carrosserie lassen. Het is wel duidelijk dat op dit punt de carrosserie echt totaal anders is. Ik moet alleen even de auto op een andere manier omhoog krijgen, omdat dit wat lastig is met de schaarbrug, dus ik ga de bakkrik onder het subframe zetten en dan de brug iets laten zakken. Dan kan ik er wel bij om te lassen. Helaas is wel m'n gas op, dus daar moet ik eerst weer achteraan...PeterM schreef: 04 mar 2021, 09:20 Ik heb even gekeken, de V-brace zit bij een m3 volgens mij vast op deze punten. Zitten net naast het achterste krik punt.
![]()
Jammer! Hopelijk zijn er nog meer DF'ers met rondslingerende stabi's die ze willen opmeten..!Sideways schreef: 04 mar 2021, 21:37 Ik heb net de maten opgemeten, en helaas komen deze niet in de buurt / overeen met degene die jij hebt liggen. Tussen de draagarmen heb ik een maximale maat van 59cm, waar jij 60cm breed hebt gemeten. De afstand van oor tot oor is ongeveer 102cm, en de arm die ik 'nodig' heb zit tussen de 15cm en 20cm in.
Das zeker een goeie, ik ga ze eens een mailtje sturen komend weekend!TLRS schreef: 04 mar 2021, 22:33Jammer! Hopelijk zijn er nog meer DF'ers met rondslingerende stabi's die ze willen opmeten..!Sideways schreef: 04 mar 2021, 21:37 Ik heb net de maten opgemeten, en helaas komen deze niet in de buurt / overeen met degene die jij hebt liggen. Tussen de draagarmen heb ik een maximale maat van 59cm, waar jij 60cm breed hebt gemeten. De afstand van oor tot oor is ongeveer 102cm, en de arm die ik 'nodig' heb zit tussen de 15cm en 20cm in.
Of met wat geluk kun je bij een H&R of Eibach terecht. In theorie zouden die even in een databank hoeven kijken stabi's met grofweg dezelfde dimensies?