Ook geen Coronamelder op je telefoon zeker? Nog geen snotneus gehad het hele afgelopen jaar? Ook met symptomen ga je je niet laten testen? Maar wel vaccineren?Peric schreef: 02 mar 2021, 18:23 Ik weet niet of ik Corona gehad heb. Heb geen symptomen gehad, maar ga me ook niet laten testen.
En nee, ik ga geen vaccin laten injecteren.
Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
- Peric
Snotneus heb ik al 5 jaar regelmatig. Mijn telefoon gebruik ik alleen voor bellen en WhatsApp.
En nog maar een keer dan, nee, ik ga me niet laten vaccineren.
- MarkS
Want dat was nog niet duidelijk, snotneus.
-
Dankzij figuren met een instelling als de jouwe zitten we alleen maar langer met maatregelen. Dankje!Peric schreef: 02 mar 2021, 18:55 Snotneus heb ik al 5 jaar regelmatig. Mijn telefoon gebruik ik alleen voor bellen en WhatsApp.
- Peric
Leg me 's uit waarom dan?
En dan nog wat, dan is Mark Rutte zeker 'net zo'n figuur als ik', want die heeft zich ook nog nooit laten testen.
En dan nog wat, dan is Mark Rutte zeker 'net zo'n figuur als ik', want die heeft zich ook nog nooit laten testen.
- Enrico
3x getest 3x negatief. Ik doe ook geen vaccinatie. Tot alle 50+ers gevaccineerd zijn. Dat is de weg naar een oplossing. Gericht vaccineren, gericht beschermen, gericht versoepelen. En meer.....? 
-
Nee, want die laat zich wel vaccineren natuurlijk.Peric schreef: 02 mar 2021, 19:23 Leg me 's uit waarom dan?
- Peric
- Barend
- Auto: F20 m135i
Barend schreef: 02 mar 2021, 18:08 Hoewel ik niet actief deelneem aan deze discussie ben ik wel nieuwsgierig of wij op DF een weerspiegeling van het Nederlandse volk zijn:
Poll: Ik heb al Corona gehad (en ben positief getest) Tussenstand:
---------------------------------------------------------------------
Poll: Ik ga een COVID vaccin halen: Tussenstand:
Beide polls zijn uiteraard volledig anoniem.
Bij deze:JP schreef: 02 mar 2021, 18:17 Mooi Barend, misschien had er nog een poll bij kunnen komen met “ben je al eens getest en zo ja, hoevaak”
Poll: Ik heb me laten testen op COVID en wel zo vaak: Tussenstand:
-
Precies, en wanneer dat gebeurt, zul je dat ook op TV zien.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Heb 't even verbeterd.flieger schreef: 02 mar 2021, 19:20Dankzij figuren met een instelling als Rutte en De Jonge zitten we alleen maar langer met maatregelen. Dankje!Peric schreef: 02 mar 2021, 18:55 Snotneus heb ik al 5 jaar regelmatig. Mijn telefoon gebruik ik alleen voor bellen en WhatsApp.

- jos_br
Ik ben op internaten groot gebracht en daar was het normaal dat je de waterpokken, de bof en mazelen kreeg. Heb het allemaal overleefd....
Jos.
Jos.
- Henk Jan
Eens met Peric ; zie ook het nut niet in om me te laten vaccineren. Als alle risicogroepen gevaccineerd zijn is er toch geen noodzaak meer dat ik me als, voor zover ik weet, gezond persoon laat vaccineren. Mocht ik toch Corona oplopen ben ik geen risico meer, want alle kwetsbaren hebben zich al laten vaccineren en zijn dus niet vatbaar meer voor 'mijn virus'.
Zoals eerder gezegd ; alle risicogroepen met spoed vaccineren en de boel weer los gooien.
Overigens zal je uiteindelijk wel 'moeten' vaccineren, tenzij je de komende jaren in lockdown wilt blijven zitten.
Zoals eerder gezegd ; alle risicogroepen met spoed vaccineren en de boel weer los gooien.
Overigens zal je uiteindelijk wel 'moeten' vaccineren, tenzij je de komende jaren in lockdown wilt blijven zitten.
-
De kans is een stuk groter dat jij zonder vaccinatie de zorg gaat belasten met alle kosten van dien. Terwijl je ook even een prikkie had kunnen halen.
- daNpy
Waarom? Het is echt niet zo dat iedereen die Corona heeft op de IC komt te liggen. 90% kan het gewoon uitzieken als je het mij vraagt.Forza schreef: 03 mar 2021, 08:15 De kans is een stuk groter dat jij zonder vaccinatie de zorg gaat belasten met alle kosten van dien. Terwijl je ook even een prikkie had kunnen halen.
En als je ziek bent kun je die prik alsnog halen.
Zou ook fraai zijn dat als je een keer ziek bent dat je dan "de zorg belast"

Probleem is wel dat (mij) nog niet duidelijk of je met een prik nog steeds het virus kan mee- en overdragen. In dat geval betekent gevaccineerd zijn dus ook meteen dat je nog steeds niet alles kan doen. Niet leuk, maar wel beter imo, om andere redenen.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Daarnaast heeft het virus meer kans om te muteren als er minder mensen gevaccineerd zijn. Wat dus weer kan betekenen dat in de toekomst mensen mét een vaccin weer minder beschermd zijn.
Dat zie je nu dus, meer mensen raken besmet, virus muteert zich waardoor een vaccin mogelijk niet meer effectief is. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder kans op mutatie, des te effectiever is het vaccin.
Dat zie je nu dus, meer mensen raken besmet, virus muteert zich waardoor een vaccin mogelijk niet meer effectief is. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder kans op mutatie, des te effectiever is het vaccin.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Onderzoek heeft al laten zien dat je daadwerkelijk minder besmettelijk bent als het virus oploopt terwijl je gevaccineerd bent. Daarnaast kan je niet zomaar een prik halen nadat je besmet bent geraakt en ziek wordt. Het duurt enkele weken voordat het vaccin zijn werk volledig doet.daNpy schreef: 03 mar 2021, 08:19Waarom? Het is echt niet zo dat iedereen die Corona heeft op de IC komt te liggen. 90% kan het gewoon uitzieken als je het mij vraagt.Forza schreef: 03 mar 2021, 08:15 De kans is een stuk groter dat jij zonder vaccinatie de zorg gaat belasten met alle kosten van dien. Terwijl je ook even een prikkie had kunnen halen.
En als je ziek bent kun je die prik alsnog halen.
Zou ook fraai zijn dat als je een keer ziek bent dat je dan "de zorg belast"Zijn we echt al zo gehersenspoeld? Dan kunnen we de ziekenhuizen ook wel opheffen of niet?
Probleem is wel dat (mij) nog niet duidelijk of je met een prik nog steeds het virus kan mee- en overdragen. In dat geval betekent gevaccineerd zijn dus ook meteen dat je nog steeds niet alles kan doen. Niet leuk, maar wel beter imo, om andere redenen.
- daNpy
Het Jansen vaccin is volgens de nieuwsberichten ook "geschikt" voor (toekomstige) mutaties.Joël D. schreef: 03 mar 2021, 08:22 Daarnaast heeft het virus meer kans om te muteren als er minder mensen gevaccineerd zijn. Wat dus weer kan betekenen dat in de toekomst mensen mét een vaccin weer minder beschermd zijn.
-
Zeg ik dat dan? Als je gevaccineerd bent is de kans dat je überhaupt ziek wordt met 60% gedaald na 1 prik, na 2 prikken is die kans >95% kleiner. De kans dat je na die prikken in het ziekenhuis terecht komt is nihil.daNpy schreef: 03 mar 2021, 08:19Waarom? Het is echt niet zo dat iedereen die Corona heeft op de IC komt te liggen. 90% kan het gewoon uitzieken als je het mij vraagt.Forza schreef: 03 mar 2021, 08:15 De kans is een stuk groter dat jij zonder vaccinatie de zorg gaat belasten met alle kosten van dien. Terwijl je ook even een prikkie had kunnen halen.
Zonder prikken is de kans nog steeds niet groot, maar aanzienlijk groter. Dus waarom het risico nemen onnodig ziek te worden of in het ziekenhuis te belanden?
-
OnlineWJ
Dit.Joël D. schreef: 03 mar 2021, 08:22 Daarnaast heeft het virus meer kans om te muteren als er minder mensen gevaccineerd zijn. Wat dus weer kan betekenen dat in de toekomst mensen mét een vaccin weer minder beschermd zijn.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dan laten mensen zich toch niet vaccineren. Dan ook niet gaan janken om voorrang in het ziekenhuis als je echt serieus ziek wordt.
- Peric
Dus de mutatie van een virus hangt af van hoeveel mensen er gevaccineerd zijn? Weer wat geleerd.
- Peric
Hatsekidee! Weer effe een cliché opmerking er in gegooid.Bram schreef: 03 mar 2021, 08:45 Dan laten mensen zich toch niet vaccineren. Dan ook niet gaan janken om voorrang in het ziekenhuis als je echt serieus ziek wordt.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Met z'n allen beschermd zijn tegen het virus vraagt om solidariteit van de gehele samenleving, niet om ikke ikke ikke en de rest kan stikken en bepaal zelf wel lekker wat ik wil doen.
Want uiteindelijk profiteert ook de gehele samenleving ervan als die weer volledig open kan.
Want uiteindelijk profiteert ook de gehele samenleving ervan als die weer volledig open kan.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Heb je daar een linkje van?Joël D. schreef: 03 mar 2021, 08:23 Onderzoek heeft al laten zien dat je daadwerkelijk minder besmettelijk bent als het virus oploopt terwijl je gevaccineerd bent.