Corona in Nederland.....
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Corona in Nederland.....
McD gooit natuurlijk niet zelf die rommel op straat, dat doen de klanten. Als hun vrachtwagen kantelt en de troep ligt op straat dan zullen het zelf op moet ruimen.
Moeten de producenten van Mars en Twix etc ook de rommel opruimen die ik op straat gooi? Ik vind dit toch wel de omgekeerde wereld, maar goed...
Moeten de producenten van Mars en Twix etc ook de rommel opruimen die ik op straat gooi? Ik vind dit toch wel de omgekeerde wereld, maar goed...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De klant/gast koopt fastfood bij Mac/KFC/BK dus dan is die rotzooi ZIJN/HAAR eigendom mijns inziens en moet óók zorgdragen voor het keurig in de afvalemmer etc doen van dat afval.Eric Z schreef: 25 feb 2021, 18:11Als het altijd dezelfe zijn waar de rotzooi vandaan komt mogen zei ook bijdragen aan het opschonen wat mij betreft.Arthur schreef: 25 feb 2021, 17:47Is toch te zot voor woorden dat McD dat moet regelen? En dat McD en consorten hiervoor verantwoordelijk gemaakt moeten worden is zoiets dat als een meisje een (te) kort rokje draagt ze lastiggevallen mag worden?Nou mag McDonalds en consorten daar ook gewoon verantwoordelijk voor worden gemaakt wat mij betreft. Hier in de buurt zit er een waar echt voldoende vuilinsbakken staan, maar het hele industrieterrein eromheen is een grote bende. Laat McDonalds lekker een paar papierprikkers regelen.
Als kiepwagens en/of boeren voor een bende op de weg zorgen word het ook gewaardeerd als ze ff zo’n borstel apparaat er overheen halen. Doen ze dat niet zijn ze aansprakelijk te stellen hiervoor.
Dus een aantal papierprikkers rondom de fastfood toko’s zou ik waarderen, en vind ik ook geen vreemde gedachte.
Het hoeft niet perse een verplichting te worden, maar als good-will van de keten bijvoorbeeld.
Tuurlijk zou 't handig zijn als er schoonmakers/opruimers zouden zijn, maar de verantwoording is aan de gast/klant m.i.
@Arthur: Wat jij zegt dus....

-
In de directe omgeving vind ik zo'n bedrijf wel verantwoordelijk voor de rotzooi. Niet voor hetgeen langs de snelweg.
Een portier bij een kroeg is dat bijvoorbeeld ook. Als er gevochten wordt op straat dan moet die ook ingrijpen. Dan kun je ook niet zeggen 'dit is niet in mijn kroeg, ik kijk de andere kant op terwijl iemand z'n tanden eruit gebeukt worden'.
Een portier bij een kroeg is dat bijvoorbeeld ook. Als er gevochten wordt op straat dan moet die ook ingrijpen. Dan kun je ook niet zeggen 'dit is niet in mijn kroeg, ik kijk de andere kant op terwijl iemand z'n tanden eruit gebeukt worden'.
-
In Zwolle-noord maakt de McD ook rondom schoon, doen ze vrij goed hoor.
Zie ze regelmatig lopen over de weg met hun zakken en prikkers.
Zie ze regelmatig lopen over de weg met hun zakken en prikkers.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
+100Arthur schreef: 25 feb 2021, 18:16 McD gooit natuurlijk niet zelf die rommel op straat, dat doen de klanten. Als hun vrachtwagen kantelt en de troep ligt op straat dan zullen het zelf op moet ruimen.
Mensen die het op straat gooien moeten bestraft worden, gaat nergens over, kleine moeite om je eigen zooi op te ruimen!
Wat mij betreft geven ze zo'n iemand een boete van minimaal €250,-.....in bijvoorbeeld Zweden wordt dit ook zwaar bestraft en ruimt zo goed als iedereen z'n eigen rommel op en gooit het netjes in de afvalbak.
- Peric
Appels en peren Tom. McD kan niet achter al z'n klanten aanrijden om eventueel de rommel op te ruimen.Tom schreef: 25 feb 2021, 18:32 In de directe omgeving vind ik zo'n bedrijf wel verantwoordelijk voor de rotzooi. Niet voor hetgeen langs de snelweg.
En een portier grijpt niet in als er op straat gevochten wordt hoor. In de tent waar hij verantwoordelijk is wel ja, maar buiten vechten ze het maar uit.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Je hoeft er toch ook niet achteraan te rijden. Maar de eigen parkeerplaats bijhouden lijkt al te veel soms, Vervolgens waait het de hele omgeving in en is de chaos compleet.
Uiteraard mogen de tokkies die het uit het raam gooien keihard aangepakt worden. Maar het zou een mooie aanvulling zijn als de ketens zich er zelf wat meer voor inzetten.
Uiteraard mogen de tokkies die het uit het raam gooien keihard aangepakt worden. Maar het zou een mooie aanvulling zijn als de ketens zich er zelf wat meer voor inzetten.
- MarkS
Tom heeft hier gewoon een punt. En zo gebeurt het ook meestal in de praktijk. Op en direct rondom het eigen terrein hebben / nemen de meeste ondernemers ook hun verantwoordelijkheid. Althans bij de meeste McDonalds waar ik kom en bij de meeste uitgaansgelegenheden waar ik kom (eigenlijk kwam).Peric schreef: 25 feb 2021, 19:45Appels en peren Tom. McD kan niet achter al z'n klanten aanrijden om eventueel de rommel op te ruimen.Tom schreef: 25 feb 2021, 18:32 In de directe omgeving vind ik zo'n bedrijf wel verantwoordelijk voor de rotzooi. Niet voor hetgeen langs de snelweg.
En een portier grijpt niet in als er op straat gevochten wordt hoor. In de tent waar hij verantwoordelijk is wel ja, maar buiten vechten ze het maar uit.
-
Voordat ze een vergunning krijgen worden daar afspraken over gemaakt met de gemeente.
Want hoeveel ze ook opruimen, in de directe omgeving neemt het zwerfvuil toe.
Want hoeveel ze ook opruimen, in de directe omgeving neemt het zwerfvuil toe.
- Enrico
Hoppa! De New York variant is opgedoken... we gaan weer in lockdown want etc etc etc pfff
-
Zeg ook niet dat ze erachteraan moeten rijden...Peric schreef: 25 feb 2021, 19:45
Appels en peren Tom. McD kan niet achter al z'n klanten aanrijden om eventueel de rommel op te ruimen.
Nee hoor, zal niet overal zijn, maar in veel gemeenten zijn ze ook verantwoordelijk voor de directe omgeving.En een portier grijpt niet in als er op straat gevochten wordt hoor. In de tent waar hij verantwoordelijk is wel ja, maar buiten vechten ze het maar uit.
Zie bijv. hier: "De portier is verantwoordelijk voor het toezicht in de directe omgeving van het horecabedrijf en voor het ordelijk verkeer van komende en gaande bezoekers."
Zelf ook bij een uitgaansgelegenheid gewerkt en daar was dat ook het geval. Dat ging in samenspraak met politie natuurlijk. Maar de eerste die ingreep was vaak een portier, politie kan niet overal zijn.
- daNpy
Hoe kan dit nou, we hebben nog wel een avondklok?!!?!?!?!?!?!?!?!?! Houd dat virus zich daar niet aan????Enrico schreef: 25 feb 2021, 20:23 Hoppa! De New York variant is opgedoken... we gaan weer in lockdown want etc etc etc pfff

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Even doorbijten mensen.
Nog 3 lockdowns en het is weer kerstmis.
Nog 3 lockdowns en het is weer kerstmis.
- Enrico
All I want for Christmas is a ICU bed.....
- JP
- alt
Mc D, enz hebben in hun HACCP handboek zeker staan dat zij hun terrein moeten onderhouden, c.q. schoonhouden.
Een slecht onderhouden terrein trekt ongedierte aan, ook klanten, die de rommel zien worden nonchalant.
De NVWA kan de tent dan sluiten.
Ik ken slechts 6 jonge mensen die c-10 hebben gehad.
Maar bijna alle oudje, die ik ken, zijn doodsbang & komen bijna niet buiten.
Een slecht onderhouden terrein trekt ongedierte aan, ook klanten, die de rommel zien worden nonchalant.
- Enrico

En in het nieuws.....
- Fernando
Even goed bestuderen, dank Tom!Tom schreef: 25 feb 2021, 17:15 Ik heb even goed research gedaan, ondertussen in Brazilië:
https://m.youtube.com/watch?v=89Xobtk05KQ

-
Ik ben niet verbaasd met die D66 cultuur.
https://nos.nl/artikel/2370364-hof-geef ... staan.html
https://nos.nl/artikel/2370364-hof-geef ... staan.html
-
Onlinetomgtr
Ik heb een C-10, wist niet dat dat ook gevaarlijk was.alt schreef: 25 feb 2021, 22:04 Mc D, enz hebben in hun HACCP handboek zeker staan dat zij hun terrein moeten onderhouden, c.q. schoonhouden.

- Henk Jan
Wappie Engel in het ongelijk gesteld.
Dat is best wel een flinke discrepantie. Zelfs onder het mom van "buitengewone omstandigheden door de corona epidemie".
De eerste rechter verklaart de avondklok illegaal, de andere oordeelt echter legaal en staan ze dus lijnrecht tegenover elkaar.De vraag welke maatregelen moeten worden getroffen ter bestrijding van de coronacrisis en of die maatregelen proportioneel en subsidiair zijn vergt primair een politieke afweging. Dat die politieke afweging met betrekking tot de invoering van de avondklok ook heeft plaatsgevonden, blijkt zowel uit de toelichting bij de Voortduringswet als uit het besluit van het kabinet om voorafgaand aan het instellen van de avondklok de Tweede Kamer te raadplegen. De civiele rechter – en zeker de rechter in kort geding – moet zich daarom terughoudend opstellen bij de beoordeling van de keuzes die de Staat binnen de grenzen van zijn beoordelings- en beleidsvrijheid maakt. Alleen als evident is dat de Staat onjuiste keuzes maakt en de Staat dus in redelijkheid niet voor het gevoerde beleid heeft kunnen kiezen, of wanneer de Staat een bevoegdheid aanwendt zonder dat daarvoor in de gegeven omstandigheden een wettelijke grondslag bestaat, is plaats voor rechterlijk ingrijpen. De rechter in kort geding heeft bovendien slechts bij een onmiskenbaar onverbindende regeling de bevoegdheid om de betreffende bepalingen buiten werking te stellen. Hij mag de Staat niet bevelen wetgeving tot stand te brengen met een bepaalde, specifieke inhoud.
Dat is best wel een flinke discrepantie. Zelfs onder het mom van "buitengewone omstandigheden door de corona epidemie".
- Niels
- Auto: Prius+
We zijn onder ons “liberale bewind” aardig afgegleden naar een bananenrepubliek. Een overheid die onbetrouwbaar en dubieus is en werkelijk waar incompetent. Corona is absoluut iets serieus maar na een jaar kun je alleen maar concluderen dat de overheid onvoldoende wijzer is geworden omdat ze te arrogant zijn om iets te leren/aan te nemen. Nu had een andere politieke samenstelling het niet beter gedaan hoor (want net zo goed arrogant..) maar wat een debacle...
De beelden in Brazilië verbazen me zowel positief als negatief. Het positieve hoef ik niet toe te lichten
maar wat ik ervan begrijp (Braz. vrouw van een collega) is dat er een hoop Brazilianen doodsbang zijn voor een tamelijk effectieve variant daar...
De beelden in Brazilië verbazen me zowel positief als negatief. Het positieve hoef ik niet toe te lichten

-
Mooie conclusie Niels. 
Goed einde van dit topic. Zorgt voor weinig gezelligheid en daar zijn we toch voor hier?
Goed einde van dit topic. Zorgt voor weinig gezelligheid en daar zijn we toch voor hier?
- Enrico
Kijk wetenschappers die logisch kunnen na denken. Nu nog een oplossing gerichte coalitie die zorgt dat wij er mee leren leven zonder sociologische en economische stilstand.
-