Corona in Nederland.....
- 350 Z
Re: Corona in Nederland.....
Valt het niemand op dat vorig jaar en dit jaar er geen gewone griepgolf is geweest terwijl die er dus altijd wel is.
Geeft wel te denken over de huidige testen.......
Bij elke normale griepgolf elk jaar overlijden steeds duizenden mensen en nu ineens niet meer........
Bij elke normale griepgolf elk jaar overlijden steeds duizenden mensen en nu ineens niet meer........
Laatst gewijzigd door 350 Z op 24 feb 2021, 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.
- MarkS
Oke. Dus je snapte hem wel. Had al spijt toen ik begon te typen.
Wat je er verder bijhaalt, kan ik me best vanuit jouw situatie (voor zover ik die ken) voorstellen. Maar daar heb je mijn reactie laat staan goedkeuring niet voor nodig lijkt me.
Wat je er verder bijhaalt, kan ik me best vanuit jouw situatie (voor zover ik die ken) voorstellen. Maar daar heb je mijn reactie laat staan goedkeuring niet voor nodig lijkt me.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ben al blij zat dat Bram's mening al 'n beetje naar realiteitszin neigt. Dank. Not kidding. Voortschrijdend inzicht. Bij anderen duurt dat langer of wordt 't nooit wat....
Laatst gewijzigd door Robin op 24 feb 2021, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hier hebben we 't al veel vaker over gehad. Maar we worden bestuurd door 't RIVM.350 Z schreef: 24 feb 2021, 16:39 Valt het niemand op dat vorig jaar en dit jaar er geen gewone griepgolf is geweest terwijl die er dus altijd wel is.
Nog even dit:
Ik ben weg.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat hoop ik ook, ik zou er doodziek van zijn maar 't gezin gaat voor. Ik had echt wel een aardige (vijfcijferige) buffer voordat al deze ellende begon, maar op deze manier gaat iedereen binnen de kortste keren richting de afgrond, daar valt niks tegen te doen. Ik ben allang blij dat ik nog zo klein ben en daarom geen personeel heb. Diverse franchisers in onze organisatie zijn al gestopt, degenen met personeel of meerdere vestigingen op verschillende locaties als eerste.MarkS schreef: 24 feb 2021, 16:37Dat snap ik ook wel. Maar stel je doet het niet en het gebeurt toch.Bram schreef: 24 feb 2021, 15:54 Nou ik ben ook niet van plan om mijn bedrijf af te laten branden hoor, zo gestoord ben ik gelukkig niet. Maar het uitzichtloze en de complete willekeur aan maatregelen beginnen me meters de keel uit te hangen. Stampvolle stranden, bossen en steden kan allemaal, maar met 10/20/30 man in een ruime tuin feesten niet...
Ik hoop overigens dat de M3 kan blijven Bram.
-
OnlineLuco
Mooi kut Bram
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ja, ik had hem al een paar keer gepost.350 Z schreef: 24 feb 2021, 16:39 Valt het niemand op dat vorig jaar en dit jaar er geen gewone griepgolf is geweest terwijl die er dus altijd wel is.
Op basis van rivm cijfers, is de griep in seizoen 2019/2020 met 94% gedaald tov de 5 seizoenen ervoor, en 74% gedaald tov mild seizoen 2018/2019.
Ik snap ook niet dat er vorig jaar geen lintjes zijn uitgedeeld vanwege deze miraculeuze doorbraak.
-
Waardeloos Bram.Serieus. Kop ervoor!
- MarkS
Mmmm. We zitten al bijna een jaar thuis. En geen griep? Apart idd.smiley schreef: 24 feb 2021, 17:02Ja, ik had hem al een paar keer gepost.350 Z schreef: 24 feb 2021, 16:39 Valt het niemand op dat vorig jaar en dit jaar er geen gewone griepgolf is geweest terwijl die er dus altijd wel is.
Op basis van rivm cijfers, is de griep in seizoen 2019/2020 met 94% gedaald tov de 5 seizoenen ervoor, en 74% gedaald tov mild seizoen 2018/2019.
Ik snap ook niet dat er vorig jaar geen lintjes zijn uitgedeeld vanwege deze miraculeuze doorbraak.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Die cijfers zijn van het vorige griepzeizoen wat afgesloten was, nog voor de start van de corona doorbraak hier.
Toen zaten we nog niet thuis.
2020/2021 wordt een heel ander verhaal uiteraard, en die is goed te verdedigen.
De vorige niet naar mijn mening.
Toen zaten we nog niet thuis.
2020/2021 wordt een heel ander verhaal uiteraard, en die is goed te verdedigen.
De vorige niet naar mijn mening.
- MarkS
Kan het een mild griep seizoen zijn geweest? Geen koude winter. Vaccin dat goed matchte?
-
Ik snap dat het een hele zure tijd is, zeker als je in een zwaar getroffen branche zit.Bram schreef: 24 feb 2021, 15:35 En dat geneuzel dat de bevolking zich toch echt aan de regels moet houden, 't zal wel. Na een jaar verwacht ik dat een overheid het gewoon voor elkaar heeft. En daar hoort super ingewikkeld crisismanagement bij.
De overheid handelt op adviezen van het OMT. Maar nogmaals, er is gewoon best een grote groep mensen die het verziekt voor de welwillenden. Daardoor zitten we langer in deze inmiddels toch wel irritante (en voor velen ook onhoudbare) situatie. Alles opengooien is gewoonweg geen optie.
We hebben gezien hoe dat in Brazilie ging, hoe Bolsonaro COVID-19 afdeed als een ''klein griepje''. Ondertussen is er ook nieuws dat kinderen vervelende ontstekingen krijgen aan het lichaam door Covid-19.
Avondklok heeft geen nut volgens velen. Ja hoor.

https://www.ad.nl/politiek/van-dissel-z ... ~a92edd87/
En een betere (hand)hygiene bij een groot deel van de bevolking.MarkS schreef: 24 feb 2021, 18:01 Kan het een mild griep seizoen zijn geweest? Geen koude winter. Vaccin dat goed matchte?
- MarkS
Ja, maar dit ging ook over 2019-2020. Ik had zelf toen geen griep. Dus misschien verklaart dat de milde cijfers. 
Overigens begint een griep seizoen meestal pas in december / januari en kan best 4 maanden duren. Dan zit je met een beetje geluk ook zo in maart - april.
Nu weer over Corona?

Overigens begint een griep seizoen meestal pas in december / januari en kan best 4 maanden duren. Dan zit je met een beetje geluk ook zo in maart - april.
Nu weer over Corona?
- JP
Corona is toch griep 

- MarkS
Oh ja dat was het.
- jos_br
Ene de Jonge houdt niet van tegenspraak, had beter schoolmeester kunnen blijven. Engnek.
Jos.
Geeft ook te denken v.w.b. het verloop van Herstel.nl.
Jos.
-
En dan zijn er hier ook nog 'n paar die 'De Jonge cs' aanhangen.jos_br schreef: 24 feb 2021, 21:03 Ene de Jonge houdt niet van tegenspraak, had beter schoolmeester kunnen blijven. Engnek.
Jos.

Zonder gekheid. De Jonge moet verdwijnen. Levensgevaarlijk voor de vrije samenleving. M
- MarkS
Duly noted.
Er schijnen hier zelfs aanhangers te zitten van onze nepnieuwsfreak Wybren.
Er schijnen hier zelfs aanhangers te zitten van onze nepnieuwsfreak Wybren.

- MarkS
Koeman gevaccineerd

- Enrico
Bingo! Kijk de jongeren wild gaan! Net of ze Rage against the machine kennen “fuq u I won’t do what you tell me” uitzichtloos om voort ze zetten op een beleid zonder uitkomst. Welke landen deden het goed werd hier ooit gevraagd? Japan, Zuid Korea, Singapore waar er gericht bescherming werd gegeven aan de mensen die kwetsbaar zijn. Het is nauwkeurig bekend wie dat zijn!! Daar moet Rutte en De Jond met hun Crisis Management Team een keer goed over na denken.... dit wordt allen nog maar regen op de manier nu gehandeld wordt.
- Enrico
Mutatie na mutatie net als de influenza griep zal de Corona griep ook door blijven muteren.
Ben bang van wel.
-
OnlineHenk Jan
Wat je ook van van Haga vindt, hij stelt imo geen onredelijke vraag. De reactie van de Jonge is uitermate stuitend en veelzeggend ; als een stampvoetend klein kind die zijn zin niet krijgt. De onzekerheid straalt er vanaf en wringt zich in allerlei bochten om zijn (gefaalde) handelen te verdedigen.
En dit dan? Hier stelt vH toch echt alleen de feiten op.
https://twitter.com/i/status/1364570974096666624
En maar volhouden dat het zgn draagvlak onder de bevolking nog altijd substantieel is.
https://twitter.com/i/status/1364611070887870464
Zelfs de grootste aanhanger van dit beleid zou toch op zijn minst wat vraagtekens moeten hebben inmiddels.
Dat gezegd hebbende ; Sterkte Bram, ik hoor zulke verhalen inmiddels meer dan me lief is.
En dit dan? Hier stelt vH toch echt alleen de feiten op.
https://twitter.com/i/status/1364570974096666624
En maar volhouden dat het zgn draagvlak onder de bevolking nog altijd substantieel is.
https://twitter.com/i/status/1364611070887870464
Zelfs de grootste aanhanger van dit beleid zou toch op zijn minst wat vraagtekens moeten hebben inmiddels.
Dat gezegd hebbende ; Sterkte Bram, ik hoor zulke verhalen inmiddels meer dan me lief is.

-
Exacto HJ...
Koffie met slagroom en 'n lekker koekje?:)
@Enrico. Ik ben er 'bang' voor. Corona is here to stay. Gewoon door met mekaar.
Koffie met slagroom en 'n lekker koekje?:)
@Enrico. Ik ben er 'bang' voor. Corona is here to stay. Gewoon door met mekaar.
-
Hmmm. Ik vind juist die van Haga de engnek - met z'n fabeltjes. Nepnieuws zoals die Haga het brengt zou strafbaar moeten worden gesteld. Teveel mensen die dit nepnieuws klakkeloos overnemen. Met dank aan dat kudt social media.jos_br schreef: 24 feb 2021, 21:03 Ene de Jonge houdt niet van tegenspraak, had beter schoolmeester kunnen blijven. Engnek.
Jos.
-
@535d: Graag bron van Van Haga's fabeltjes nepnieuws aub.....misschien dat ik dan weer vertrouwen krijg in Mark en Hugo. Wie weet.
https://nos.nl/liveblog/2370194-horeca- ... risis.html
Het wordt weer gezellig dinsdag. Ik snap ze 100%.
Dit:

https://nos.nl/liveblog/2370194-horeca- ... risis.html
Het wordt weer gezellig dinsdag. Ik snap ze 100%.
Dit:
Het kabinet heeft ongeveer 41.000 ziekenhuisopnames voorkomen door de instelling van een avondklok, de bezoekbeperking tot één persoon en de lockdown. Dat staat in een presentatie van RIVM-directeur Jaap van Dissel aan de Tweede Kamer.
Edwin van der Aa 24 feb. 2021 Laatste update: 13:21
Daarnaast zijn ongeveer 6300 mensen minder op de intensive care beland sinds half december (de start van de lockdown), toont de ‘grove indicatie’ aan. Er wordt nog eens benadrukt dat het hier gaat om aannames.