Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Fasteddie2

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Fasteddie2 » 17 feb 2021, 08:07

...het dagelijkse "rondje langs de velden" levert vooralsnog de volgende info op:

Middelkoop:
"Toeval":
https://mobile.twitter.com/wmiddelkoop/ ... 2011971585

"Snelheid":
https://mobile.twitter.com/wmiddelkoop/ ... 8695847940

Verder Franse regionale verkiezingen uitgesteld...(hoe verrassend)

Spoedwet in de maak...

Had u verder nog vragen over 2021 ?....zo niet, dan wordt er weer over gegaan tot de orde van de dag, oftewel de volgende (redelijke voorspelbare) "acts"...

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 17 feb 2021, 08:11

Schrokken ze gisterochtend toch mooi even omdat een of andere rechter een techniciteit heeft gevonden.
Maar dan schuiven ze gewoon Gandalf voor het scherm om de fortunecookies te lezen die een ramp voorspellen en het nieuwe normaal kan gelukkig weer blijven.

En das maar goed ook, want na die uitspraak van de rechter is er 'ineens' een variant die (nog) dodelijker is.

Was het niet Nederland die zoveel kritiek had op de Poolse, Hongaarse en Tsjechische regering dat die de rechtstaat verkloten?

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 17 feb 2021, 08:40

Henk Jan schreef: 17 feb 2021, 08:11 ...
En das maar goed ook, want na die uitspraak van de rechter is er 'ineens' een variant die (nog) dodelijker is.
...
Inderdaad, wave after wave.....

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 feb 2021, 09:02

Riceaux schreef: 16 feb 2021, 19:44
Enrico schreef: 16 feb 2021, 16:40

Heb je de 45m durende uitzending van tegenlicht gezien? Spaart mij heel veel typen!
Nou heb ‘m gezien. CEO van het UCLH moet sowieso even z’n muil houden, 2 jaar terug daar een paar dagen geweest met de livegang van een nieuw systeem en wat een ontzettende tering bende is het daar zeg. Nog nooit zo’n slecht georganiseerd ziekenhuis meegemaakt.

Dat daar gelaten. Ben nog steeds benieuwd naar jouw visie in reactie op mijn visie.
Ook gekeken:
https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... orgen.html

Interessant. Vooral die directeur vanaf 38:40 legt even Jip en Janneke uit wat er loos is.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 17 feb 2021, 09:02

Elise schreef: 17 feb 2021, 08:01 Maar als het aan jou had gelegen had je die 3 personen rustig hun gang laten gaat, wachtend tot de besmetting in alle uithoeken van het land te vinden is om vervolgens schouderophalend te miepen dat het slechts om 2% van de bevolking gaat...toch?
Ach, doe er geen moeite meer voor. :sealed:

Maar, begrijp wel dat het voor veel ondernemers erg nijpend is, dus die staan er wat anders in. Kan ik wel inkomen.

Robin

Bericht door Robin » 17 feb 2021, 09:04

Enrico schreef: 16 feb 2021, 20:11

Mijn visie is dat je groot gelijk hebt, maar de helft uitroeien gaat niet lukken dus zal je toch moeten kijken naar het uitbreiden van de icu capaciteit. Het zal geld kosten maar je hebt al 13 miljard uitgegeven en we zijn nog heel ver verwijderd van ons oude levens. Ik heb 50 euro per maand over aan extra ic bedden maar niet al KLM piloten salarissen etc, de horeca moet weer open en de winkels ook. Vaccines helpt maar is dweilen met de kraan open, corona en zijn varianten zijn here to stay! We moeten er om heen want uitroeien is een fantasie. Zo iets Riceaux. Oh, heb ik gezegd er meer ic bedden moeten komen? 😂😂😂😂 binnen Europa zitten wij aan de lage kant per capita en hebben wij een hoger gemidelf bezetting voor Corona. Dat heet living on the edge! Een griep epidemie en hoppa system failure.
+1

Robin

Bericht door Robin » 17 feb 2021, 09:04

535d schreef: 17 feb 2021, 09:02
Elise schreef: 17 feb 2021, 08:01 Maar als het aan jou had gelegen had je die 3 personen rustig hun gang laten gaat, wachtend tot de besmetting in alle uithoeken van het land te vinden is om vervolgens schouderophalend te miepen dat het slechts om 2% van de bevolking gaat...toch?

Maar, begrijp wel dat het voor veel ondernemers erg nijpend is, dus die staan er wat anders in. Kan ik wel inkomen.
Wel inkomen.

Geen inkomen.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 17 feb 2021, 09:10

Tsja dat hangt af van de situatie ;- )

Tom

Bericht door Tom » 17 feb 2021, 09:14

Henk Jan schreef: 17 feb 2021, 08:11 Schrokken ze gisterochtend toch mooi even omdat een of andere rechter een techniciteit heeft gevonden.
Maar dan schuiven ze gewoon Gandalf voor het scherm om de fortunecookies te lezen die een ramp voorspellen en het nieuwe normaal kan gelukkig weer blijven.

Was het niet Nederland die zoveel kritiek had op de Poolse, Hongaarse en Tsjechische regering dat die de rechtstaat verkloten?
Precies dit. Allemaal iets te doorzichtig.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 feb 2021, 09:52

De angstcampagne gaat maar door. Nu weer Hugo de Jonge die via het jeugdjournaal kinderen angst aanjaagt: https://twitter.com/PGoldschmeding/stat ... 84641?s=20

Nu zullen mijn kinderen dit niet zien (NPO1,2,3 achter het kinderslot gezet) maar het begint totaal krankzinnige vormen aan te nemen.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 17 feb 2021, 09:53

1,7 miljoen mensen in volledige lockdown voor 3 personen.
17 miljoen mensen in volledige lockdown bij 30 personen.
170 miljoen mensen in volledige lockdown bij 300 personen
Zo iets ? (en ook volledig door al die miljoenen mensen iedere keer geaccepteerd ?)

Hoop dat die exit-roadmap er iets "intelligenter" uit gaat zien....en bovendien ook écht een exit is.

Verder beetje raar dat na ruim 12 maanden sommige mensen alleen de situatie voor de ondernemers als nijpend kunnen voorstellen....hele samenleving staat op z'n grondvesten te shaken, "neven schade", uitgestelde operaties, uitgestelde kanker diagnoses, enz enz. enz..geen moeite meer voor doen ?

frankie

Bericht door frankie » 17 feb 2021, 10:14

Wouter81 schreef: 17 feb 2021, 09:52 De angstcampagne gaat maar door. Nu weer Hugo de Jonge die via het jeugdjournaal kinderen angst aanjaagt: https://twitter.com/PGoldschmeding/stat ... 84641?s=20

Nu zullen mijn kinderen dit niet zien (NPO1,2,3 achter het kinderslot gezet) maar het begint totaal krankzinnige vormen aan te nemen.
Mijn jongste van 8 keek die persco ook. ik volgde het niet echt. Zegt hij opeens hardop: "die prikken zijn er wel alleen jullie doen er gewoon niks mee!" Bleek het over de vaccinatie te gaan en waarom dat dat nog niet op volle kracht zou zijn :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 17 feb 2021, 10:17

Henkjan, Tom, Wouter, Facteddie2

Inderdaad....

Elise

Bericht door Elise » 17 feb 2021, 10:43

Fasteddie2 schreef: 17 feb 2021, 09:53

1,7 miljoen mensen in volledige lockdown voor 3 personen.
17 miljoen mensen in volledige lockdown bij 30 personen.
170 miljoen mensen in volledige lockdown bij 300 personen
Zo iets ? (en ook volledig door al die miljoenen mensen iedere keer geaccepteerd ?)

Hoop dat die exit-roadmap er iets "intelligenter" uit gaat zien....en bovendien ook écht een exit is.

Verder beetje raar dat na ruim 12 maanden sommige mensen alleen de situatie voor de ondernemers als nijpend kunnen voorstellen....hele samenleving staat op z'n grondvesten te shaken, "neven schade", uitgestelde operaties, uitgestelde kanker diagnoses, enz enz. enz..geen moeite meer voor doen ?
Je hebt overal commentaar op, maar ik ben heel benieuwd naar wat jouw intelligente oplossing was geweest voor die 3 besmettingen in Nieuw Zeeland. :mrgreen: (laat ik je favo smiley niet vergeten).

Enrico

Bericht door Enrico » 17 feb 2021, 11:28

Elise schreef: 17 feb 2021, 08:01
Fasteddie2 schreef: 16 feb 2021, 22:40 Nee, ik bedoel eigenlijk in ultima forma op het feit dat dit mogelijk kan uitdraaien op #ZeroCovid. Als er kennelijk in Nieuw Zeeland een miljoenen stad platgelegd kan worden voor 3 virus gevallen, dan vind je "gewoon" de expert die "modellen" presenteert die "donkere wolken" voorspellen....je hebt geen poot om op te staan, zeg maar...

Dit dus:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1415778 ... n-lockdown
Nieuw-Zeeland, daar begrijpen ze tenminste hoe ze het virus eronder krijgen. :thumbup:
Maar als het aan jou had gelegen had je die 3 personen rustig hun gang laten gaat, wachtend tot de besmetting in alle uithoeken van het land te vinden is om vervolgens schouderophalend te miepen dat het slechts om 2% van de bevolking gaat...toch?
Nieuw Zeeland is een Eiland 🏝 net iets makkelijker om de grens dicht te gooien, en nu niet meer open want de rest van de wereld is een besmettingen gevaar! Of verplichte cuarentiene op de luchthaven? Lange termijn moeten ze Tourisme missen omdat niet iedereen 10 dagen op de vliegveld kan veroorloven en daarna een vakantie. We hebben in ieder geval geen kiwi variant van Corona!

Tom

Bericht door Tom » 17 feb 2021, 14:57

Elise schreef: 16 feb 2021, 11:17 Kunnen de criticasters eens aangeven welk landen wel de juiste aanpak hebben?
Ik denk niet dat er één land is die het wel (helemaal) goed doet. Dat hoeft ook niet, je kunt hier geen draaiboeken voor maken. Landen die het beter doen zijn wellicht ook niet vergelijkbaar (andere dichtheid qua bevolking, eiland etc.) met onze situatie.

Maar de laatste maanden zijn er hier best wat fouten gemaakt die niet passen bij een westers land als Nederland. Volgens mij heeft dat twee oorzaken: alle bureaucratie met tig mensen en clubjes werkt fijn als alles al vrij goed geregeld is maar je dingen nog beter wilt regelen, dan is het niet erg als je er de tijd voor neemt. Alleen in een crisissituatie werkt het ontzettend tegen je en moet je soms knopen doorhakken. Komen we bij het tweede punt: Hugo de Jonge is gewoon een te lichtgewicht. Hij wil heel graag, maar kan het eigenlijk niet.

In het verleden hebben we de Deltawerken opgezet, hebben we een hele provincie drooggelegd, hebben we de grootste haven van Europa gebouwd en ga zo maar door. Waar is het misgegaan dat dit zo moeilijk is? In de basis gaat het om bedden met beademing en wat mensen die daar kennis van hebben. En tegelijkertijd prikjes inkopen, prikjes vervoeren en prikjes zetten. We hoeven geen raket naar Mars te sturen of zo.

Afgelopen zomer in Normandie wat WW2 musea afgegaan, als je dan beseft hoe groots die operaties qua materieel, manschappen en strategische keuzes waren, petje af. Dat baart mij nog het meest zorgen, deze crisis bewijst wel hoe kwetsbaar we zijn voor oorlogen en andere (onverwachte) crisissituaties.

Elise

Bericht door Elise » 17 feb 2021, 16:04

@Tom

Onder de criticasters versta ik diegene die iedere maatregel ridiculiseren en alles en iedereen maar belachelijk maken en voor wie werkelijk helemaal niets goed is. Jij behoort zeker niet tot die groep, dus dan is het wel jammer om te zien dat juist jij reageert en de groep waaraan de oproep was gericht zich in stilzwijgen hult.

Zo uitzonderlijk zijn de maatregelen niet die hier genomen worden, lockdown en avondklok zijn ondertussen in vele landen een normaal begrip geworden. En ja, er is hier wel het een en ander misgegaan en ik denk ook dat dat komt door de mentaliteit die er tegenwoordig heerst. Je kunt nog zo'n zwaargewicht als minister hebben, als zorginstellingen (meervoud!) gewoon de administratie medewerkers ook vaccineren dan is daar geen kruid tegen gewassen om maar wat te noemen. De mentaliteit is gewoon verziekt.

Deltawerken, een provincie droogleggen en grootste haven van Europa bouwen? Dat was ooit eens.
Dat zouden we in de huidige tijd nooit meer voor elkaar krijgen, omdat Nederland vol zit met slampampers en Willem Engels. Daarmee is geen enkele oorlog te winnen en niks op te bouwen.

WJ

Bericht door WJ » 17 feb 2021, 18:52

Elise schreef: 17 feb 2021, 16:04
Deltawerken, een provincie droogleggen en grootste haven van Europa bouwen? Dat was ooit eens.
Dat zouden we in de huidige tijd nooit meer voor elkaar krijgen, omdat Nederland vol zit met slampampers en Willem Engels. Daarmee is geen enkele oorlog te winnen en niks op te bouwen.
Dit is echt een grappige opmerking voor iemand die niet open staat voor een frisse/andere aanpak en nieuwe ideeen.
Logische dat alle landen een zelfde soort beleid aanhangen trouwens, al die nationale OMT's volgen de WHO richtlijnen.

WJ

Bericht door WJ » 17 feb 2021, 21:18

Rotterdamse virologen ontwikkelen neusspray die 24 uur tegen corona werkt: ‘Oplossing voor reizen of concert’

https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdamse ... ~ae81c4ff/

Helaas nog heel erg in de beginstadia

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 17 feb 2021, 21:38

...nadat Merkel het al een keer uitgelegd heeft, legt Boris het nog een keer uit:
https://mobile.twitter.com/donkamion78/ ... 8996663302

Doet een beetje denken aan:
https://www.youtube.com/watch?v=TsQnz5xzAQc

Maar goed, we gaan het meemaken....

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 17 feb 2021, 21:49

WJ schreef: 17 feb 2021, 21:18 Rotterdamse virologen ontwikkelen neusspray die 24 uur tegen corona werkt: ‘Oplossing voor reizen of concert’

https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdamse ... ~ae81c4ff/

Helaas nog heel erg in de beginstadia
Mooi bericht :thumbup:

MarkS

Bericht door MarkS » 17 feb 2021, 22:14

Right said fret, lekker snuiven.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 18 feb 2021, 06:03

MarkS schreef: 17 feb 2021, 22:14 Right said fret, lekker snuiven.
Dus gewoon met je coke versnijden en lekker feesten. :hangloose: :hangloose:

328Ti

Bericht door 328Ti » 18 feb 2021, 07:38

Tom schreef: 17 feb 2021, 14:57
Elise schreef: 16 feb 2021, 11:17 Kunnen de criticasters eens aangeven welk landen wel de juiste aanpak hebben?
Ik denk niet dat er één land is die het wel (helemaal) goed doet. Dat hoeft ook niet, je kunt hier geen draaiboeken voor maken. Landen die het beter doen zijn wellicht ook niet vergelijkbaar (andere dichtheid qua bevolking, eiland etc.) met onze situatie.

Maar de laatste maanden zijn er hier best wat fouten gemaakt die niet passen bij een westers land als Nederland. Volgens mij heeft dat twee oorzaken: alle bureaucratie met tig mensen en clubjes werkt fijn als alles al vrij goed geregeld is maar je dingen nog beter wilt regelen, dan is het niet erg als je er de tijd voor neemt. Alleen in een crisissituatie werkt het ontzettend tegen je en moet je soms knopen doorhakken. Komen we bij het tweede punt: Hugo de Jonge is gewoon een te lichtgewicht. Hij wil heel graag, maar kan het eigenlijk niet.

In het verleden hebben we de Deltawerken opgezet, hebben we een hele provincie drooggelegd, hebben we de grootste haven van Europa gebouwd en ga zo maar door. Waar is het misgegaan dat dit zo moeilijk is? In de basis gaat het om bedden met beademing en wat mensen die daar kennis van hebben. En tegelijkertijd prikjes inkopen, prikjes vervoeren en prikjes zetten. We hoeven geen raket naar Mars te sturen of zo.

Afgelopen zomer in Normandie wat WW2 musea afgegaan, als je dan beseft hoe groots die operaties qua materieel, manschappen en strategische keuzes waren, petje af. Dat baart mij nog het meest zorgen, deze crisis bewijst wel hoe kwetsbaar we zijn voor oorlogen en andere (onverwachte) crisissituaties.
Mooi omschreven, sluit ik me bij aan. Alleen dat De Jonge te licht is.....m.i valt of staat het met de organisatie achter hem; en die functioneert niet. Dan verwordt je gewoon een trekpop

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2021, 08:30

vertrekpop beter.

Koffie?

Plaats reactie