Met elk jaar nieuwe influenza varianten ben ik bang wij ook net zo veel jaarlijkse varianten krijgen van Corona.... of zelf meer?JP schreef: 16 feb 2021, 16:06 Nieuwe mutaties, je verwacht het niet.....en dat uitgerekend vandaag
https://www.ad.nl/binnenland/reproducti ... ~aa4520d5/‘Britse variant gevaarlijker’
Het RIVM gaat er inmiddels vanuit dat de Britse variant niet alleen besmettelijker is, maar ook gevaarlijker. ,,Inmiddels is uit onderzoek in het Verenigd Koninkrijk duidelijk geworden dat mensen die daar besmet waren met de Britse variant zieker werden en vaker kwamen te overlijden dan dat het geval was bij de oude varianten. Dit is nog een extra reden om je goed aan de maatregelen te houden.”
Voor het eerst is in Nederland nu ook een geval aangetoond van een nieuwe mutatie binnen de Britse variant, de zogenaamde E484K -mutatie. Dat gebeurde in de regio Utrecht. ,,Deze E484K mutatie wordt als zorgelijk beschouwd en is eerder aangetoond in de Zuid-Afrikaanse- en Braziliaanse varianten", schrijft het RIVM. ,,Bij deze E484K mutatie, is de opgebouwde afweer na vaccinatie of na een eerdere besmetting mogelijk minder goed. Ook is de mutatie waarschijnlijk van invloed op de sterkte van de binding van het virus aan cellen in ons lichaam.”
Corona in Nederland.....
-
OnlineEnrico
Re: Corona in Nederland.....
- Riceaux
@Enrico, ik wacht stiekem nog op een reactie.Riceaux schreef: 05 feb 2021, 11:58In Nederland is allebei even moeilijk of makkelijk. Ik heb namelijk geen idee waar jij die 1200 extra bedden kwijt wilt, hoe je die wilt bemannen en vooral hoe je mensen wilt motiveren om een opleiding te volgen tot IC verpleegkundige en Intensivist te volgen. Verdubbeling van het aantal IC bedden betekent structureel dubbele kosten tov de huidige situatie. 1 van de duurste onderdelen van een ziekenhuis is de IC. Als jij structureel naar 1200 bedden extra wilt, gaan jij en ik dat voelen in onze zorgpremies en belastingen. En daarmee komt er heel veel weerstand vanuit de bevolking. Daarnaast moeten de salarissen omhoog voor IC verpleegkundigen omdat mensen simpelweg voor ander werk kiezen, omdat de salarissen te laag liggen. Wat weer resulteert in weerstand vanuit andere verpleegkundigen. Dus die salarissen moeten ook meestijgen. Gevolg zorgkosten stijgen explosief.
Daarentegen, verwijder de helft van de bevolking die het minste toevoegt. En je hebt als maatschappij alleen maar winst. Minder druk op de zorg, minder druk op het toeslagenstelsel, minder criminaliteit, minder uitstoot, minder voedselconsumptie, minder belastingen. Alleen denkt de helft van de bevolking die het minste toevoegt daar waarschijnlijk wel anders over.![]()
![]()

-
OnlineEnrico
Heb je de 45m durende uitzending van tegenlicht gezien? Spaart mij heel veel typen!Riceaux schreef: 16 feb 2021, 16:39@Enrico, ik wacht stiekem nog op een reactie.Riceaux schreef: 05 feb 2021, 11:58In Nederland is allebei even moeilijk of makkelijk. Ik heb namelijk geen idee waar jij die 1200 extra bedden kwijt wilt, hoe je die wilt bemannen en vooral hoe je mensen wilt motiveren om een opleiding te volgen tot IC verpleegkundige en Intensivist te volgen. Verdubbeling van het aantal IC bedden betekent structureel dubbele kosten tov de huidige situatie. 1 van de duurste onderdelen van een ziekenhuis is de IC. Als jij structureel naar 1200 bedden extra wilt, gaan jij en ik dat voelen in onze zorgpremies en belastingen. En daarmee komt er heel veel weerstand vanuit de bevolking. Daarnaast moeten de salarissen omhoog voor IC verpleegkundigen omdat mensen simpelweg voor ander werk kiezen, omdat de salarissen te laag liggen. Wat weer resulteert in weerstand vanuit andere verpleegkundigen. Dus die salarissen moeten ook meestijgen. Gevolg zorgkosten stijgen explosief.Enrico schreef: 04 feb 2021, 16:36
1200 icu bedden
17,000,000 inwoners
Wat is makkelijker icu verdubbelen of inwoners halveren?![]()
Daarentegen, verwijder de helft van de bevolking die het minste toevoegt. En je hebt als maatschappij alleen maar winst. Minder druk op de zorg, minder druk op het toeslagenstelsel, minder criminaliteit, minder uitstoot, minder voedselconsumptie, minder belastingen. Alleen denkt de helft van de bevolking die het minste toevoegt daar waarschijnlijk wel anders over.![]()
![]()
![]()
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Had hem al eerder gelinkt, maar volgens dit artikel zaten we Sept vorig jaar al aan de 12.000 varianten.Enrico schreef: 16 feb 2021, 16:38 Met elk jaar nieuwe influenza varianten ben ik bang wij ook net zo veel jaarlijkse varianten krijgen van Corona.... of zelf meer?
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02544-6
Dat zal nu wel ietsje meer zijn.
-
OnlineEnrico
Dat wordt per kwartaal je inentingen bijhouden?smiley schreef: 16 feb 2021, 16:47Had hem al eerder gelinkt, maar volgens dit artikel zaten we Sept vorig jaar al aan de 12.000 varianten.Enrico schreef: 16 feb 2021, 16:38 Met elk jaar nieuwe influenza varianten ben ik bang wij ook net zo veel jaarlijkse varianten krijgen van Corona.... of zelf meer?
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02544-6
Dat zal nu wel ietsje meer zijn.
- tomgtr
Gewoon meer ic bedden.....
- Riceaux
Nope, zal ik vanavond even doen.Enrico schreef: 16 feb 2021, 16:40Heb je de 45m durende uitzending van tegenlicht gezien? Spaart mij heel veel typen!Riceaux schreef: 16 feb 2021, 16:39@Enrico, ik wacht stiekem nog op een reactie.Riceaux schreef: 05 feb 2021, 11:58
In Nederland is allebei even moeilijk of makkelijk. Ik heb namelijk geen idee waar jij die 1200 extra bedden kwijt wilt, hoe je die wilt bemannen en vooral hoe je mensen wilt motiveren om een opleiding te volgen tot IC verpleegkundige en Intensivist te volgen. Verdubbeling van het aantal IC bedden betekent structureel dubbele kosten tov de huidige situatie. 1 van de duurste onderdelen van een ziekenhuis is de IC. Als jij structureel naar 1200 bedden extra wilt, gaan jij en ik dat voelen in onze zorgpremies en belastingen. En daarmee komt er heel veel weerstand vanuit de bevolking. Daarnaast moeten de salarissen omhoog voor IC verpleegkundigen omdat mensen simpelweg voor ander werk kiezen, omdat de salarissen te laag liggen. Wat weer resulteert in weerstand vanuit andere verpleegkundigen. Dus die salarissen moeten ook meestijgen. Gevolg zorgkosten stijgen explosief.
![]()
![]()

- alt
Grapperhaus zakt voor de tweede maal door het ijs.
Dus weg met Grapperhaus, op naar een nieuwe bestuursfunctie, waar hij de zaak weer kan verkloten.
Dus weg met Grapperhaus, op naar een nieuwe bestuursfunctie, waar hij de zaak weer kan verkloten.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Zoiets ja. Net als windows update ook elke paar maanden je lichaam updaten.
https://www.modernatx.com/mrna-technolo ... evelopment
- Fasteddie2
FYI:
De spanning is om te snijden:
https://www.facebook.com/15626023789504 ... /?vh=e&d=n
...een zogenaamde race tegen de (avond)klok
De spanning is om te snijden:
https://www.facebook.com/15626023789504 ... /?vh=e&d=n
...een zogenaamde race tegen de (avond)klok

- Fasteddie2
...experts, ingewijden en andere betrokkenen bekend met de materie laten in een eerste voorzichtige reactie weten dat het zelden voorkomt, dat een dergelijk "geluksmoment" zo abrupt weer kan worden afgebroken.
Waarschijnlijk komen alleen verloren WK-finales een beetje in de buurt, maar dat is nog onduidelijk
Waarschijnlijk komen alleen verloren WK-finales een beetje in de buurt, maar dat is nog onduidelijk

- Riceaux
Nou heb ‘m gezien. CEO van het UCLH moet sowieso even z’n muil houden, 2 jaar terug daar een paar dagen geweest met de livegang van een nieuw systeem en wat een ontzettende tering bende is het daar zeg. Nog nooit zo’n slecht georganiseerd ziekenhuis meegemaakt.Enrico schreef: 16 feb 2021, 16:40Heb je de 45m durende uitzending van tegenlicht gezien? Spaart mij heel veel typen!Riceaux schreef: 16 feb 2021, 16:39@Enrico, ik wacht stiekem nog op een reactie.Riceaux schreef: 05 feb 2021, 11:58
In Nederland is allebei even moeilijk of makkelijk. Ik heb namelijk geen idee waar jij die 1200 extra bedden kwijt wilt, hoe je die wilt bemannen en vooral hoe je mensen wilt motiveren om een opleiding te volgen tot IC verpleegkundige en Intensivist te volgen. Verdubbeling van het aantal IC bedden betekent structureel dubbele kosten tov de huidige situatie. 1 van de duurste onderdelen van een ziekenhuis is de IC. Als jij structureel naar 1200 bedden extra wilt, gaan jij en ik dat voelen in onze zorgpremies en belastingen. En daarmee komt er heel veel weerstand vanuit de bevolking. Daarnaast moeten de salarissen omhoog voor IC verpleegkundigen omdat mensen simpelweg voor ander werk kiezen, omdat de salarissen te laag liggen. Wat weer resulteert in weerstand vanuit andere verpleegkundigen. Dus die salarissen moeten ook meestijgen. Gevolg zorgkosten stijgen explosief.
![]()
![]()
Dat daar gelaten. Ben nog steeds benieuwd naar jouw visie in reactie op mijn visie.
-
OnlineEnrico
I knew you had it in you Tommy! Smart cookie you are!

-
OnlineEnrico
Mijn visie is dat je groot gelijk hebt, maar de helft uitroeien gaat niet lukken dus zal je toch moeten kijken naar het uitbreiden van de icu capaciteit. Het zal geld kosten maar je hebt al 13 miljard uitgegeven en we zijn nog heel ver verwijderd van ons oude levens. Ik heb 50 euro per maand over aan extra ic bedden maar niet al KLM piloten salarissen etc, de horeca moet weer open en de winkels ook. Vaccines helpt maar is dweilen met de kraan open, corona en zijn varianten zijn here to stay! We moeten er om heen want uitroeien is een fantasie. Zo iets Riceaux. Oh, heb ik gezegd er meer ic bedden moeten komen?Riceaux schreef: 16 feb 2021, 19:44Nou heb ‘m gezien. CEO van het UCLH moet sowieso even z’n muil houden, 2 jaar terug daar een paar dagen geweest met de livegang van een nieuw systeem en wat een ontzettende tering bende is het daar zeg. Nog nooit zo’n slecht georganiseerd ziekenhuis meegemaakt.
Dat daar gelaten. Ben nog steeds benieuwd naar jouw visie in reactie op mijn visie.
- JP
Toch een avondklok......benieuwd of we weer rellen krijgen...
-
OnlineEnrico
Hopelijk is men nog moe van al dat schaatsen in de wekend
- Fasteddie2
Aangezien er kennelijk "gast-optredens" zijn toegestaan in dergelijke "maatregelen"-gerelateerde juridische kwesties, merken de eerste oplettenden op, dat binnenkort waarschijnlijk het CBS bij faillissementzaken komt toelichten dat het gehanteerde model (danwel statistiek) aangeeft dat "het geen bouwsteen van de economie" was waardoor gecontroleerd faillissement volledig volgens "de regels" danwel het "logische gevolg" was...
Experts, ingewijden en andere betrokken bekend met de materie maken zich ondertussen in toenemende mate zorgen hoe diverse "neven schade" onderwerpen in dergelijke gevallen (juridisch) uitlegd moeten worden....
Apart tijdperk.
Experts, ingewijden en andere betrokken bekend met de materie maken zich ondertussen in toenemende mate zorgen hoe diverse "neven schade" onderwerpen in dergelijke gevallen (juridisch) uitlegd moeten worden....
Apart tijdperk.
- Fasteddie2
In D is lange tijd een "solidariteits toeslag" van kracht geweest, die overigens gewoon op je loonstrook stond, en bedoeld was om Oost-D weer op te bouwen...Ik heb 50 euro per maand over aan extra ic bedden...
Nu, in de huidige tijd, zou je eerder denken dat Frans T. uit Brussel het maar met iets minder moet doen, dan de "1.000 triljoen triljard miljard" die hij kennelijk nodig heeft voor zijn "rondtrekkend circus"

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Daar bedient 'Viruswaarheid' zich natuurlijk ook van want gesjeesde dansleraar Engel is echt geen expert, maar bovenal een anti overheids figuur en volksmenner. Of doelde je op hem?Fasteddie2 schreef: 16 feb 2021, 21:51 Aangezien er kennelijk "gast-optredens" zijn toegestaan in dergelijke "maatregelen"-gerelateerde juridische kwesties, merken de eerste oplettenden op, dat binnenkort waarschijnlijk het CBS bij faillissementzaken komt toelichten dat het gehanteerde model (danwel statistiek) aangeeft dat "het geen bouwsteen van de economie" was waardoor gecontroleerd faillissement volledig volgens "de regels" danwel het "logische gevolg" was...
Apart tijdperk.
-
OnlineEnrico
Mooi verwordt, we leven in een circus tijdperk..Fasteddie2 schreef: 16 feb 2021, 22:06"rondtrekkend circus"Ik heb 50 euro per maand over aan extra ic bedden...![]()
- Fasteddie2
Nee, ik bedoel eigenlijk in ultima forma op het feit dat dit mogelijk kan uitdraaien op #ZeroCovid. Als er kennelijk in Nieuw Zeeland een miljoenen stad platgelegd kan worden voor 3 virus gevallen, dan vind je "gewoon" de expert die "modellen" presenteert die "donkere wolken" voorspellen....je hebt geen poot om op te staan, zeg maar...Bram schreef: 16 feb 2021, 22:17Daar bedient 'Viruswaarheid' zich natuurlijk ook van want gesjeesde dansleraar Engel is echt geen expert, maar bovenal een anti overheids figuur en volksmenner. Of doelde je op hem?Fasteddie2 schreef: 16 feb 2021, 21:51 Aangezien er kennelijk "gast-optredens" zijn toegestaan in dergelijke "maatregelen"-gerelateerde juridische kwesties, merken de eerste oplettenden op, dat binnenkort waarschijnlijk het CBS bij faillissementzaken komt toelichten dat het gehanteerde model (danwel statistiek) aangeeft dat "het geen bouwsteen van de economie" was waardoor gecontroleerd faillissement volledig volgens "de regels" danwel het "logische gevolg" was...
Apart tijdperk.
Dit dus:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1415778 ... n-lockdown
- Fasteddie2
Merkel gaf in dat gesprek ook al aan dat ze "Klagen"/rechtzaken verwachten, de enige taak die zij dan kennelijk voor de overheid ziet, is goed uit te leggen "waarom iets nodig" is en met "maatregelen" afgedwongen/gehandhaafd moet/kan worden...desnoods vooraf (of dus achteraf gewijzigd bij "kennelijke gaten") verankerd in (nood)wetten....tsja, als je dit de komende tijd gaat meemaken voor de diverse onderwerpen die gaan spelen, dan is een "avondklok" in een redelijke makkelijke winter tijd nog slechts de "openingsact van het circus"...good luck 

-
Zolang het geen Adobe update is vind ik het prima.smiley schreef: 16 feb 2021, 17:55Zoiets ja. Net als windows update ook elke paar maanden je lichaam updaten.
https://www.modernatx.com/mrna-technolo ... evelopment
-
Nieuw-Zeeland, daar begrijpen ze tenminste hoe ze het virus eronder krijgen.Fasteddie2 schreef: 16 feb 2021, 22:40 Nee, ik bedoel eigenlijk in ultima forma op het feit dat dit mogelijk kan uitdraaien op #ZeroCovid. Als er kennelijk in Nieuw Zeeland een miljoenen stad platgelegd kan worden voor 3 virus gevallen, dan vind je "gewoon" de expert die "modellen" presenteert die "donkere wolken" voorspellen....je hebt geen poot om op te staan, zeg maar...
Dit dus:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1415778 ... n-lockdown

Maar als het aan jou had gelegen had je die 3 personen rustig hun gang laten gaat, wachtend tot de besmetting in alle uithoeken van het land te vinden is om vervolgens schouderophalend te miepen dat het slechts om 2% van de bevolking gaat...toch?
-
Marcel Levi, Nederlander van het Jaar 2016.Riceaux schreef: 16 feb 2021, 19:44 CEO van het UCLH moet sowieso even z’n muil houden, 2 jaar terug daar een paar dagen geweest met de livegang van een nieuw systeem en wat een ontzettende tering bende is het daar zeg. Nog nooit zo’n slecht georganiseerd ziekenhuis meegemaakt.
Als er een medicus is waar ik groot respect voor heb is het Marcel Levi wel.