Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 13 feb 2021, 12:34

Je kunt inmiddels beter vanuit Syrië een vlucht pakken.

JP

Bericht door JP » 13 feb 2021, 12:42

Fasteddie2 schreef: 13 feb 2021, 07:30 Dan hebben we het nog pas over de voorjaarsvakantie:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1263151 ... ntieganger
Al sinds de 1e lockdown, coronagolf, noem het maar op, dreigen de Belgen met sluiten grenzen, hoge boetes voor tanktoeristen, maar voor inwoners van grensgemeentes zijn weer uitzonderingen, die mogen wel de grens over, veelal om te shoppen.
Nu mogen de Belgen gelukkig wel nog naar hier om zwangere vrouwen van 18 te mishandelen......https://www.1limburg.nl/zwangere-vrouw- ... t=mostread Nu zijn die hormonen ook wel eens lastig :drink:

Inmiddels heb ik al 5 verklaringen bij me om danwel de avondklok te overtreden of de grens naar Belgie over te gaan. Eens kijken of de Duitser ook nog zoiets eisen. Nog meer papieren.....Ausweis BITTE !

Peric

Bericht door Peric » 13 feb 2021, 13:40

Denk dat dat meer bangmakerij is hoor.
Ben pas nog naar België geweest en geen een controle gezien.

alt

Bericht door alt » 13 feb 2021, 13:40

Ik krijg nu nu een steeds beter beeld over het coronabeleid.
In het omt zitten veel dierenartsen - o.a. Marion Koopmans - .
Vandaar in de eerste fase van de coronacrisis in de verzorgingstehuizen de ouderen binnen te houden.
Dit was gewoon ruimen van dor hout. net zoals met de varkens met varkenspest.

Enrico

Bericht door Enrico » 13 feb 2021, 14:01

Het aanpakken van de risicogroepen vraagt een maatschappijbrede aanpak, want alle domeinen in het leven (fysiek, mentaal, emotioneel, sociaal, seksueel, financieel en spiritueel, dus een levensdoel) hangen met elkaar samen.

IC-arts Peter van der Voort gaf bij Jinek aan dat er op de IC's vooral mannen liggen met licht tot ernstig overgewicht. Zijn voorstel is om als eerste de mannen tussen de 50 en 75 jaar met een BMI boven de 25 te vaccineren, om de druk op de zorg en de IC's te ontlasten.

Een aantal huisartsen liet deze week ook van zich horen met de oproep om mannen van boven de 50 jaar eerst te vaccineren. Volgens hen druist het meewerken aan het huidige vaccinatiebeleid in tegen hun artseneed, omdat de nevenschade van de huidige maatregelen te groot is.

Een aantal IC-artsen roept op om de maatregelen te versoepelen en meer overlijdens te accepteren. Want het is het OMT duidelijk niet gelukt om corona in de acute fase uit te roeien. Hoogleraar Armand Girbes - hoofd IC van het Amsterdam UMC - ziet dat veel andere patiënten lijden onder de huidige maatregelen en vindt dat niemand durft te zeggen dat we minder coronapatiënten op de IC moeten toelaten.

De maatschappelijke centrale vraag is: hoeveel sterfte zijn we bereid te accepteren in ruil voor hoeveel vrijheid?
Ik snap nog niet waarom 13 miljard in de economie beter is dan de IC capaciteit op de krikken.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 14 feb 2021, 09:30

...en in het kader van het dagelijkse rondje "langs de velden", zien we bij Maurice de volgende laatste alinea staan:

https://maurice.nl/2021/02/14/zo-manipu ... e-variant/
Het wordt tijd dat de dataverzameling en -presentatie verloopt via een onafhankelijke groep van experts en niet door een instantie die met behulp van die data de regering en de bevolking naar zijn hand wil zetten.  Die manipulaties hebben onze samenleving al veel te veel gekost. En ik neem aan dat bij de Parlementaire Enquête, die ooit gaat komen, deze episode ook uitgelicht zal worden. Maar tot dat moment kunnen we niet wachten en ik hoop dat velen in bestuurlijk Nederland, bij de media en onder de bevolking zich bewust worden welk spel met ze gespeeld wordt.
Experts, ingewijden en andere betrokken bekend met de materie melden in een eerste voorzichtige reactie dat bij het noemen van een Parlementaire Enquête nagedacht gaat worden over "hergebruik" van eerdere gemelde volzinnen zoals "...geen bouwsteen van de economie...", "...niet nodig.", "...we wisten het op dat moment niet...", "...we deden wat ons werd opgedragen..." enz....

Een eerste anonieme reactie vanuit welingelichte kringen merkt echter direct op, dat het niet ongebruikelijk is dat (demissionair) verantwoordelijken al eerder "het schip verlaten" hebben indien met terugwerkende kracht "oorzaak en gevolg" gepoogd wordt in kaart te brengen :mrgreen:

To be continued...(helaas, I guess)...

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 14 feb 2021, 10:04

"Death by a virus" vs. "Death by e.g. cancer":

https://mobile.twitter.com/Arwenstar/st ... 3178185731

Peric

Bericht door Peric » 14 feb 2021, 10:43

Mooi dat die presentator nog even probeert te manipuleren maar Chris Walker drukt dat gauw de kop in.
:thumbup:

jos_br

Bericht door jos_br » 14 feb 2021, 11:21

Enrico schreef: 13 feb 2021, 14:01 Ik snap nog niet waarom 13 miljard in de economie beter is dan de IC capaciteit op de krikken.
Dit kan voorlopig wel op een tegeltje!!

Jos. :thumbup:

Peric

Bericht door Peric » 14 feb 2021, 12:49

WHO heeft een paar onderzoekers naar China gestuurd, maar zijn die onpartijdig?

JP

Bericht door JP » 14 feb 2021, 12:51

jos_br schreef: 14 feb 2021, 11:21
Enrico schreef: 13 feb 2021, 14:01 Ik snap nog niet waarom 13 miljard in de economie beter is dan de IC capaciteit op de krikken.
Dit kan voorlopig wel op een tegeltje!!
Het tegeltje van Enrico is meer een langspeelplaat met de titel "meer ic-bedden is wat we graag hedden...." :coffee:

Peric

Bericht door Peric » 14 feb 2021, 13:19

Dat klopt toch ook?

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 14 feb 2021, 23:19

Uit de gevolgen van het thema "...geen bouwsteen van de economie...", de volgende informatie:

https://youtu.be/xRUbwYaDc6M

Met als initiatief:
https://horecaschadecompensatie.nl/

KoenM

Bericht door KoenM » 15 feb 2021, 12:38

Is dit geen oplichting? €1k moeten betalen om je compensatie te regelen lijkt me wat vreemd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 feb 2021, 12:47

Zonder heel erg diep te gaan graven lijkt me dit op zijn minst nogal raar. Volgens mij kan je je ook prima zonder deze stichting met elkaar verenigen en gaan procederen, mocht je daar brood in zien. Daarnaast zijn er nog steeds een aantal steunmaatregelen die lopen. Is natuurlijk niet voldoende om alles te compenseren maar het is dus niet zo dat er helemaal niks gebeurt.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 15 feb 2021, 14:54

Is niet zo raar toch, stichting zal wel opgericht zijn door een advocaat?
Van de “contributie” of hoe je het noemen wil gaan ze aan de slag. Als ze gelijk halen zullen ze ook nog wel even in de pot graaien voor X percentage en de rest dan verdelen over de aangesloten deelnemers.

Dacht dat dit soort constructies wel vaker zo opgezet worden. Beetje amerikaans class action lawsuit idee.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 15 feb 2021, 23:06

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 15 feb 2021, 23:34

Dat van die besmettelijkheid terwijl je gevaccineerd bent zou niet nieuw moeten zijn.
Dat van die eerste en tweede rangs burgers gaat nog een dingetje worden.

Andre

Bericht door Andre » 16 feb 2021, 00:25

Steun maatregelen. Ik had vandaag de TVL even uitgerekend!

Overheid doet voorkomen dat ze heel wat doen voor de ondernemers. Die TVL gaat je in iedergeval niet helpen als je daar van afhankelijk bent.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 feb 2021, 07:27

Ik krijg dit kwartaal geen TVL, want draaide in Q1 2019 te weinig omzet. En dat is raar, want de TVL is bedoeld om bij te staan in je vaste lasten en die zijn ieder kwartaal zijn wel even iets meer dan 3K in 3 maanden, duh. Maar dat maakt blijkbaar niet uit.

Zucht.
Laatst gewijzigd door Bram op 16 feb 2021, 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 feb 2021, 07:55

Lekker dan... :|

Andre

Bericht door Andre » 16 feb 2021, 09:14

Zo gaat dat bij de overheid

Al heb je veel omzet verlies. De TVL dekt nog niet eens de helft van je vaste lasten.

Mocht je van de TVL afhankelijk zijn ga je gewoon failliet.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 16 feb 2021, 09:58

...klopt, en de spaarcenten worden er dit keer ook eerst nog voor aangesproken onder het mom van "...it will come back..."..zodat straks failliet ook écht failliet, over, basta, over en sluiten is...

Athans zo hoor ik "de verhalen"...

Maar goed, Merkel heeft de (europese) "roadmap" en "roll-out" al verklapt, dus we laten ons graag nog de komende tijd geheel onverwacht "verrassen" :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 feb 2021, 10:41

Rechter: avondklok moet worden opgeheven

https://www.geenstijl.nl/5157720/rechte ... opgeheven/

Nu die absurde lockdown nog.

WJ

Bericht door WJ » 16 feb 2021, 11:05

Bram schreef: 16 feb 2021, 07:27 Ik krijg dit kwartaal geen TVL, want draaide in Q1 2019 te weinig omzet. En dat is raar, want de TVL is bedoeld om bij te staan in je vaste lasten en die zijn ieder kwartaal zijn wel even iets meer dan 3K in 3 maanden, duh. Maar dat maakt blijkbaar niet uit.

Zucht.
Vriend van mij met een winkel ook veel gezeik omdat die net voor corona uit heeft gebreid en de cijfers daarvan waren er nog niet.. Drama. Of de sportschoolhouder hier die gewoon te horen kreeg (voor de loonkosten van z'n personeel) jaaaa maaaaar U heeft een abonnements vorm dus er komt nog geld binnen.. Ja alsof mensen dat blijven betalen. Eerste lockdown had die het stop gezet maar nu laat die het doorlopen en vraagt die om de support want anders is er straks gewoon geen sportschool meer.

Zelf heb ik een kantoor/winkelpand gekocht, m'n vader zou daar wat in gaan hobby'en. Die is wel verbouwd ondertussen maar kan je ook niks mee. Dus nu maar op het dooie gemak hier en daar wat afmaken, gelukkig zijn we er niet van afhankelijk (niet dat onze corebusiness zo top draait nu na maanden dit gezeik..) maar als je net voor corona zo iets begonnen zou zijn dan ben je gewoon de lul.

Het land word nu geregeerd door het OMT en die meuk, mensen die hun brood verdienen met dit soort shit. Natuurlijk roepen die de strengste maatregelen, hun advies kan en mag gewoon niet leidinggevend zijn.. En dat is het nu wel, slechte zaak. Niemand maar dan ook echt niemand krijgt daardoor de kans om met heldere ideeen te komen en uit te voeren. Er lopen mensen rond met ideeen en plannen om IC corona patienten goed en kundig te behandelen zodat de "echte" IC niet onder idioot veel druk komt te staan maar alles word per direct afgeschoten. We hadden vorig jaar een ahoy vol staan met bedden en pompen en opvanglocaties... waar is dat spul nu?? Waanzin.

Ik snap de ernst, ik doe m'n mondkapje op ik hou me aan de regels en dan met name uit respect voor alle ondernemers en (kwetsbare)mensen die nu letterlijk naar de klote aan het gaan zijn. Maar hoe de regering er mee omgaat snap ik gewoon totaal niet.

Plaats reactie