leenauto R8 !!!
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
leenauto R8 !!!
Vorige week een afspraak gemaakt om vandaag de remblokken van de RS4 te vervangen.Omdat ik een afspraak in de buurt kon combineren en dus niet daar hoefde te wachten had ik toen een leenauto gevraagd (doe maar wat als ik maar droog zit).JWe hebben een Passat voor je!! Prima joh!!
Vanmorgen naar Harderwiijk gereden en daar stond de passat al te wachten.Sleutels ingeleverd en naar de passat.Net toen ik in wilde stappen kwam de sales manager aanlopen met de vraag wil je niet wat anders?? Ik: wat dan? hij: een R8 !! Ik: ook goed (word wel weer verwend)!!
De auto werd keurig klaargezet.Daytonagrijs met 19 inchen,zwart leer,alcantara hemel,B&O muziek.Helemaal super natuurlijk!!
Ik heb er zo'n 500 km mee gereden (omdat de reparatie uitliep) en kan je zeggen ik vind het TOP !!
In testen komt de porsche er vaak als sportiever uit maar ik betwijfel dat(heb vorige maand nog een 997S gereden)Hij stuurt erg strak remt top en is ,in vergelijk met de RS4 heel lichtvoetig. Als je een tikje aan het stuur geeft reageert hij gelijk.Heb ook nog wat aan het boenderen geweest in de bossen van Ermelo en het leuke is dat driften heel goed mogelijk is!!
De auto is iets sneller dan de RS4 maar voelt VEEL sneller aan.Er zit een automatische handbak iin (weet niet hoe je dat precies noemt) en dat werkt heel goed.Opschakelen gaat razendsnel en als je rustig rijd ook schokvrij.Persoonlijk vind ik dit systeem 10 x beter dan het SMG.Terugschakelen gaat,als je hoog in toeren zit,met een stevige dot tussengas.Qua onderstel is het ook prima voor elkaar de R8 staat op Pzero's en ik heb echt ongekende bochtsnelheden gehaald waarbij de auto zeer neutraal blijft.Je voelt heel goed dat de motor achterin ligt omdat het onderstuur zo goed als afwezig is.Wat wel opvallend is is dat er een heel ander geluid in motor zit in.In de RS4 word je getrakteerd op een moddervette brul bij de R8 is het meer een hees geluid.(een beetje te vergelijken met een 997 GT3)
Qua interieur is ook alles dik voor elkaar.Prima stoelen,mooie materialen en een top muziekinstalatie.
Je hebt enorm veel bekijks met de auto.Vanmiddag bij m'n bedrijf neergezet en daar zijn in 2 uur zeker 20 foto's gemaakt met mobieltjes.1 iemand was zelfs speciaal z'n camera wezen halen!!
conclusie: een zeer goed product wat echt rijplezier geeft maar wel opvallend is.Als Audi de volgende RS4 zo'n versnellingsbak meegeeft en dezelfde lichtvoetigheid teken ik gelijk voor een nieuwe RS4 !!
Vanmorgen naar Harderwiijk gereden en daar stond de passat al te wachten.Sleutels ingeleverd en naar de passat.Net toen ik in wilde stappen kwam de sales manager aanlopen met de vraag wil je niet wat anders?? Ik: wat dan? hij: een R8 !! Ik: ook goed (word wel weer verwend)!!
De auto werd keurig klaargezet.Daytonagrijs met 19 inchen,zwart leer,alcantara hemel,B&O muziek.Helemaal super natuurlijk!!
Ik heb er zo'n 500 km mee gereden (omdat de reparatie uitliep) en kan je zeggen ik vind het TOP !!
In testen komt de porsche er vaak als sportiever uit maar ik betwijfel dat(heb vorige maand nog een 997S gereden)Hij stuurt erg strak remt top en is ,in vergelijk met de RS4 heel lichtvoetig. Als je een tikje aan het stuur geeft reageert hij gelijk.Heb ook nog wat aan het boenderen geweest in de bossen van Ermelo en het leuke is dat driften heel goed mogelijk is!!
De auto is iets sneller dan de RS4 maar voelt VEEL sneller aan.Er zit een automatische handbak iin (weet niet hoe je dat precies noemt) en dat werkt heel goed.Opschakelen gaat razendsnel en als je rustig rijd ook schokvrij.Persoonlijk vind ik dit systeem 10 x beter dan het SMG.Terugschakelen gaat,als je hoog in toeren zit,met een stevige dot tussengas.Qua onderstel is het ook prima voor elkaar de R8 staat op Pzero's en ik heb echt ongekende bochtsnelheden gehaald waarbij de auto zeer neutraal blijft.Je voelt heel goed dat de motor achterin ligt omdat het onderstuur zo goed als afwezig is.Wat wel opvallend is is dat er een heel ander geluid in motor zit in.In de RS4 word je getrakteerd op een moddervette brul bij de R8 is het meer een hees geluid.(een beetje te vergelijken met een 997 GT3)
Qua interieur is ook alles dik voor elkaar.Prima stoelen,mooie materialen en een top muziekinstalatie.
Je hebt enorm veel bekijks met de auto.Vanmiddag bij m'n bedrijf neergezet en daar zijn in 2 uur zeker 20 foto's gemaakt met mobieltjes.1 iemand was zelfs speciaal z'n camera wezen halen!!
conclusie: een zeer goed product wat echt rijplezier geeft maar wel opvallend is.Als Audi de volgende RS4 zo'n versnellingsbak meegeeft en dezelfde lichtvoetigheid teken ik gelijk voor een nieuwe RS4 !!
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Remy schreef:Heeft hij weer hoor! Zie je er zo charmant uit ofzo?DSG heet de versnellingsbak die jij bedoelt.
volgens m'n vrouw en vriendinnen wel ja



R-Tronic geloof ik ja.
Schakelt echt top.Stond vanmiddag in 16 km file op de A28 en dat ging bijna schokvrij.Echt heel fijn hoe dat rijd in de file.Automaatstand aan en je kan relaxen Schakelen kan ook als je wil.Hij blijft ook echt in de versnelling hangen schakelt dan ook niet door.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
''Ik was uiterst hoopvol gestemd, maar reed nog geen 500 meter weg van het terrein van de importeur of de eerste teleurstelling was daar. De demo van Pon was er eentje met een R-tronic, de sequentiële halfautomaat die te bedienen is met het pookje en de flippers achter het stuur en die goed te vergelijken is met het E-gear uit de Gallardo. Alleen werkt die e-gear wel goed, maar vind ik de schakeltijd bij deze R-tronic te lang. En ook bij plankgas accelereren reageert ie wat traag.''
Ook word er meerdere malen geopperd dat de R-Tronic lang niet zo fijn en direct is als de DSG bak
Dit is trouwens GEEN commentaar vanaf mijn kant. Vooralsnog heeft de R8 voor mij de punten mee, behalve zijn uiterlijk dan
Ook word er meerdere malen geopperd dat de R-Tronic lang niet zo fijn en direct is als de DSG bak
Dit is trouwens GEEN commentaar vanaf mijn kant. Vooralsnog heeft de R8 voor mij de punten mee, behalve zijn uiterlijk dan

-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Sander Spoolder schreef:''Ik was uiterst hoopvol gestemd, maar reed nog geen 500 meter weg van het terrein van de importeur of de eerste teleurstelling was daar. De demo van Pon was er eentje met een R-tronic, de sequentiële halfautomaat die te bedienen is met het pookje en de flippers achter het stuur en die goed te vergelijken is met het E-gear uit de Gallardo. Alleen werkt die e-gear wel goed, maar vind ik de schakeltijd bij deze R-tronic te lang. En ook bij plankgas accelereren reageert ie wat traag.''
Ook word er meerdere malen geopperd dat de R-Tronic lang niet zo fijn en direct is als de DSG bak
Dit is trouwens GEEN commentaar vanaf mijn kant. Vooralsnog heeft de R8 voor mij de punten mee, behalve zijn uiterlijk dan
Oké
Met een Gallardo heb nog nooit gereden.Eerlijk gezegd alleen maar met SMG,Dus heb ik misschien niet genoeg referentie's.Ik vond de bak dus wel heel goed,mar waarschijnlijk kan het nog beter


- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Mooie ervaring en duidelijk verslag van iemand met goed vergelijkingsmateriaal. Ik had de overeenkomst met de RS4 dichter bij elkaar verwacht puur en alleen omdat de R8 de techniek deelt. Knap dus dat Audi de R8 een meer sportief gevoel heeft mee kunnen geven.
Blijft een geweldige kar imo, alleen de looks al 8)
Blijft een geweldige kar imo, alleen de looks al 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
De R8 deelt toch de techniek met de Lambo Gallardo? vandaar dat ie anders voelt, en natuurlijk een stukje lichter neem ik aan.leonard schreef:Dat zou best kunnen.Waarschijnlijk komt het ook door het middenmotorconcept????Pascal schreef:Mooie test;zo te horen heeft de R8 dus ook een korter stuurhuis dan een RS4.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17
Wij hebben gisteren nummer 1 van de 3 binnen gekregen.
Wit met carbonen panelen erg dikke auto.
Deze auto heeft ook R-tronic en ik moet zeggen dat ik DSG mooier vind werken.
De schakeltijd om op te schakelen duurt te lang.
Verder niks op aan te merken erg dikke auto.
Ja 1 klein dingetje het geluid kon wat beter het is wat te soft.
Wit met carbonen panelen erg dikke auto.
Deze auto heeft ook R-tronic en ik moet zeggen dat ik DSG mooier vind werken.
De schakeltijd om op te schakelen duurt te lang.
Verder niks op aan te merken erg dikke auto.
Ja 1 klein dingetje het geluid kon wat beter het is wat te soft.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 08 dec 2006, 17:16
- Locatie: Oerterpcity
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten