Peugeot 106 Rallye verkocht - En nu?
- RS-Ron
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
Heb je al in de auto gelegen als iemand de tuinslang/Kärcher op dat ding zet ? Ff droogmaken, dan zie je wellicht waar het water binnenkomt. Hij is nu lekker overzichtelijk binnen.
Gr Ron
Gr Ron
- Godspeed
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
Nog niet, maar dat wordt een van de eerst volgende zaken om te ondernemen.RS-Ron schreef: 31 jan 2021, 13:27 Heb je al in de auto gelegen als iemand de tuinslang/Kärcher op dat ding zet ? Ff droogmaken, dan zie je wellicht waar het water binnenkomt. Hij is nu lekker overzichtelijk binnen.
Gr Ron
- Godspeed
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye S2
Weet iemand hier of een katalysator bedoeld voor een 106 GTI ook past en gebruikt kan worden voor mijn Rallye (1.6 8v)?
-
OnlineRogerb
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Katalysator vraag
Diameter wel, lengte durf uit mn hoofd niet zeggen of het verschil 8v/16v in de voorpijp zit of in de kat. Waarom niet gewoon imitatie nieuw bestellen?
- Godspeed
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Katalysator vraag
Die wagen wordt me wat te duur inmiddels 
Ik heb vanmiddag een ‘goeie’ op Marktplaats gevonden, echter wel voor een GTI. Voor die paar tientjes gok ik het er maar op, past het niet dan zet ik ‘m zelf wel weer op internet.
Edit: ik lees net op 106forum dat de GTI èn de Rallye een 1 cm langere (of kortere
) uitlaat hebben dan de normale en sport modellen.

Ik heb vanmiddag een ‘goeie’ op Marktplaats gevonden, echter wel voor een GTI. Voor die paar tientjes gok ik het er maar op, past het niet dan zet ik ‘m zelf wel weer op internet.
Edit: ik lees net op 106forum dat de GTI èn de Rallye een 1 cm langere (of kortere

-
Online
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Katalysator vraag
Je kan toch gewoon op kenteken het onderdeel zoeken en dan kijken naar de andere modellen waar het op past. Staat er bij WinParts wel bij, zo zijn er vast wel meer sites die het vermelden.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 21 dec 2020, 22:48
- Auto: Megane 3 RS
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Katalysator vraag
Anders de katalysator gewoon weg laten en bij de APK beetje creatief zijn.
-
OnlineRogerb
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Katalysator vraag
En hoe doe je dat creatief als er eentje op hoort? 

- Godspeed
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Katalysator vraag
Dat vraag ik me ook af, ben benieuwd.
- Godspeed
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye S2
De zojuist aangekochte katalysator blijkt bij thuiskomst RVS te zijn (1.4512 voor de metallurgen onder ons)



-
OnlineRogerb
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: Peugeot 106 Rallye S2
Sportkat, dat word goed warmstoken voor apk 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28674
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Peugeot 106 Rallye S2
Idd

- Godspeed
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye S2
De jongeman waar ik hem van gekocht heb, reed standaard met een volledig open pijp rond. Voor de apk ging deze eronder, maar ik heb hem niet gehoord over dat de kat goed warm moest zijn voor de keuring oid.
-
OnlineRogerb
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: Peugeot 106 Rallye S2
Hoeft ook geen probleem te zijn hoor
maar in praktijk halen de meeste sportkats pas hun waarde als ze goed warm zijn 


- Godspeed
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye S2
Onlangs heb ik mijn steelies weer opgehaald bij de coater, na de tweede poging. Coating zag er (wederom) goed uit, echter de afplaktape zat er nog op. Althans, op de boutgaten en het volledig contactvlak aan de achterzijde, niet het naafgat zelf, verdomme! Even over lopen bakkelijen maar toen de wielen toch maar meegenomen. Wel even gevraagd waarom zij de tape niet verwijderd hebben: "Aftapen doen we sowieso bijna nooit, moet je maar even eraf pulleken". Tsjah...
Met gemengde gevoelens weer vertrokken, direct door naar de bandenboer. Later ook de auto zelf nog even daar neergezet, want de veerpoot was vervangen dus uitlijnen was geen overbodige luxe. Paar dagen later de auto en de wielen opgehaald. De bandenboer gaf aan dat hij de winterset heeft laten zitten, maar wel even één wiel gepast heeft. Paste natuurlijk weer niet
Nou ja, ik had me er al bij neergelegd dus wielen mee en dan maar weer met de vijl en schuurpapier eraan.

Thuis de wielen uitgeladen en even goed bekeken, dat had ik nog niet gedaan toen ik ze ophaalde na erop draaien van de banden. De bandenboer had immers de tape verwijderd, was misschien netter van mij geweest als ik dat even zelf had gedaan, het zij zo. Tref ik vervolgens dit aan:



Duidelijk was inderdaad te zien dat ze normaal gesproken niet afplakken. Het 'eraf pulleken' was ook geen succes en de lak breekt rondom schijnbaar bij verwijderen van de tape. Maar ook bij het slagloodje (godzijdank aan de achterzijde) is een stukje coating uitgebroken. De moed was me inmiddels in de schoenen gezakt, maar toch de telefoon gepakt en de poedercoater gebeld.
Hele verhaal uitgelegd, ondertussen via whatsapp bovenstaande foto's doorgestuurd en toegelicht. Na het zien van het stukje uitgebroken lak bij het slaglood was de conclusie van de poedercoater snel getrokken: te lomp gedaan door de bandenboer. 'Watte?!', ik had de tape waarschijnlijk zelf niet beter verwijderd en tevens heet SLAGlood niet voor niks slaglood. Lang verhaal kort, de poedercoater had geen schuld in het verhaal deze tweede keer en ging ook zeker niet kosteloos nog iets proberen/oplossen/repareren. Daar ben je dan mooi klaar mee, onwijs bedankt Meulendijks in Helmond.
Gisteren maar even de schuur in gegaan om de naafgaten te ontdoen van de dikke laag lak. Mijn ervaring van vorige keer was dat dit nagenoeg tot op het metaal kaal moest om ze te laten passen. Sterker nog, dat eventuele laatste beetje lak werd zelfs nog eraf geschaafd bij het aantrekken van de bouten, helemaal vrij kreeg ik de velgen namelijk niet op de naaf. Dit er maar van gemaakt en even ingesmeerd met olie tegen het roesten:

Maar daarmee zijn we er nog niet, want we hebben nog het gevalletje schade(vergoeding?!). Hier was nog steeds niks gebeurd, bij navraag bleek dat 112schade (welke de schade namens mij claimt) na de periode van drie maanden de tegenpartij dringend heeft verzocht het af te handelen en de schade te vergoeden. In de tussentijd is het nog even stil geweest, heb ik wederom gebeld en zijn ze er nog eens achteraan gegaan. Toen werd het pas echt interessant, van 112schade kwam een update via de email binnen: "Hierbij delen wij u mee dat de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij uw schadeclaim heeft afgewezen.", perfect, dat kan er ook nog wel bij.
Weer bellen... "Tegenpartij kwam van rechts, u stond nog niet stil, dus hij had voorrang", aldus de verzekeraar van de veroorzaker. WAAATT??!! #$*^&##$(%&@&@^%(!!(!!!1
Even voor de beeldvorming, hieronder de schets van het schadeformulier:

Hij is A, ik ben B. Ik nader de kruising, zie een auto van rechts komen waarop ik afrem met de intentie voor de kruising netjes te stoppen. De beste knul komt vervolgens de hoek om, snijdt de bocht royaal af, komt op mijn weghelft en raakt mijn auto linksvoor. Op moment van raken rol ik nog met een tempo van minder dan stapvoets terwijl ik zijn snelheid inschat op 30km/u. Voor de duidelijkheid, de aanraking vond plaats vóór de kruising, niet op de kruising. En dan krijg ik dit antwoord van de verzekeraar van de tegenpartij? 112schade is het er (uiteraard) gelukkig ook niet mee eens en heeft meteen bezwaar ingediend. Op hun advies heb ik zelf geen contact met de verzekeraar van de tegenpartij opgenomen. Wel met de tegenpartij zelf. Die gaven in eerste instantie aan het volledig via de verzekering te willen laten lopen en zich er niet mee te willen bemoeien (begrijpelijk, eerlijk gezegd), maar na aandringen toonde ze toch begrip (moeder van de jongeman die het ongeluk veroorzaakte, met zijn moeders leaseauto). Hierop heeft ze me beloofd haar leasemaatschappij te benaderen om e.e.a. te verhelderen. Ik hoop dat ze dat daadwerkelijk doet en het mij iets brengt. Ze begreep gelukkig de situatie 'leaseauto van werkgever vs. privé auto met geld uit eigen zak' wel, en leek me hierin wel te willen ondersteunen. Misschien toch een klein gelukje en hopelijk licht aan het eind van een lange donkere tunnel. Hoewel de ervaring me leert dat er rustig weer een paar weken overheen zullen gaan. Rustig doorademen...
Met gemengde gevoelens weer vertrokken, direct door naar de bandenboer. Later ook de auto zelf nog even daar neergezet, want de veerpoot was vervangen dus uitlijnen was geen overbodige luxe. Paar dagen later de auto en de wielen opgehaald. De bandenboer gaf aan dat hij de winterset heeft laten zitten, maar wel even één wiel gepast heeft. Paste natuurlijk weer niet


Thuis de wielen uitgeladen en even goed bekeken, dat had ik nog niet gedaan toen ik ze ophaalde na erop draaien van de banden. De bandenboer had immers de tape verwijderd, was misschien netter van mij geweest als ik dat even zelf had gedaan, het zij zo. Tref ik vervolgens dit aan:




Duidelijk was inderdaad te zien dat ze normaal gesproken niet afplakken. Het 'eraf pulleken' was ook geen succes en de lak breekt rondom schijnbaar bij verwijderen van de tape. Maar ook bij het slagloodje (godzijdank aan de achterzijde) is een stukje coating uitgebroken. De moed was me inmiddels in de schoenen gezakt, maar toch de telefoon gepakt en de poedercoater gebeld.
Hele verhaal uitgelegd, ondertussen via whatsapp bovenstaande foto's doorgestuurd en toegelicht. Na het zien van het stukje uitgebroken lak bij het slaglood was de conclusie van de poedercoater snel getrokken: te lomp gedaan door de bandenboer. 'Watte?!', ik had de tape waarschijnlijk zelf niet beter verwijderd en tevens heet SLAGlood niet voor niks slaglood. Lang verhaal kort, de poedercoater had geen schuld in het verhaal deze tweede keer en ging ook zeker niet kosteloos nog iets proberen/oplossen/repareren. Daar ben je dan mooi klaar mee, onwijs bedankt Meulendijks in Helmond.
Gisteren maar even de schuur in gegaan om de naafgaten te ontdoen van de dikke laag lak. Mijn ervaring van vorige keer was dat dit nagenoeg tot op het metaal kaal moest om ze te laten passen. Sterker nog, dat eventuele laatste beetje lak werd zelfs nog eraf geschaafd bij het aantrekken van de bouten, helemaal vrij kreeg ik de velgen namelijk niet op de naaf. Dit er maar van gemaakt en even ingesmeerd met olie tegen het roesten:

Maar daarmee zijn we er nog niet, want we hebben nog het gevalletje schade(vergoeding?!). Hier was nog steeds niks gebeurd, bij navraag bleek dat 112schade (welke de schade namens mij claimt) na de periode van drie maanden de tegenpartij dringend heeft verzocht het af te handelen en de schade te vergoeden. In de tussentijd is het nog even stil geweest, heb ik wederom gebeld en zijn ze er nog eens achteraan gegaan. Toen werd het pas echt interessant, van 112schade kwam een update via de email binnen: "Hierbij delen wij u mee dat de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij uw schadeclaim heeft afgewezen.", perfect, dat kan er ook nog wel bij.
Weer bellen... "Tegenpartij kwam van rechts, u stond nog niet stil, dus hij had voorrang", aldus de verzekeraar van de veroorzaker. WAAATT??!! #$*^&##$(%&@&@^%(!!(!!!1
Even voor de beeldvorming, hieronder de schets van het schadeformulier:

Hij is A, ik ben B. Ik nader de kruising, zie een auto van rechts komen waarop ik afrem met de intentie voor de kruising netjes te stoppen. De beste knul komt vervolgens de hoek om, snijdt de bocht royaal af, komt op mijn weghelft en raakt mijn auto linksvoor. Op moment van raken rol ik nog met een tempo van minder dan stapvoets terwijl ik zijn snelheid inschat op 30km/u. Voor de duidelijkheid, de aanraking vond plaats vóór de kruising, niet op de kruising. En dan krijg ik dit antwoord van de verzekeraar van de tegenpartij? 112schade is het er (uiteraard) gelukkig ook niet mee eens en heeft meteen bezwaar ingediend. Op hun advies heb ik zelf geen contact met de verzekeraar van de tegenpartij opgenomen. Wel met de tegenpartij zelf. Die gaven in eerste instantie aan het volledig via de verzekering te willen laten lopen en zich er niet mee te willen bemoeien (begrijpelijk, eerlijk gezegd), maar na aandringen toonde ze toch begrip (moeder van de jongeman die het ongeluk veroorzaakte, met zijn moeders leaseauto). Hierop heeft ze me beloofd haar leasemaatschappij te benaderen om e.e.a. te verhelderen. Ik hoop dat ze dat daadwerkelijk doet en het mij iets brengt. Ze begreep gelukkig de situatie 'leaseauto van werkgever vs. privé auto met geld uit eigen zak' wel, en leek me hierin wel te willen ondersteunen. Misschien toch een klein gelukje en hopelijk licht aan het eind van een lange donkere tunnel. Hoewel de ervaring me leert dat er rustig weer een paar weken overheen zullen gaan. Rustig doorademen...
-
Online
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Shame shit different day
Het zit lekker tegen zeg, de tering.
Dat poedercoaten vind ik maar vreemd, ze zullen toch wel vaker velgen hebben gedaan? Of zit er verschil in coatings? Ik heb zelf nog een subframe en wat ondersteldelen die ik wil laten coaten, maar de één zegt dat er niks beter is dan poedercoaten en de ander zegt dat het te snel breekt en dan compleet nieuw moet worden gedaan. Of gaat er bij de voorbehandeling al iets mis?
Verzekering is gewoon kut als je geld moet krijgen. Ik heb anderhalf jaar geleden meer dan 3 maanden moeten zeuren/bellen/mailen om mijn geld te krijgen nadat een poolse trucker tegen m'n geparkeerde auto heeft gezeten. Politie is er bij geweest en heeft een rapport opgemaakt dat de trucker schuldig was.
Verzekeraar van de transporteur was AIG, die schakelden ISCS in omdat het in het buitenland is gebeurd, die lieten mij vervolgens alle documenten aanleveren incl. offerte voor schade. Vervolgens schakelden zij CED uit Capelle aan den IJssel in, dat waren de grootste boeven. Die lieten mij nogmaals alle documenten aanleveren, hielden vervolgens 6 weken lang vol dat ze geen documenten hadden (echter spraken ze mij aan met de naam van mijn vader, die alleen terug te vinden was in de offerte en ik nog geen één keer genoemd had). Ze zouden vervolgens het bedrag excl. btw overmaken (incl. mocht niet in Duitsland zeiden ze). Na een maand nog niks ontvangen, gaven ze aan dat ik niks van mij liet horen en nooit had gevraagd om het geld over te maken. WTF.
Lang verhaal kort; wat een kutbedrijven.
Dat poedercoaten vind ik maar vreemd, ze zullen toch wel vaker velgen hebben gedaan? Of zit er verschil in coatings? Ik heb zelf nog een subframe en wat ondersteldelen die ik wil laten coaten, maar de één zegt dat er niks beter is dan poedercoaten en de ander zegt dat het te snel breekt en dan compleet nieuw moet worden gedaan. Of gaat er bij de voorbehandeling al iets mis?
Verzekering is gewoon kut als je geld moet krijgen. Ik heb anderhalf jaar geleden meer dan 3 maanden moeten zeuren/bellen/mailen om mijn geld te krijgen nadat een poolse trucker tegen m'n geparkeerde auto heeft gezeten. Politie is er bij geweest en heeft een rapport opgemaakt dat de trucker schuldig was.
Verzekeraar van de transporteur was AIG, die schakelden ISCS in omdat het in het buitenland is gebeurd, die lieten mij vervolgens alle documenten aanleveren incl. offerte voor schade. Vervolgens schakelden zij CED uit Capelle aan den IJssel in, dat waren de grootste boeven. Die lieten mij nogmaals alle documenten aanleveren, hielden vervolgens 6 weken lang vol dat ze geen documenten hadden (echter spraken ze mij aan met de naam van mijn vader, die alleen terug te vinden was in de offerte en ik nog geen één keer genoemd had). Ze zouden vervolgens het bedrag excl. btw overmaken (incl. mocht niet in Duitsland zeiden ze). Na een maand nog niks ontvangen, gaven ze aan dat ik niks van mij liet horen en nooit had gevraagd om het geld over te maken. WTF.
Lang verhaal kort; wat een kutbedrijven.

- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day
Ik ben sinds ander half jaar bedrijfsleider bij een straal en coatings bedrijf.
Wij doen ook poedercoating, ook veel velgen.
Wat ik hier boven zie heb ik nog nooit gezien.
Krijg het idee dat de velgen niet gestraald zijn of te fijn gestraald.
Tape resten behoren ze gewoon te verwijderen.
Wij doen ook poedercoating, ook veel velgen.
Wat ik hier boven zie heb ik nog nooit gezien.
Krijg het idee dat de velgen niet gestraald zijn of te fijn gestraald.
Tape resten behoren ze gewoon te verwijderen.
- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day
Minder man,
Blijft een electrostatisch proces waarbij voorbehandeling (is het gezandstraald vooraf?) en het drogen/verhitten van de velg essentieel is alvorens te coaten.
Lijkt wel alsof er een paar stapjes zijn vergeten kijkend naar die schilfers...
Blijft een electrostatisch proces waarbij voorbehandeling (is het gezandstraald vooraf?) en het drogen/verhitten van de velg essentieel is alvorens te coaten.
Lijkt wel alsof er een paar stapjes zijn vergeten kijkend naar die schilfers...
- JP
- Berichten: 34446
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day
Wat een prutswerk 

- Godspeed
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day
De velgen zouden gestraald, gemetalliseerd en vervolgens drielaags gecoat moeten zijn. Het klonk zo veelbelovend. Als dit een bedrijf was dat af en toe eens een setje velgen coat, dan had ik het begrepen. Naar eigen zeggen echter, coaten ze 20 sets velgen per week en hebben ze notabene een website specifiek voor stralen en coaten van velgen 

- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day
Heb dan het idee dat de velgen te fijn zijn gestraald, dan krijg je geen goede hechting van de gemetalliseerde laag.Godspeed schreef: 11 feb 2021, 22:04 De velgen zouden gestraald, gemetalliseerd en vervolgens drielaags gecoat moeten zijn. Het klonk zo veelbelovend. Als dit een bedrijf was dat af en toe eens een setje velgen coat, dan had ik het begrepen. Naar eigen zeggen echter, coaten ze 20 sets velgen per week en hebben ze notabene een website specifiek voor stralen en coaten van velgen![]()
-
OnlineRogerb
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: Bmw Z3 Coupe
-
- Berichten: 5454
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day
Het lijkt erop dat ze de stagiair wat te doen hebben gegeven.
- Martijn M
- Berichten: 3672
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day
Jezus wat een gezeik met die wielen zeg. Mijn god wat een prutsers. Wat ontzettend vervelend!
En dat gezeik met de schade kan er ook nog wel bij, lekker makkelijk zo af wimpelen. Niet bij laten zitten in ieder geval!
En dat gezeik met de schade kan er ook nog wel bij, lekker makkelijk zo af wimpelen. Niet bij laten zitten in ieder geval!
-
OnlineLuco
- Berichten: 29404
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day
En dan de vraag, wat waren de kosten van het coaten?