Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
KoenM

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door KoenM » 03 feb 2021, 12:35

alt schreef: 03 feb 2021, 10:56 Lees dat er weinig extra oversterfte was 2021.
De ziekenhuizen konden in 2021 weinig normale diensten draaien, wat inhield dat er heel veel mensen te laat een diagnose kregen.
Waardoor er extra mensen stierven volgens media.
Dat zou de oversterfte verklaren.

De gemeente Koggenland waar ik woonachtig ben, stond de laatste weken donkerrood van de besmettingen met corona, maar er is maar 1 persoon overleden aan corona.

Wat mis ik in dezen?
Dat dit de situatie is dankzij alle maatregelen?

Zelf merk ik dat ik wel steeds meer richting ‘loslaten’ ga.

Eerst was alles tijdelijk, maar nu lijkt het alsof alles nog wel minimaal een half jaar beperkt open is met bijkomende kosten.
Is het dan niet beter om wel de basis maatregelen te houden (handenwassen, thuis blijven bij klachten, geen handen geven) te houden, maar het verder weer meer los te laten.

Daarmee zullen er uiteindelijk vast meer mensen overlijden, maar beperk je wel de negatieve effecten van uitgestelde zorg en eenzaamheid.

flieger

Bericht door flieger » 03 feb 2021, 12:57

alt schreef: 03 feb 2021, 10:56 Lees dat er weinig extra oversterfte was 2021.
De ziekenhuizen konden in 2021 weinig normale diensten draaien, wat inhield dat er heel veel mensen te laat een diagnose kregen.
Waardoor er extra mensen stierven volgens media.
Dat zou de oversterfte verklaren.

De gemeente Koggenland waar ik woonachtig ben, stond de laatste weken donkerrood van de besmettingen met corona, maar er is maar 1 persoon overleden aan corona.

Wat mis ik in dezen?
Waar lees je dat alt? Niet de media maar Baudet betwist de oversterfte (15.000 in 2020 volgens het CBS). En dit is met maatregelen. Wie weet wat het geweest was zonder maatregelen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ijfers-cbs

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 feb 2021, 13:24

Ik begrijp niet dat winkeliers en horeca-ondernemers zich niet gaan verenigen om gewoon massaal weer open te gaan. De keuze tussen wat boetes of een faillissement lijkt me niet moeilijk. Je moet het alleen wel gezamenlijk doen dus als branchevereniging zou je nu moeten opstaan, een datum prikken, het politiek correcte even laten voor wat het is en echt voor je leden kiezen.

Voor die boetes komt er dan wel een crowdfund-actie (ik doneer de eerste € 1000,=) en er is toch niet genoeg politie om alle winkeliers en horeca-ondernemers aan te pakken. Bovendien zijn ook steeds meer agenten hier klaar mee. In Oostenrijk demonstreren ze zelf al mee met de betogers: https://twitter.com/MichaelBonvalot/sta ... 4136772608

Dat virus is niet (meer) de echte vijand, dat is (inmiddels) de staat zoals onze zuiderburen ook scherp zien: https://www.humo.be/meningen/de-afbraak ... e~bd6f4418

Ik ben gewoon enorm bang dat alle vrijheden die we nu inleveren, onder het mom van 'strijd tegen het virus' straks ook niet of maar zeer gedeeltelijk weer terugkomen. Ze kunnen dit eindeloos rekken als ze willen, door steeds weer nieuwe variabelen of varianten in de strijd te gooien.

Shakes

Bericht door Shakes » 03 feb 2021, 13:47

@Wouter, post meer man. Roerend met je eens.

daNpy

Bericht door daNpy » 03 feb 2021, 13:50

Wouter81 schreef: 03 feb 2021, 13:24 Ik ben gewoon enorm bang dat alle vrijheden die we nu inleveren, onder het mom van 'strijd tegen het virus' straks ook niet of maar zeer gedeeltelijk weer terugkomen. Ze kunnen dit eindeloos rekken als ze willen, door steeds weer nieuwe variabelen of varianten in de strijd te gooien.
+1

frankie

Bericht door frankie » 03 feb 2021, 14:03

Als zelfs de Belgen nu al écht om ons beginnen te lachen is er wel wat grondig mis hoor :tooth:

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 03 feb 2021, 14:09

Wouter81 schreef: 03 feb 2021, 13:24 Ik begrijp niet dat winkeliers en horeca-ondernemers zich niet gaan verenigen om gewoon massaal weer open te gaan. De keuze tussen wat boetes of een faillissement lijkt me niet moeilijk. Je moet het alleen wel gezamenlijk doen dus als branchevereniging zou je nu moeten opstaan, een datum prikken, het politiek correcte even laten voor wat het is en echt voor je leden kiezen.

Voor die boetes komt er dan wel een crowdfund-actie (ik doneer de eerste € 1000,=) en er is toch niet genoeg politie om alle winkeliers en horeca-ondernemers aan te pakken. Bovendien zijn ook steeds meer agenten hier klaar mee. In Oostenrijk demonstreren ze zelf al mee met de betogers: https://twitter.com/MichaelBonvalot/sta ... 4136772608

Dat virus is niet (meer) de echte vijand, dat is (inmiddels) de staat zoals onze zuiderburen ook scherp zien: https://www.humo.be/meningen/de-afbraak ... e~bd6f4418

Ik ben gewoon enorm bang dat alle vrijheden die we nu inleveren, onder het mom van 'strijd tegen het virus' straks ook niet of maar zeer gedeeltelijk weer terugkomen. Ze kunnen dit eindeloos rekken als ze willen, door steeds weer nieuwe variabelen of varianten in de strijd te gooien.
+1 Wouter.
Helaas zijn wij NL-ers een volgzaam volk en buiten wat schreeuwen om gebeurt er meestal vrij weinig.
Als er daarnaast ook gedreigd gaat worden om de bezoekers ook te beboeten ben ik bang dat het op een fiasco zou uitdraaien.

Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat Rutte nog zo hoog in de peilingen staat en volgens de onderzoeken 70% van de bevolking achter de beslissingen zou staan. Riekt ook stevig naar manipulatie als je het mij vraagt.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 feb 2021, 14:22

Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat Rutte nog zo hoog in de peilingen staat en volgens de onderzoeken 70% van de bevolking achter de beslissingen zou staan. Riekt ook stevig naar manipulatie als je het mij vraagt.
Wat ik denk en wat ik om mij heen hoor/merk, is dat iedereen klaar is met corona. De maatregelen absoluut niet leuk vind, maar zich er wel zo goed als mogelijk aan houdt en af en toe ook wel eens een regeltje overtreed.
Iedereen heeft er wel commentaar op en een mening over, maar de meesten hebben toch ook het idee dat het een bijzonder lastig verhaal is en dat Rutte en De Jonge het maar wel "even" doen en daar enigszins respect voor verdienen.

Meesten hebben niet de indruk dat er een dubbele agenda achter zit of dat ze bepaalde beslissingen nemen in het kader van de verkiezingen. Dat eerste durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken, dat tweede vraag ik mij ook af (wellicht ben ik te naïef).

De oppositie komt niet verder dan roeptoeteren, alles afkraken en alles ter discussie stellen. Ik ben daar ook wel redelijk klaar mee. Zonder maatregelen komt er geen einde aan het virus en de maatregelen zullen nooit als prettig ervaren worden. Of de huidige maatregelen teveel van het goede zijn? Misschien wel, maar ik zou ook niet weten wat dan wel.

Kortom, ik denk dat het gros van de mensen vind dat het met name Rutte en De Jonge, die toch iedere keer met hun kop op TV zijn, het best aardig weten te brengen en dat ze daarmee ook goede zaken doen in de peilingen.

Nogmaals, gewoon wat ik om mij heen hoor/merk. Nu ga ik niet om met virus wappies, dus helemaal objectief ben ik ook niet misschien :tooth:

MarkS

Bericht door MarkS » 03 feb 2021, 15:32

Peric

Bericht door Peric » 03 feb 2021, 15:44

En de dwang wordt steeds groter, gedwongen isolatie... Niet aangekondigd, maar geniepig in de Staatscourant.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... UF_wsimRls

MarkS

Bericht door MarkS » 03 feb 2021, 15:51

Ik heb het niet nagezocht maar die gedwongen isolatie bestond al dit besluit gaat om het toewijzen van het ziekenhuis/locatie daarvoor.

Maar ben nog aan het bijkomen van die vaccinatie in de jaarbeurs en dat halve prikje. :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 feb 2021, 16:19

https://www.umcg.nl/w/wanneer-kan-iema ... -C2TYWWl38

Korte toelichting vanuit mijn werkgever. ;)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 feb 2021, 16:27

Kan dus pas nadat een rechter daarvoor toestemming geeft. Dat gebeurt dus niet zomaar en zo te lezen bij de uitleg is het nog nooit voorgekomen.

MarkS

Bericht door MarkS » 03 feb 2021, 16:42

Storm in een glas water (weer) ;-)

Shakes

Bericht door Shakes » 03 feb 2021, 16:46

Net als Corona (Luco @pc shakes).

Luco

Bericht door Luco » 03 feb 2021, 16:47

Vraag me af hoe ze uberhaupt erachter komen wie er echt een gevaar is voor zijn omgeving als die besmet is.
Met 4000 besmettingen per dag is het wat lastig controleren.

MarkS

Bericht door MarkS » 03 feb 2021, 16:53

We kunnen weer rustig ademhalen ...

... als we geen Corona hebben tenminste,

“Die mouwtjes ... die mouwtjes in de lucht!”

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 feb 2021, 18:02

Henk Jan schreef: 03 feb 2021, 14:09
Wouter81 schreef: 03 feb 2021, 13:24 Ik begrijp niet dat winkeliers en horeca-ondernemers zich niet gaan verenigen om gewoon massaal weer open te gaan. De keuze tussen wat boetes of een faillissement lijkt me niet moeilijk. Je moet het alleen wel gezamenlijk doen dus als branchevereniging zou je nu moeten opstaan, een datum prikken, het politiek correcte even laten voor wat het is en echt voor je leden kiezen.

+1 Wouter.
Helaas zijn wij NL-ers een volgzaam volk en buiten wat schreeuwen om gebeurt er meestal vrij weinig.
Als er daarnaast ook gedreigd gaat worden om de bezoekers ook te beboeten ben ik bang dat het op een fiasco zou uitdraaien.

Inderdaad.

Betoog Wouter +1

MdV en ik hebben gisteren een klein bedrag een een prima minirestaurantje via zo'n crowdfunding overgemaakt. Chef ken ik en een medewerkster is mijn 'pleegdochter' uit Cuba. Die wil ik zo graag helpen.

Maarja zelf krijg ik ook nul komma nul, dus ja. Nog even 'n maandje doopruttelen.

Verder kunnen we op fora zoals dit en FB ons ei kwijt, maar dat schiet niet op. Welles-nietes.

Vandaar dat 'wij' begin maart open gaan. Klaar. En velen met ons. Wij vinden onze toekomst zoals 't er nu voor staat nog te redden en even een heel veel beetje belangrijker dan 'maatregelen' 'geen oplossingen' 'besmettingscijfers waar mee gegoocheld is ' en list en bedrog van dit demissionaire kabinet.

Ze hebben het er zélf naar gemaakt. Het volk eerst.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 04 feb 2021, 09:09

Robin schreef: 03 feb 2021, 18:02 Inderdaad.

Betoog Wouter +1

MdV en ik hebben gisteren een klein bedrag een een prima minirestaurantje via zo'n crowdfunding overgemaakt. Chef ken ik en een medewerkster is mijn 'pleegdochter' uit Cuba. Die wil ik zo graag helpen.

Maarja zelf krijg ik ook nul komma nul, dus ja. Nog even 'n maandje doopruttelen.

Verder kunnen we op fora zoals dit en FB ons ei kwijt, maar dat schiet niet op. Welles-nietes.

Vandaar dat 'wij' begin maart open gaan. Klaar. En velen met ons. Wij vinden onze toekomst zoals 't er nu voor staat nog te redden en even een heel veel beetje belangrijker dan 'maatregelen' 'geen oplossingen' 'besmettingscijfers waar mee gegoocheld is ' en list en bedrog van dit demissionaire kabinet.

Hulde! Welke branche is dat en gaan jullie dit collectief aanpakken?
Mag hopen dat andere markten zich ook gaan roeren, want veel langer is dit niet vol te houden en al helemaal niet meer te verantwoorden.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 04 feb 2021, 09:37

Je kunt het mooi vertellen Wouter - maar jij bent onderdeel van het probleem dat de cijfers niet genoeg dalen. Als je de Coronaregels aan je laars lapt en met Kerst lekker bij elkaar gaat zitten met een groep mensen die groter is dan toegestaan, ben je gewoon onderdeel van het probleem. Maar jij zal er vast wel weer een mooie hypocriete draai aan gaan geven.

En tig hebben dat gedaan, waardoor de cijfers helaas niet genoeg gedaald zijn ;-) Lekker weer vuren op de overheid. Ook al zijn ze zeker niet feilloos in aanpak, er is gewoon geen andere oplossing. Dat er steeds meer verzet komt is puur het ongeduldige van de mens. ''We trekken het niet meer, boehoe''.

Gewoon schijt blijven hebben aan de coronamaatregelen joh, duurt alles nog veel langer. Lekker zelf het viroloogje spelen en alles beter willen weten.
:lol: Wie verzint zoiets met luide muziek. Echt voor de doelgroep ja, dan horen ze het tenminste. :bag:

Man man man.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 04 feb 2021, 09:51, 2 keer totaal gewijzigd.

flieger

Bericht door flieger » 04 feb 2021, 09:43

Het geeft wel aan dat de nood hoog is en de situatie nijpend is. Helaas ben ik bang dat door dit soort acties de lockdown en maatregelen wel gerekt worden en iedereen de dupe is. Je wil als winkel ook niet dat je de bron van een besmettingshaard bent en zo de krant haalt. Een brancheorganisatie kan beter gaan lobbyen voor meer steun dan eigenwijs de leden oproepen tegen de regels in open te gaan.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 04 feb 2021, 09:50

flieger schreef: 04 feb 2021, 09:43 Het geeft wel aan dat de nood hoog is en de situatie nijpend is. Helaas ben ik bang dat door dit soort acties de lockdown en maatregelen wel gerekt worden en iedereen de dupe is.
Precies. Mensen zijn er klaar mee (ik denk iedereen), maar als je nu de teugels laat vieren puur uit je eigen belang dan ben je fout bezig, en zoals ik al aangaf, onderdeel van het voortslepende probleem.

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2021, 09:59

Henk Jan schreef: 04 feb 2021, 09:09
Robin schreef: 03 feb 2021, 18:02 Inderdaad.

Betoog Wouter +1

Hulde! Welke branche is dat en gaan jullie dit collectief aanpakken?
Mag hopen dat andere markten zich ook gaan roeren, want veel langer is dit niet vol te houden en al helemaal niet meer te verantwoorden.
Bij wij moet je denken aan ons:)

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2021, 10:01

flieger schreef: 04 feb 2021, 09:43 Het geeft wel aan dat de nood hoog is en de situatie nijpend is. Helaas ben ik bang dat door dit soort acties de lockdown en maatregelen wel gerekt worden en iedereen de dupe is. Je wil als winkel ook niet dat je de bron van een besmettingshaard bent en zo de krant haalt. Een brancheorganisatie kan beter gaan lobbyen voor meer steun dan eigenwijs de leden oproepen tegen de regels in open te gaan.
Albert Heijn, Jumbo, Lidl etc zijn dat besmettingshaarden? 1.5 meter niet gehandhaafd. Druk.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 04 feb 2021, 10:09

Vluchtige bezoeken, besmettingskans zeer laag wanneer iedereen een mondmasker draagt. (info van de overheid - dus of het waar is? :) ).

Er is tevens een deurbeleid van een maximaal aantal mensen binnen, dus de anderhalve meter moet gewaarborgd kunnen worden. Maar goed, dat ligt weer aan de bezoekers zelf.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 04 feb 2021, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie