Martijn_bmw schreef: 01 feb 2021, 08:39
Erg zuur van Alt idd, je kan 50 jaar geleden niet met heden vergelijken.
niet met de veiligheid op de weg / idioten in het land en of je kind dus alleen over straat kan laten.
en ook niet van 1 naar 2 verdieners, 50 jaar geleden kon je op 1 salaris een huis kopen omdat ook maar 1 salaris mee telde, nu tellen 2 salarissen mee en dus zijn de huizen ook zo hard gestegen dat je wel 2 salarissen nodig hebt om iets te kunnen kopen. (35k =modaal geeft 165k hypotheek max...)
en als laatste, wat geldt voor de ondernemers geldt ook voor de gezinnen... je richt je leven niet in op een pandemie van deze omvang waar een jaar geleden nog niemand van had gehoord of zich had kunnen voorstellen.
makkelijk klagen vanaf de zijlijn met je schaapjes op het droge en de kinderen het huis uit
koffie?
Een ook beetje zure meneer was het al met je eens pre-corona.
https://www.maartenonline.nl/minder-gel ... un-ouders/
Hoe het ook zij, de constatering dat 51 procent van de dertigers van nu het minder heeft dan hun ouders markeert een opvallende sociaal-economische trendbreuk; het is niet langer vanzelfsprekendheid dat kinderen het beter krijgen dan hun ouders
Verder herken ik me totaal niet in het zure beeld wat Alt schetst. Ik ging vroeger op de fiets naar school en mijn kinderen fietsen ook naar school, ook als het een beetje regent.
Wat ik wel zie, is dat mijn buurman vroeger met 1 inkomen als postbode het zelfde huis heeft kunnen kopen als wij nu (generatie later, 2 verdieners, hoger opgeleid) en dit nu niet meer weggelegd is voor eenverdiener bij postnl.