Ik heb zelf niet zoveel ervaring met Michelin, ik heb vaak de Bridgestone Potenza RE050A onder onze verschillende auto's gehad, zoals onder de Impreza, de Clio 3 RS Cup en ook nu onder de Fiesta ST liggen er op 1 as de RE050A en op de andere as de Bridgestone Potenza RE002....2e hands set wielen erbij gekocht waar deze banden al omheen lagen.
Bandenmaat onder de auto is 205/40/17 en de S001 is in die maat niet verkrijgbaar, maar wel in 215/40/17 en dat is volgens mij geen probleem, scheelt ook maar heel weinig qua omtrek en dus zal de teller ook niet veel gaan afwijken.
Ik denk dat ie juist wat meer het goede aantal km/h aan zal geven, want geeft nu een heel klein beetje teveel aan, wat de meeste tellers af-fabriek volgens mij wel doen.
De Michelin is wel in 205/40/17 verkrijgbaar, maar zoals gezegd vind ik dat niet iets wat de doorslag zou geven.
De RE050A is hoegenaamd niet meer verkrijgbaar en men zegt dat de S001 de vervanger is van die band.
Ik zou ook wel willen kijken naar de Michelin PS4S, maar die band is niet eens in 17 inch verkrijgbaar.

Zit er dus een heel groot verschil tussen de PS4 en de PS4S?
Want als de PS4 echt een veel mindere band is dan de PS4S, dan ga ik in ieder geval voor de Bridgestone, want dan heeft de PS4 gewoon een hoop nadelen en ik denk dat de Bridgestone best wel een goede band is, hoewel ik met de S001 nog nooit heb gereden, maar wordt vergeleken met de RE050A.
Ik hou van een wat stuggere band met stuurprecisie en natuurlijk ook veel grip in zowel nat als droog.
Dan heb ik ook nog een set velgen met winterbanden(Imperial Snowdragon 3) hier liggen, die zaten onder de auto toen ik 'm kocht.
Die banden doen het best redelijk met droog weer en met sneeuw, maar met een gewoon nat wegdek vind ik het een drama, dus er moeten ook andere winterbanden komen, want de winters hier geven meest regen.
De wielen waar nu die winterbanden om liggen ga ik dan gebruiken voor m'n zomerbanden, die wielen zijn wat donkerder en dat vind ik zelf wat mooier onder een witte auto, dus dan kan ik eind van de zomer of in de herfst mooi alle 8 de banden tegelijk vervangen en dus van de zomervelgen gelijk de wintervelgen maken.

Qua winterbanden zat ik te denken aan Continental WinterContact TS 860 in de maat 215/40/17, we hebben onder de Clio RS ook Continental WinterContact gehad en die bevielen voor een winterband erg goed, ik weet alleen niet meer welk getal erachter stond toen, misschien wel TS 830, maar ik denk dat de TS 860 ook goed is, want de TS 830 is niet meer verkrijgbaar.
Als ik die banden dan vervangen heb dan heb ik nog een setje Imperial Snowdragon 3 over in de maat 205/40/17.
Misschien dat ik daar iemand van hier een plezier mee kan doen, er zit best nog wel redelijk wat profiel op en zijn dan gratis af te halen hier, zoniet dan laat ik ze bij de garage liggen, ben ik er ook vanaf.