Corona in Nederland.....
- alt
Re: Corona in Nederland.....
Alexsti, het is gelukkig minder druk op de wegen, behalve op de binnenweggetjes daar is het slalomrijden tussen de wandelaars, renners & elektrische fietsen.
Wel merk ik dat er minder koekebakkers in hun auto rijden, die zijn aan het thuiswerken.
Wel merk ik dat er minder koekebakkers in hun auto rijden, die zijn aan het thuiswerken.
- SanderZ
- Auto: Leon FR
1 besmetting in Australië sinds maanden, gelijk lockdown. Whut!!
- Martijn_bmw
Wel het ultieme in de kiem smorenSanderZ schreef: 31 jan 2021, 17:43 1 besmetting in Australië sinds maanden, gelijk lockdown. Whut!!

Hadden we hier wellicht eind september ook beter kunnen doen.
Dan is het kort en weer over, althans als de theorie klopt

- Philipoo
Ja, top! Zo zorgen ze er voor dat er over 2 weken weer níemand Corona heeft en kunnen ze daarna weer een hele tijd normaal leven. Betere aanpak (tevens controleerbaardere situatie) dan veel andere landen.SanderZ schreef: 31 jan 2021, 17:43 1 besmetting in Australië sinds maanden, gelijk lockdown. Whut!!
-
En dan maar de grenzen ook dicht gooien. Z kom er maar in.Martijn_bmw schreef: 31 jan 2021, 17:48Wel het ultieme in de kiem smorenSanderZ schreef: 31 jan 2021, 17:43 1 besmetting in Australië sinds maanden, gelijk lockdown. Whut!!![]()
Hadden we hier wellicht eind september ook beter kunnen doen.
Dan is het kort en weer over, althans als de theorie klopt![]()
Maar eigenlijk geen slecht idee om aan de landsgrenzen iedereen door de sneltest heen te halen.
- alt
De prinsesjes & prinsjes mogen 08-02-2021 weer naar school.
Hoera roepen de mams & paps, zij wilden wel heel graag kindjes, maar de hele dag thuis, ja dat kan niet.
Onze kleine prinsesjes & prinsjes worden gebracht & later weer opgehaald.
De kleine prinsjes & prinsesjes kunnen nog niet zonder rollator lopen, laat staan fietsen.
Dus komen de paps & mams met het automobiel de hun gehandicapte kleintjes ophalen.
Maar tijdens het wachten op het grut staan zij wel even met ander mams & paps te keuvelen over hoe gevaarlijk corona is.
Welke idioot haalt het in zijn politieke hoofd om de snotneuzen weer naar school te sturen.
Blok heeft de minister.
Over twee weken om 18.00 tot 8.00 uur ist es wieder langer Sperzeit.
Hoera roepen de mams & paps, zij wilden wel heel graag kindjes, maar de hele dag thuis, ja dat kan niet.
De kleine prinsjes & prinsesjes kunnen nog niet zonder rollator lopen, laat staan fietsen.
Dus komen de paps & mams met het automobiel de hun gehandicapte kleintjes ophalen.
Maar tijdens het wachten op het grut staan zij wel even met ander mams & paps te keuvelen over hoe gevaarlijk corona is.
Welke idioot haalt het in zijn politieke hoofd om de snotneuzen weer naar school te sturen.
Blok heeft de minister.
-
Ik sta al tijden "gewoon" voor de klas. Klassen zijn dan wel opgesplitst in 2 lokalen maar gelukkig hebben we allerlei externen ingehuurd (leeftijd 20-30) die ons ondersteunen. Docenten gym e.d. zitten gewoon thuis. 

-
Het is nooit voor iedereen goed. Lijkt me ook geen gewenste situatie dat er nu steeds meer kinderen komen met mentale problemen.alt schreef: 31 jan 2021, 18:17 De prinsesjes & prinsjes mogen 08-02-2021 weer naar school.
Blok heeft de minister.
Ook als je de berichten van (bijvoorbeeld) JP leest wordt je niet heel enthousiast van het thuisonderwijs.
- JP
Straks nog de zoon naar school brengen. Wel voor sperrzeit terug zijn, maar in België hangen ze ook van de formulieren aan elkaar. Verklaring van school/internaat, en zelf nog een verklaring van eer. Daarnaast blijft hij langer dan 48u dus moet je elk weekend een negatieve test overleggen....officieel. Alleen voor grensoverschrijdende studenten geldt dit weer niet. Benieuwd hoe duur de euro 98 is straks 

-
Online328Ti
Alt, wat suggereer je hier nu eigenlijk?alt schreef: 31 jan 2021, 18:17 De prinsesjes & prinsjes mogen 08-02-2021 weer naar school.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9153959 ... meer-gezet
Ja, zo kan je ook ervoor zorgen dat het aantal vaccinaties omhoog staan.
Overigens staan we daar nog steeds mee ergens onderaan de lijst.
Ja, zo kan je ook ervoor zorgen dat het aantal vaccinaties omhoog staan.
Overigens staan we daar nog steeds mee ergens onderaan de lijst.
- Knot
Ik hou ze liever thuis tot na de vakantie eigenlijk.
-
Niets, negeer opa maar even, hij is gewoon ouderwets zuur.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Hij heeft gewoon een punt hoor. Er zijn maar weinig gezinnen waar 1ouder altijd thuis is. Dus altijd de kids thuis zoals nu is lastig. Dus die zijn echt wel blij als ze de kids naar school kunnen brengen.
- alt
Nee, kinderen worden gepamperd, papa moet Flipje naar voetbal brengen, mama moet Uilaliaatje naar ballet brengen, want de kindjes mogen niets, kunnen niets, spelen op straat, nee hoor wij gaan naar de Efteling.
Mijn kinderen gingen op hun fietsjes naar school, alleen, soms ging mams mee, op weg naar de winkel.
Maar mijn kleinkinderen mogen ook niet alleen op hun fiets naar school.
De heden ten daagse kinderen worden zelfs door hun ouders klaar gemaakt voor Build Back Better.
Mijn kinderen gingen op hun fietsjes naar school, alleen, soms ging mams mee, op weg naar de winkel.
De heden ten daagse kinderen worden zelfs door hun ouders klaar gemaakt voor Build Back Better.
- JP
Alt heeft een puntje maar toch....je verwacht het niet datbje opeens je kind 9 maanden thuis hebt zitten. De meeste vrouwen willen een paar jaar na het werpen ook weer aan de slag, is sociaal ipv alleen maar tegen de luiers te praten. Gaan ze parttime werken totdat kindlief opgehaald kan worden op school. Je verwacht van een kantoorbaan toch ook niet vantevoren dat je alles vanuit thuis moet doen. Als je alles kon zien aankomen, dan kochten we wel een staatslot met de goede cijfers
-
Ik zal niet ontkennen dat ik blij ben dat de jongste 2 weer maar school kunnen over een week. Maar dat zeg ik niet uit eigen belang.
5dgn/week naar school gaan is gewoon veel beter voor ze dan het schoolwerk thuis doen. Of, anders gezegd, ze worden er gelukkigere kinderen van als ze naar school gaan. Structuur, andere omgeving, enz. Daarnaast kan een ouder nooit de rol van leerkracht perfect overnemen, dus het thuis werken heeft in meer of mindere mate negatieve gevolgen voor de leerontwikkeling.
5dgn/week naar school gaan is gewoon veel beter voor ze dan het schoolwerk thuis doen. Of, anders gezegd, ze worden er gelukkigere kinderen van als ze naar school gaan. Structuur, andere omgeving, enz. Daarnaast kan een ouder nooit de rol van leerkracht perfect overnemen, dus het thuis werken heeft in meer of mindere mate negatieve gevolgen voor de leerontwikkeling.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Verschilt echt per kind en de regio waar je woont.alt schreef: 31 jan 2021, 22:58 Nee, kinderen worden gepamperd, papa moet Flipje naar voetbal brengen, mama moet Uilaliaatje naar ballet brengen, want de kindjes mogen niets, kunnen niets, spelen op straat, nee hoor wij gaan naar de Efteling.
Eens hoor, aan de andere kant lijkt werken tegenwoordig ook hard nodig omdat met een werkende niet haalbaar is. Maar die discussie is al vaker geweest.JP schreef: 31 jan 2021, 23:06 Alt heeft een puntje maar toch....je verwacht het niet datbje opeens je kind 9 maanden thuis hebt zitten. De meeste vrouwen willen een paar jaar na het werpen ook weer aan de slag, is sociaal ipv alleen maar tegen de luiers te praten. Gaan ze parttime werken totdat kindlief opgehaald kan worden op school. Je verwacht van een kantoorbaan toch ook niet vantevoren dat je alles vanuit thuis moet doen. Als je alles kon zien aankomen, dan kochten we wel een staatslot met de goede cijfers
- Martijn_bmw
Erg zuur van Alt idd, je kan 50 jaar geleden niet met heden vergelijken.
niet met de veiligheid op de weg / idioten in het land en of je kind dus alleen over straat kan laten.
en ook niet van 1 naar 2 verdieners, 50 jaar geleden kon je op 1 salaris een huis kopen omdat ook maar 1 salaris mee telde, nu tellen 2 salarissen mee en dus zijn de huizen ook zo hard gestegen dat je wel 2 salarissen nodig hebt om iets te kunnen kopen. (35k =modaal geeft 165k hypotheek max...)
en als laatste, wat geldt voor de ondernemers geldt ook voor de gezinnen... je richt je leven niet in op een pandemie van deze omvang waar een jaar geleden nog niemand van had gehoord of zich had kunnen voorstellen.
makkelijk klagen vanaf de zijlijn met je schaapjes op het droge en de kinderen het huis uit
koffie?
niet met de veiligheid op de weg / idioten in het land en of je kind dus alleen over straat kan laten.
en ook niet van 1 naar 2 verdieners, 50 jaar geleden kon je op 1 salaris een huis kopen omdat ook maar 1 salaris mee telde, nu tellen 2 salarissen mee en dus zijn de huizen ook zo hard gestegen dat je wel 2 salarissen nodig hebt om iets te kunnen kopen. (35k =modaal geeft 165k hypotheek max...)
en als laatste, wat geldt voor de ondernemers geldt ook voor de gezinnen... je richt je leven niet in op een pandemie van deze omvang waar een jaar geleden nog niemand van had gehoord of zich had kunnen voorstellen.
makkelijk klagen vanaf de zijlijn met je schaapjes op het droge en de kinderen het huis uit

koffie?

Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 01 feb 2021, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Duidelijke taal, maar mee eens.....alt schreef: 31 jan 2021, 22:58 Nee, kinderen worden gepamperd, papa moet Flipje naar voetbal brengen, mama moet Uilaliaatje naar ballet brengen, want de kindjes mogen niets, kunnen niets, spelen op straat, nee hoor wij gaan naar de Efteling.
Ik ben van 1970. Herkenbaar en niks mis mee.
- Martijn_bmw

Naar mijn mening hét grote verschil tussen 1970 en heden.
In 1 oogopslag waarom je nu wel met 2 moet werken ipv 1 en de ander thuis voor de kinderen..
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dit.Martijn_bmw schreef: 01 feb 2021, 08:39 Erg zuur van Alt idd, je kan 50 jaar geleden niet met heden vergelijken.
koffie?![]()
En wat al eerder gezegd werd over structuur die zo van belang is voor kinderen, die gaan ze thuis met de huidige omstandigheden minder vinden dan op school.
-
Dat is ook zo Martijn. Maar 'we' wonen wel even wat groter/moderner/comfortabeler en 'hebben nog véél meer koopkracht' blijkbaar dan 50 j terug. Enorme vakanties, tweede/derde auto's , horecabezoek. Andere luxe....
Mijn eerste levensjaar woonde ik met m'n ouders in 'n hok achter het huidige Thialf. Huizen zijn allang weg. De WC was een hokje buiten. 10 meter lopen in 'n grasveld. Zonder riolering. Weet ik niks van. Ik was 1.
Mijn eerste levensjaar woonde ik met m'n ouders in 'n hok achter het huidige Thialf. Huizen zijn allang weg. De WC was een hokje buiten. 10 meter lopen in 'n grasveld. Zonder riolering. Weet ik niks van. Ik was 1.
-
We zijn nu bijna een jaar verder en kids to school, wat ik snap en in theorie toejuich(besmettingsgevaar?) dan ook verder uit de lockdown.
De economie is een ander level van 'belangrijk' en ik durf 't hier amper te posten: Belangrijker. Want als dit zo doorgaat kun je straks als medewerker/eigen baas/wie je ook bent je huur/hypotheek/kosten niet meer betalen, want alles naar de kloten.
Waanzin dit.
De economie is een ander level van 'belangrijk' en ik durf 't hier amper te posten: Belangrijker. Want als dit zo doorgaat kun je straks als medewerker/eigen baas/wie je ook bent je huur/hypotheek/kosten niet meer betalen, want alles naar de kloten.
Waanzin dit.
- Enrico
Huizen prijzen zijn omhoog gegaan mede omdat men met 2 salarisen hogere hypotheeken kunnen betalen. Modaal is ook al lang geen 35k meer.... het is 36,500
de gemiddelde huis waarde is 335k. Als je bewust kiest om 3 kinderen te hebben moet je daar goed over na denken. een werkende is niet genoeg om je kids van iphones te voorzien, nike's, laptops, levi's (of is dat niet meer in?) laatste Xbox of PS console, alle spelletjes, alle sporten, 3x met vakantie, Wij zullen pas over 20 jaar zien wat de impact is van de kinderopvang generaties.
Die enorme verhooging can de huis prijz vs netto inkomst is ook te dank aan de abnormale laage rente. Toen ik mijn eerste apartement kocht was mijh hypotheek op basis van 6.4% mijn huidige hypotheek is op basis van 1.8%..... Wat denk je dat de markt werking doet met de huizen prijzen? in een markt waar vraag hoger is dan aanbod? Gaan we rutte de schuld geven?
De spaar rentes benivloeden dat ook, waarom spaaren als je je spaargeld in je huis kan investeren, buiten box 3 houden en over de langer termijn meer aan verdienen, hopelijk, dan de 0.0% rente op je piggiebank.
Over de economie, ja, kan niet veel langer duuren dit wereldwijde grijzeling door een eernstige griep virus. maar in NL zijn fallisiemnten niet mega hoog, werkeloosheid niet omhooggeschoten, alles staat wel onder druk en we MOET iets veranderen. Meer ziekenhuisbeden!! maar jij hoort enkel mij dat keer op keer herhalen... meer ziekehuis bedden!!! meer MEER.... maar 13 mijlaard uitgeven aan iets anders blijkt door experts beter te zijn.... inmiddels hebben we 2,a TWEE brazilianze varianten dan covit, een britse, een zuid afrikaanse en tal van chineese mutaties.... MEER ZIKENHUIS BEDDEN...

Die enorme verhooging can de huis prijz vs netto inkomst is ook te dank aan de abnormale laage rente. Toen ik mijn eerste apartement kocht was mijh hypotheek op basis van 6.4% mijn huidige hypotheek is op basis van 1.8%..... Wat denk je dat de markt werking doet met de huizen prijzen? in een markt waar vraag hoger is dan aanbod? Gaan we rutte de schuld geven?
De spaar rentes benivloeden dat ook, waarom spaaren als je je spaargeld in je huis kan investeren, buiten box 3 houden en over de langer termijn meer aan verdienen, hopelijk, dan de 0.0% rente op je piggiebank.
Over de economie, ja, kan niet veel langer duuren dit wereldwijde grijzeling door een eernstige griep virus. maar in NL zijn fallisiemnten niet mega hoog, werkeloosheid niet omhooggeschoten, alles staat wel onder druk en we MOET iets veranderen. Meer ziekenhuisbeden!! maar jij hoort enkel mij dat keer op keer herhalen... meer ziekehuis bedden!!! meer MEER.... maar 13 mijlaard uitgeven aan iets anders blijkt door experts beter te zijn.... inmiddels hebben we 2,a TWEE brazilianze varianten dan covit, een britse, een zuid afrikaanse en tal van chineese mutaties.... MEER ZIKENHUIS BEDDEN...