Bmw Z3 QP - tweeledige (driedelig) velgen vraag

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Ncb010
Auto: Mini Cooper S, Toyota mr2

Bmw Z3 QP - tweeledige (driedelig) velgen vraag

Bericht door Ncb010 » 31 jan 2021, 14:32

Met het voorjaar in aantocht is het mogelijk tijd voor een nieuw project maar ik twijfel nog;
Huidig: 17” style 32 breedset
Afbeelding

echter heb ik nog een nieuw opgemaakt setje 17” Schnitzer Rennsport type II liggen.
Afbeelding

Waarom de twijfel? Schnitzer stuk gevoeliger ( gepolijste lip + diefstal ) EN voor het mooie zal ik ze achter met een andere lip 1,5” moeten verbreden. Om ze dik in de wielkast te krijgen. Iemand dit zelf eens gedaan? Lippen kan je per halve inch bestellen. Of heeft iemand een goed adresje en het dan toch maar laten doen.

Hoor graag wat jullie ervan vinden.
Thx

Bombadil

Re: Bmw Z3 QP - tweeledige (driedelig) velgen vraag

Bericht door Bombadil » 31 jan 2021, 14:55

Waarom geen spacers als je wielkast wilt vullen?

Ik neem aan dat je bij verbreden de verkoopwaarde van originele Schnitzers wel om zeep helpt dus zou ik alleen overwegen als je hier lang zelf op wil blijven rijden.

Ncb010
Auto: Mini Cooper S, Toyota mr2

Bericht door Ncb010 » 31 jan 2021, 15:02

Goed punt, ik ben wel van van een diep velgbed, zeker met een kont als die van de Z3.

De waarde zit ik ook nog even mee idd, het zal nml nog wat kosten om ze in gewenste vorm te krijgen tezamen met risico dat het idd zoals je stelt afbreuk doet aan de waarde.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 31 jan 2021, 15:46

Ik denk niet dat het afbreuk doet aan de waarde. Een staggered set up is voor veel BMW's een upgrade maar het is niet goedkoop. Heb ooit eens een offerte aangevraagd voor twee BBS velgen maar het was zo een paar honderd per wiel wat ik me herinner. Aanschaf + spuiten + verbreden kwam op een totaal waarmee je goed kunt rond shoppen dus ik heb het maar gelaten...

TLRS

Bericht door TLRS » 01 feb 2021, 21:19

^

Het is bolt on, gewild spul.. veel eenvoudiger wordt het niet.

Qua diefstalgevoeligheid, tja.. zouden ze de moeite nemen voor de velgen als ze zo'n knappe Z mee kunnen nemen? Zou het er niet om laten..

Plaats reactie