Snelheidsrecord voor personenwagens verbroken
- Joy
Snelheidsrecord voor personenwagens verbroken
[img:380:300]http://www.shelbysupercars.com/gallery/img_74.jpg[/img]
De sportwagenfabrikant SSC werd wat scheef aangekeken toen deze aankondigde het snelheidsrecord voor personenauto’s te willen verbreken. Ontrecht, want de Ultimate Aero TT heeft gisteren in de Verenigde Staten de tijd daadwerkelijk aangescherpt.
De 1183 pk sterke Ultimate Aero TT haalde een topsnelheid van 411,41 kilometer per uur. SSC staat voor Shelby Super Cars, een in het Amerikaanse West Richland gevestigde fabrikant. Daarmee is de auto sneller dan de Bugatti Veyron, die een officiële topsnelheid van 407 kilometer per uur heeft.
De enorme kracht van de Ultimate Aero TT is afkomstig van een 6,4-liter V8, die voorzien is van twee turbo’s. Het maximum koppel van dit blok bedraagt een eveneens zeer indrukwekkende 1485 Nm. De exoot sprint in 2,8 seconden van 0 tot 100 kilometer per uur.
Voorlopig heeft Shelby Super Cars alleen een dealer in de Verenigde Staten, maar de fabrikant geeft aan dat geïnteresseerden buiten dat land zich ook kunnen melden.
Bron: autoweek
De sportwagenfabrikant SSC werd wat scheef aangekeken toen deze aankondigde het snelheidsrecord voor personenauto’s te willen verbreken. Ontrecht, want de Ultimate Aero TT heeft gisteren in de Verenigde Staten de tijd daadwerkelijk aangescherpt.
De 1183 pk sterke Ultimate Aero TT haalde een topsnelheid van 411,41 kilometer per uur. SSC staat voor Shelby Super Cars, een in het Amerikaanse West Richland gevestigde fabrikant. Daarmee is de auto sneller dan de Bugatti Veyron, die een officiële topsnelheid van 407 kilometer per uur heeft.
De enorme kracht van de Ultimate Aero TT is afkomstig van een 6,4-liter V8, die voorzien is van twee turbo’s. Het maximum koppel van dit blok bedraagt een eveneens zeer indrukwekkende 1485 Nm. De exoot sprint in 2,8 seconden van 0 tot 100 kilometer per uur.
Voorlopig heeft Shelby Super Cars alleen een dealer in de Verenigde Staten, maar de fabrikant geeft aan dat geïnteresseerden buiten dat land zich ook kunnen melden.
Bron: autoweek
-
Veyron is een auto waarmee je makkelijk hele rijke mensen kan interesseren.
Omgeven door alle rijkdom en weelde kan men deze rijke kopers makkelijk overtuigen van zo n auto. Goed of niet goed. De Marketing hebben ze bij bugatti goed voorelkaar.
Die shelby auto hangt veel minder weelde omheen. Misschien is ie wel 10 keer beter. Maar bij bugatti doet men dat beter.
Kijk ik zou gewoon naar de porsche werkplaats gaan en haal een GT2 en een GT3. Ik teken wel zittend op een houten stoel.
Het is zelfde als met je 335i vs m3 robin.
Omgeven door alle rijkdom en weelde kan men deze rijke kopers makkelijk overtuigen van zo n auto. Goed of niet goed. De Marketing hebben ze bij bugatti goed voorelkaar.
Die shelby auto hangt veel minder weelde omheen. Misschien is ie wel 10 keer beter. Maar bij bugatti doet men dat beter.
Kijk ik zou gewoon naar de porsche werkplaats gaan en haal een GT2 en een GT3. Ik teken wel zittend op een houten stoel.
Het is zelfde als met je 335i vs m3 robin.

- GTRene
Knappe prestatie
das hard hoor
meer dan 100km/u dan dat mijn auto kan
moet er niet aan denken zo'n snelheid met die bak van mij, vrees dat ik airborn zou worden na eerst al wat delen her en der te verliezen
lijkt me wel mooi om een keer te ervaren, maar liever eerst in een Veyron, die lijkt me toch wel een safere optie.

- GTRene
tja met zo'n Amerikaan kan er dan dit gebeurenRoman schreef:Maar wat als er een bocht aankomt

http://www.dumpert.nl/mediabase/26270/8 ... stuur.html

- Joy
CliffhangerGTRene schreef:tja met zo'n Amerikaan kan er dan dit gebeurenRoman schreef:Maar wat als er een bocht aankomt![]()
http://www.dumpert.nl/mediabase/26270/8 ... stuur.html

- Roman
Zo heel groot is een Veyron nou ook niet, Lambo's en Zonda's etc zijn groter in qua afmetingen denk ik.allen schreef:Heb niets met de Veyron. Een machtige snelle bak? Kan zijn. Maar het oog wil ook wat. Voor mijn gevoel is het een overmaatse Tonka. Amerikaanse musclecars heb ik wel wat mee. Of ze nu sturen of niet...
Wat ik me nou afvraag is, zullen er mensen in Dubai hun Veyron nu laten chippen en van een uitlaat voorzien zodat ze weer de snelste zijn?

- Downforce Hans
- Dennis Cavallino
- Dinkel
Vast niet . . . Maar sneller is ie wel. En mooier, nou nee, minder lelijk.Maik schreef:Leuk, al die pk's en Nm's uit die 6,4l V8, maar dan ben ik wel benieuwd naar de loopcultuur van dat ding. Ik denk dat het bij lange na niet kan tippen aan de machine van de Veyron...

Who cares, 240 is ook al lekker hoor.
- Adje ///M3
- Hendrik Kinderman
Is geen auto van Carrol Shelby hoor!!!Robin schreef: Hulde. Mooi ding. En Shelby is ook een naam.
ook geen familie van!
volgens mij is dit ding qua gewicht ook stukken lichter dan de veyron, dus bochten kun je wel met deze raket op wielen maken.
Niet alles uit amerika kan geen bochten maken (Z06!!!)
moet ik nu kiezen tussen deze en de veyron, dan wist ik et wel, geef mij dat amerikaanse brulijzer maar!!!!