Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 28 jan 2021, 20:25

Zij is niet de burgemeester voor 020 en zal dat nooit worden. Eng wijf.

Luco

Bericht door Luco » 28 jan 2021, 20:54

Zag vandaag in Hilversum ook diverse winkels dichtgetimmerd.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 28 jan 2021, 21:21

Shakes schreef: 28 jan 2021, 20:25 Zij is niet de burgemeester voor 020 en zal dat nooit worden. Eng wijf.
Raar wijf is het. Femke Haalzemaar.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 28 jan 2021, 21:28

Het manko van Halsema pijnlijk bloot gelegd. Doei.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 jan 2021, 08:35

Tja ik zei het al begin juni.

Zij heeft de basis gelegd van alle onrust nu in Nederland. Misschien onbewust. Maar meten met twee maten.

En nu dit soort comments van haar?

Deporteren naar Noord Korea dat kreng.

Enrico

Bericht door Enrico » 29 jan 2021, 08:54

Ik was onderweg naar huis woensdag om 20.45, de snelweg was om 20.50 nog vol wagens en ik was binnen 5 minuten thuis. Ik dacht dat alles binnen zou zijn rond om 21:00 maar dat kan niet want alle medeweggebruikers wonen niet bij mij :) zijn er zo veel mensen met uitzonderingverklaring? or wordt er niet strikt gehandhaaft?

daNpy

Bericht door daNpy » 29 jan 2021, 09:21

Volgens mij zijn er gewoon veel mensen met een uitzondering. En een boel met schijt aan de regels.

Onze Hugo doet weer wat beloftes:
De Jonge: Binnen een maand vaccinatie-achterstand weggewerkt

Demissionair coronaminister Hugo de Jonge belooft dat binnen een maand de achterstanden van het vaccinatieprogramma zijn ingehaald. Hij zegt vrijdag in het AD te balen dat Nederland onderaan bungelt in de Europese Unie als het gaat om de vaccinatiesnelheid.

"In de komende twee à drie weken gaan we meer wegprikken dan er binnenkomt. Dat betekent dat we met een paar weken bij zijn, we trekken ons been écht bij", aldus de minister in de krant. Dit heeft wel gevolgen voor vaccinaties op een later moment. "In de achtste week weten we nu al, gezien de planning, dat de voorraad zo klein is dat je ternauwernood kunt prikken wat er de week daarna in de agenda staat."

De Tweede Kamer is kritisch op de snelheid waarmee Nederlanders worden gevaccineerd. Van alle Europese landen staat ons land momenteel onderaan in de statistieken, alleen Bulgarije doet het slechter. In Nederland is ongeveer 1 per 100 inwoners ingeënt. Het kleine Malta voert de lijst aan; daar is ruim 4 op de 100 bewoners al gevaccineerd. Nederland was bovendien het laatste EU-land dat op 6 januari begon met het vaccineren.

Volgens De Jonge is het belangrijk om niet in alle haast de hele voorraad beschikbare vaccins op te prikken. "We moeten wel zorgen dat we over een tijdje ook nog genoeg op voorraad hebben om de ingeplande prikken te kunnen garanderen. Dat is telkens een moeilijke afweging om te maken", aldus De Jonge. "Het gaat maar om één ding: komen er voldoende vaccins binnen? Dat bepaalt het tempo van de vaccinatie."

EMA komt met advies over AstraZeneca

Vrijdag komt het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) met een beoordeling van het coronavaccin AZD1222 van farmaceut AstraZeneca en de Universiteit van Oxford. Bij een positieve beoordeling hoeft alleen nog de Europese Commissie groen licht te geven, voordat het als derde vaccin in de EU op de markt komt, na Pfizer/BioNTech en Moderna.

Er is veel gedoe de afgelopen week tussen de EU en farmaceut AstraZeneca, die voor eind maart slechts 31 miljoen doses kan leveren aan de EU, in plaats van de beloofde 80 miljoen. Nederland krijgt nu slechts 4,5 miljoen doses, terwijl 11,6 miljoen was toegezegd. Ook is er in Duitsland twijfel over de werkzaamheid van het vaccin onder 65-plussers, terwijl in Nederland juist het plan was om in het begin met het AstraZeneca-vaccin de oudere doelgroepen in te enten.
Wie gelooft deze man nog?

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 29 jan 2021, 09:30

Enrico schreef: 29 jan 2021, 08:54 Ik was onderweg naar huis woensdag om 20.45, de snelweg was om 20.50 nog vol wagens en ik was binnen 5 minuten thuis. Ik dacht dat alles binnen zou zijn rond om 21:00 maar dat kan niet want alle medeweggebruikers wonen niet bij mij :) zijn er zo veel mensen met uitzonderingverklaring? or wordt er niet strikt gehandhaaft?

Liep gisteren tegen 21u met de honden buiten, was haast drukker dan 's ochtends als iedereen naar z'n werk gaat en dat ging na die tijd ook nog wel even door.
Eerste paar dagen was het echt stil op straat, maar krijg de indruk dat iedereen het steeds minder serieus neemt.

Enrico

Bericht door Enrico » 29 jan 2021, 09:30

De "besmettelijker" Brazilianse variant is geariveerd! en waar? Braband of all places. Lockdown tot 2023 want lockdowns zijn beter dan de zorg uitbreden als je al 13 miljaard steun hebt uitgegeven. Ik zie geen enkel land waar de besmettingen snel terugelopen zijn door "vaccinatie" uitzichtloos begint dit te worden.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 jan 2021, 10:02

^^ Dat laatste kan ook nog niet, duurt week of 4 voordat vaccinatie ook werkt dus de aller eerste zullen nu zo'n beetje moeten gaan werken.

Verder eens, het lijkt uitzichtloos te worden :bag: heb zelf mijn hoop op het voorjaar gevestigd dat werkte vorig jaar ook, zon mooi weer iedereen naar buiten en besmettingen daalde als een gek.

JP

Bericht door JP » 29 jan 2021, 10:05

Enrico schreef: 29 jan 2021, 08:54 Ik was onderweg naar huis woensdag om 20.45, de snelweg was om 20.50 nog vol wagens en ik was binnen 5 minuten thuis. Ik dacht dat alles binnen zou zijn rond om 21:00 maar dat kan niet want alle medeweggebruikers wonen niet bij mij :) zijn er zo veel mensen met uitzonderingverklaring? or wordt er niet strikt gehandhaaft?
We leven in een 24uurs economie. De meeste mensen werken tegenwoordig buiten kantooruren.

daNpy

Bericht door daNpy » 29 jan 2021, 10:54

De meeste?
Lijkt me een gewaagde uitspraak, maar veel wel inderdaad :)

Shakes

Bericht door Shakes » 29 jan 2021, 11:00

aldus De Jonge. "Het gaat maar om één ding: komen er voldoende vaccins binnen? Dat bepaalt het tempo van de vaccinatie.

Wat een clown.

Ben benieuwd welke besmettelijkere variant er volgende week komt.

As we speak nog een clown die hier aan het vertellen is dat je Corona geen twee keer kunt krijgen. Andere collega zit thuis met ronde 2.

#manmanman

Luco

Bericht door Luco » 29 jan 2021, 11:05

daNpy schreef: 29 jan 2021, 09:21 Volgens mij zijn er gewoon veel mensen met een uitzondering. En een boel met schijt aan de regels.

Demissionair coronaminister Hugo de Jonge belooft dat binnen een maand de achterstanden van het vaccinatieprogramma zijn ingehaald. Hij zegt vrijdag in het AD te balen dat Nederland onderaan bungelt in de Europese Unie als het gaat om de vaccinatiesnelheid.

"In de komende twee à drie weken gaan we meer wegprikken dan er binnenkomt. Dat betekent dat we met een paar weken bij zijn, we trekken ons been écht bij", aldus de minister in de krant. Dit heeft wel gevolgen voor vaccinaties op een later moment. "In de achtste week weten we nu al, gezien de planning, dat de voorraad zo klein is dat je ternauwernood kunt prikken wat er de week daarna in de agenda staat."

De Tweede Kamer is kritisch op de snelheid waarmee Nederlanders worden gevaccineerd. Van alle Europese landen staat ons land momenteel onderaan in de statistieken, alleen Bulgarije doet het slechter. In Nederland is ongeveer 1 per 100 inwoners ingeënt. Het kleine Malta voert de lijst aan; daar is ruim 4 op de 100 bewoners al gevaccineerd. Nederland was bovendien het laatste EU-land dat op 6 januari begon met het vaccineren.

Volgens De Jonge is het belangrijk om niet in alle haast de hele voorraad beschikbare vaccins op te prikken. "We moeten wel zorgen dat we over een tijdje ook nog genoeg op voorraad hebben om de ingeplande prikken te kunnen garanderen. Dat is telkens een moeilijke afweging om te maken", aldus De Jonge. "Het gaat maar om één ding: komen er voldoende vaccins binnen? Dat bepaalt het tempo van de vaccinatie."

Vrijdag komt het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) met een beoordeling van het coronavaccin AZD1222 van farmaceut AstraZeneca en de Universiteit van Oxford. Bij een positieve beoordeling hoeft alleen nog de Europese Commissie groen licht te geven, voordat het als derde vaccin in de EU op de markt komt, na Pfizer/BioNTech en Moderna.

Er is veel gedoe de afgelopen week tussen de EU en farmaceut AstraZeneca, die voor eind maart slechts 31 miljoen doses kan leveren aan de EU, in plaats van de beloofde 80 miljoen. Nederland krijgt nu slechts 4,5 miljoen doses, terwijl 11,6 miljoen was toegezegd. Ook is er in Duitsland twijfel over de werkzaamheid van het vaccin onder 65-plussers, terwijl in Nederland juist het plan was om in het begin met het AstraZeneca-vaccin de oudere doelgroepen in te enten.
Mark S en 535d😄

///Joost

Bericht door ///Joost » 29 jan 2021, 11:15

Wat een grap, die Halsema. Groot gelijk voor de ondernemers. Ik had exact hetzelfde gedaan. :D

Kasteel

Bericht door Kasteel » 29 jan 2021, 11:44

daNpy schreef: 29 jan 2021, 09:21 Volgens mij zijn er gewoon veel mensen met een uitzondering. En een boel met schijt aan de regels.

Domme vraag wellicht, maar waarom moeten we de voorraad NIET opprikken?

Forza

Bericht door Forza » 29 jan 2021, 11:47

Als je 1000 parts moet leveren is het verstandig 1000 + X aantal te maken (of op voorraad te hebben). Er kan altijd wat misgaan waardoor er dosissen verloren kunnen gaan en zo kan je iig garanderen dat de geplande vaccinaties doorgaan. Aangezien je een vaccinatie dosis niet kan repareren, moet je er dus extra hebben.

daNpy

Bericht door daNpy » 29 jan 2021, 11:48

"om ingeplande prikken te garanderen"

Want er zijn prikken ingepland voor toekomstige leveringen, maar die leveringen zijn niet zoals ze beloofd zijn.
Dus nu laten we de tweede prik voor de reeds gevaccineerden even zitten, en is er onbekend wat voor effect (bescherming) dat heeft..........

Forza

Bericht door Forza » 29 jan 2021, 11:50

Doen ze in omringende landen ook, is een gevolg van de druk die er nu opstaat omdat iedereen asap een prik moet hebben. Ipv de tijd te wachten die bij testen is bepaald.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 jan 2021, 11:51

Onvoorstelbaar dat er nog mensen vertrouwen hebben in deze regering. Ik beschouw het bijna als een soort van Stockholmsyndroom, waarin de gijzelaar sympathie krijgt voor de gijzelnemer.

En maar doorgaan om de zinloze weg van lockdowns, avondklokken en overige onbewezen maatregelen. Ondertussen maakt de overheid een enorme puinhoop van de vaccinaties, gooit de GGD al je gegevens op straat, wordt het MKB kapot gemaakt en wordt er totaal niet gekeken naar andere maatregelen (zoals extra ziekenhuisbedden in tijdelijke noodhospitals of dat ziekenhuisschip, de mogelijk positieve effecten van vitamine-D of Ivermectine etc, het alleen isoleren van de kwetsbare groep van de bevolking etc.) maar er is maar één dogma: iedereen opsluiten tot corona weg is. Je zult als politicus maar moeten toegeven dat je het verkeerd hebt gedaan...

En nee, ik zeg niet dat corona niet erg is of kan zijn. Ik heb ook een medewerkster van mij thuis zitten met corona. Treft haar (30 jaar oud) ook behoorlijk, is doodmoe na elke beweging die ze doet. Ze heeft het opgelopen via haar vriend die bij de marine zit. Daar was een grote uitbraak op het schip. Allemaal zeer vervelend maar 17 miljoen mensen opsluiten is niet de oplossing.

Ondertussen begint hier thuis de toestand er niet beter op te worden. Ik ga nog regelmatig naar kantoor maar mijn vrouw zit al sinds augustus thuis zonder werk (nul urencontract bij een hotel, al maanden geen werk dus) en heeft daar mentaal veel moeite mee. De oudste (brugklas) trekt het nog redelijk, de jongste (9 jaar oud) niet meer. Hij is er zo klaar mee dat hij niet meer aan zijn huiswerk wenst te beginnen. Begint zelfs depressieve klachten te krijgen terwijl het normaliter een heel vrolijk jongetje is, terwijl wij er als ouders alles aan doen om hem op te vrolijken en zoveel mogelijk leuke dingen met hem te doen. Ik zal enkele uitspraken van hem hier maar niet herhalen, daar springen de tranen je van in de ogen.

Het is totaal destructief en crimineel gedrag waar ze in Den Haag mee bezig zijn.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 29 jan 2021, 11:51

Check, maar stel, ervan uitgaande dat je genoeg hebt voor de 'tweede prik' planning; dan kan je beter eerder 'los' zijn en wachten dan verspreiden (hoe eerder vaccin hoe beter)?

Beter wk5 1000, dan wk5/6/7/8/9 200 per week? Los van dat als er meer capaciteit komt, je meer ruimte hebt in de weken 6 tot en met 9, wil je toch zo snel zo veel mogelijk?

///Joost

Bericht door ///Joost » 29 jan 2021, 11:53

+1 Wouter, +1...

frankie

Bericht door frankie » 29 jan 2021, 11:53

Forza

Bericht door Forza » 29 jan 2021, 11:55

Kasteel schreef: 29 jan 2021, 11:51 Check, maar stel, ervan uitgaande dat je genoeg hebt voor de 'tweede prik' planning; dan kan je beter eerder 'los' zijn en wachten dan verspreiden (hoe eerder vaccin hoe beter)?

Beter wk5 1000, dan wk5/6/7/8/9 200 per week? Los van dat als er meer capaciteit komt, je meer ruimte hebt in de weken 6 tot en met 9, wil je toch zo snel zo veel mogelijk?
Eens, asap die prikken zetten. Ook al betekent dat dat je af en toe een (of enkele) weken niks kan zetten.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 jan 2021, 11:57

Wouter, vingerwijzen naar de overheid wordt hier niet op prijs gesteld door een paar hier....

Maar herkenbaar 100%. Helaas.

Volhouden.

En ja de overheid is verantwoordelijk voor deze ellende. Geen discussie. Uit de lockdown zsm.

Plaats reactie