Dat klinkt goed.

Dat klinkt goed.
Stevig bitter maar ook zoetje. Ze hebben ook pomelo, die is iets minder sterk en beetje grapefruitsmaakje. Je verwacht het ook niet met die naam hè.Opa schreef: 21 jan 2021, 19:22Ons bin zuunig....geen cent teveel hoor.![]()
Zit net op Bierista de reviews van die Brand IPA te lezen en de meesten daar vinden het niet echt een IPA, omdat ie niet bitter genoeg is, dus dat zou voor mij wel gunstig zijn, maar ik lees ook bij verschillende reviews dingen als geurt naar citrus en zelfs smaakt naar grapefruit en dat lijkt me dan weer niet helemaal mijn smaak, zoals jij zelf al zei Robin....smaken verschillen.
"Een hele vriendelijke IPA. Weinig bitters voor een IPA. Wel mooie hop bitters in de afdronk. De geuren van tropisch fruit, citrus en hop komen als smaak als grapefruit tot uiting. Een verfrissende en lekkere doordrinken, maar niet een echte IPA als je het mij vraagt.""Een bier met duidelijke citrus smaken en een milde bitter in de nasmaak. Al met al een redelijk goed bier."
Is die erg bitter Tom, of ook nog iets van zoet erin?tomgtr schreef: 21 jan 2021, 18:20 Hele lekkere IPA is 7 hops van brouwerij Noord, maar weet niet of dat echt verkocht wordt buiten 010
Denk niet dat ik het dan wat vind, smaken verschillen natuurlijk.tomgtr schreef: 21 jan 2021, 23:45 Stevig bitter maar ook zoetje. Ze hebben ook pomelo, die is iets minder sterk en beetje grapefruitsmaakje. Je verwacht het ook niet met die naam hè.
En.....al geprobeerd en wat vond je ervan?
Chimay blauw is een grote favoriet. Daarnaast kom ik ook steeds terug bij:535d schreef: 22 jan 2021, 08:39 Drinkt iemand hier weleens een Chimay blauw? Stevig biertje, vind hem wel lekker.
2 Andere persoonlijke favorieten:
La Trappe Dubbel
Gouden Carolus Classic
Die Gouden Carolus Classic en de Straffe Hendrik Quadrupel ken ik van deze volgens mij nog niet, de rest allemaal weleens(of vaker) op.MatthijsL schreef: 22 jan 2021, 08:52Chimay blauw is een grote favoriet. Daarnaast kom ik ook steeds terug bij:535d schreef: 22 jan 2021, 08:39 Drinkt iemand hier weleens een Chimay blauw? Stevig biertje, vind hem wel lekker.
2 Andere persoonlijke favorieten:
La Trappe Dubbel
Gouden Carolus Classic
La Trappe dubbel/quadruppel (ook een aanrader)
Straffe Hendrik quadrupel
Grimbergen dubbel
Hertog Jan grand prestige
Rochefort 10
St Bernardus abt 12
Leuk om hier ook wat nieuwe soortjes te zien om eens te proberen. Voor Corona tijd deden we nog wel eens een weekendje België. Op terugweg flink inslaan, scheelt bij Belgische merken soms toch aardig.
Vorige België-voorraad is inmiddels opgedroogd![]()
Helemaal eens, en exact dezelfde ervaring.Bram schreef: 22 jan 2021, 09:12 Sint Bernardus 12 is ook een topper, lijkt heel erg op WV 12 en kost een ietsje pietsje minderHeb ook wel eens wat WV 12 gehaald om te ontdekken waar all the fuzz about is maar vind het de prijs (€12,- per flesje) niet waard, zeker omdat een SB 12 niet onderdoet en weggaat voor €2,- de fles.
Heb er gister 2 op, lekker biertje hoor, vond die 10% wel meevallen, hij is wel wat aan de zoete kant.
Palm kun je toch niet in dat rijtje scharen? Palm is meer een speciaal bier en donkerder. Ik vind hem zelfs overigens ook lekker hoor, ik houd ook meer van zoet.Opa schreef: 22 jan 2021, 17:34 Klopt, is inderdaad wat zoeter, maar ik hou dan ook wat meer van een iets zoeter biertje, vandaar ook mijn voorkeur voor Palm bij de pilsjes.....Palm is ook wat zoeter dan Heineken, Grolsch, Hertog-Jan, enz.
Zoals hierboven ook al gezegd, als er niets anders is dan drink ik ook Heineken en zo.
Grapje of echt?Knot schreef: 21 jan 2021, 21:43 Kan nooit zo zwaar vallen als 2 flessen wijn wat ik normaal drink op een (vrijdag)avond.
€12 per flesje??? WTF?!!Bram schreef: 22 jan 2021, 09:12 Sint Bernardus 12 is ook een topper, lijkt heel erg op WV 12 en kost een ietsje pietsje minderHeb ook wel eens wat WV 12 gehaald om te ontdekken waar all the fuzz about is maar vind het de prijs (€12,- per flesje) niet waard, zeker omdat een SB 12 niet onderdoet en weggaat voor €2,- de fles.
Dat was toen zo bij Drankgigant volgens mij. 11,95 Euro. Volgens mij was / is de Abdij zelf daar niet zo blij mee.....