Nou even wat updates over mijn auto's, het zijn nog steeds dezelfde. Voorlopig..
De Tesla, ik ben wel benieuwd naar de meningen van andere Tesla eigenaren, maar de service ben ik echt niet te spreken over. Mijn banden waren bijna op en aangezien we tegenwoordig in het mooie boerenlandschap wonen waar niet overal gestrooid is gekozen om all-seasons te laten monteren. Aardig wat reviews gekeken en uitgezocht en het zijn de Goodyears geworden. Prima, besteld bij zo'n banden thuis gebeuren, konden mooi op de oprit hier het vervangen en ik had er verder geen omkijken naar. Althans, dat was het idee. Bij de laatste band die hij wilde vervangen kreeg hij 1 moer niet los. Hij riep mij erbij, want wilde aantonen dat het al zo was. Prima, dus nou naar veel gedoe kreeg hij hem los. Moer is er ooit scheef op gedraaid en dus schroefdraad scheef.
Nou goed, prima dacht ik, gewoon garantie klus.. Ik service afspraak maken met Tesla, nou dat kan dus alleen in de app, eerste mogelijkheid 2,5 week later. Ik vind het niet heel relaxt om met 4 van de 5 moeren vast door te rijden, dus dan maar proberen te bellen. Eerst 15 min in de wacht, daarna iemand aan de telefoon. Hij kijken, ja we kunnen dit wel naar voren halen. Prima, garantieklus toch, vroeg ik nog. Nee hoor meneer, dit is zeker geen garantie, u heeft dit waarschijnlijk zelf gedaan. Nou, ik heb nog nooit die wielen eraf gehad sinds ik hem heb, sterker nog, de enige keer dat dit is gedaan, is het door Tesla zelf gedaan, bij het vervangen van de voorste aandrijf unit. Nou hij ging het navragen, hij kwam bij mij terug en vertelde dat dat echt niet kan, zijn zelf centrerende moeren. Dus ik reageerde beetje geirriteerd dat die dingen dan sowieso niet goed werkten, want dan had ik ze er ook niet scheef op moeten kunnen draaien toch, als ik het al gedaan had? Nou veel gezeik ik was er wel klaar mee, heb ze daar ook nog een keer verteld wat ik van hun service vond, namelijk dat er geen service was. Hij was het er niet mee eens. Ik vertelde dat ik vond dat ik bij mijn Skoda van €18.000 betere service kreeg dan bij deze tesla van €123.000. Hij hoopte mij het tegendeel te kunnen bewijzen.
Vanmiddag moet de Tesla weer heen overigens, gele rand om het scherm, dat is al de tweede keer. Ja we doen dit uit coulance werd er gezegd. Coulance vroeg ik? Dat ding heeft een gele rand, zo kwam hij toch niet van de band rollen of wel? Nee? Nou dan lijkt me dit gewoon een garantie ding toch? Nee, want het was geen defect. Toen ik vroeg of als hij een TV had met een gele rand om het scherm hij dat wel zou accepteren werd het een beetje stil.. Ik zeg dat ding hoort niet zo, dus is het garantie en al moet ik 4 x terug komen jullie moeten het maar oplossen. Was er echt klaar mee.
Verder bevalt de Tesla eigenlijk best aardig, fijne reisauto, rijdt fijn, stoelen kunnen comfortabeler, maar is prima. Toch ben ik vanwege de service geneigd om hem weg te doen en ik zou hem niet graag buiten garantie willen rijden. Wat er inmiddels al is gedaan:
- Voorste aandrijf unit vervangen
- Raam linksvoor gesteld
- Gele rand om scherm gefixt met UV lamp behandeling
- Koplamp linksvoor vervangen ivm vervagen ledstrip
- Portier linksachter gesteld omdat hij, als hij nog niet op slot was, soms gewoon open vloog als je ertegen aan leunde (wtf?)
- Koplamp rechtsvoor vervangen ivm vervagen ledstrip
- Wiellager vervangen ivm scheef gedraaide bouten/moeren
Wat vandaag nog gefixt moet worden:
- Gele rand om scherm gefixt met UV lamp behandeling
- Raam rechtsachter stellen
Kortom, best een waslijst, en dan is het ding net 2 jaar oud.
Dan de GTS, wat een kar, bevalt erg goed, maar weinig fun ritjes gedaan laatste tijd, iets met corona en zo. Toch ook wel weer wat puntjes, de vorige eigenaar had delen in de XPEL gezet, hartstikke mooi, tot er een strip bij het steenslag dorpeltje los kwam, ik was hem aan het schoonspuiten en voorste gedeelte van de strip liet los. Ik denk, zo kan ik niet rijden, bla bla, dus trek hem eraf. Komt er de laatste 15cm gewoon lak mee. Blijkbaar is het ooit een gespotrepairt ivm steenslag, maar is die XPEL er te snel overheen geplakt. Dus dat was een beetje domper, inmiddels is het herstelt, ik ben er nog niet helemaal 100% tevreden over, maar blijkbaar is het een moeilijk te repareren stukje en als het eenmaal vies is zie je het toch niet meer, sowieso is het vrij klein. Maar ik moet nog wel even kijken hoe ik het echt netjes wil laten fixen voor een redelijk bedrag.
Na aftrekken folie:

Na spotrepair:
Dan was ik afgelopen weekend eindelijk weer funritje aan het doen, even de GT4 van Romo naar zijn huis begeleiden vanaf de dealer en daarna lekker binnendoor gereden. Paar kiekjes:
Nog andere shit, en dus dikke kutzooi, want leer schade aan mijn achterpaneel:
Dus nu de vraag aan mensen hier of ze ervaring hebben om zoiets te laten fixen ergens? Ik heb inmiddels contact gehad met een paar lui, een aantal zegt ik zou het plamuren en opvullen, 2 zeggen ik zou gewoon nieuw leer plakken en de laatste zegt hele paneel vervangen (kost € 1500,- bij Porsche..) Iemand van jullie advies voor zoiets?