Daarom pak ik die ook niet, ondanks hogere bijtelling is het voor mij voordeliger om een standaard model met korting te pakken (is lagere leasekosten)
Dat zou ik ook doen, particulier zou ik nooit een heel nieuwe bestellen.Knot schreef: 10 jan 2021, 16:11 Oke, die rekensom heb ik even niet voor ogen. Ik configureer nu en zoek straks eentje met de kop eraf 1jr oud 20.000km zoiets.
Als je dat pakket niet neemt heb je ook een vorm van verkeersbordenherkenning. Dat herkennen lukt wel, verder snapt dat systeem er niets van. Als er geen bord staat mag ik vaak maar 80 op een 100 weg en 130 op een 80 wegKnot schreef: 10 jan 2021, 16:03 Oke, naja in mijn geval van een hatchback is het weinig klikken om tot BOMVOL te komen.
Mercedes-Benz A250e Business Solution Line
Denim Blauw
AMG Line
Special Model
Dan komt vanzelf Business Solution Plus (=incl Premium Pluspakket) mee en pak je vrijwel alle opties. Enige wat je nog kan doen is smartphone integratie voor 363 en als je verkeersbordherkenning wil moet je het rijassistentiepakket nemen maar € 2.220 vind ik duur betaald als je die andere shit niet wil.
€ 48.417 -8% = € 44.544
Ik zit me af te vragen of dit rechtsgeldig is? Een lease-auto is toch verkapt salaris of is dit een gevalletje afspraak tussen werkgever en werknemer? Had al even gegoogled, maar kon het niet vinden...Martijn_bmw schreef: 10 jan 2021, 11:11 Dus redelijk gelijk aan wat de CLA straks kost, en leasebudget uit laten keren is geen optie bij ons in mijn functie.
Je vraagt dus niet om een auto he, enkel om geld.Knot schreef: 10 jan 2021, 19:47 Als je om een auto vraagt en daarna wil je alsnog centen denk ik niet dat je echt vrienden maakt.
Dit idd, is gewoon ingebakken in functiegroepen en salarishuis en daar heb je mee te doen. Je krijgt salaris x en reiskostenvergoeding y en op een gegeven moment in sommige functies salaris x en een leaseauto.Fabian schreef: 10 jan 2021, 20:55 Dat gaat misschien, heeeeeel misschien, bij een MKb-bedrijfje, maar bij een Corporate onderneming zoals Martijn werkt kun je dat soort flexibiliteit/afwijkingen echt vergeten....
Het is fiscaal ook nogal een ander dingetje in de boekhouding.
Kon ik "vroeger" in de detachering wel, maar dan was het wel bruto. Een andere mogelijkheid was om je leasebudget in een "potje" te laten storten waar je 19 cent per kilometer uit kon declareren.Emilio schreef: 10 jan 2021, 20:51
Je vraagt dus niet om een auto he, enkel om geld.
Je zegt: maak die €1100 (1300 inclusief) die jij per maand overmaakt aan leaseplan (Oid) maar over naar mij dan regel ik het vanaf nu zelf wel.
Helder! Tx voor de toelichting. Ik ben blij dat mijn werkgever dit vrij laat, enige eis is de maximale uitstoot van 125gr. Alles wordt bij ons vergoed, tot en met de laadpaal aan toe. Wil je geen auto, dan krijg je bruto het bedrag bij je salaris en wordt de reiskosten netto verrekend in het bruto bedrag.Martijn_bmw schreef: 10 jan 2021, 22:03 Dit idd, is gewoon ingebakken in functiegroepen en salarishuis en daar heb je mee te doen. Je krijgt salaris x en reiskostenvergoeding y en op een gegeven moment in sommige functies salaris x en een leaseauto.
En nu werk ik natuurlijk ook nog zelf bij de leasemaatschappijdus er wordt niks over gemaakt maar een intern leasecontract bij ons zelf
Fabian schreef: 10 jan 2021, 20:55 Dat gaat misschien, heeeeeel misschien, bij een MKb-bedrijfje, maar bij een Corporate onderneming zoals Martijn werkt kun je dat soort flexibiliteit/afwijkingen echt vergeten....
Het is fiscaal ook nogal een ander dingetje in de boekhouding.
Zodra de plannen hier wat concreter worden én de garagebedrijven weer open zijn ga ik dat eens uitproberen. Had mijn zinnen automatisch op een station gezet, maar wellicht dat een coupé qua ruimte wel een verrassing isMartijn_bmw schreef: 11 jan 2021, 09:12 ^^ Geen verkooppraatje maar die bak van de 435i is absoluut groot! Kan er meer in kwijt dan in de F31 onder het zeiltje.
Alleen als je in de F31 stapelt tot het dak kan er uiteraard meer in![]()
Als je blind je arbeidsvoorwaarden en/of lease overeenkomst tekent wellicht wel. Ik kan gewoon de sleutels inleveren en vertrekken gelukkig.EvdP schreef: 11 jan 2021, 10:27 Leaseauto is ook een bindmiddel (gouden handboeien). Overstappen naar een andere werkgever wordt wel iets moeilijker als je werkgever geen leaseauto's heeft of andere contracten heeft.
Idd. Voor mij de reden om dit jaar na 4 jaar afscheid te nemen van m’n leaseauto.EvdP schreef: 11 jan 2021, 10:27 Leaseauto is ook een bindmiddel (gouden handboeien). Overstappen naar een andere werkgever wordt wel iets moeilijker als je werkgever geen leaseauto's heeft of andere contracten heeft.