Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wie wint het VS presidentschap op 3 nov?

Donald Trump
54
53%
Joe Biden
47
47%

Totaal aantal stemmen: 101

///Joost

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door ///Joost » 08 jan 2021, 14:03

Shakes schreef: 08 jan 2021, 12:55 Niks mis met een gezonde discussie. De leeftijd van alles is belangrijk als het maar vier wielen heeft hebben de meesten hier wel gehad.
Wat ik me afvraag is hoe een aantal mensen het voor elkaar krijgt om hier dagenlang online te discussiëren met wildvreemden en zover gaan dat het persoonlijk wordt in de verschillende topics. Dat is het probleem als je daar al over wil spreken.

Ik heb er geen tijd voor als ambtenaar.
Dit! De discussie in dit topic komt nu pas lekker op gang... discussie =/= ruzie, laat dat voorop staan. Er valt in ieder geval een hoop te bespreken.

Goed punt mbt olie en oorlog. Currency en trade wars is het nieuwe normaal.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 jan 2021, 15:10

allen schreef: 08 jan 2021, 11:45
MarkS schreef: 08 jan 2021, 10:41 Slotje? Wie durft het aan ... ;-)
Alle politieke shit mogen ze hier van het forum afflikkeren.
Wie weet dat het hier dan ooit weer ouderwets gezellig kan worden. Vroeger (2006 is niet eens zo lang terug) was alles echt beter... :bag:
Nou, na 26 april 2006 is het hard achteruit gegaan. :tooth:

SanderZ
Auto: Leon FR

Bericht door SanderZ » 08 jan 2021, 15:14

Shakes schreef: 08 jan 2021, 12:55

Ik heb er geen tijd voor als ambtenaar.
Dat is bijzonder :lollerdelol:

Trump is een rare snuiter maar zoals hier al genoemd heeft hij ook goede dingen gedaan zoals zich minder met oorlogen bemoeien en volgens mij is hij in gesprek geweest met een lastige Koreaan??

MarkS

Bericht door MarkS » 08 jan 2021, 15:33

Idd afgelopen 4 jaar geen (nieuwe) buitenlandse oorlogen alhoewel Iran natuurlijk kantje boord is/was en had de man nog een half jaartje gegeven dan had hij een interne burgeroorlog ontketend. Die op zich alsnog niet helemaal uitgesloten kan worden. Nee idd prima kerel en beleid. Waarbij we er voor het gemak even vanuit gaan dat dit idd ook het resultaat was van een vooropgezette strategie en beleid/plan.

allen

Bericht door allen » 08 jan 2021, 15:40

Downforce Hans schreef: 08 jan 2021, 15:10
allen schreef: 08 jan 2021, 11:45
MarkS schreef: 08 jan 2021, 10:41 Slotje? Wie durft het aan ... ;-)
Alle politieke shit mogen ze hier van het forum afflikkeren.
Wie weet dat het hier dan ooit weer ouderwets gezellig kan worden. Vroeger (2006 is niet eens zo lang terug) was alles echt beter... :bag:
Nou, na 26 april 2006 is het hard achteruit gegaan. :tooth:
Dat had vooral jou te maken en dat weet je! :tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 jan 2021, 15:48

MarkS schreef: 08 jan 2021, 15:33 Idd afgelopen 4 jaar geen (nieuwe) buitenlandse oorlogen alhoewel Iran natuurlijk kantje boord is/was en had de man nog een half jaartje gegeven dan had hij een interne burgeroorlog ontketend. Die op zich alsnog niet helemaal uitgesloten kan worden. Nee idd prima kerel en beleid. Waarbij we er voor het gemak even vanuit gaan dat dit idd ook het resultaat was van een vooropgezette strategie en beleid/plan.
Er is veel polarisatie, maar vergeet niet dat 99% van dems/reps gewoon doodnormale (werkende) mensen zijn net als jij en ik. In het overgrote deel van de VS gaat het leven gewoon door net als anders. Eenderde van de bevolking is niet eens gaan stemmen, want er zijn er een hoop die zich niet eens interesseren voor politiek. De brandhaarden die je op het nieuws ziet, zijn exact dat. Haardjes. Daarmee wil ik niet bagatelliseren dat er iets fundamenteel mis is in de samenleving/economie, maar je moet het wel in perspectief zien.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 jan 2021, 16:03

MarkS schreef: 08 jan 2021, 15:33 Idd afgelopen 4 jaar geen (nieuwe) buitenlandse oorlogen alhoewel Iran natuurlijk kantje boord is/was en had de man nog een half jaartje gegeven dan had hij een interne burgeroorlog ontketend. Die op zich alsnog niet helemaal uitgesloten kan worden. Nee idd prima kerel en beleid. Waarbij we er voor het gemak even vanuit gaan dat dit idd ook het resultaat was van een vooropgezette strategie en beleid/plan.
Het leek er op dat dit een tamelijk normale post van je was maar natuurlijk moest er weer een sneer tussen zitten. Ik zou bijna denken dat je vroeger veel geplaagd bent of thuis niet zoveel te vertellen hebt en dat je nu lekker los kan gaan achter je toetsenbordje. Nu je gaat beweren dat hij een interne burgeroorlog zou hebben ontketend kan ik je helemaal niet serieus nemen. Inderdaad een prima kerel voor de mensen wiens kinderen ongeschonden thuis zijn gekomen.Maar dat zal jij waarschijnlijk niet begrijpen. Nou, ga dan nu maar doen wat mijn zoon deed toen hij zeven jaar oud was. :thumbup:

Shakes

Bericht door Shakes » 08 jan 2021, 16:08

Goed, de acties van de VS in het midden-oosten de afgelopen maanden vind ik ergens wel mooi.

Meer credits ga ik nog even niet geven.

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 jan 2021, 16:11

Shakes schreef: 08 jan 2021, 16:08 Goed, de acties van de VS in het midden-oosten de afgelopen maanden vind ik ergens wel mooi.

Meer credits ga ik nog even niet geven.
Mogelijk komt er nog iets samaritaans uit de hoge hoed in de komende twee weken.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 jan 2021, 16:13

Downforce Hans schreef: 08 jan 2021, 16:03
Het leek er op dat dit een tamelijk normale post van je was maar natuurlijk moest er weer een sneer tussen zitten. Ik zou bijna denken dat je vroeger veel geplaagd bent of thuis niet zoveel te vertellen hebt en dat je nu lekker los kan gaan achter je toetsenbordje. Nu je gaat beweren dat hij een interne burgeroorlog zou hebben ontketend kan ik je helemaal niet serieus nemen. Inderdaad een prima kerel voor de mensen wiens kinderen ongeschonden thuis zijn gekomen.Maar dat zal jij waarschijnlijk niet begrijpen. Nou, ga dan nu maar doen wat mijn zoon deed toen hij zeven jaar oud was. :thumbup:
Pfoehee, zit je iets dwars Hans? Veel kinderachtiger kom ik ze niet tegen hier.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 08 jan 2021, 16:27

Idd Bram, ben blij dat Hans, jij en ik het erover eens zijn dat het niet veel kinderachtiger kan. Hilarische Clinton was inmiddels met Iran in oorlog geweest met duizenden Amerikaanse slachtoffers als gevolg en Nederland had er, op aandringen van GL, D66 etc. een zooi Nederlandse militairen neergezet met waterpistooltjes en een 44 meter dik protocollenboek wat ze precies wel en niet mochten doen (en denken) in die zandbak. Heb ook ff mijn glazen bol afgestoft.....

Gr Ron

MarkS

Bericht door MarkS » 08 jan 2021, 16:40

///Joost schreef: 08 jan 2021, 15:48
Er is veel polarisatie, maar vergeet niet dat 99% van dems/reps gewoon doodnormale (werkende) mensen zijn net als jij en ik. In het overgrote deel van de VS gaat het leven gewoon door net als anders. Eenderde van de bevolking is niet eens gaan stemmen, want er zijn er een hoop die zich niet eens interesseren voor politiek. De brandhaarden die je op het nieuws ziet, zijn exact dat. Haardjes. Daarmee wil ik niet bagatelliseren dat er iets fundamenteel mis is in de samenleving/economie, maar je moet het wel in perspectief zien.
Ben ik wel met je eens Joost maar denk dat je die (ondergrondse) groeperingen daar niet moet onderschatten, links en rechts. En ik heb het idee dat het daar qua wapen wetgeving en daarmee beschikbaarheid daarvan ook iets sneller uit de hand kan lopen dan hier.

JP

Bericht door JP » 08 jan 2021, 16:45

Arthur schreef: 08 jan 2021, 13:53 Huh? Hebben we draadjes over sex? Waar? Zoekfunctie! :hungry:
:wink:
Je komt wat tekort ? Sprekende mensen zijn te helpen :winkwink:

Bram

Bericht door Bram » 08 jan 2021, 16:45

RS-Ron schreef: 08 jan 2021, 16:27 Idd Bram, ben blij dat Hans, jij en ik het erover eens zijn dat het niet veel kinderachtiger kan. Hilarische Clinton was inmiddels met Iran in oorlog geweest met duizenden Amerikaanse slachtoffers als gevolg en Nederland had er, op aandringen van GL, D66 etc. een zooi Nederlandse militairen neergezet met waterpistooltjes en een 44 meter dik protocollenboek wat ze precies wel en niet mochten doen (en denken) in die zandbak. Heb ook ff mijn glazen bol afgestoft.....

Gr Ron
Ja, zo gaan uitzendingen ook echt ja. Srebrenica misschien, daarna is het zo erg gelukkig niet meer voorgekomen. In ieder geval niet op de momenten dat ik ergens namens Nederland m'n ding aan het doen was.

WJ

Bericht door WJ » 08 jan 2021, 16:45

RS-Ron schreef: 08 jan 2021, 16:27 Idd Bram, ben blij dat Hans, jij en ik het erover eens zijn dat het niet veel kinderachtiger kan. Hilarische Clinton was inmiddels met Iran in oorlog geweest met duizenden Amerikaanse slachtoffers als gevolg en Nederland had er, op aandringen van GL, D66 etc. een zooi Nederlandse militairen neergezet met waterpistooltjes en een 44 meter dik protocollenboek wat ze precies wel en niet mochten doen (en denken) in die zandbak. Heb ook ff mijn glazen bol afgestoft.....

Gr Ron
Kan je voor mij gelijk even de winnende jackpot nummers noteren :mrgreen:

MarkS

Bericht door MarkS » 08 jan 2021, 16:46

Bram schreef: 08 jan 2021, 16:13
Downforce Hans schreef: 08 jan 2021, 16:03
Pfoehee, zit je iets dwars Hans? Veel kinderachtiger kom ik ze niet tegen hier.
Je bent me net voor. Ik las het net pas.

De pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet. Man man man Hans, wat heb jij kilometers lange tenen. Over kinderachtig gesproken. Kijk dat is nu een persoonlijke sneer. Die kun je nu gebruiken om mijn volgende berichten te controleren. Succes met de opvoeding verder.

JP

Bericht door JP » 08 jan 2021, 16:47

RS-Ron schreef: 08 jan 2021, 16:27 (...)

Heb ook ff mijn glazen bol afgestoft.....

Gr Ron
Wat zei die ? Er gaat iets stuk dit jaar ? :tooth:

Tom

Bericht door Tom » 08 jan 2021, 16:55

Het lijkt me niet nodig om op de man te spelen.
==

Trump doet niks om leuk gevonden te worden, het is z'n kracht en zwakte. Hij kan een hork zijn en daarmee mensen op hun plek zetten (zie de NAVO; geen doekjes eromheen winden maar zeggen waarop het staat), terwijl dat op een diplomatieke manier veel langer zou duren. Keerzijde van lomp en direct zijn is dat je ook door veel mensen/media wordt gehaat en het sneller voor verdeeldheid zorgt. Dat is zeker iets wat hem te verwijten valt, al werken media er ook aan mee. Nog voor hij in het Witte Huis zat riep men al van schande en sprak over WW3.

Een Obama is heel anders. Veel lachen en ideaal gezinnetje. Ik denk dat hij in het echt ook zo is, maar alles gaat ook volgens het boekje van de mediatraining. Want oorlog voeren kon ie ook goed. Maar dat vergeten mensen na een leuk tv momentje. Rutte is denk ik bij hem op cursus geweest, want die lacht ook alles weg. Dat maakt veel uitspraken ook nep waarbij alles door spindoctors wordt bedacht. En ik denk een Poetin of een Kim Jong Un dat ook denken, die voelen dat ook en willen juist met iemand om tafel die zeggen waar het op staat.

In Europa zijn we gewend alles maar diplomatiek op te lossen. Voor heel veel issues prima, maar soms heb je moeilijke problemen en dan is het wel lekker als iemand even een knoop doorhakt. Ook al geeft dat irritatie bij een groep. Hier hebben we politieke issues die al 10 jaar dooretteren omdat het een gevoelig onderwerp is en niemand z'n vingers eraan durft te branden.

En ik denk dat het diplomatieke regelen hier soms te naïef is, is in de geschiedenis vaak genoeg gebleken. Al die papieren bondgenoten zijn leuk tot het een keer mis gaat, dan zijn je afspraken niks meer waard en is het ieder voor zich. Kijk alleen even naar MH17... uit welke hoek het komt is al lang bekend, de enige reden dat dit proces zo op de lange baan wordt geschoven is om de vrede maar te bewaren want men wil die confrontatie helemaal niet aan gaan, koest houden is de betere optie. Onze bondgenoten hebben dat al lang ingefluisterd. Wijk je daarvan af dan haken je bondgenoten ook gelijk af. Het zijn vooral papieren zekerheden.

Bram

Bericht door Bram » 08 jan 2021, 17:02

Voor wat betreft Trump en zijn kritiek op de bijdrage van de lidstaten aan de NAVO, daar heeft hij groot gelijk in, terecht dat dat een keer heel duidelijk en onomwonden voor de voeten is gegooid. Veiligheid kost geld en het is onzin dat de VS daarin de allergrootste bijdrage moeten leveren.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 08 jan 2021, 17:04

JP schreef: 08 jan 2021, 16:47
RS-Ron schreef: 08 jan 2021, 16:27 (...)

Heb ook ff mijn glazen bol afgestoft.....

Gr Ron
Wat zei die ? Er gaat iets stuk dit jaar ? :tooth:
Als er één ding zeker is in het leven........... is het wel dat er iets stuk gaat bij één van mijn barrels...... :tooth:

Gr Ron

alt

Bericht door alt » 08 jan 2021, 17:38

Goh, soms denk ik ben hier op een theekransje van de dames dférs.

Nu iets anders.

De traditie van het capitol bezetten.
Black panther bezetten het capitol in 1967.

https://www.sacbee.com/news/local/histo ... 67224.html

Mijn vrouw haat Trump, maar ik vind het een interessante man, een man die zijn slechte kanten niet verbergt,.
Een man die aanpakt, die tot het gatje gaat, praat als als burger, tegen journalisten zegt - jij krijgt geen antwoorden meer van mij, ondiplomatiek, maar gaat wel praten met dictators, voert geen oorlog, want dan kan de USA geen Dollars verdienen, heeft zijn geld verdient met geld van de banken te lenen om dat te investeren, zijn mimiek van een Mussolini, maar wordt hoogst waarschijnlijk de partijleider van een nieuwe partij, misschien wel de 2e partij in 2024.
De man heeft 70M trouwe kiezers, meer dan de 50M in 2016.

tuurgtt
Auto: M140i

Bericht door tuurgtt » 08 jan 2021, 18:15

Trump gaat niet naar de inauguratie van Biden. Mooi, it's not a place for losers.

4 jaar lang haat gezaaid met als hoogtepunt een door hem opgestookte terroristische aanval op het Capitol.
Trump vertelde de daders; 'We love you, you're very special people". Met je Antifa.

Hier in NL wordt de regering afgemaakt om hun aanpak van Corona door precies die lui die vinden dat je van 340.000 Coronadoden in de US Trump de schuld niet mag geven. Over hypocriet gesproken.
De man van 'It's just a flue!" "It will disappear miraculously" en uiteindelijk "I don't take responsibility at all".
Om het vervolgens zelf te krijgen. Een ziekere grap heb ik nog nooit gezien.

Het land is onder hem nauwelijks meer serieus te nemen. Dat Press Secretary popje is de grootste leugenaar van een propagandafabriek waar Julius Streicher jaloers op zou zijn. De afgelopen weken hebben de grootst mogelijke criminelen nog gratie gekregen van Trump.

Deze tweet is van de President van Zimbabwe; https://twitter.com/edmnangagwa/status/ ... 31457?s=20
Dat is de huidige status van de "democratie" onder Trump.

Incompetentie is één ding, maar de grenzeloze leugens en corruptie maken van deze Presidency een inktzwarte bladzijde in de geschiedenis van de US.

"But.... but.... Hillary!! But, but, Hunter!" Lekker Fox, OAN en Newsmax blijven kijken, goed voor een objectieve blik.
En achter volksmenners als Sietske Bergsma, Erik de Vlieger, Duk, Veelo en de Winter aan blijven hollen. Wie zijn er nou schapen.

Het lijkt sinds gisteren wel weer 1938. Nul historisch besef.

Enrico

Bericht door Enrico » 08 jan 2021, 18:50

17974C16-64E5-4689-9F3E-CCF4285C1D05.jpeg
17974C16-64E5-4689-9F3E-CCF4285C1D05.jpeg (128.1 KiB) 535 keer bekeken

Peric

Bericht door Peric » 08 jan 2021, 19:00

tuurgtt schreef: 08 jan 2021, 18:15 Trump gaat niet naar de inauguratie van Biden. Mooi, it's not a place for losers.

4 jaar lang haat gezaaid met als hoogtepunt een door hem opgestookte terroristische aanval op het Capitol.
Trump vertelde de daders; 'We love you, you're very special people". Met je Antifa.

Hier in NL wordt de regering afgemaakt om hun aanpak van Corona door precies die lui die vinden dat je van 340.000 Coronadoden in de US Trump de schuld niet mag geven. Over hypocriet gesproken.
De man van 'It's just a flue!" "It will disappear miraculously" en uiteindelijk "I don't take responsibility at all".
Om het vervolgens zelf te krijgen. Een ziekere grap heb ik nog nooit gezien.

Het land is onder hem nauwelijks meer serieus te nemen. Dat Press Secretary popje is de grootste leugenaar van een propagandafabriek waar Julius Streicher jaloers op zou zijn. De afgelopen weken hebben de grootst mogelijke criminelen nog gratie gekregen van Trump.

Deze tweet is van de President van Zimbabwe; https://twitter.com/edmnangagwa/status/ ... 31457?s=20
Dat is de huidige status van de "democratie" onder Trump.

Incompetentie is één ding, maar de grenzeloze leugens en corruptie maken van deze Presidency een inktzwarte bladzijde in de geschiedenis van de US.

"But.... but.... Hillary!! But, but, Hunter!" Lekker Fox, OAN en Newsmax blijven kijken, goed voor een objectieve blik.
En achter volksmenners als Sietske Bergsma, Erik de Vlieger, Duk, Veelo en de Winter aan blijven hollen. Wie zijn er nou schapen.

Het lijkt sinds gisteren wel weer 1938. Nul historisch besef.
:duh:

Link jij Antifa nu aan Trump?
En vind jij het dan wél de schuld van Trump, die coronadoden?
En ja, hij heeft corona gehad, en is er nog, zonder al te veel complicaties.

Denk jij dat Hunter dan een lieverdje is? Waarom zien we daar niets van in de MSM?
Er zijn geen rare dingen gebeurt in Ukraïne en China?
Laatst gewijzigd door Peric op 08 jan 2021, 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.

alt

Bericht door alt » 08 jan 2021, 19:03

Hier nog een bezetting van het capitol van anti kavanaugh protest in 2018.
Het gebeurd daar toch bijna jaarlijks op capitol hill.

https://www.theguardian.com/us-news/201 ... washington

Plaats reactie