Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peric

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 06 jan 2021, 15:30

@ Bram. Als jij met mij in een kamer zou zijn is er niets aan de hand. Ik ben niet ziek, dus wordt jij ook niet ziek. Zou 1 van ons 2 toch Corona hebben lopen jij en ik paar dagen te snotteren en we gaan weer verder met ons leven.

En ik weet dat er veel in onderzoek naar kanker wordt gestoken, denk zelfs dat er al een remedie is, maar die niet wordt gebruikt. Ging mij meer om het feit dat niet de hele maatschappij naar de klote gaat omdat er veel mensen aan kanker sterven. Is doodsoorzaak nr. 1.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 jan 2021, 15:47

Luco schreef: 06 jan 2021, 15:26 of wil je iedereen in een isoleercel stoppen?
Ho ho, dat D66 plan zou pas na de verkiezingen bekend gemaakt worden.

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 jan 2021, 15:48

Peric schreef: 06 jan 2021, 15:30 @ Bram. Als jij met mij in een kamer zou zijn is er niets aan de hand. Ik ben niet ziek, dus wordt jij ook niet ziek. Zou 1 van ons 2 toch Corona hebben lopen jij en ik paar dagen te snotteren en we gaan weer verder met ons leven.

En ik weet dat er veel in onderzoek naar kanker wordt gestoken, denk zelfs dat er al een remedie is, maar die niet wordt gebruikt. Ging mij meer om het feit dat niet de hele maatschappij naar de klote gaat omdat er veel mensen aan kanker sterven. Is doodsoorzaak nr. 1.
Heel gemakkelijk ga je voorbij aan de replies over het overstromen van de ziekenhuizen. Hoe zie jij dat dan? Gaat dat niet gebeuren? Is 'code zwart' een hoax? Vind je dat we door de zure appel heen moeten en maar extra crematoria moeten bouwen? Serieuze vraag...

KoenM

Bericht door KoenM » 06 jan 2021, 15:51

Luco schreef: 06 jan 2021, 15:26
KoenM schreef: 06 jan 2021, 15:18 Hoezo denk je dat dat een utopie is dan?

Zolang je afstand houdt en met minder mensen in contact komt is de kans op een besmetting kleiner. Wat mis ik/jij in deze beredenering?
Dat zelfs de beleid en regeltjesmakers zich niet aan de regeltjes kunnen houden, maar anderen bestempelen als asos.
Kortom, zolang er mensen en dieren zijn, zijn er besmettingen.
of wil je iedereen in een isoleercel stoppen?
Besmettingen naar 0 gaat niet lukken nee, maar je kan het wel erg terugbrengen door allemaal goed op te letten.

JP

Bericht door JP » 06 jan 2021, 15:56

Waar is het volgens de geleerden dan fout gegaan in deze lockdown ? Aangezien deze zeer hoogstwaarschijnlijk verlengd gaat worden en zelfs nog strenger. Ik kan me niet voorstellen dat hotels, kappers, en noem het maar op enorme brandhaarden zijn.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 06 jan 2021, 15:59

JP schreef: 06 jan 2021, 15:56 Waar is het volgens de geleerden dan fout gegaan in deze lockdown ? Aangezien deze zeer hoogstwaarschijnlijk verlengd gaat worden en zelfs nog strenger. Ik kan me niet voorstellen dat hotels, kappers, en noem het maar op enorme brandhaarden zijn.
Nja. Het is best druk hoor onderweg. Zo goed zijn we niet in lockdown spelen.

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2021, 16:20

///Joost schreef: 06 jan 2021, 15:48
Peric schreef: 06 jan 2021, 15:30 @ Bram. Als jij met mij in een kamer zou zijn is er niets aan de hand. Ik ben niet ziek, dus wordt jij ook niet ziek. Zou 1 van ons 2 toch Corona hebben lopen jij en ik paar dagen te snotteren en we gaan weer verder met ons leven.

Heel gemakkelijk ga je voorbij aan de replies over het overstromen van de ziekenhuizen. Hoe zie jij dat dan? Gaat dat niet gebeuren? Is 'code zwart' een hoax? Vind je dat we door de zure appel heen moeten en maar extra crematoria moeten bouwen? Serieuze vraag...
Overdrijven is ook een vak hoor, tjongejonge, de meeste zwakkeren hebben ons al verlaten in de eerste golf, dus ik vind inderdaad even door de zure appel heen bijten beter dan dit.

De brandhaarden is bij mensen thuis, de collega's die op mijn werk corona hebben gehad zijn allemaal besmet door kinderen, vanwege school en opvang, dus kan je beter op je werk zitten, veel minder risico dan thuis.

Peric

Bericht door Peric » 06 jan 2021, 16:26

Ik lees en hoor veel verschillende berichten over of het nu wel of niet druk is in de ziekenhuizen. En ja, zolang de regering niet van plan is om uit te breiden na deze crisis.. De zorg was toereikend, maar is giga uitgekleed. Maar gaat niet meer opgeschaald worden.

En je doet net of het met honderdduizenden tegelijk gaat. Er zijn echt niet zoveel meer mensen overleden dan andere jaren hoor. Ja, het nieuws wil ons laten geloven van wel.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jan 2021, 16:58

frankie schreef: 06 jan 2021, 15:04
535d schreef: 06 jan 2021, 14:43
Peric schreef: 06 jan 2021, 10:41 En zo met vele andere ziektes waar weinig aan te doen is.
Heel triest Peric vwb je eigen familieomstandigheden. Maar kanker kun je niet voorkomen. Een Covid-19 besmetting wel.
Ik denk dat dat ook een utopie is.
Helaas. Zo denk ik er ook over...

En bovenstaand van Luco en Peric:+1

Peric

Bericht door Peric » 06 jan 2021, 17:32

En dan nog effe... als er mensen zijn die zeggen dat het meevalt zijn het 'Viruswappies'. Jeremy Clarkson schrijft dat hij helemaal niet heeft 'liggen vechten voor z'n leven' en hij wordt de hemel in geprezen....
Het zal allemaal wel..

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 jan 2021, 17:45

KoenM schreef: 06 jan 2021, 15:18 Hoezo denk je dat dat een utopie is dan?
Idd. Beetje common sense (persoonlijke hygiene, iets waar het bij velen in NL nogal aan schort, ook onbewust) en je beperkt het risico met 99%.

Peric

Bericht door Peric » 06 jan 2021, 18:06

Kadett

Bericht door Kadett » 06 jan 2021, 18:08

Peric schreef: 06 jan 2021, 17:32 En dan nog effe... als er mensen zijn die zeggen dat het meevalt zijn het 'Viruswappies'. Jeremy Clarkson schrijft dat hij helemaal niet heeft 'liggen vechten voor z'n leven' en hij wordt de hemel in geprezen....
Het zal allemaal wel..
Is dat niet eerder omdat nieuwspagina's van alles maar sensatie maken voor de hits. Of het nu Covid gerelateerd is of andere zaken.

Kennis van mij heeft het gehad. Kan nu niet eens meer op zijn e bike naar werk zonder buiten adem aan te komen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 jan 2021, 18:18

Peric schreef: 06 jan 2021, 16:26

Ik lees en hoor veel verschillende berichten over of het nu wel of niet druk is in de ziekenhuizen. En ja, zolang de regering niet van plan is om uit te breiden na deze crisis.. De zorg was toereikend, maar is giga uitgekleed. Maar gaat niet meer opgeschaald worden.

En je doet net of het met honderdduizenden tegelijk gaat. Er zijn echt niet zoveel meer mensen overleden dan andere jaren hoor. Ja, het nieuws wil ons laten geloven van wel.
Dik gedrukt klopt maar die overstrefte die er nu is is óndanks alle maatregelen.
Als die er niet waren geweest zoals het “tegen kamp” wenst, dan loopt het ziekenhuis enorm over en heb je veel meer doden en oversterfte dan nu al het geval is.

En wbt ziekenhuis capaciteit, had jij voor maart 2020 akkoord gegaan met een premie ziektenkostenpremie van 200+ per maand in de wetenschap dat er tig bedden nooit gebruikt worden voor een pandemie die misschien ooit wel eens zou komen...

Peric

Bericht door Peric » 06 jan 2021, 18:19

Mijn oom ook 2 jaar terug. Was steeds moe, werd steeds moeier, kon haast niet meer op z'n benen staan. Denk dat als het in 2020 was gebeurd hij ook Corona-slachtoffer was.
Nu bleek het bij hem een vleesetende bacterie te zijn die z'n hartklep had aangevreten. Loopt nu rond met een klep van een varken. Heeft ook maanden moeten revalideren.
Wat wil ik hier mee zeggen? Er zijn zoooveel andere aandoeningen die je kunt krijgen, maar als je tegenwoordig zoiets krijgt met zulke symptomen is het automatisch Corona.

Peric

Bericht door Peric » 06 jan 2021, 18:24

@Martijn, dat zullen we NOOIT weten, of er meer of minder doden zouden zijn geweest. Want niemand weet of de maatregelen die getroffen zijn ook echt nut hebben gehad.

Over die premie.. Als onze geweldige regering nou 's anders ons belastinggeld besteed had het helemaal niet gehoeven, die inkrimping.
En dat hele stelsel moet op de schop. Hoe kan het in godesnaam zo zijn dat een verzekeraar bepaald wat een behandeling van een zieke mag kosten. En dan ook nog standaard tarieven voor alles. Dát moet anders. Niet ons er maar weer voor op laten draaien.

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2021, 19:52

Mijn schoonzusje heeft Corona
Werkt in ziekenhuis administratie
Zit nu een dag of 5 in Q
Smaak en reuk verloren begon t mee
Beetje spierpijn beetje hoofdpijn

Verder prima. Zegt ze zelf
Ok ze is 38

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jan 2021, 19:57

Laat Romo het niet horen! :)

JP

Bericht door JP » 06 jan 2021, 19:59

Peric schreef: 06 jan 2021, 18:24 @Martijn, dat zullen we NOOIT weten, of er meer of minder doden zouden zijn geweest. Want niemand weet of de maatregelen die getroffen zijn ook echt nut hebben gehad.
Dat elke dode (ongeacht welke oorzaak) nu het stempel “Corona” krijgt om de cijfers maar hoog te houden, nee dat is allemaal om te doen alsof we ons niet goed genoeg aan de maatregelen houden.

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2021, 20:01

Kadett schreef: 06 jan 2021, 18:08
Peric schreef: 06 jan 2021, 17:32 En dan nog effe... als er mensen zijn die zeggen dat het meevalt zijn het 'Viruswappies'. Jeremy Clarkson schrijft dat hij helemaal niet heeft 'liggen vechten voor z'n leven' en hij wordt de hemel in geprezen....
Het zal allemaal wel..
Is dat niet eerder omdat nieuwspagina's van alles maar sensatie maken voor de hits. Of het nu Covid gerelateerd is of andere zaken.

Kennis van mij heeft het gehad. Kan nu niet eens meer op zijn e bike naar werk zonder buiten adem aan te komen.
Hij moet hem wel aan zetten he.

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2021, 20:02

grinnik:)

SORRY!

Kadett

Bericht door Kadett » 06 jan 2021, 20:37

Zal het hem zeggen... de 1 wandelt er gewoon doorheen zonder een kuchje. De ander valt het zwaarder.

Enige mening die ik verder heb over de hele discussie dat al die virus/complot wappies maar lekker zonder beschermende kleding mee moeten gaan helpen op corona afdelingen. Kijken of ze dan ook nog zo'n grote /uitgesproken mening hebben.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 jan 2021, 22:39

Robin schreef: 06 jan 2021, 20:02 grinnik:)

SORRY!
Dat dacht ik ook toen ik zag dat gaatjes prikken ook best een vak is ;-) :tooth:

Die Calibre 400 blijft wel tempting trouwens. :)

SanderZ
Auto: Leon FR

Bericht door SanderZ » 06 jan 2021, 22:48

Ik bemoei mij verder niet al teveel met de discussies hier maar ik hoorde vanavond iets op de radio wat mij wel aan het denken heeft gezet. Ik heb het verder niet uitgezocht dus het kan natuurlijk niet allemaal waar zijn. Het was in ieder geval iemand van het FvD. Hij vertelde dat voor de Corona de capaciteit van de ziekenhuizen al aan de max zat en dat het met Corona slechts 10% meer patiënten heeft maar dat daardoor de capaciteit overschreden is en dat de gewone zorg afgeschaald moet worden. Tevens wist hij te vertellen dat er iedere dag 100 mensen aan kanker en 100 aan vaatziekten overlijden. Wat ik ook wel bijzonder vond is dat er van alle Coronadoden er slechts 500 onder de 65 zijn. Geeft toch wel allemaal stof tot nadenken.

Plaats reactie