
Ideale machine voor:
- diegene die de GR Yaris nog net niet betalen kan. Vergeet de GR Yaris, driecilinders zijn voor boodschappenwagentjes, echte mannen rijden vier cilinders. AWD is ook niet nodig in dit vlakke land en de kilometerkostprijs is ongetwijfeld ook een stuk lager. Win win!
- diegene wiens maagdenvlies heilig is (de enige auto waar ik zelf ook nog nooit in van bil ben gegaan, m'n vriendin vind het een vreselijke auto en misschien heeft ze gelijk want heb met deze auto ook nog nooit een buitenechtelijke relatie kunnen scoren)
- een verschrikkelijk ruig zwijn, succes met stuk krijgen, lukt niet, deze auto maakt een Nokia 3310 nog verdrietig
- een (hier op DF geregeld voorkomende) entrepreneur, als je personeelsleden wederom zeuren om loonsverhoging kun je ze makkelijk afwimpelen "kijk eens waar ik zelf in rijd tegenwoordig, en nu de eerst komende 56 jaar niet weer komen zeuren" (zelf ook een mooie anekdote over met deze auto over)
- de (hier op DF geregeld voorkomende) 34x modale man, hiermee kun je eindelijk eens een rondje door het immer communistische Oost-Groningen rijden zonder een keer vies aangekeken te worden. Maar reken ook maar op iets meer sympathie van je PvdA-buren.
- een atheïst, waar je bij iedere andere gemiddelde 28 jaar oude auto wel eens een gebedje moet plegen of je probleemloos van A naar B komt, brengt dit monster je gewoon overal heen - door weer en wind, op verhard of onverhard.
- een (hier op DF af-en-toe voorkomende) vrek, deze auto kost je echt niks in de maandlasten. Is tijdens mijn bezit ook redelijk verzopen in het onderhoud, dus daar zul je op korte termijn ook niet tegen aan lopen.
- een linkiewinkie, want hoewel niet helemaal meer modern op het gebied van emissie (euro 2), wel verschrikkelijk DuUrZaAm! Deze auto is al 28 jaar oud en kan nog makkelijk jaren mee. Minder consumeren = GROEN!
Het echte verhaal: Heb 'm ooit uit nood van een vriend overgenomen omdat ik de grasmaaier even van A naar B vervoeren moest en dit zonde vond om in de andere auto's te doen. Maar vond 't wel een symathiek karretje, hij was (is nogsteeds) keihard en kostte mij maandelijks echt drie keer niks. Dus mocht 'ie blijven (altijd handig dacht ik) en heb ik 'm op technisch gebied nog een stukje verbeterd (heel veel meuq vervangen). Gebruikte 'm ook wel als ik naar de grote stad ging, want je wurmt je echt overal tussendoor en een krasje meer of meer (nooit voorgekomen) zou op deze auto iets minder uitgemaakt hebben. Maar de laatste tijd word 'ie eigenlijk nooit meer gebruikt. Dus mag de volgende eigenaar er lol en plezier van beleven. Minpunten zijn er ook, de lak word minder, er zit een scheur in de voorruit (geen probleem met APK) en de versnellingsbak zweet een beetje.
Alle info + foto's hier!
Marktplaatsprijs €950,-, mag voor de DF'er voor €850 van de hand.