Half december op mijn bek gegaan op klinkers op 1 km van mijn huis na een MTB rit van 75km....

Twee scheuren in het frame van mijn Specialized Epic 2017, verder geen enkele schade. Einde verhaal voor het frame dacht ik dus opzoek naar een nieuwe XC fully.
Levertijden van nieuwe fietsen zijn dramatisch in deze coronatijd, dus mijn wens voor een Orbea Oiz kon al in de prullenbak: meer dan een half jaar levertijd. Maar.... nr 2 op mijn lijstje was eind januari leverbaar, dus besteld: een Canyon Lux. Ook nog beter afgemonteerd dan de Orbea voor minder geld. Dus moest ik me even 1.5 maand redden op een geleende hardtail van een kameraad, pfff, wat valt zo'n hardtail dan tegen als je al vier jaar een fully gewend bent. Direct weer last van de rug na wat km's.
Maar twee week na de nieuwe bestelde Canyon een mail dat ie al verzonden was, volgende dag in huis. 4 weken eerder dan verwacht. De eerste ritjes zitten er op en het is een heerlijke fiets. Stuk lichter dan de Epic (logisch met volledig carbon frame, carbon wielen, crankstel en stuur). Dropper niet nodig in NoordNL, dus vervangen door een vaste zadelpen. Ondanks dat dit ook een XL is, zit ie wat compacter dan de Epic. Ben nog niet sneller op de nieuwe fiets, maar het is ook aardig nat en zompig offroad. Maar ik ga hier wel veel plezier aan beleven!
En heb nu een goede fietsverzekering afgesloten voor diefstal en schade.