Na tig E87 130i's, E90 325i's, E90 330i's en E36/8 Z3 2.8-en te bekijken kwam plots deze te koop:
E36 328i van 2de eigenaar uit 1994, een kleine impulsaankoop.
Stevig onder budget, een hoop werk aan, de zoektocht zo moe als koude pap en stiekem wou ik wel eens een E36 gehad hebben.
Meteen een hoop dingen aan vervangen, ophanging (veren en dempers vervangen door Bilsteins), kleppendekselpakking, schijven, thermostaat,...
Ondertussen van daily driver over gegaan naar project door een hoop roest en het feit dat deze na mijn verhuis naar België een klein fortuin in de wegenbelasting kost.
Droog en in goed gezelschap wachtend op de nodige werken:
Op zoek naar een nieuwe daily dus.
Tijdens mijn zoektocht had ik een E90 330d te leen van een vriend en eerlijk? Dat beviel me wel!
Ik kwam er alleen al snel achter dat het vele file rijden in België me deed hunkeren naar een automaat.
Na een tijdje kwam deze te koop en die kende ik precies ergens van (10 jaar geleden zelf deze foto ervan genomen).

2010 E92 325d, 100.000km én volledig individual (Rubinschwartz exterieur, Platinum Merino interieur).
10 jaar geleden nieuw aangekocht door een kennis en een jaar later vervangen door een E90 M3.
Nu, 9 jaar later, overgekocht van de 2de eigenaar welke de wagen sporadisch gebruikte voor echt lange afstanden.
De performance remmen zijn met 300pk en 700nm geen overbodige luxe

Love it or hate it, ik had hem exact zo samengesteld.