Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
-
- Berichten: 51662
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Supersnel.
Ik vind mijn 1.99s 80-120 en 7.91s 100-200 al gek genoeg, maar toch scheelt het in rechte lijn minder dan ik dacht:)))))))))))))
Ik vind mijn 1.99s 80-120 en 7.91s 100-200 al gek genoeg, maar toch scheelt het in rechte lijn minder dan ik dacht:)))))))))))))
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Zeker, maar de Mono is ook niet goed in rechte lijn performance. Het zit hem in remmen en wendbaarheid wat hem écht snel maakt.
Een lightweight struggled altijd met hoge snelheden, maar deze doet het best wel goed
-
- Berichten: 51662
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
100% tuurlijk. Dit soort dingen horen eigenlijk ook niet bij 'n BAC Mono, maar wel leuk om te weten.
Het ding vreet bijna alles op op 'n circuit met niet al te lange rechte stukken
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Als ik in het andere topic van Roy kijk, denk ik dat met al die Formule 1 techniek de auto veel meer vermogen aan kan.
Ik weet niet of BAC ook conversies met turbo of anders aanbiedt.
Denk dat 500 pk niet teveel voor een dergelijke BAC is.
Ik weet niet of BAC ook conversies met turbo of anders aanbiedt.
Denk dat 500 pk niet teveel voor een dergelijke BAC is.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
2022 komt de turboversie, je hebt gelijk, chassis kan met gemak veel meer vermogen aan, echter een grote turbo is niet de oplossing want zo’n lightweight is heel gevoelig voor ineens vermogen. Dus die versie krijgt ook weer 330pk met een oem ford turbootje, die zo gemapt is dat ie zich zo atmo mogelijk gedraagt.theo300pk+ schreef: ↑26 dec 2020, 22:34 Als ik in het andere topic van Roy kijk, denk ik dat met al die Formule 1 techniek de auto veel meer vermogen aan kan.
Ik weet niet of BAC ook conversies met turbo of anders aanbiedt.
Denk dat 500 pk niet teveel voor een dergelijke BAC is.
Daar zul je wel eens gaan zien dat er tuning op komt, tijd zal leren of dat piekerige waar dat mee gepaard gaat echt leuk is
-
- Berichten: 4689
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Denk juist dat de Mono een gebalanceerd totaalpakket is en (extreem) veel meer vermogen de auto niet beter maakt. Afstemming van alle componenten op elkaar. Zodra je vermogen gaat opkrikken naar 400pk-> is die balans zoek. 245 banden zijn dan te smal. Je wilt meer vleugel/downforce om het op de weg te houden waardoor je uiteindelijk niet eens zoveel sneller wordt dan nu.
- sitechris
- Berichten: 4492
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
En waar hebben we het eigenlijk over. Een auto die 80-120 ruim onder 2 seconden doet lijkt me meer dan snel genoeg. Meer vermogen? Daar doe je imo meer kwaad dan goed mee lijkt me.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Dit idd. Het ding gaat op anglesly 1 sec sneller op straatbanden dan een P1 GTR zonder kenteken op slicksKadett schreef: ↑27 dec 2020, 05:38 Denk juist dat de Mono een gebalanceerd totaalpakket is en (extreem) veel meer vermogen de auto niet beter maakt. Afstemming van alle componenten op elkaar. Zodra je vermogen gaat opkrikken naar 400pk-> is die balans zoek. 245 banden zijn dan te smal. Je wilt meer vleugel/downforce om het op de weg te houden waardoor je uiteindelijk niet eens zoveel sneller wordt dan nu.
Op spa reed de vorige eigenaar met slicks 2.36 en met straatbanden 2.39. Die man is gewoon hobbyrijder, geen race ervaring what so ever.
Als je er 150pk bijprikt dan wordt ie niet beter, misschien wel leuker in een rechte lijn ofzo.
Maar vergis je niet, ik ben wel wat gewend maar dit ding is ook in rechte lijn angstaanjagend bruut. De combinatie van het geluid en de snelheid zonder voorruit is bizar. Maar op de baan met bochten en continue accelereren komt ie het beste tot zijn recht
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ik zou het wel weten in 2022 als de mogelijkheid tot upgraden zich voor doet en je het geld hebt.
Dan krijg je een auto voor echte kerels met ballen.
Dan krijg je een auto voor echte kerels met ballen.
- Luco
- Berichten: 28020
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
een BAC tunen is imho overbodig, is meer voor mensen met een normale auto die perse meer pk willen dan een ander met dezelfde auto.
Het zogenaamde kleine ballen syndroom.
Het zogenaamde kleine ballen syndroom.
- Arthur
- Berichten: 40063
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Hij richt zich tegen die tijd vast wel tot jou, voor bruikbare tuning tips als ervaringsdeskundige. Qua ballen weet jij de weg weltheo300pk+ schreef: ↑27 dec 2020, 22:37 Ik zou het wel weten in 2022 als de mogelijkheid tot upgraden zich voor doet en je het geld hebt.
Dan krijg je een auto voor echte kerels met ballen.
-
- Berichten: 4689
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Wat een gelul, jij zou in de Mono niet eens de TC durven uitzetten.theo300pk+ schreef: ↑27 dec 2020, 22:37 Ik zou het wel weten in 2022 als de mogelijkheid tot upgraden zich voor doet en je het geld hebt.
Dan krijg je een auto voor echte kerels met ballen.
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Kadett schreef: ↑28 dec 2020, 01:49Wat een gelul, jij zou in de Mono niet eens de TC durven uitzetten.theo300pk+ schreef: ↑27 dec 2020, 22:37 Ik zou het wel weten in 2022 als de mogelijkheid tot upgraden zich voor doet en je het geld hebt.
Dan krijg je een auto voor echte kerels met ballen.
- Booooh
- Berichten: 3448
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
- Opa
- Berichten: 6303
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ballen voor rechtuit knallen?
-
- Berichten: 51662
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
- Opa
- Berichten: 6303
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Zooitje uien erbij en gaaaaan.
Gewoon een paar flinke borden Chili Con Carne en dan maar knallen tegen die ballen.
-
- Berichten: 51662
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Broek omlaag, makkelijke tuning: Open uitlaat. 0-100 onder de tijd van Usain Bolt.
- Luco
- Berichten: 28020
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ja standaard chipje, ik bedoel meer dat je zoveel aan vermogens tuning uitgeeft dat je daar in de basis een veel en veel snellere auto voor kunt kopen, en dan reken ik de rechtzaken tegen tuners nog niet eens mee
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Zo dan, het maakt wat los die drang tot mijn Mono tunen...die ik zelf niet heb
Hij breekt talloze records op zowel korte als minder korte circuits en wat ik zelf ervaren heb is echt serieus rap in een rechte lijn ook. Ik heb voorlopig geen behoefte aan tuning kan ik je vertellen en zodra die drang er komt dan ga ik stil in een hoekje zitten en wacht tot het voorbij gaat
Hij breekt talloze records op zowel korte als minder korte circuits en wat ik zelf ervaren heb is echt serieus rap in een rechte lijn ook. Ik heb voorlopig geen behoefte aan tuning kan ik je vertellen en zodra die drang er komt dan ga ik stil in een hoekje zitten en wacht tot het voorbij gaat
- Luco
- Berichten: 28020
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Roy RS schreef: ↑28 dec 2020, 16:59 Zo dan, het maakt wat los die drang tot mijn Mono tunen...die ik zelf niet heb
Hij breekt talloze records op zowel korte als minder korte circuits en wat ik zelf ervaren heb is echt serieus rap in een rechte lijn ook. Ik heb voorlopig geen behoefte aan tuning kan ik je vertellen en zodra die drang er komt dan ga ik stil in een hoekje zitten en wacht tot het voorbij gaat
Zon auto heeft dat inderdaad niet nodig, complete onzin.
-
- Berichten: 4689
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Heb vanmiddag de Top Gear lap bekeken van de Mono. Aan toerental van de motor te horen denk ik de 2.5 atmo ipv de 2.3 turbo. Maar pfffff wat is dat ding in balans, en de 1 na rapste
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Dat is de 2.3, dus het oude type, de mijne is véél sneller, scheelt seconde of 10 op spa
Dat was nog het prototype waar nog veel kinderziektes in zaten en dus de oude motor, die qua pk maar 20 onder de mijne zit, maar heel veel dingen (met name remmen en onderstel) zijn in het nieuwe model veel en veel beter
- Opa
- Berichten: 6303
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45