Bericht
door Haantje » 22 dec 2020, 21:31
Mijn waarschuwing roept kennelijk vragen op bij de een en herkenning bij anderen. Ik deel daarom nog wat observaties met jullie.
Over het hoe en waarom: ik wilde die auto kopen (mijn eigen MX-5 is kortgeleden verkocht) en ben met dat doel gaan kijken. Mij viel op dat er een nieuwe motorkap op zat die aan de binnenzijde ook hoogglans was gespoten. Dat laatste viel op, want dat hoort mat te zijn bij dit type. De punt van de motorkap links sloot netjes aan bij de bumper, maar rechts kon ik er een vinger tussen steken. De voorbumper was overgespoten en was bovenop compleet 'sinaasappellig'. Gewoon prutswerk. Het voorspatbord rechts zat enorm veel stof in, maar ook veel oneffenheden die ik niet kan verklaren. Het zijn aluminium spatborden en daarom vast prijzig. In dit geval had er toch gewoon een nieuw spatbord op gemoeten, want hij is nu niet mooi strak. De naad tussen spatbord en portier rechts was veel te groot en ook het portier was slecht gespoten. Zat ook veel stof in. De nieuwe lak was uitgespoten over het achterspatbord, maar dat had dan (daardoor?) weer een gigantische grove structuur (sinaasappel). Ik heb verder niet meer naar de papieren en chassisnummer gekeken en heb ook geen dossier met bewijsstukken aangelegd. Mijn auto is het niet en wordt het niet, dat moge duidelijk zijn. Gauw weer terug gegaan naar huis dus.
Op de foto's ziet deze MX-5 er netjes uit, maar die zijn op MP niet zo scherp dat je lakwerk en naden van de carrosserie kan controleren. Ik hoop met mijn berichtje iemand anders een tevergeefse rit naar Almelo te besparen. En als iemand dit leest en toch wil gaan kijken, is dat natuurlijk ook prima.