325 E36 opbouwen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Aad

Bericht door Aad » 11 sep 2007, 20:17

wimprezawrx schreef:
Bert ///M3 schreef:Laptimer, datalogger, datadisplay, mogelijkheden zat van goedkoop tot heel erg duur.

Je hebt voor iets van 130 euro oid al een laptimer met beacon.
En kan ik dit zelf (tijdens het rijden) bedienen??

:shock: Beacon :?: :oops:
Baken zet je bij start finisch neer en laptimer in je auto en zo kan je je ronden tijden gewoon aflezen , elke keer als je langs je baken rijdt, en al je rondtijden houd die vast in het geheugen ( kan je ze naderhand uitlezen ), zeer makkelijk en je hoeft er voor de rest niet meer aan te doen ! Ik heb deze Mychron Light MCL van http://www.remola.nl/ kost incl zender ( baken) € 265,- :wink:

Aad

Bericht door Aad » 11 sep 2007, 20:21

Een ding is wel belangerijk dat je niet vergeet de zender mee naar huis te nemen , ben hem namelijk al twee keer vergeten en bij start finisch laten staan :oops:

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 11 sep 2007, 20:28

Ik hier wel oren naar...

http://www.amb-it.com/sports-transponders-c-22_24.html

beetje duur, maar verder niets nodig en op internet ff kijken..

http://www.mylaps.com/

:wink:

Aad

Bericht door Aad » 11 sep 2007, 20:45

Ziet erg goed uit echter kan hem niet ( maar dat zeg niets) , andere van ons rijden sinds kort met de Lapmaster Laptimer. en hebben hem nog nooit goed werkend gehad !

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 11 sep 2007, 21:41

Ik wil met zo'n ding van racelogic gaan rijden op GPS gebaseerd, performancebox. Die geeft je naast je rondetijd namelijk ook een basis datalogfunctie aan de hand van GPS posities. Kost 300 GBP geloof ik, is an sich niet duur. Heb je ook geen beacon nodig of last met beacon interferentie.

Ik had hiervoor al een logfunctie gebaseerd op een PDA programma maar op 1 of andere manier werd dat op hogere snelheden onnauwkeuriger.

De veel betere datasystemen kosten nog een keer een veelvoud en om eerlijk te zijn is dat voor mij overkill, of ik moet er ergens eens 1 goedkoop tegenkomen.

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 11 sep 2007, 21:46

Tis best prijzig allemaal..

Voor die 200x die ik circuits rijd :twisted: ...

Heb met "time attack" ook z'n transponder er op gehad,
werkt goed ...
je kan dan op MyLaps.com alles weer vinden, Zandvoort staat Online!

Aad

Bericht door Aad » 12 sep 2007, 16:17

Hoi Bert,

Rij jij soms met de M3 met witte strepen eroverheen ?

Tristan

Bericht door Tristan » 12 sep 2007, 16:25

Dat is Elmar met zijn M3 Heysteria.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2007, 16:40

Aad Hoogendoorn schreef:Hoi Bert,

Idd dat dat is Elmar.

Mijn rode M3 is alleen voor op de weg en de gele M3 is in aanbouw, die moet begin 2008 weer eens de baan op. http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... sc&start=0

Aad

Bericht door Aad » 12 sep 2007, 17:11

Bert ///M3 schreef:
Aad Hoogendoorn schreef:Hoi Bert,

Idd dat dat is Elmar.

Mijn rode M3 is alleen voor op de weg en de gele M3 is in aanbouw, die moet begin 2008 weer eens de baan op. http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... sc&start=0
Mooi ding , en makkelijk voor jou jij kan altijd als je het niet meer weet even bij die rooie kijken , ik had met hem uit elkaar trekken overal foto`s van gemaakt maar liep toch een aantal malen vast dat ik het niet meer wist hoe het had gezeten , bedrading was mijn grootste zorg en meeste werk maar heb nu alles eruit wat niet meer nodig is , hu heb ik naar rechts helemaal geen kabelboom meer en naar achter nog maar 5 draden , was wel de moeilijkste puzzel die ik ooit heb gemaakt :shock: maar nu helemaal uitgekleed weg hij 1100 kg schoon aan de haak :P !

Als je van mij fouten wilt leren of de auto wilt zien wat heb gedaan hoogendoornwheels@hetnet.nl kom dan wel bij mij terecht en succes met je project !

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2007, 17:24

Klopt die bedrading is echt veel :? Ik heb het meeste grotendeels weg geknipt, maar er zit nog zat in dat weg kan. Maar het is gewoon een hoop uitzoekerij wat waarvoor is. Ik heb het nu even laten zitten, dat zijn van die projectjes die altijd nog verder kunnen als ik een keer niks te doen heb. Gelukkig kan ik wel redelijk onthouden waar alles zat, anders zou je stapelgek worden :shock: Maar toch af en toe even starten om zeker te weten of hij het nog doet :lol:

Ik heb ook wel eens gezocht naar een kant en klare motorsport kabelboom maar kon die niet zo 123 vinden. Misschien even met Hein overleggen als ik daar eens ben. Dan is het namelijk gewoon een kwestie van op je motorstekker, stuurslot en benodigheden aansluiten en klaar is kees.

1100 KG is trouwens een hele goede score, maar dan heb je ook wel bijna alles carbon/fibreglass denk ik, en maar 1 stoel :)

Aad

Bericht door Aad » 12 sep 2007, 17:59

Bert ///M3 schreef:Klopt die bedrading is echt veel :? Ik heb het meeste grotendeels weg geknipt, maar er zit nog zat in dat weg kan. Maar het is gewoon een hoop uitzoekerij wat waarvoor is. Ik heb het nu even laten zitten, dat zijn van die projectjes die altijd nog verder kunnen als ik een keer niks te doen heb. Gelukkig kan ik wel redelijk onthouden waar alles zat, anders zou je stapelgek worden :shock: Maar toch af en toe even starten om zeker te weten of hij het nog doet :lol:

Ik heb ook wel eens gezocht naar een kant en klare motorsport kabelboom maar kon die niet zo 123 vinden. Misschien even met Hein overleggen als ik daar eens ben. Dan is het namelijk gewoon een kwestie van op je motorstekker, stuurslot en benodigheden aansluiten en klaar is kees.

1100 KG is trouwens een hele goede score, maar dan heb je ook wel bijna alles carbon/fibreglass denk ik, en maar 1 stoel :)
Heb een sedan en die is al lichter denk ik, alleen motoren kofferklep is polyster( alleen plaat en geen frame) van de motor wel veel kunnen verwijdern airco en compressor en gehele kachel en ect) maar deuren totaal uitgekleed ( frame) acherbak verwijderd en is nu aluminium en zo nog diverse dingen zoals achterbank plaat naar kofferbak stansplaten ect, de auto is ook echt helemaal kaal gegaan en alleen de vooruit is nog maar van glas en de rest 3mm lexan en hebben elk vrij uurtje tot diep in de nacht 5 maanden lang er aan gewerkt , maar heb wel twee stoelen !
Was ook aangenaam verast bij de weging en hoopte al op +/- 1150 kg

Van de bedrading aan de rechtervoorzijde kan allemaal weg en vooral ABS blok (erg zwaar)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2007, 18:58

Ja idd. het is trouwens wel de eerste keer dat ik zie dat een sedan daadwerkelijk een stuk lichter is als een coupe. Normaal hoor je het wel hier en daar maar scheelt het gewicht op de schaal niet veel.

Is die 1100 KG met volle tank? Of droog gewicht zonder benzine en olie?

En jij rijd ook zonder ABS?

Aad

Bericht door Aad » 12 sep 2007, 19:26

Bert ///M3 schreef:Ja idd. het is trouwens wel de eerste keer dat ik zie dat een sedan daadwerkelijk een stuk lichter is als een coupe. Normaal hoor je het wel hier en daar maar scheelt het gewicht op de schaal niet veel.

Is die 1100 KG met volle tank? Of droog gewicht zonder benzine en olie?

En jij rijd ook zonder ABS?
1100 kg incl olie zonder benzine ( was maar 10 ltr)
is naderhand ook nog een brandblusser in gekomen ! standaard ABS werkt niet goed met slicks , moet je een race ABS hebben en dat is mij te duur en schilt veel gewicht dus complete ABS eruit ! zoals je ziet hebben wij alles aan de auto gedaan wat in onze mogelijkheden zat om hem snel te maken , nu moet ik nog snel worden :oops: ! echter rij ik ook altijd behouden met de auto omdat ik donders goed weet wat dat apparaat mij gekost heeft en hij is ver boven het budget gegaan wat wij in gedachten hadden !

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2007, 19:46

Haha klopt ja. Ik heb wel enig idee van wat het gekost heeft :lol:

Ik had in de planning ABS nog even laten zitten en als het niet werkt, alsnog er uit of herprogrammeren. Je schijnt dat kastje ook te kunnen laten bewerken.

Aad

Bericht door Aad » 12 sep 2007, 19:56

Bert ///M3 schreef:Haha klopt ja. Ik heb wel enig idee van wat het gekost heeft :lol:

Ik had in de planning ABS nog even laten zitten en als het niet werkt, alsnog er uit of herprogrammeren. Je schijnt dat kastje ook te kunnen laten bewerken.
Vrienden van mij hebben het al geprobeert met een E30 ABS , maar werkte nog niet, blijf te snel ingrijpen !
Ben jij er volgende week op Zandvoort , heb net namelijk gevraagd of ik mij mag inschrijven ( hoop van wel ) op http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=350 :lol:

Aad

Bericht door Aad » 12 sep 2007, 19:56

dubbel

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2007, 20:00

Nee, dan zit ik net op het vliegtuig richting Noorwegen :( Spulletjes voor de auto moeten ook betaald worden dus moet je wel eens werken :mrgreen:

Paul

Bericht door Paul » 20 sep 2007, 13:11

Mooi dat het wereldje weer klein is...

Heb 3 jaar geleden mn 19inch wielen bij Aad gehaald op een zeer koude dag... gratis chocomelk gedronken met zijn zeer charmante assistente.... leuk dat je hier ook bent..

groeten aan je assistente :D

Plaats reactie