2020 Toyota GR Yaris
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Re: 2020 Toyota GR Yaris
That escalated quickly..
- JP
Worden zulke auto's komend jaar niet flink duurder in België met hun BIV en zijn er nog meer belastingen die je daar moet betalen ?
- mrbbs
Ik heb inderdaad een testrit gehad op droog, een testrit van een kwartier. Daar word je overvallen door emoties omdat je zo hard die auto wil waardoor je misschien wel wordt verblind. Het concept was voor mij te mooi en ik vind het nog altijd bijzonder jammer dat ik in de toekomst geen verhalen over de wagen hier zal kunnen neerpennen.Bram schreef: 18 dec 2020, 16:42 Zonde. Had je deze conclusie niet kunnen trekken met een uitgebreide proefrit, of heeft die nooit plaatsgevonden?
- mrbbs
De GR Yaris wordt net 500 euro goedkoper als je hem pas volgend jaar inschrijft!JP schreef: 18 dec 2020, 16:44 Worden zulke auto's komend jaar niet flink duurder in België met hun BIV en zijn er nog meer belastingen die je daar moet betalen ?
- Martijn_bmw
Die GR86 ging destijds toch weg wegens te weinig vermogen?mrbbs schreef: 18 dec 2020, 16:40 Na 2 jaar uitkijken was het eindelijk zo ver voor mij. Eind vorige week afgehaald en even in de regen kunnen rijden. Toen afgeleverd bij Wax-it.be om er een bijpassen Qjutsu Pro coating op te zetten. Vandaag in droge omstandigheden de wagen terug gaan afhalen.
Echter na 150kms te hebben gereden vind ik niet hetgeen terug in de wagen wat ik verlang. De wagen is voor mij te snel. Bovendien heb ik niet de baantjes waar ik het plezier uit de wagen kan halen. Daarom heb ik vandaag beslist om onze wegen te laten scheiden. Ik zal hem morgen te koop zetten en dan zien we wel wat de toekomst brengt. Mogelijk wordt het dan een nieuwe GR86 waar ik ook op lage snelheden al mijn plezier kan terug vinden.
Mocht iemand interesse hebben, het betreft een Belgische wagen met 5j garantie, nog niet ingeschreven.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik ook, want je schrijft altijd vol enthousiasme over al je auto avonturen. Spijtig man.mrbbs schreef: 18 dec 2020, 16:45Ik heb inderdaad een testrit gehad op droog, een testrit van een kwartier. Daar word je overvallen door emoties omdat je zo hard die auto wil waardoor je misschien wel wordt verblind. Het concept was voor mij te mooi en ik vind het nog altijd bijzonder jammer dat ik in de toekomst geen verhalen over de wagen hier zal kunnen neerpennen.Bram schreef: 18 dec 2020, 16:42 Zonde. Had je deze conclusie niet kunnen trekken met een uitgebreide proefrit, of heeft die nooit plaatsgevonden?
- mrbbs
De nieuwe GR86 zal net wat meer vermogen en koppel krijgen (225pk/250Nm) wat denk ik de sweet spot zal zijn voor deze wagen. De GT86 was inderdaad wat underpowered, maar het feit dat ik er 7 jaar mee heb gereden wil toch zeggen dat ik er heel veel plezier kon uithalen.Martijn_bmw schreef: 18 dec 2020, 16:47Die GR86 ging destijds toch weg wegens te weinig vermogen?mrbbs schreef: 18 dec 2020, 16:40 Na 2 jaar uitkijken was het eindelijk zo ver voor mij. Eind vorige week afgehaald en even in de regen kunnen rijden. Toen afgeleverd bij Wax-it.be om er een bijpassen Qjutsu Pro coating op te zetten. Vandaag in droge omstandigheden de wagen terug gaan afhalen.
Echter na 150kms te hebben gereden vind ik niet hetgeen terug in de wagen wat ik verlang. De wagen is voor mij te snel. Bovendien heb ik niet de baantjes waar ik het plezier uit de wagen kan halen. Daarom heb ik vandaag beslist om onze wegen te laten scheiden. Ik zal hem morgen te koop zetten en dan zien we wel wat de toekomst brengt. Mogelijk wordt het dan een nieuwe GR86 waar ik ook op lage snelheden al mijn plezier kan terug vinden.
Mocht iemand interesse hebben, het betreft een Belgische wagen met 5j garantie, nog niet ingeschreven.![]()
- Martijn_bmw
Ah zo lang, dat zegt idd wel wat!mrbbs schreef: 18 dec 2020, 16:49De nieuwe GR86 zal net wat meer vermogen en koppel krijgen (225pk/250Nm) wat denk ik de sweet spot zal zijn voor deze wagen. De GT86 was inderdaad wat underpowered, maar het feit dat ik er 7 jaar mee heb gereden wil toch zeggen dat ik er heel veel plezier kon uithalen.Martijn_bmw schreef: 18 dec 2020, 16:47Die GR86 ging destijds toch weg wegens te weinig vermogen?mrbbs schreef: 18 dec 2020, 16:40 Na 2 jaar uitkijken was het eindelijk zo ver voor mij. Eind vorige week afgehaald en even in de regen kunnen rijden. Toen afgeleverd bij Wax-it.be om er een bijpassen Qjutsu Pro coating op te zetten. Vandaag in droge omstandigheden de wagen terug gaan afhalen.
Mocht iemand interesse hebben, het betreft een Belgische wagen met 5j garantie, nog niet ingeschreven.![]()
Ben het overigens (steeds meer) met je eens dat je op de openbare weg niet teveel vermogen hoeft/moet hebben voor rijplezier

Als ik bijvoorbeeld met de Z3 met kapje los over de dijken in NL ga en de auto "uitwring" geniet ik heerlijk van de 6 cilinder sound en de snelheid beleving zonder het direct knetterhard gaat. Doe ik hetzelfde met de 435i zit je al heel snel op veel te hoge snelheden.
- mrbbs
Daar gaat het mij vooral om. Voor straatgebruik en de buurt waar ik woon is plezier hebben aan de GR Yaris gewoon onverantwoord, want dan gaat het gewoon te snel. Overigens heb ik ondervonden dat ik toch nog altijd de voorkeur geef aan RWD.Martijn_bmw schreef: 18 dec 2020, 16:54Ah zo lang, dat zegt idd wel wat!mrbbs schreef: 18 dec 2020, 16:49De nieuwe GR86 zal net wat meer vermogen en koppel krijgen (225pk/250Nm) wat denk ik de sweet spot zal zijn voor deze wagen. De GT86 was inderdaad wat underpowered, maar het feit dat ik er 7 jaar mee heb gereden wil toch zeggen dat ik er heel veel plezier kon uithalen.
Ben het overigens (steeds meer) met je eens dat je op de openbare weg niet teveel vermogen hoeft/moet hebben voor rijplezier![]()
Als ik bijvoorbeeld met de Z3 met kapje los over de dijken in NL ga en de auto "uitwring" geniet ik heerlijk van de 6 cilinder sound en de snelheid beleving zonder het direct knetterhard gaat. Doe ik hetzelfde met de 435i zit je al heel snel op veel te hoge snelheden.
Z3 en kapje los kan je ook normaal rijden zonder dat het daarom super hard hoeft te gaan. Leuk model ook, liever dan de Z4.
- bartb
Ik kan me voorstellen dat het op Ps4s ontzettend hard gaat. Maar met een paar goedkope bandjes zou de fun aanzienlijk moeten toenemen lijkt me. Vooral als je ze wat smaller zet....
- mrbbs
Dat geloof ik, maar ik heb er de zin niet voor. Het feit is dat het sowieso nog steeds hard zal gaan. Het zijn mixed feelings, zeker omdat ik fan ben van het concept en ik graag die auto in de garage zou hebben staan. Het is gewoon een heel bruut apparaat. Ik ben zeker dat iemand anders wel het plezier er zal uit halen, ik denk bv aan iemand die in Friesland woont en die daar de ene op- en afrit na elkaar heeft. Of iemand die verlaten polder achteraf weggetjes kan rijden. Die mogelijkheid heb ik bij ons bijna niet meer.bartb schreef: 18 dec 2020, 18:30 Ik kan me voorstellen dat het op Ps4s ontzettend hard gaat. Maar met een paar goedkope bandjes zou de fun aanzienlijk moeten toenemen lijkt me. Vooral als je ze wat smaller zet....
-
Ik heb de glijers klaar liggen. Nu de GR nog. Ik ga er zeker plezier aan beleven. Een rwd en awd best of both worlds.
-
Can't get no satisfaction MR bbs?
- Mark 320iS
Die nieuwe gr86 komt toch helemaal niet naar Europa?mrbbs schreef: 18 dec 2020, 16:49De nieuwe GR86 zal net wat meer vermogen en koppel krijgen (225pk/250Nm) wat denk ik de sweet spot zal zijn voor deze wagen. De GT86 was inderdaad wat underpowered, maar het feit dat ik er 7 jaar mee heb gereden wil toch zeggen dat ik er heel veel plezier kon uithalen.Martijn_bmw schreef: 18 dec 2020, 16:47Die GR86 ging destijds toch weg wegens te weinig vermogen?mrbbs schreef: 18 dec 2020, 16:40 Na 2 jaar uitkijken was het eindelijk zo ver voor mij. Eind vorige week afgehaald en even in de regen kunnen rijden. Toen afgeleverd bij Wax-it.be om er een bijpassen Qjutsu Pro coating op te zetten. Vandaag in droge omstandigheden de wagen terug gaan afhalen.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Aparte wending dat je na 350 km de auto alweer te koop zet. GLWS dan. Moet volgens mij wel lukken. Auto houdt waarde wel. Fiesta ST al geprobeerd? In België schijn je nog een extra verlaagde versie inc handmatig verstelbare schroefset te kunnen kopen?
- mrbbs
Zeker wel. Aankondiging ergens Q1 2021. Eerste leveringen Q4 2021. Reken op +- 225pk en 250Nm, standaard op 18" en PS4. Het is de Subaru BRZ die niet meer naar Europa komt.Mark 320iS schreef: 18 dec 2020, 19:52Die nieuwe gr86 komt toch helemaal niet naar Europa?mrbbs schreef: 18 dec 2020, 16:49De nieuwe GR86 zal net wat meer vermogen en koppel krijgen (225pk/250Nm) wat denk ik de sweet spot zal zijn voor deze wagen. De GT86 was inderdaad wat underpowered, maar het feit dat ik er 7 jaar mee heb gereden wil toch zeggen dat ik er heel veel plezier kon uithalen.
- bartb
Als je die mogelijkheden niet hebt dan houd het snel op met de fun ja. Dan moet het hard gaan.mrbbs schreef: 18 dec 2020, 18:39Dat geloof ik, maar ik heb er de zin niet voor. Het feit is dat het sowieso nog steeds hard zal gaan. Het zijn mixed feelings, zeker omdat ik fan ben van het concept en ik graag die auto in de garage zou hebben staan. Het is gewoon een heel bruut apparaat. Ik ben zeker dat iemand anders wel het plezier er zal uit halen, ik denk bv aan iemand die in Friesland woont en die daar de ene op- en afrit na elkaar heeft. Of iemand die verlaten polder achteraf weggetjes kan rijden. Die mogelijkheid heb ik bij ons bijna niet meer.bartb schreef: 18 dec 2020, 18:30 Ik kan me voorstellen dat het op Ps4s ontzettend hard gaat. Maar met een paar goedkope bandjes zou de fun aanzienlijk moeten toenemen lijkt me. Vooral als je ze wat smaller zet....
-
Ik snap het toch niet zo. Bijna 1300 kg, 260 pk. 0-100 In 5,2. Niet heel schokkende getallen en dan toch te snel?
-
Die van mij vaart ergens bij het suez kanaal:) In januari gaat ie door de commissie.
Dan zal ik hier mijn ongezouten mening geven!
Dan zal ik hier mijn ongezouten mening geven!
-
Ligt eraan hoe overzichtelijk en breed de binnenweggetjes zijn..?allen schreef: 18 dec 2020, 23:53 Ik snap het toch niet zo. Bijna 1300 kg, 260 pk. 0-100 In 5,2. Niet heel schokkende getallen en dan toch te snel?
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ik denk dat je de Fiesta ST Edition bedoeld: https://www.autoblog.nl/nieuws/ford-fie ... wer-179931 .sitechris schreef: 18 dec 2020, 21:36 Fiesta ST al geprobeerd? In België schijn je nog een extra verlaagde versie inc handmatig verstelbare schroefset te kunnen kopen?
Artosevo, die ook op dit forum zit heeft er 1 besteld, ik weet niet of ie 'm inmiddels al in z'n bezit heeft?
Is volgens mij dus niet alleen voor België bedoeld, de meesten ervan gaan naar Engeland.

- Artosevo
Ja, heb ik.
-
Tja, de GR is lekker compact, dus voor die smalle weggetjes lijkt zo’n wagen me juist ideaal zolang het overzichtelijk blijft.
-
Ligt volgens mij niet zozeer aan de auto of de weggetjes maar vermoedelijk meer aan de geestesgesteldheid van mrbbs.allen schreef: 19 dec 2020, 10:32Tja, de GR is lekker compact, dus voor die smalle weggetjes lijkt zo’n wagen me juist ideaal zolang het overzichtelijk blijft.

-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST