
Qua nieuwprijs zijn de karren erg duur, duh. Ik heb 't zelf meegemaakt met mijn E46 M3 wat ik er nog voor terugkreeg....
E92/90 is NOG duurder, NOG VOLLER TE BESTELLEN met ditjes en datjes. DAT schrijft als eerste fiks af.
Zoals ik al aangaf is het eerste jaar bij de M erg duur.Femme schreef:De M zal altijd harder afschrijven, anders zou een 335i na 3 jaar bijv. 35.000 euro kosten en de M nog steeds meer dan 75K. Daar geloof ik niet in. Volgens Carbase schrijft een 335i Coupé in het eerste jaar 23 procent af en de oude M3 28 procent. De relatieve afschrijving is dus al hoger als je dit moet geloven. De absolute afschrijving is veel hoger.
Als je het hebt over waardevastheid zijn procenten misschien inderdaad eerlijker dan euri, maar daar gaat het niet om. We hebben het over afschrijving. Ga er van uit dat je in hetzelfde model blijft rijden dan is enkel belangrijk wat je aan het eind van de rit moet bijbetalen.M-bitious schreef:Uh hoezo dat? Het gaat erom hoe waardevast een auto is en dan zijn procenten eerlijker dan euri. Een Ferrari is waardevaster dan een M3, maar je schrijft er in euri meer op af. Bij een Veyron schrijf je gauw een M3 per jaar af.
En toch is dat niet waar. Als je wilt vergelijken tussen een 335 en een M3, dan weet mijn oma ook dat je op de M3 meer geld inlevert. Maar dat is altijd zo naarmate een auto duurder wordt. Op mijn M6 verlies ik in euri weer veel meer geld dan op een M3, dus kijk ik bij aankoop zeker naar het afschrijvingspercentage (ca. 20% per jaar en dat is lager dan op de 335). Als ik een nieuwe M6 koop, denk ik dat ik daar procentueel (en in dat geval ook financieel) minder op verlies dan op een Maserati van dezelfde prijs. Koop ik een duurdere F430, dan zal ik procentueel minder afschrijven, maar financieel meer.GTRene schreef:het gaat inderdaad om de euri's niet om het percentage, dan houd je jezelf voor de gek vind ik.
Voor euri's die je in je zak houd kun je wat kopen, voor percentage cijfers niet
M-bitious schreef:Misschien maakt de 335 rijder zich drukker om de afschrijving dan M rijderRico v Velzen schreef:Daarom moet je een M ook niet zo snel weg doen
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten