Corona in Nederland.....
- frankie
Re: Corona in Nederland.....
Blijkbaar is de schatting dat al meer dan 2 miljoen mensen Corona heeft gehad. Ongeveer 19.000 personen zijn daarbij in het ziekenhuis beland.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik vind het compleet bezopen. Wat je ook van de overheidsmaatregelen vind, ze proberen er in elk geval alles aan te doen om de verspreiding tegen te gaan (en ja, misschien ook wel om de economie om zeep te helpenBram schreef: 16 dec 2020, 09:31 Wel top dat de Action, Wibra en Hema weer open willen/gaan.
Wat wordt daar nou verkocht wat zo ontzettend belangrijk is?

Horeca ondernemers die de grenzen van de regels opzochten/opzoeken werden met torenhoge boetes gedwongen om te sluiten en nu gaan tig winkels op alternatieve en/of kleinere vorm vrolijk verder. Dat heeft vast het gewenste effect

- Luco
WorstBram schreef: 16 dec 2020, 09:31 Wel top dat de Action, Wibra en Hema weer open willen/gaan.
-
Mijn vriendin gaat straks ook een test doen. Is wat rillerig, zweterig en snotterig. Kan mij haast niet voorstellen dat het corona is, we komen immers amper ergens.
Nu moeten wij tot die tijd afstand houden en slaapt een van ons op het logeerbed, maar wat doen we met de kleine van 11 weken oud? Wordt toch lastig om die bij haar uit de buurt te houden
Nu moeten wij tot die tijd afstand houden en slaapt een van ons op het logeerbed, maar wat doen we met de kleine van 11 weken oud? Wordt toch lastig om die bij haar uit de buurt te houden

-
OnlineMartijn_bmw
Niet nodig denk ik? Hoe jonger hoe minder vatbaar toch? Dus 11wkn oud lijkt mij dan ook nauwelijks vatbaar
- duifjes.com.
- Auto: Ja heb ik
Die komen in het nieuws omdat het zeer uniek is...niets meer, niets minder dan dat!Downforce Hans schreef: 16 dec 2020, 09:17 Sorry , ik wordt een beetje moe van al die voorbeelden van mensen die zo fit waren en nu in de lappenmand zitten (hoe vervelend ik het ook vind voor ze). Hoeveel mensen zijn er niet die er niks van hebben overgehouden en mensen die er zelfs niets van gemerkt hebben dat ze covid hebben gehad. Die aantallen zijn misschien nog wel veel hoger.....
De kans als je gezond bent, dat je op de ic komt, is misschien nog wel kleiner dan dat je vandaag een auto-ongeluk krijgt...
En nee, ik vergelijk corona niet met de griep, maar de meeste mensen onderschatten een hele zware griep *(vraag anders een arts, die kan dat haarfijn uitleggen)
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Of een sneltest pakken, kost wel een knaak maar dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dit is toch weer typisch Nederland hoor. Altijd maar die mazen in de wet opzoeken. En met een beetje pech kan de kleine winkelier niet open, maar de grote jongens blijkbaar wel. Echt idioot is het, en heel erg verwarrend.Downforce Hans schreef: 16 dec 2020, 09:33Dit is alweer het begin van het versoepelen van de regels Bram.......zal waarschijnlijk niet de enige uitzondering zijn de komende weken...Bram schreef: 16 dec 2020, 09:31 Wel top dat de Action, Wibra en Hema weer open willen/gaan.
-
Als de overheid selectief dingen sluit zoals de horeca maar vervolgens kerken en Schiphol open wil houden snap ik dat Hema en co. open willen. Ik wil graag de gym weer open en Jesse Klaver alleen de kerken dicht en moskeeën open.
Iedereen heeft een eigen agenda en ik heb Rutte nog steeds niet gehoord over wat nu precies de brandhaarden zijn. Een harde lockdown is "alles" plat. Daar is op z'n polders weer geen sprake van en dan gaan mensen en bedrijven erachter weer grenzen opzoeken.
Iedereen heeft een eigen agenda en ik heb Rutte nog steeds niet gehoord over wat nu precies de brandhaarden zijn. Een harde lockdown is "alles" plat. Daar is op z'n polders weer geen sprake van en dan gaan mensen en bedrijven erachter weer grenzen opzoeken.
- duifjes.com.
Eens, ik ben heel erg voor de kleine middenstander *(zaterdags as weer naar de markt) maar als de kleine winkelier dit zou kunnen, zouden ze het ook doenBram schreef: 16 dec 2020, 10:03Dit is toch weer typisch Nederland hoor. Altijd maar die mazen in de wet opzoeken. En met een beetje pech kan de kleine winkelier niet open, maar de grote jongens blijkbaar wel. Echt idioot is het, en heel erg verwarrend.Downforce Hans schreef: 16 dec 2020, 09:33Dit is alweer het begin van het versoepelen van de regels Bram.......zal waarschijnlijk niet de enige uitzondering zijn de komende weken...Bram schreef: 16 dec 2020, 09:31 Wel top dat de Action, Wibra en Hema weer open willen/gaan.

-
Hema kan toch gewoon dicht? De jumbo familie maakt met die zwart gele shitwinkels genoeg deze weken. Niks extra's naar het personeel toe natuurlijk. 

- duifjes.com.
Grootste aandeelhouders van Schiphol is de Staat, maar dat heeft er natuurlijk niets mee te maken.........Shakes schreef: 16 dec 2020, 10:05 Als de overheid selectief dingen sluit zoals de horeca maar vervolgens kerken en Schiphol open wil houden snap ik dat Hema en co. open willen. Ik wil graag de gym weer open en Jesse Klaver alleen de kerken dicht en moskeeën open.
Ik was gisteren ff retourtje Fryslan vanuit Deventer, om nu te zeggen lockdown dus rustig op de weg....niet echt

- frankie
De maatregelen lijken meer door politiek ingegeven en bepaald dan wat anders. Advies van het OMT wordt ook al genegeerd of aan voorbij gegaan. Dat is al eerder gebeurd, toen het OMT adviseerde restaurants open te houden en nu weer bijvoorbeeld door tegen het advies van het OMT alle basisscholen te sluiten.
Wat je zegt Shakes, het lijkt selectief. Vervolgens wordt er bijzonder matig over gecommuniceerd en dan begrijp ik wel dat de weerstand steeds verder groeit.
Wat je zegt Shakes, het lijkt selectief. Vervolgens wordt er bijzonder matig over gecommuniceerd en dan begrijp ik wel dat de weerstand steeds verder groeit.
- JP
Kopieergedrag. Zo doen/deden ze het in andere landen ook, en dan moet NL ook volgen. We kunnen zelf niets verzinnen.Bram schreef: 16 dec 2020, 09:31 Wel top dat de Action, Wibra en Hema weer open willen/gaan.
Trouwens in die winkels worden niet-essentiële producten afgedekt.
- Luco
Nee Fritsje rost er zelf meer dan een miljoen per maand prive door, en als het druk is moet ook kantoorpersoneel in de winkels helpen, want je behoort toch tot een grote happy familieShakes schreef: 16 dec 2020, 10:06 Hema kan toch gewoon dicht? De jumbo familie maakt met die zwart gele shitwinkels genoeg deze weken. Niks extra's naar het personeel toe natuurlijk.![]()

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Alles gaat hier dicht omdat we anders overspoeld worden met duitsers in de komende weken. Er kwam ineens een extra pers moment nadat de duitsers een lockdown aankondigde.
Zolang je boodschappen kan blijven doen mis ik de rest niet echt.
Afhalen kan prima bij veel dingen. En veel winkels kom je met een doel, nu dus bellen en afhalen of online bestellen en laten bezorgen.
Voor winkeliers zeker vervelend, maar als je het vergelijkt met andere EU landen mag je blij zijn dat je nog zo lang door hebt kunnen draaien, volgens mij zij de zuidelijke landen al aardig op slot geweest.
Zit zelf veel binnen, kom incidenteel in een hornbach of automaterialen zaak ofzo. Maar het meeste laat ik opsturen. Werken kan vanuit huis dus erg weinig contact momenten. Mensen die ik zie zijn veelal familie dus een beperkte kring.
Terug naar voor corona, yes please! Maar ik hou het nog wel even uit zo.
Zolang je boodschappen kan blijven doen mis ik de rest niet echt.
Afhalen kan prima bij veel dingen. En veel winkels kom je met een doel, nu dus bellen en afhalen of online bestellen en laten bezorgen.
Voor winkeliers zeker vervelend, maar als je het vergelijkt met andere EU landen mag je blij zijn dat je nog zo lang door hebt kunnen draaien, volgens mij zij de zuidelijke landen al aardig op slot geweest.
Zit zelf veel binnen, kom incidenteel in een hornbach of automaterialen zaak ofzo. Maar het meeste laat ik opsturen. Werken kan vanuit huis dus erg weinig contact momenten. Mensen die ik zie zijn veelal familie dus een beperkte kring.
Terug naar voor corona, yes please! Maar ik hou het nog wel even uit zo.
-
Veel supermarkten geven wel een bonus aan hun personeel:https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... permarkten
- daNpy
+1frankie schreef: 16 dec 2020, 10:09 De maatregelen lijken meer door politiek ingegeven en bepaald dan wat anders. Advies van het OMT wordt ook al genegeerd of aan voorbij gegaan. Dat is al eerder gebeurd, toen het OMT adviseerde restaurants open te houden en nu weer bijvoorbeeld door tegen het advies van het OMT alle basisscholen te sluiten.
Cijfers komen vreemde conclusies uit
Uit die conclusies komen vreemde regels.
Aangezien er zo'n grote "burgerlijke" ongehoorzaamheid plaatsvind kunnen we wel concluderen dat de overheid gefaald heeft om over te brengen wat er nu precies belangrijk is en waarom.
- SanderZ
- Auto: Leon FR
Bram schreef: 16 dec 2020, 10:03Dit is toch weer typisch Nederland hoor. Altijd maar die mazen in de wet opzoeken. En met een beetje pech kan de kleine winkelier niet open, maar de grote jongens blijkbaar wel. Echt idioot is het, en heel erg verwarrend.Downforce Hans schreef: 16 dec 2020, 09:33Dit is alweer het begin van het versoepelen van de regels Bram.......zal waarschijnlijk niet de enige uitzondering zijn de komende weken...Bram schreef: 16 dec 2020, 09:31 Wel top dat de Action, Wibra en Hema weer open willen/gaan.
Wij zijn ook open voor webshop bestellingen en tevens kunnen de profi klanten gewoon uitgebreid winkelen bij ons op vertoon van de profipas. Kan mij niet voorstellen dat dat helemaal de bedoeling is van een lockdown...
- Bram
Ik snap de winkeliers ook hoor, als ik die mazen zag zou ik het ook doen. Kortom, weer halfbakken beleid vanuit Den Haag wat dit faciliteert.
- Luco
De ggd doet toch bron en contractonderzoek, ook bij elke besmetting?

Dan moeten ze toch weten waar het grootste aantal besmettingen plaatsvinden?
Ow nee de horeca moest ook dicht met 137 besmettingen per week terwijl er 1300 in de thuissituatie waren, dus trekt den haag zich niks aan van die cijfers.
En dan verbaasd zijn dat er weerstand is tegen de maatregelen.
Tja als je zelf niks doet met de gegevens kan je niet verwachten dat het volk naar je luistert.
Dan moeten ze toch weten waar het grootste aantal besmettingen plaatsvinden?
Ow nee de horeca moest ook dicht met 137 besmettingen per week terwijl er 1300 in de thuissituatie waren, dus trekt den haag zich niks aan van die cijfers.
En dan verbaasd zijn dat er weerstand is tegen de maatregelen.
Tja als je zelf niks doet met de gegevens kan je niet verwachten dat het volk naar je luistert.
- Bram
Gelukkig hebben we 17 miljoen virologen die het allemaal beter weten. Net wat we nodig hebben nu in dit land.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Idd, Hans.Downforce Hans schreef: 16 dec 2020, 09:17 Sorry , ik wordt een beetje moe van al die voorbeelden van mensen die zo fit waren en nu in de lappenmand zitten (hoe vervelend ik het ook vind voor ze). Hoeveel mensen zijn er niet die er niks van hebben overgehouden en mensen die er zelfs niets van gemerkt hebben dat ze covid hebben gehad. Die aantallen zijn misschien nog wel veel hoger.....
- duifjes.com.
Je hoeft geen viroloog te zijn, beetje helder nadenken kom je een heel eindBram schreef: 16 dec 2020, 11:13 Gelukkig hebben we 17 miljoen virologen die het allemaal beter weten. Net wat we nodig hebben nu in dit land.

Ik luister liever naar een gewone arts, dan een viroloog met belangen : )
- Arthur
- Auto: Nr.51
Deze sneeuwt onder, en dat is jammer. Weet iemand het antwoord?TLRS schreef: 16 dec 2020, 01:07 Snap niet helemaal dat sommige mensen zo selectief maatschappelijk verantwoordelijk kunnen zijn.
Van alle ellende in de maatschappij, is c19 het belangrijkste omdat het een hot topic is?