Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MarkS

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 15 dec 2020, 20:20

Ik kan me het gevoel van Wouter goed voorstellen en heb respect voor de manier waarop hij het hier opschrijft. Ik wil ook zeker niet de hele lastige situatie van bepaalde bedrijven of personen tekort doen. Die situaties zijn in voorkomende gevallen ook echt bijzonder triest en tragisch. Maar verder zeg ik als tegengeluid toch even Wouter -1. Je verhaal geeft namelijk ook precies aan wat er nu vooral ook mis is en blijft gaan. En dan bedoel ik niet dat onze overheid best steken laat vallen. Maar dat we te maken hebben met een hele uitzonderlijke crisis, waar niemand ervaring mee heeft en waarin het heel lastig is om de juiste koers te bepalen. De beste stuurlui zitten zoals wel vaker natuurlijk op de auto fora. Mezelf incluis. Wat er imho vooral misgaat vanaf het begin en naar mate de crisis langer duurt in toenemende mate is dat ieder individu voor zichzelf blijft bepalen of ze zich aan maatregelen willen, kunnen of moeten houden. Hun eigen plan blijven trekken. Ook individuen die een organisatie of bedrijf besturen en leiding geven aan personeel en collega’s. En je opmerking over dat je standpunt hier wel op kritiek zal kunnen rekenen ... ik denk dat je ook best de inschatting hebt gemaakt wat de overwegende toon is in dit topic en dat je op veel bijval kunt rekenen. En deels terecht ook denk ik.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 15 dec 2020, 20:20

Wouter81 schreef: 15 dec 2020, 16:44 Ik ben gewoon eerlijk, niet politiek correct en volg mijn eigen weg.
Je bent misschien wel eerlijk, maar niet helemaal correct. Dat je de discussie niet aan wilt gaan begrijp ik dan ook wel weer. :angel:

Deze situatie vraagt van heel veel mensen een hele hoop, dat begrijp ik. Heel veel ondernemers worden snoeihard getroffen.

Als mensen maar blijven doen wat ze willen (bijvoorbeeld Kerst / Oud en Nieuw vieren met meer dan 3 mensen) dan zullen de cijfers blijven oplopen. Maar dan wel klagen over wat de overheid weer voor'n extra beperkende maatregelen oplegt. Ik vind dat nogal dubbel en moeilijk te begrijpen. Dan ben je best wel alleen met je eigen hachje bezig, soort van arrogantie die wordt goedgepraat.

Gelukkig zijn er ook mensen die breder en wel aan hun medemens denken, en die zich dus wel netjes aan de regels zullen blijven houden. Die worden echt niet voor niks opgelegd. :eatpaper:

Knot

Bericht door Knot » 15 dec 2020, 20:33

Je eigen plan trekken prima maar niet buiten de lijntjes kleuren dus ook niet extra mensen uitnodigen met kerst, niet zomaar naar kantoor rijden etc, dan snap je het beperken van reizen en contact niet helemaal.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 15 dec 2020, 20:36

Wybren van Haga gaat voor de motie van wantrouwen richting huidig kabinet:

https://youtu.be/CtF-chQx8kI

Huidige kabinet zal ongetwijfeld nu extreme haast gaan maken, heb zelf enige twijfel of de verkiezingen überhaupt wel doorgaan :mrgreen:

MarkS

Bericht door MarkS » 15 dec 2020, 20:41

Wybren is zelf één grote motie van wantrouwen. Ik wens hem veel geluk ermee.

Knot

Bericht door Knot » 15 dec 2020, 20:42

Gewoon lekker alles open laten joh en dan klagen als je als kerngezonde sportieve vent toch ineens hard getroffen wordt en er geen IC bed voor je vrij is.

Oom van me heeft jarenlang aan kickboxen gedaan, gezonde man, ineens toch corona, goed ziek van, na 10 dagen negatief getest maar maand later nog steeds niet fit, flinke klap gehad.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2020, 20:54

Er zijn idd al wat onderzoeken die aantonen dat mensen (mannen) met een afwijking in X chromosom ongenadig hard worden geraakt door Corona leeftijd en fitheid doen er dan niet toe en er zijn best heel veel mannen met die afwijking in het x chromosoom.

En het grootste probleem, ze weten niet wié het allemaal heeft anders had je die groep kunnen isoleren maar een dna paspoort bestaat niet

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 15 dec 2020, 20:58

Je bent inderdaad niet verplicht een dergelijke petitie te tekenen, die vrijheid heb je (nog):

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... t-kabinet/

MarkS

Bericht door MarkS » 15 dec 2020, 20:59

Martijn_bmw schreef: 15 dec 2020, 20:54 Er zijn idd al wat onderzoeken die aantonen dat mensen (mannen) met een afwijking in X chromosom ongenadig hard worden geraakt door Corona leeftijd en fitheid doen er dan niet toe en er zijn best heel veel mannen met die afwijking in het x chromosoom.

En het grootste probleem, ze weten niet wié het allemaal heeft anders had je die groep kunnen isoleren maar een dna paspoort bestaat niet
Dit. Is toch een wat enge gedachte. Loterij.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 dec 2020, 21:29

Collega van me ook het ziekenhuis in. Beetje overgewicht, verder volgens mij redelijk gezond.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 15 dec 2020, 21:38

Nicht van ons, die werkt in de zorg, kunstmatig in coma.....hersteld....daarna weer opname wegens benauwdheid. Nu thuis herstellen.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 15 dec 2020, 23:19

Luco schreef: 15 dec 2020, 20:06
MParallel schreef: 15 dec 2020, 18:46
Luco schreef: 15 dec 2020, 12:59 Kinderen willen is ook een keuze.
Ik wil niet eens weten hoeveel er het resultaat zijn van 'een ongelukje'. Oftewel, niet met je verstand denken.

En probleem van vrouwen is dat je op dna niveau geprogrammeerd zijn om rinkelde eierstokken te hebben. En die code is vrij sterk. Of er genoeg inkomen is e.d. om een kind goed op te kunnen voeden, zal die code een worst zijn.

Met alle gevolgen van dien.
Gelukkig heeft mijn vrouw dat dna niet gekregen :lol:
Eindelijk iets waar we het allemaal over eens kunnen zijn hier! :thumbup:

jos_br

Bericht door jos_br » 16 dec 2020, 00:06

Wouter81 schreef: 15 dec 2020, 16:44 De zelfmoordpreventielijn 113 wordt momenteel overspoeld door MKB ondernemers. Zelf ben ik ook MKB ondernemer. Nu zit ik gelukkig in .............................................................................. Ik ben gewoon eerlijk, niet politiek correct en volg mijn eigen weg.

So be it.
Waarom zit er hier niet een thumbs up knop?

Jos.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 16 dec 2020, 00:23

Knot schreef: 15 dec 2020, 20:33 Je eigen plan trekken prima maar niet buiten de lijntjes kleuren dus ook niet extra mensen uitnodigen met kerst, niet zomaar naar kantoor rijden etc, dan snap je het beperken van reizen en contact niet helemaal.
:thumbup:

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 16 dec 2020, 00:56

Knot schreef: 15 dec 2020, 20:33 Je eigen plan trekken prima maar niet buiten de lijntjes kleuren dus ook niet extra mensen uitnodigen met kerst, niet zomaar naar kantoor rijden etc, dan snap je het beperken van reizen en contact niet helemaal.
:thumbup:

TLRS

Bericht door TLRS » 16 dec 2020, 01:07

Snap niet helemaal dat sommige mensen zo selectief maatschappelijk verantwoordelijk kunnen zijn.

Van alle ellende in de maatschappij, is c19 het belangrijkste omdat het een hot topic is?

Gijzert

Bericht door Gijzert » 16 dec 2020, 05:22

Fasteddie2 schreef: 15 dec 2020, 21:38 Nicht van ons, die werkt in de zorg, kunstmatig in coma.....hersteld....daarna weer opname wegens benauwdheid. Nu thuis herstellen.
Vind je daar nog wat van of blijft het bij de mededeling?

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 16 dec 2020, 07:25

Vind het erg vervelend voor haar ja.
Of ik hierdoor als een gek "#ZeroCovid" ga lopen aanhangen, nee.

"Duck and Cover" was volgens de overheid ook de beste bescherming tegen a nuclear attack, met name voor schoolgaande kinderen:

https://youtu.be/BFT8hLjHtuE

Luco

Bericht door Luco » 16 dec 2020, 08:04

Nee je moet politiek correct zijn en natuurlijk ook roomser dan de paus. En dat natuurlijk ook even laten weten he, da je superieur bent en beter dan de rest.

Tot er natuurlijk maatregelen komen die niet in hun straatje passen, dan is het ineens anders.

Noodlez

Bericht door Noodlez » 16 dec 2020, 08:31

Wouter81 schreef: 15 dec 2020, 16:44 De zelfmoordpreventielijn 113 wordt momenteel overspoeld door MKB ondernemers. Zelf ben ik ook MKB ondernemer. Nu zit ik gelukkig in een sector waar het (nog) redelijk goed gaat, iets waar ik me gelukkig om prijs. Ik kan de salarissen voor mijn medewerkers en hun gezinnen nog betalen, heb (nog) niet terug hoeven vallen op een NOW regeling, kan de belastingdienst nog betalen (laatst natuurlijk wel weer gelijk een boete omdat ik per ongeluk een acceptgiro een paar dagen te laat betaald had) en ik kan onze leveranciers betalen. Tegelijkertijd voel ik diep medeleven met collega-ondernemers die hun zaak en hun leven kapot zien gaan, door deze draconische (en naar mijn mening: totaal krankzinnige) overheidsmaatregelen. Dat de maatregelen in geen enkele verhouding meer staan tot wat er aan de hand is, dat had ik al langer voor mezelf besloten. Maar wat er gisteravond is verkondigd aan vrijheidsberovende, MKB-slopende en repressieve maatregelen, dat slaat alles.

En dat ik als ondernemer 'mijn verantwoordelijkheid' moet nemen, dat klopt. Mijn primaire verantwoordelijkheid betreft het welzijn van onze klanten en ons team, niet het opvolgen van dat 'beleid' uit Den Haag. Ik heb een verantwoordelijkheid voor de dienstverlening naar onze klanten en voor een kleine 20 gezinnen, die voor hun inkomen afhankelijk zijn van mij als ondernemer. Ik ben niet meer van plan me veel aan te trekken van wat er elke dinsdagavond (of in dit geval: maandagavond) over ons wordt uitgestort aan nieuwe regels, voorschriften en continue wisselend 'beleid' van Rutte en De Jonge. Ik heb er niet eens naar gekeken, wat Rutte gisteravond weer te melden had. Ik kwam toen die persconferentie begon net uit de sportschool, waar ik bezig was om nog fitter en gezonder te worden. Een net opgestarte CrossFit box, gestart door 3 jonge enthousiaste ondernemers die keihard werken om iets moois op te bouwen. Die nu ook verplicht moeten sluiten voor minimaal 5 weken maar misschien wel langer en gisteravond maar een bericht aan alle leden stuurden of ze ajb. hun abonnement wilden laten doorlopen. Anders wisten ze niet of ze zelf de rekeningen nog wel konden blijven betalen. Te triest voor woorden gewoon, om zelfs sportscholen waar mensen gezonder worden gewoon te sluiten. Of basisscholen sluiten om mensen te dwingen om thuis te werken, waar gaat dit over... In mijn geval geen probleem, mijn vrouw die in een hotel werkt zit door de coronamaatregelen al sinds augustus zonder werk thuis...

Ik trek mijn eigen plan, gebruik mijn eigen gezond verstand. Ik lees me zelf goed in, doe zelf onderzoek naar dingen en trek mijn eigen conclusies. Als ik thuis wil werken, dan werk ik thuis. Als ik op kantoor wil werken, dan rij ik naar kantoor. En dat geldt ook voor mijn collega's. Wij hebben het vrij gelaten: mensen die zich er niet prettig bij voelen mogen uiteraard thuis werken. Mensen die liever naar kantoor komen, die zijn ook welkom. De meesten komen naar kantoor, ze worden thuis gek naar eigen zeggen. De productiviteit is lager, de zingeving is lager, het teamgevoel is weg, het lachen met collega's is er niet meer, de samenwerking is minder, de onderlinge irritaties nemen toe... en dat begrijp ik. Dan zal ik wel een onverantwoordelijke ondernemer zijn in de ogen van velen maar ik ben geen politieagent of BOA. Ik ben ondernemer en heb een primaire verantwoordelijkheid. Dat is niet het 'beleid' van die cliniclowns uit Den Haag opvolgen maar dat is om onze klanten (waaronder veel cruciale beroepen als zorg en onderwijs) zo goed mogelijk te helpen en te zorgen dat onze medewerkers en hun gezinnen hun salaris elke maand op tijd krijgen en dat ze ook nog een beetje gelukkig blijven en plezier kunnen hebben.

Volgende week hebben we met het gezin gepland staan om bij mijn ouders te gourmetten tijdens kerst, mijn zus en haar gezin komen ook. Dat dat niet mag van Rutte: het zal wel, geef me maar een boete. Ik betaal hem ook nog per ommegaande maar ik laat me niet tegenhouden. Vannacht is mijn oma overleden: de beste vrouw is 95 geworden. Niet door corona maar ze was gewoon op. Mede door het coronabeleid hebben we haar in de laatste maanden veel te weinig kunnen zien. Het jaarlijkse familie-uitje in de zomer om haar verjaardag te vieren kon dit jaar ook al niet doorgaan waardoor we haar laatste verjaardag niet hebben kunnen vieren. Aanstaande vrijdag is de begrafenis, gelukkig mag dat dan nog wel om daar als familie samen te komen om afscheid te nemen. Maar dat doet me ook weer concluderen hoe belangrijk het is om elkaar, vrienden en familie, te blijven zien. Face to face, niet via Teams of Zoom. Tijd is schaars en kostbaar, het leven vliegt voorbij.

Deze insteek zal vast ook weer veel kritiek opleveren, ook in dit topic. Tomgtr heeft gelijk: het is een onderwerp wat veel vervelende discussies en negativiteit oplevert. Er zijn duidelijk twee kampen. Ik ga me verder ook niet verdedigen en ga ook niet in discussie, iedereen staat er op zijn of haar eigen manier in en dat is verder helemaal ok. Iemand die het beleid van de regering wil volgen: prima. Iemand die zijn eigen plan trekt: wat mij betreft ook prima. Ik ben gewoon eerlijk, niet politiek correct en volg mijn eigen weg.

So be it.
Door anderen al gezegd, maar dit is (voor mij) een geweldige post. Ik ben geen ondernemer, draag het aanvullende risico niet, maar afgezien daarvan is deze post een verademing om te lezen. Klasse!

duifjes.com.
Auto: Ja heb ik

Bericht door duifjes.com. » 16 dec 2020, 08:50

Wouter81 schreef: 15 dec 2020, 16:44 De zelfmoordpreventielijn 113 wordt momenteel overspoeld door MKB ondernemers. Zelf ben ik ook MKB ondernemer. Nu zit ik gelukkig in een sector waar het (nog) redelijk goed gaat, iets waar ik me gelukkig om prijs. Ik kan de salarissen voor mijn medewerkers en hun gezinnen nog betalen, heb (nog) niet terug hoeven vallen op een NOW regeling, kan de belastingdienst nog betalen (laatst natuurlijk wel weer gelijk een boete omdat ik per ongeluk een acceptgiro een paar dagen te laat betaald had) en ik kan onze leveranciers betalen. Tegelijkertijd voel ik diep medeleven met collega-ondernemers die hun zaak en hun leven kapot zien gaan, door deze draconische (en naar mijn mening: totaal krankzinnige) overheidsmaatregelen. Dat de maatregelen in geen enkele verhouding meer staan tot wat er aan de hand is, dat had ik al langer voor mezelf besloten. Maar wat er gisteravond is verkondigd aan vrijheidsberovende, MKB-slopende en repressieve maatregelen, dat slaat alles.

En dat ik als ondernemer 'mijn verantwoordelijkheid' moet nemen, dat klopt. Mijn primaire verantwoordelijkheid betreft het welzijn van onze klanten en ons team, niet het opvolgen van dat 'beleid' uit Den Haag. Ik heb een verantwoordelijkheid voor de dienstverlening naar onze klanten en voor een kleine 20 gezinnen, die voor hun inkomen afhankelijk zijn van mij als ondernemer. Ik ben niet meer van plan me veel aan te trekken van wat er elke dinsdagavond (of in dit geval: maandagavond) over ons wordt uitgestort aan nieuwe regels, voorschriften en continue wisselend 'beleid' van Rutte en De Jonge. Ik heb er niet eens naar gekeken, wat Rutte gisteravond weer te melden had. Ik kwam toen die persconferentie begon net uit de sportschool, waar ik bezig was om nog fitter en gezonder te worden. Een net opgestarte CrossFit box, gestart door 3 jonge enthousiaste ondernemers die keihard werken om iets moois op te bouwen. Die nu ook verplicht moeten sluiten voor minimaal 5 weken maar misschien wel langer en gisteravond maar een bericht aan alle leden stuurden of ze ajb. hun abonnement wilden laten doorlopen. Anders wisten ze niet of ze zelf de rekeningen nog wel konden blijven betalen. Te triest voor woorden gewoon, om zelfs sportscholen waar mensen gezonder worden gewoon te sluiten. Of basisscholen sluiten om mensen te dwingen om thuis te werken, waar gaat dit over... In mijn geval geen probleem, mijn vrouw die in een hotel werkt zit door de coronamaatregelen al sinds augustus zonder werk thuis...

Ik trek mijn eigen plan, gebruik mijn eigen gezond verstand. Ik lees me zelf goed in, doe zelf onderzoek naar dingen en trek mijn eigen conclusies. Als ik thuis wil werken, dan werk ik thuis. Als ik op kantoor wil werken, dan rij ik naar kantoor. En dat geldt ook voor mijn collega's. Wij hebben het vrij gelaten: mensen die zich er niet prettig bij voelen mogen uiteraard thuis werken. Mensen die liever naar kantoor komen, die zijn ook welkom. De meesten komen naar kantoor, ze worden thuis gek naar eigen zeggen. De productiviteit is lager, de zingeving is lager, het teamgevoel is weg, het lachen met collega's is er niet meer, de samenwerking is minder, de onderlinge irritaties nemen toe... en dat begrijp ik. Dan zal ik wel een onverantwoordelijke ondernemer zijn in de ogen van velen maar ik ben geen politieagent of BOA. Ik ben ondernemer en heb een primaire verantwoordelijkheid. Dat is niet het 'beleid' van die cliniclowns uit Den Haag opvolgen maar dat is om onze klanten (waaronder veel cruciale beroepen als zorg en onderwijs) zo goed mogelijk te helpen en te zorgen dat onze medewerkers en hun gezinnen hun salaris elke maand op tijd krijgen en dat ze ook nog een beetje gelukkig blijven en plezier kunnen hebben.

Volgende week hebben we met het gezin gepland staan om bij mijn ouders te gourmetten tijdens kerst, mijn zus en haar gezin komen ook. Dat dat niet mag van Rutte: het zal wel, geef me maar een boete. Ik betaal hem ook nog per ommegaande maar ik laat me niet tegenhouden. Vannacht is mijn oma overleden: de beste vrouw is 95 geworden. Niet door corona maar ze was gewoon op. Mede door het coronabeleid hebben we haar in de laatste maanden veel te weinig kunnen zien. Het jaarlijkse familie-uitje in de zomer om haar verjaardag te vieren kon dit jaar ook al niet doorgaan waardoor we haar laatste verjaardag niet hebben kunnen vieren. Aanstaande vrijdag is de begrafenis, gelukkig mag dat dan nog wel om daar als familie samen te komen om afscheid te nemen. Maar dat doet me ook weer concluderen hoe belangrijk het is om elkaar, vrienden en familie, te blijven zien. Face to face, niet via Teams of Zoom. Tijd is schaars en kostbaar, het leven vliegt voorbij.

Deze insteek zal vast ook weer veel kritiek opleveren, ook in dit topic. Tomgtr heeft gelijk: het is een onderwerp wat veel vervelende discussies en negativiteit oplevert. Er zijn duidelijk twee kampen. Ik ga me verder ook niet verdedigen en ga ook niet in discussie, iedereen staat er op zijn of haar eigen manier in en dat is verder helemaal ok. Iemand die het beleid van de regering wil volgen: prima. Iemand die zijn eigen plan trekt: wat mij betreft ook prima. Ik ben gewoon eerlijk, niet politiek correct en volg mijn eigen weg.

So be it.
Allereerst gecondoleerd met je oma...

En verder spot on!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 dec 2020, 09:17

Sorry , ik wordt een beetje moe van al die voorbeelden van mensen die zo fit waren en nu in de lappenmand zitten (hoe vervelend ik het ook vind voor ze). Hoeveel mensen zijn er niet die er niks van hebben overgehouden en mensen die er zelfs niets van gemerkt hebben dat ze covid hebben gehad. Die aantallen zijn misschien nog wel veel hoger.....

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 dec 2020, 09:27

Natuurlijk zijn die veel hoger. Maar ons hele systeem is gebouwd om de zwaksten in de maatschapij te beschermen tegen zichzelf of anderen. Anders hadden we ook geen maximumsnelheden, geen druggsverbod. Het zijn de paar die niet met vrijheden om kunnen gaan die de rest dwingt om dingen niet te mogen. Je wil ook geen gangen op ziekenhuizen vol met een wachtrij van stervende mensen wachtend op een ic bed. Ik snap Wouters verhaal maar ben het ook met MarkS eens. Het nederlandse beleid is niet zozeer gericht om zoveel mogelijk te verbieden, alleen om de situatie in ziekenhuizen beheersbaar te houden. Met alle fouten die gemaakt zijn door de regering in dit traject op de koop toe kan ik alleen maar die visie steunen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 dec 2020, 09:31

Wel top dat de Action, Wibra en Hema weer open willen/gaan.

Wat wordt daar nou verkocht wat zo ontzettend belangrijk is?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 dec 2020, 09:33

Bram schreef: 16 dec 2020, 09:31 Wel top dat de Action, Wibra en Hema weer open willen/gaan.

Wat wordt daar nou verkocht wat zo ontzettend belangrijk is?
Dit is alweer het begin van het versoepelen van de regels Bram.......zal waarschijnlijk niet de enige uitzondering zijn de komende weken...

Plaats reactie