Corona in Nederland.....
- Fasteddie2
Re: Corona in Nederland.....
Had zelf gisteren avond belangrijkere zaken te doen, maar vriendin heeft de toespraak wel gezien. Ze had het idee dat op een gegeven moment iemand hier in de straat z'n gehele inventaris naar buiten gooide...
Blijkbaar was er iets heel anders aan de hand, hier enige impressies:
https://youtu.be/vzaiBNGnh3k
Gaat er nou bij +/- 25min een lucht alarm in DH af ???
Blijkbaar was er iets heel anders aan de hand, hier enige impressies:
https://youtu.be/vzaiBNGnh3k
Gaat er nou bij +/- 25min een lucht alarm in DH af ???
- daNpy
Mensen kunnen echt niet meer normaal doen.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Electrische lucht alarm sirenes zijn gewoon te koop.
Ik heb hier nog zo'n handdraaier op zolder staan. Leuk speelgoed. Wel een beetje luid.
- Knot
Ik las bij de buren dat de Gall&Gall wel open blijft?
Sinds wanneer is het essentieel om je te bezatten?
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Exact dat dus.Luco schreef: 15 dec 2020, 12:53 Nee, dan moet je keuzes maken, maar het is tegenwoordig en, en, en, en, en, en ipv of
- Henk Jan
Slijterijen open en sportscholen dicht.Knot schreef: 15 dec 2020, 14:52 Ik las bij de buren dat de Gall&Gall wel open blijft?
Logisch natuurlijk.

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Bijvoorbeeld. Of door gewoon op oefening te gaan. 't Zijn geen hobby dokters daar hoor, die moeten er ook gewoon de schoolbanken voor in en werken nu bijvoorbeeld in het CMH in Utrecht.JP schreef: 15 dec 2020, 13:13Daar ben ik wat sceptischer over. Waar hebben die de laatste jaren ervaring opgedaan, in missies ?Bram schreef: 14 dec 2020, 22:51 Zet daar gewoon medisch personeel van defensie voor in. Die zijn er genoeg, hebben ervaring zat met het werken onder wat minder normale omstandigheden en zijn gewoon meer dan goed geschoold. Ik snap echt niet dat daar niets mee gedaan wordt.
- ///Joost
Vermakelijk om mee te lezen hier. 
Toch een paar rake stellingen gezien moet ik zeggen, en helaas is dat veelal de vinger op de zere plek leggen.
Desondanks, ik moet zeggen dat het sluiten van basisscholen me nog het meest tegen de borst stuit. In het begin van deze pandemie heb ik het hardst geroepen dat alle scholen moeten sluiten, omdat er toen nog zo weinig bekend was. Inmiddels is er een stuk meer bekand over de verspreiding, en lijkt het erop alsof kinderen weinig invloed hebben op de verpreiding. Het is klakkeloos toegegeven door Hugo de Schoenen dat ze de basisscholen dicht hebben gegooid, om zo te forceren dat mensen thuis werken, en dat vind ik werkelijk bij de beesten af. Je brengt de tweeverdieners nu onnodig in moeilijkheden. (Even onafhankelijk van de discussie of een of twee werkende ouders ethisch verantwoord is.)
Geen inzet van het leger vind ik ook opmerkelijk...

Toch een paar rake stellingen gezien moet ik zeggen, en helaas is dat veelal de vinger op de zere plek leggen.
Desondanks, ik moet zeggen dat het sluiten van basisscholen me nog het meest tegen de borst stuit. In het begin van deze pandemie heb ik het hardst geroepen dat alle scholen moeten sluiten, omdat er toen nog zo weinig bekend was. Inmiddels is er een stuk meer bekand over de verspreiding, en lijkt het erop alsof kinderen weinig invloed hebben op de verpreiding. Het is klakkeloos toegegeven door Hugo de Schoenen dat ze de basisscholen dicht hebben gegooid, om zo te forceren dat mensen thuis werken, en dat vind ik werkelijk bij de beesten af. Je brengt de tweeverdieners nu onnodig in moeilijkheden. (Even onafhankelijk van de discussie of een of twee werkende ouders ethisch verantwoord is.)
Geen inzet van het leger vind ik ook opmerkelijk...
- daNpy
Sinds wanneer niet?Knot schreef: 15 dec 2020, 14:52 Ik las bij de buren dat de Gall&Gall wel open blijft?
-
Een verplichting om thuis te werken is ook geen optie. Werknemers maar ook werkgevers namen hun verantwoordelijkheid onvoldoende. Ongelooflijk hoeveel verkeer er nog op de weg was terwijl al geruime tijd 'werk thuis, tenzij het echt niet anders kan' het devies was.///Joost schreef: 15 dec 2020, 15:07 Desondanks, ik moet zeggen dat het sluiten van basisscholen me nog het meest tegen de borst stuit. In het begin van deze pandemie heb ik het hardst geroepen dat alle scholen moeten sluiten, omdat er toen nog zo weinig bekend was. Inmiddels is er een stuk meer bekand over de verspreiding, en lijkt het erop alsof kinderen weinig invloed hebben op de verpreiding. Het is klakkeloos toegegeven door Hugo de Schoenen dat ze de basisscholen dicht hebben gegooid, om zo te forceren dat mensen thuis werken, en dat vind ik werkelijk bij de beesten af. Je brengt de tweeverdieners nu onnodig in moeilijkheden. (Even onafhankelijk van de discussie of een of twee werkende ouders ethisch verantwoord is.)
- Luco
Nou, het was vandaag nog echt niet stiller op de weg.
-
OnlineMartijn_bmw
^^ Dat thuiswerk advies vanuit overheid was ook veel te slap naar mijn mening, ik hoorde veel om mij heen van kennissen dat werkgevers gewoon verwachte dat je op kantoor kwam... daar kan je als individu niet tegenin als jou werkgever dat van je verwacht en er geen verbod is.
Ik had het beter gevonden als vanuit de overheid geen advies maar een verplichting was gekomen voor thuiswerk van kantoorbanen met als bewijsplicht vanuit werkgever waarom bepaalde kantoorzaken tóch niet vanuit huis kunnen gebeuren...
En niet kunnen verplichten is toch onzin, ze kunnen immers ook winkels verplichten de deuren te sluiten bijvoorbeeld.
Ik had het beter gevonden als vanuit de overheid geen advies maar een verplichting was gekomen voor thuiswerk van kantoorbanen met als bewijsplicht vanuit werkgever waarom bepaalde kantoorzaken tóch niet vanuit huis kunnen gebeuren...
En niet kunnen verplichten is toch onzin, ze kunnen immers ook winkels verplichten de deuren te sluiten bijvoorbeeld.
-
Lijkt me niet meer dan logisch.
In sportscholen vinden er inspanningen plaats waardoor mensen NOG besmettelijker worden. Een vluchtig bezoek in een slijterij MET verplicht een mondkapje op is een veel kleiner risico. Of drank een eerste levensbehoefte is laat ik even in het midden, voor sommigen wel.

Maar goed je kunt ook buiten de sportschool trainen toch, tis allemaal maar tijdelijk.

- ///Joost
Yep, dit inderdaad! De druk wordt nu bij de werknemers gelegd, maar die moet bij de werkgevers liggen.Martijn_bmw schreef: 15 dec 2020, 15:28
- Luco
Ik vraag me af of dat zo makkelijk is (juridisch en controletechnisch)Martijn_bmw schreef: 15 dec 2020, 15:28 ^^ Dat thuiswerk advies vanuit overheid was ook veel te slap naar mijn mening, ik hoorde veel om mij heen van kennissen dat werkgevers gewoon verwachte dat je op kantoor kwam... daar kan je als individu niet tegenin als jou werkgever dat van je verwacht en er geen verbod is.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik merk inmiddels om mij heen ook dat mensen die kunnen thuiswerken, dat echt wel doen. Heb ook zat kennissen/vrienden met een kantoorbaan waarvan je zou zeggen dat het prima thuis kan, maar het in de praktijk absoluut niet blijkt te werken. Die werken dus weer op kantoor.
Tsja, zo zal het op veel plekken gaan lijkt mij.
Ik kan zelf mijn werk prima thuis doen, maar heb toch wel een aantal keren per week een overleg welke veel beter en efficiënter in fysieke vorm had plaats kunnen vinden. Dat frustreert wel eens, maar het is niet anders op dit moment.
Ik vind het vooral bizar om te zien hoeveel winkels er eigenlijk nog open zijn. Bijv. een Welkoop omdat ze van oorsprong aan diervoeders leveren. Leuk en aardig, maar het is inmiddels gewoon een veredelde bouwmarkt/tuincentrum en verre van cruciaal.
De bloemist hier in het dorp zou dicht, maar gaat nu buiten verder. Goed voor hun natuurlijk, maar het is daar doorgaans niet zo druk lijkt mij dat er af en toe niet net zo goed gewoon een klant naar binnen kan lopen. Nu staan ze de hele dag buiten te blauwbekken (met vandaag een bak regen) en hebben ze alsnog contact met mensen én die mensen zijn gewoon op pad, terwijl mensen juist zoveel mogelijk thuis moeten blijven!
Schiet mij maar lek. Ik vind alle regeltjes wel prima, maar het is dweilen met de kraan open op deze manier. Voor ons veranderd er weinig, ik zit al tijden thuis te werken en we komen/doen maar zeer weinig buiten de deur.
Ik kan zelf mijn werk prima thuis doen, maar heb toch wel een aantal keren per week een overleg welke veel beter en efficiënter in fysieke vorm had plaats kunnen vinden. Dat frustreert wel eens, maar het is niet anders op dit moment.
Ik vind het vooral bizar om te zien hoeveel winkels er eigenlijk nog open zijn. Bijv. een Welkoop omdat ze van oorsprong aan diervoeders leveren. Leuk en aardig, maar het is inmiddels gewoon een veredelde bouwmarkt/tuincentrum en verre van cruciaal.
De bloemist hier in het dorp zou dicht, maar gaat nu buiten verder. Goed voor hun natuurlijk, maar het is daar doorgaans niet zo druk lijkt mij dat er af en toe niet net zo goed gewoon een klant naar binnen kan lopen. Nu staan ze de hele dag buiten te blauwbekken (met vandaag een bak regen) en hebben ze alsnog contact met mensen én die mensen zijn gewoon op pad, terwijl mensen juist zoveel mogelijk thuis moeten blijven!
Schiet mij maar lek. Ik vind alle regeltjes wel prima, maar het is dweilen met de kraan open op deze manier. Voor ons veranderd er weinig, ik zit al tijden thuis te werken en we komen/doen maar zeer weinig buiten de deur.
-
OnlineMartijn_bmw
Waarom zou het wel kunnen bij alles wat nu dan wel gesloten wordt?
Lijkt mij nogal een veel extremere beslissing dan de beslissing dat je wél mag blijven werken maar alleen op een andere plek (thuis).
Lijkt mij nogal een veel extremere beslissing dan de beslissing dat je wél mag blijven werken maar alleen op een andere plek (thuis).
-
OnlineMartijn_bmw
Vet gedruk merk ik ook, ben het echt helemaal zat na 9mnd maar toch werk ik nogsteeds en al 9mnd fulltime thuis. Het is niet anders en moet, maar ik denk dat veel mensen en bedrijven te makkelijk door frustratie zeggen dat het niet kan. Maar het kán wel, het is alleen niet fijn en niet meest efficiënt maarja niks is nu fijn en efficiënt dus de mindset moet zijn overleven tot virus onder controle is.Richardt. schreef: 15 dec 2020, 15:37 Ik merk inmiddels om mij heen ook dat mensen die kunnen thuiswerken, dat echt wel doen. Heb ook zat kennissen/vrienden met een kantoorbaan waarvan je zou zeggen dat het prima thuis kan, maar het in de praktijk absoluut niet blijkt te werken. Die werken dus weer op kantoor.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Luco
Als ik kijk bij mijn opdrachtgever mag er niet digitaal getekend worden, moeten officiële documenten met natte handtekening, dus printen en neerleggen ter ondertekening.
er wordt ook redelijk veel geplot, dat kan thuis niet.
werken begeleiden, kan niet vanuit huis.
Zo zijn er heel veel beroepen die je niet thuis kan doen, ook kantoorbanen.
Je hebt ook nog verplichte keuringen, veiligheidseisen en nog meer van die regeltjes, en dat moet wel gebeuren volgens de wetgeving.
er wordt ook redelijk veel geplot, dat kan thuis niet.
werken begeleiden, kan niet vanuit huis.
Zo zijn er heel veel beroepen die je niet thuis kan doen, ook kantoorbanen.
Je hebt ook nog verplichte keuringen, veiligheidseisen en nog meer van die regeltjes, en dat moet wel gebeuren volgens de wetgeving.
- ///Joost
Heel even concreet, ik pluk dit zojuist van de Rijksoverheid site. Waar is nu het zwarte scenario waar over gesproken wordt? OK, besmettingen stijgen, dat is duidelijk, maar ZKH opnames is toch wat de drijvende factor is?
Laatst gewijzigd door ///Joost op 15 dec 2020, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Er zijn minder opnames per dag maar wel over een langere periode dan in maart.
dus als er meer mensen per dag in het ziekenhuis komen dan dat er uitgaan geeft dat uiteindelijk toch problemen.
dus als er meer mensen per dag in het ziekenhuis komen dan dat er uitgaan geeft dat uiteindelijk toch problemen.
- ///Joost
Edit: Klopt Luco. Ik interpreteer de cijfers incorrect. De bezetting stijgt inderdaad.
- Luco
Wat ik eruit opmaak is dat er nog steeds zo rond de 150 opnames per dag zijn, terwijl de signaallijn op 40 ligt?
Dat betekent dat er dus ook minimaal 150 per dag uit het ziekenhuis ontslagen moeten worden, eigenlijk meer om de belasting te verminderen, en dat is nu denk ik niet het geval.
Dat betekent dat er dus ook minimaal 150 per dag uit het ziekenhuis ontslagen moeten worden, eigenlijk meer om de belasting te verminderen, en dat is nu denk ik niet het geval.
- ///Joost
Correct. De Rijksoverheid geeft ook bezettingsgrafiekjes, en die had ik voor de context beter erbij kunnen plaatsen ipv opname grafiekjes.