Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 15 dec 2020, 09:28

Fasteddie2 schreef: 15 dec 2020, 09:15
Veel succes voor elke politieke partij die nu nog (openlijk) zorg "besparingen" erdoor wil gaan krijgen, RIVM wast nu al handen in onschuld "zo van...wij adviseren alleen maar"...
Scherp blijven dat dergelijke kosten discussies omtrent dit onderwerp niet verdoezelen dat de "narrative" is en blijft, je raadt het al:
Verplichte vaccinaties for all.
Wat is er mis met verplicht vaccineren ? Gewon allemaal even door die zure appel heenbijten (van het spuitje) en de economie kan weer opbloeien. Misschien links of rechts wat bijwerkingen, maar ja.....dat hoort er bij. :coffee:

Knot

Bericht door Knot » 15 dec 2020, 09:35

Hoe hard het ook klinkt vind ik wel dat ze een hardere grens mogen stellen aan de leeftijd waarop nog geinvesteerd wordt in behandelingen.

Ben je net 67 moet je nog wat van je pensioen gaan genieten voor zover dat nog kan maar ben je 80 moet je toch afvragen of je die ruimte niet aan een jonge persoon gunt voor behadelingen.

Blijft ook de discussie dat ik niet vind dat je iemand zorg moet geven die een misdrijf, overval oid gepleegd heeft, spijt heb je daarvan niet, had je maar eerder na moeten denken, anderen gaan u voor.

Doner zal ik pas worden als er garantie is dat mensen met een strafrechtelijk verleden mijn organen niet krijgen.

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 09:43

Het was iig niet echt rustiger op de weg.

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 09:44

JP schreef: 15 dec 2020, 09:28
Fasteddie2 schreef: 15 dec 2020, 09:15
Veel succes voor elke politieke partij die nu nog (openlijk) zorg "besparingen" erdoor wil gaan krijgen, RIVM wast nu al handen in onschuld "zo van...wij adviseren alleen maar"...
Scherp blijven dat dergelijke kosten discussies omtrent dit onderwerp niet verdoezelen dat de "narrative" is en blijft, je raadt het al:
Verplichte vaccinaties for all.
Wat is er mis met verplicht vaccineren ? Gewon allemaal even door die zure appel heenbijten (van het spuitje) en de economie kan weer opbloeien. Misschien links of rechts wat bijwerkingen, maar ja.....dat hoort er bij. :coffee:
IMG-20201214-WA0012.jpg
IMG-20201214-WA0012.jpg (39.61 KiB) 981 keer bekeken

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 15 dec 2020, 09:46

Tsja. Wanneer mensen op vakantie gingen naar een exotische bestemming hoorden vaccinaties daar ook vaak bij. Dan is het allemaal geen probleem, maar nu... :)

@Knot: daarom wordt juist getracht de ziekenhuizen niet overbelast te laten geraken. Die discussie is maatschappelijk niet wenselijk. Het zijn (nu nog) deels de mensen die ons land hebben wederopgebouwd. Wat betreft overvallen....verdient men niet een 2e kans? Zelfs als de persoon een goed persoon is maar zich heeft laten meeleiden? Er zijn zoveel gevallen. Als je bijvoorbeeld de gevagenisstraffen hoger maakt, dan zal de criminaliteit ook nog harder worden (kijk naar de VS bijvoorbeeld).

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 09:49

Knot schreef: 15 dec 2020, 09:35 Hoe hard het ook klinkt vind ik wel dat ze een hardere grens mogen stellen aan de leeftijd waarop nog geinvesteerd wordt in behandelingen.

Ben je net 67 moet je nog wat van je pensioen gaan genieten voor zover dat nog kan maar ben je 80 moet je toch afvragen of je die ruimte niet aan een jonge persoon gunt voor behadelingen.

Blijft ook de discussie dat ik niet vind dat je iemand zorg moet geven die een misdrijf, overval oid gepleegd heeft, spijt heb je daarvan niet, had je maar eerder na moeten denken, anderen gaan u voor.

Doner zal ik pas worden als er garantie is dat mensen met een strafrechtelijk verleden mijn organen niet krijgen.
Laatste alinea
Nou dan velen er velen met mij buiten de boot🤣

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 15 dec 2020, 09:53

:mrgreen:
Fijn he, zo'n keuze of je wel of niet donor wil zijn en dat dit zonder maatschappelijke gevolgen is.

You got it ?

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 10:00

Iedereen boven de 72 verplichte euthanasie.

Kan alles weer open

Is mijn moeder al 72😇

alt

Bericht door alt » 15 dec 2020, 10:50

Er zijn 2 dingen die ik hier lees die ik, als ondernemer in ruste, niet begrijp.

1. Het werkt druk op de ic, mensen raken overwerkt, moeten bijkomen van het lange werken.
Als werk doet wat je echt leuk vind, dan is je werk geen maar je lust & leven, dat wil je zoveel mogelijk doen.
Ga maar snel een andere baan zoeken die je leuk vind & je ei in kwijt kan.

2. Zeuren over kinderen bij je als aan het werk bent.
Zelf zijn onze kinderen toen zij nog klein waren bij ons in de fabriek opgegroeid.
Eerst in de box, later op kleed met hun speelgoed, de schooltijd buitenspelen of meehelpen.
Nu mag dat v.w. de regelgeving niet, maar ik zou gewoon weer zo doen.

Een kort gedichtje van onze grootte vaderlandse dichter: Kinderen zijn hinderen.
Dit zijn niet mijn woorden maar van Vadertje Cats, welke ik op den school uit mijn hoofd heb moeten leren & nog heb onthouden.
Ik heb een maal op een ouderavond Vadertje Cats geciteerd, dat was gelijk de laatste keer dat ik welkom was op die school.

daNpy

Bericht door daNpy » 15 dec 2020, 11:03

Martijn_bmw schreef: 15 dec 2020, 09:01 En wie gaat dat betalen dan? Ik zie dezelfde groep alweer op het plein staan als de zorgpremie van 150EUR naar 250EUR per maand stijgt en de zorgtoeslag geschrapt.
Echt te makkelijk om nu naar de overheid te wijzen dat de zorg teveel is uitgedund want voor de pandemie vond iedereen dat er al veel te veel kosten werden gemaakt en de zorgkosten te hoog waren / premies "onbetaalbaar" werden...
Je zou ook ergens kunnen besparen om geld over te houden voor iets anders.

Maar in de overheidsvisie is het altijd "meer meer meer".

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 dec 2020, 11:09

Knot schreef: 15 dec 2020, 09:35
Döner? :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 15 dec 2020, 11:10

Allemaal in de rij voor een gratis kerstboom bij het tuincentrum.... :hungry:

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Bericht door Jan Terwolde » 15 dec 2020, 11:14

alt schreef: 15 dec 2020, 10:50 Er zijn 2 dingen die ik hier lees die ik, als ondernemer in ruste, niet begrijp.

1. Het werkt druk op de ic, mensen raken overwerkt, moeten bijkomen van het lange werken.
Als werk doet wat je echt leuk vind, dan is je werk geen maar je lust & leven, dat wil je zoveel mogelijk doen.

Zelf zijn onze kinderen toen zij nog klein waren bij ons in de fabriek opgegroeid.
Eerst in de box, later op kleed met hun speelgoed, de schooltijd buitenspelen of meehelpen.

Een kort gedichtje van onze grootte vaderlandse dichter: Kinderen zijn hinderen.
Dit zijn niet mijn woorden maar van Vadertje Cats, welke ik op den school uit mijn hoofd heb moeten leren & nog heb onthouden.
Ik heb een maal op een ouderavond Vadertje Cats geciteerd, dat was gelijk de laatste keer dat ik welkom was op die school.
Punt 1 Zie ik compleet anders, ik leef niet om te werken. Dat dat voor jou wel zo is betekend niet dat dat voor anderen dat ook maar zo moet zijn. Het probleem dat er niet genoeg capaciteit is bij de IC zou niet dat van de werknemers moeten zijn. Dat je iets extra inzet mag verwachten bij een crisis is normaal maar om te zeggen dat werken maar je leven zou moeten zijn is nogal apart. Er moet gewoon meer personeel komen, iedereen heeft recht om een leven te hebben naast hun werk. Genoeg werklozen die alleen niet werken omdat ze geen zin hebben. En anders moeten ze maar beter betalen, dan komt er vanzelf meer personeel.

Ik werk nu ook 4 dagen zodat ik mijn kleine zie opgroeien en dat is mij meer waard dan welk werk dan ook.

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Bericht door Jan Terwolde » 15 dec 2020, 11:23

Luco schreef: 15 dec 2020, 10:00 Iedereen boven de 72 verplichte euthanasie.

Kan alles weer open

Is mijn moeder al 72😇
In ieder geval euthanasie voor de mensen die het zelf graag willen en wat ouder zijn zou ook al helpen.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 15 dec 2020, 11:23

Jan Terwolde schreef: 15 dec 2020, 11:14
alt schreef: 15 dec 2020, 10:50 Er zijn 2 dingen die ik hier lees die ik, als ondernemer in ruste, niet begrijp.

Punt 1 Zie ik compleet anders, ik leef niet om te werken. Dat dat voor jou wel zo is betekend niet dat dat voor anderen dat ook maar zo moet zijn. Het probleem dat er niet genoeg capaciteit is bij de IC zou niet dat van de werknemers moeten zijn. Dat je iets extra inzet mag verwachten bij een crisis is normaal maar om te zeggen dat werken maar je leven zou moeten zijn is nogal apart. Er moet gewoon meer personeel komen, iedereen heeft recht om een leven te hebben naast hun werk. Genoeg werklozen die alleen niet werken omdat ze geen zin hebben. En anders moeten ze maar beter betalen, dan komt er vanzelf meer personeel.

Ik werk nu ook 4 dagen zodat ik mijn kleine zie opgroeien en dat is mij meer waard dan welk werk dan ook.
Exact, je kan plezier in je werk hebben maar na 32 of 40uur is het mooi geweest.
Werken kan je altijd je hele leven lang als je wil, maar ik hecht toch ook echt waarde aan vrije tijd.

+-9maanden lang in crisis staat rondlopen gaat gewoon niet en breekt je personeel een keer op. Dan moeten er gewoon mensen bij. Overwerken moet in overleg en incidenteel zijn, niet structureel. Als het structureel is doet de werkgever iets verkeerd.
Hoeveel bijscholingstrajecten lopen er al om zorg personeel door te laten stromen naar de IC? Ik vrees van erg weinig.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2020, 11:35

daNpy schreef: 15 dec 2020, 11:03
Martijn_bmw schreef: 15 dec 2020, 09:01 En wie gaat dat betalen dan? Ik zie dezelfde groep alweer op het plein staan als de zorgpremie van 150EUR naar 250EUR per maand stijgt en de zorgtoeslag geschrapt.
Echt te makkelijk om nu naar de overheid te wijzen dat de zorg teveel is uitgedund want voor de pandemie vond iedereen dat er al veel te veel kosten werden gemaakt en de zorgkosten te hoog waren / premies "onbetaalbaar" werden...
Je zou ook ergens kunnen besparen om geld over te houden voor iets anders.

Maar in de overheidsvisie is het altijd "meer meer meer".
Kijk ook even naar bijgaande grafiek... het is nou niet zo dat zorg een ondergeschoven kindje is qua kosten :bag:
Hoeveel meer had het moeten zijn dan... En wie had dat gepikt voor maart-2020 :wink:
Bijlagen
uitgave overheid.jpg
uitgave overheid.jpg (51.35 KiB) 828 keer bekeken

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 15 dec 2020, 12:22

Zeurende ouders pfff. Wel kinderen willen en dan beide willen werken. Ja dat gaat niet hè. Een kind is geen part-time job waar je 's ochtends afstand van doet en na je werk weer komt ophalen.

Kinderen opvoeden doe je zelf.

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 12:28

Nee joh, we willen wel kinderen maar willen ook alles blijven doen wat we daarvoor ook deden he.

daNpy

Bericht door daNpy » 15 dec 2020, 12:39

Dat vinden mensen recht niet grappig als je dat in real life tegen ze zegt :tooth:

Heb ik proefondervindelijk ondervonden

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 15 dec 2020, 12:44

daNpy schreef: 15 dec 2020, 12:39 Dat vinden mensen recht niet grappig als je dat in real life tegen ze zegt :tooth:

Heb ik proefondervindelijk ondervonden
Vragen of ze er spijt van hebben wordt ook niet gewaardeerd, en dat was tijdens een gesprek waarbij het dus ook ging om de invloed op je doen en laten zodra je kinderen hebt dus er waren al wat voors en tegens langs gekomen.

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 12:47

Lol, wij kregen altijd de vraag, waarom nemen jullie geen kinderen?

Omdat nemen nou niet bepaald het juiste woord is.
Omdat 1 luco op de wereld genoeg is😂😂😂

Dan werd er meestal wat gemompeld en werd het stil.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2020, 12:50

MParallel schreef: 15 dec 2020, 12:22 Zeurende ouders pfff. Wel kinderen willen en dan beide willen werken. Ja dat gaat niet hè. Een kind is geen part-time job waar je 's ochtends afstand van doet en na je werk weer komt ophalen.

Vind het wel erg te kort door de bocht.
In andere topics wel voorbij gekomen maar door keuzes vanuit het verleden door overheden om bijv. bij hypotheken het tweede salaris mee te gaan laten tellen zijn huizen zo duur geworden in zowel koop als huur dat het geen keuze meer is voor het gemiddelde stel om als 1 verdiener huishouden te voeren met een gezin.

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 12:53

Martijn_bmw schreef: 15 dec 2020, 12:50
MParallel schreef: 15 dec 2020, 12:22 Zeurende ouders pfff. Wel kinderen willen en dan beide willen werken. Ja dat gaat niet hè. Een kind is geen part-time job waar je 's ochtends afstand van doet en na je werk weer komt ophalen.

Vind het wel erg te kort door de bocht.
In andere topics wel voorbij gekomen maar door keuzes vanuit het verleden door overheden om bijv. bij hypotheken het tweede salaris mee te gaan laten tellen zijn huizen zo duur geworden in zowel koop als huur dat het geen keuze meer is voor het gemiddelde stel om als 1 verdiener huishouden te voeren met een gezin.
Nee, dan moet je keuzes maken, maar het is tegenwoordig en, en, en, en, en, en ipv of

daNpy

Bericht door daNpy » 15 dec 2020, 12:53

Eric Z schreef: 15 dec 2020, 12:44
Vragen of ze er spijt van hebben wordt ook niet gewaardeerd, en dat was tijdens een gesprek waarbij het dus ook ging om de invloed op je doen en laten zodra je kinderen hebt dus er waren al wat voors en tegens langs gekomen.
"Nee echt, het beste wat ons oooooooit is overkomen" :tooth:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2020, 12:55

Die voorbeelden zijn er vast maar gemiddeld echt niet mee eens.

1 modaal inkomen in NL is 35.000EUR per jaar bruto!
Daar kan je onmogelijk een gezin van draaien met 2 kinderen.

Plaats reactie