Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Nederlandse volk heeft, collectief gezien, gefaald. Teveel mensen hebben de regels aan hun laars gelapt. Strengere maatregelen zijn een gevolg daarvan.
- Downforce Hans
- Fasteddie2
Voor wie denkt dat hiermee "alles beter wordt", de huidige situatie in Griekenland mbt. het nog "legaal naar buiten" mogen gaan:
Update 07 november 2020
Om het coronavirus in Griekenland onder de knie te krijgen, zit het land sinds vandaag weer in een totale lockdown. Dit betekent dat je alleen naar buiten mag als het echt nodig is. Redenen waarom je de deur uit mag zijn o.a. werk, doktersbezoek, supermarkt, bank, de hond uitlaten of hulpbehoevende mensen helpen. Om legaal naar buiten te mogen dien je of een schriftelijke verklaring bij je te hebben met daarop de reden waarom je buiten bent. Of heb je toestemming geregeld door een sms’je te sturen naar een speciaal hier voor in het leven geroepen nummer. Als je illegaal naar buiten gaat riskeer je een boete.
Bron: https://www.timetomomo.com/nl/athene-en ... ronavirus/
Update 07 november 2020
Om het coronavirus in Griekenland onder de knie te krijgen, zit het land sinds vandaag weer in een totale lockdown. Dit betekent dat je alleen naar buiten mag als het echt nodig is. Redenen waarom je de deur uit mag zijn o.a. werk, doktersbezoek, supermarkt, bank, de hond uitlaten of hulpbehoevende mensen helpen. Om legaal naar buiten te mogen dien je of een schriftelijke verklaring bij je te hebben met daarop de reden waarom je buiten bent. Of heb je toestemming geregeld door een sms’je te sturen naar een speciaal hier voor in het leven geroepen nummer. Als je illegaal naar buiten gaat riskeer je een boete.
Bron: https://www.timetomomo.com/nl/athene-en ... ronavirus/
- Luco
Iig niet vanuit de horeca.535d schreef: 14 dec 2020, 11:57Ja ga dat als uitbater maar eens doen bij lui die 10+ bier in hun mik hebben. Die zijn ook zo gehoorzaam.Roy RS schreef: 13 dec 2020, 22:27 -in de horeca kun je tegen je gasten zeggen, jij gaat daar zitten en blijft daar zitten tot ik zeg dat je mag opstaan![]()
Handhaven in de horeca ging slecht. Ook het noteren van gegevens werd met een korreltje zout genomen. Daar komt ook nog eens bij, vaak zaten er meer mensen in de zaak dan toegestaan.
Mensen roepen de meeste besmettingen vinden thuis plaats.Goh, omdat het virus vanuit allerlei plekken mee naar huis wordt genomen.
Ik denk dat de meeste besmettingen vanuit de scholen komt.
Kinderen besmetten elkaar maar hebben er geen of minder last van en die besmetten thuis de ouders, al hou je je dan nog zo goed aan de regels raak je gewoon toch besmet
-
Onlinefrankie
Er zijn ook landen waarbij de scholen al sinds de eerste lockdown nog steeds dicht zijn, daar gaat het ook niet beter dan hier.
In alle West Europese landen zijn diverse vormen van maatregelen en lockdowns geweest. Sommigen heel streng, anderen juist niet. In al deze landen zie je min of meer dezelfde trends namelijk stijgend aantal besmettingen. Ik ben geen geleerde, maar m.i. maak het allemaal geen bal uit wat je doet. Linksom of rechtsom lopen de besmettingen toch altijd weer op.
In alle West Europese landen zijn diverse vormen van maatregelen en lockdowns geweest. Sommigen heel streng, anderen juist niet. In al deze landen zie je min of meer dezelfde trends namelijk stijgend aantal besmettingen. Ik ben geen geleerde, maar m.i. maak het allemaal geen bal uit wat je doet. Linksom of rechtsom lopen de besmettingen toch altijd weer op.
-
Nu dan toch de harde lockdown hier. Scholen en alles dicht
- alt
Het schijnt, zoals Luco al suggereerde, dat de kinderen van 10 tot 20 de aanstichters zijn & daarmee hun ouders aansteken.
Het zijn dus de leeftijdsgroepen van 10-20 & 35-45 jaar het meest besmet zijn geworden.
Het zijn dus de leeftijdsgroepen van 10-20 & 35-45 jaar het meest besmet zijn geworden.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
BMW dealers ook dicht? Jammer, is toch een soort kerk voor mij
- Knot
Tsja, onbegrijpelijk dat je met die anderhalve dag voor de kinderen nog hun kerstontbijt en afsluiten van een schoolperiode verziekt. De kerstvakantie komt eraan waar juist de kinderen niet voor een kruisbesmetting zorgen die ze evt mee naar huis nemen. Doe blind kun je zijn als kabinet.
Ziekenhuisopnamen blijven gelijk, enkel geconstateerde besmettingen neemt toe omdat elke gek zich mag laten testen.
Als ze de mensen die de regels aan hun laars lappen nou eens harder aanpakken maar nee, we helpen het hele land verder naar de kl**te.
Ziekenhuisopnamen blijven gelijk, enkel geconstateerde besmettingen neemt toe omdat elke gek zich mag laten testen.
Als ze de mensen die de regels aan hun laars lappen nou eens harder aanpakken maar nee, we helpen het hele land verder naar de kl**te.
-
Knot schreef: 14 dec 2020, 13:39 Ziekenhuisopnamen blijven gelijk, enkel geconstateerde besmettingen neemt toe omdat elke gek zich mag laten testen.
- Bijlagen
-
- RIVM.JPG (65.14 KiB) 1055 keer bekeken
- 328Ti
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Merkel Rutte heeft gebeld.
-
Gyms dicht
Fuck
Fuck
-
Kerstviering ook geannuleerd voor 2 jongens groep 1 en 3..Knot schreef: 14 dec 2020, 13:39 Tsja, onbegrijpelijk dat je met die anderhalve dag voor de kinderen nog hun kerstontbijt en afsluiten van een schoolperiode verziekt. De kerstvakantie komt eraan waar juist de kinderen niet voor een kruisbesmetting zorgen die ze evt mee naar huis nemen. Doe blind kun je zijn als kabinet.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Downforce Hans schreef: 14 dec 2020, 12:37 https://www.linkedin.com/posts/dick-raa ... CBN9Zdtx4U
Wat is dit nu weer......
Wat uitleg over het geintje
https://frontpage.fok.nl/nieuws/840870/ ... -cola.html
Laatst gewijzigd door smiley op 14 dec 2020, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Precies. "De meeste besmettingen vinden thuis plaats" klopt feitelijk dan misschien wel, maar dit wekt de suggestie dat er niet veel aan te doen is, of dat besmettingen elders minder frequent vaak voorkomen en maatregelen daarom overdreven zijn. Het virus komt niet via de ventilatieroosters naar binnen gewaaid. Als iedereen thuisblijft stopt de verspreiding. "Thuis" is dus geen bron, maar een deels onvermijdelijke katalysator. Iemand loopt het virus elders op en besmet dan thuis anderen. Maar in die cijfers van "besmettingen thuis" zitten ook veel vermijdbare besmettingen t.g.v. bezoek, familiefeestjes etc.535d schreef: 14 dec 2020, 11:57 Mensen roepen de meeste besmettingen vinden thuis plaats.Goh, omdat het virus vanuit allerlei plekken mee naar huis wordt genomen.
- Erik
- Auto: BMW ///M
8500 vandaag, gisteren nog 10000 positieve PCR testen
Toch nog meer minderen met cola en appelmoes nassen
Toch nog meer minderen met cola en appelmoes nassen

-
Met het eerste ben ik het eens ja. Maar het is geen straf van de overheid of zo, terwijl veel mensen er wel zo naar kijken. Het virus totaal z'n beloop geven is geen goed plan.. Ik zie nog vaak genoeg mensen zonder mondkapje naar binnen wandelen bij o.a. tankstations. Ik spreek ze er op aan, altijd. Gewoon maling aan alles, zijn vaak Marrokanen en andere mensen met een niet-Westerse achtergrond. Deze lui zijn dan ook oververtegenwoordigd op de IC's.Knot schreef: 14 dec 2020, 13:39 Als ze de mensen die de regels aan hun laars lappen nou eens harder aanpakken maar nee, we helpen het hele land verder naar de kl**te.
- Downforce Hans
Stoppen met cola prima maar appelmoesErik schreef: 14 dec 2020, 15:08 8500 vandaag, gisteren nog 10000 positieve PCR testen
Toch nog meer minderen met cola en appelmoes nassen![]()

-
Onlinefrankie
Met een kers erop? 

- Erik
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat dit niet altijd het geval is, en dat kinderen die op school naast een kind gezeten hebben die positief is geweest (en ook behoorlijk ziek) niet per definitie ook ziek worden in een goed geventileerde school (lees ramen open jassen aan en verkeersstromen scheiden). 16 leerlingen hebben in quarantaine gezeten (waaronder onze dochter die naast dat gassie zat toen hij zat te snotteren), niemand ziek, nog geen natte neus.alt schreef: 14 dec 2020, 13:27 Het schijnt, zoals Luco al suggereerde, dat de kinderen van 10 tot 20 de aanstichters zijn & daarmee hun ouders aansteken.
En ik kan je ook vertellen dat een leraar in een slecht geventileerde lagere school, kachel hoog tafels dicht op elkaar, de leerlingen niet persé lijkt te besmetten.
Dan kan ik je óók nog melden dat het met 3 collega's op 1 zitten te niezen begin maart, er twee positief en half dood bijna 20 dagen thuis in bed komen te liggen, terwijl nummer 3 (ik zei de gek) nergens last van kreeg (kneep hem wel hoor, heb al 3x longontsteking gehad, niet grappig, 1x door oog van naald gegaan met Legionella besmetting).
En dan heb ik nog wel wat tweedehands verhalen van enorm voorzichtige mid 40gers die toch besmet zijn geraakt en door het oog van de naald zijn gekropen en nog een schim van zichzelf zijn, alhoewel dat laatste ook maanden duurt na een "normale" zware dubbele longontsteking.
Ik geloof wel dat kinderen trouwens hét distribution kanaal zijn.......asymptomatisch.
Groeps immuniteit gaat wel lekker laatste tijd trouwens

-
Onlinefrankie
Volgens Gommers waren er 2 weken terug toch al ruim 2 miljoen Nederlanders beschermd tegen Corona omdat ze al antistoffen hadden door een eerdere besmetting. Dat zullen er nu ondertussen wel 3 miljoen zijn 

- Erik
Je hoort ze er niet meer over dus ik verwacht wel meer eigenlijk LOL
- 328Ti
Dat snap ik. Heb mn abbo al 2mnd geleden opgeschort en sinds eind sept niet bij gym geweest.
Wel klote maar onvermijdelijk.
Zelf al maanden op een startrac aan het spinnen thuis of met mtb naar buiten.
Hopelijk vind je een modus om aan je portie gezondheid te komen!
- Henk Jan
Ja, want die dingen hebben ook duidelijk bewezen nut te hebben.535d schreef: 14 dec 2020, 15:20Met het eerste ben ik het eens ja. Maar het is geen straf van de overheid of zo, terwijl veel mensen er wel zo naar kijken. Het virus totaal z'n beloop geven is geen goed plan.. Ik zie nog vaak genoeg mensen zonder mondkapje naar binnen wandelen bij o.a. tankstations. Ik spreek ze er op aan, altijd. Gewoon maling aan alles, zijn vaak Marrokanen en andere mensen met een niet-Westerse achtergrond. Deze lui zijn dan ook oververtegenwoordigd op de IC's.Knot schreef: 14 dec 2020, 13:39 Als ze de mensen die de regels aan hun laars lappen nou eens harder aanpakken maar nee, we helpen het hele land verder naar de kl**te.

+1
Gaan we weer een x aantal weken terug op onderhoud, zakken vullen met gewicht en andere rare capriolen uithalen.

Paar dagen weg komend weekend met het gezin kan ook door de plee

#klaarmee

- Erik
Het verbaast me wel dat ze er nu pas achterkomen dat de juiste dosering van azitromycine er toe lijdt dat je een hele hoge kans hebt om niet op de IC te komen......ik kreeg dat dus ook tegen mijn legionella besmetting in 2013, met in hoofdletters de waarschwuing voor opportune schimmels, goed het is dan allemaal nog steeds niet zo prettig hoor dat medicijn, kreeg last van acute migraine (dat maakt impact als je het nog nooit gehad hebvt en past precies bij beeld dat COVID19 patienten beschrijven), 10kg gewicht in een week (kon ik goed gebruiken hoor) en echt pas na een maand of 8 a 9 weer enigszins de trap op gekund zonder uit te hijgen. Maar het werkte wel. Qua mountainbiken is het nooit meer het oude niveau geworden, maximale hartslag na dat gedoe toch wel ca 10% lager....onverklaarbaar ook volgens de doktor....
Daarbij kwam ik ook dit tegen, het is best wel een lange read, maar de moeite waard.
https://www.nporadio1.nl/wetenschap-tec ... rWIj20eYJc
Daarbij kwam ik ook dit tegen, het is best wel een lange read, maar de moeite waard.
https://www.nporadio1.nl/wetenschap-tec ... rWIj20eYJc