Het is de oude auto van Thijs/Sander. Voorzien van alle opties zoals M-pakket, leer, stoelverwarming, xenon, logic 7 (zoo lekker), AFS (heel direct) en een platensper! Ik had hem opgehaald en ben 's avonds ff wezen knallen, maar ik vind het helemaal geweldig! Ik hou gewoon van N/A motoren. Het sper maakt de auto zo lekker. Ik had destijds een torsensper, maar ik merk dat dit platensper toch wel beter/anders spert. Wel even wennen.
Ik ga de auto niet als daily gebruiken. Dat vind ik gewoon zonde. Ik ga hem helemaal netjes maken.
De 206 GTi blijft voor de simpele ritjes.
Vorige week zaterdag de auto even gewassen en foto's geschoten:

Ik had een extra setje wielen erbij gekregen, OZ Superleggera's. Deze waren opnieuw gecoat. Vrijdagavond heb ik de OZ's nog in de glasscoating gezet. Uiteindelijk hebben ze een uur onder de auto gezeten. Ik tikte een stoeprand aan en reed een velg kapot. Ohhh wat voelde ik me kut! Zo zonde! Dus daarna weer de originele wielen eronder gezet (zijn ook opnieuw gecoat). Merkte wel dat de auto zoveel lekkerder rijdt op lichte velgen. Verschil vind ik echt groot. Dus ik hoop dat ik nog een superleggera velg ga vinden. Velg wordt niet meer nieuw geleverd, dus dat wordt Ebay in de gaten houden. Anders worden het 4 nieuwe velgen en dan is het wel een heel duur foutje...
Plaatje met de OZ's:

De auto gaat aankomende week naar TEG voor groot onderhoud. Tijdens de aankoopkeuring kwamen toch wel een aantal dingen aan het licht. Daarnaast heb ik afgelopen week gelijk de bekende 130i mods besteld:
-Bilstein B12
-M3 draagarmen
-H&R ARB's
-Powerflex voor subframe
Dan hoef ik de auto daarna maar 1x uit te lijnen. Dat was het idee erachter

Vandaag bezig geweest met de getinte ramen. Ik hou niet van getinte ramen. Had bij de proefrit al gezien dat het folie was. Vandaag de folie verwijderd. Maar was een klein beetje verbaasd. Onder het aangebrachte folie zaten licht getinte ramen af fabriek. Gelukkig is het wel een stuk minder, dus denk dat ik er wel mee kan leven

Naast het onderhoud en de mods moeten er nog paar andere dingen gebeuren:
-116i logo eraf
-nummerplaathouder zonder reclame
-achterbumper opnieuw laten spuiten (ooit bijgewerkt door de BMW dealer, maar niet mooi gedaan)
-goeie polijstbeurt
-goede stoelen (van de drie auto's heeft de 130i de slechtste stoelen

En verder lekker genieten. Nogmaals, ben er zo blij mee! Alleen al als ik hem start....geweldig! Snap niet waarom ik destijds onder mijn oude 130i een 135i uitlaat zonder middendemper monteerde....want ik vind het origineel al perfect en luid zat klinken!