BPM eindelijk gaan ze er nu serieus mee aan de slag...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Weet ik niet, maar het zijn stappen van een paar %.
Die gaan wij echt niet merken.
Die paar 100 euro of om mij part 1k op een auto van pak hem beet 40k, wie ligt daar wakker van?
Bedragen zomaar uit de lucht gegrepen als voorbeeld.
Ik wil niet arrogant doen maar als ik 40k of 39k voor een bepaalde auto moet betalen maakt me dat niet heel veel uit.
Hij was er bij 40k ook al gekomen...
Goed elke cent die niet naar de staat gaat is leuk.
Koud of warm wordt ik niet van deze aktie...
Die gaan wij echt niet merken.
Die paar 100 euro of om mij part 1k op een auto van pak hem beet 40k, wie ligt daar wakker van?
Bedragen zomaar uit de lucht gegrepen als voorbeeld.
Ik wil niet arrogant doen maar als ik 40k of 39k voor een bepaalde auto moet betalen maakt me dat niet heel veel uit.
Hij was er bij 40k ook al gekomen...
Goed elke cent die niet naar de staat gaat is leuk.
Koud of warm wordt ik niet van deze aktie...
- Jelmer850i
- Jelmer850i
Ik denk het niet, dan zouden de wagens in andere landen ook moeten stijgen... Wel een interesante opmerking over de bijtelling overigens.
Betekend dat dat ik volgend jaar 6,5 % in mindering op de BPM van de waarde van mijn wagen kan afhalen van de totaalwaarde waar 22% van genomen wordt en dan nog belasting over betaald moet worden ?
Niet dat je dat merkt maar goed, het gaat om het idé
Betekend dat dat ik volgend jaar 6,5 % in mindering op de BPM van de waarde van mijn wagen kan afhalen van de totaalwaarde waar 22% van genomen wordt en dan nog belasting over betaald moet worden ?
Niet dat je dat merkt maar goed, het gaat om het idé
- GTRene
kilometer heffingen, kastjes in je auto...na kunnen trekken van wat je hebt gedaan enz enz betekent veel controle, veel extra matteriaal/producten maken en over wegen hangen enz enz horizonvervuiling
terwijl het toch veel makkelijker kan gewoon een paar % bij de brandstof inlassen en elke liter die je verknald betaal je, heb je een slurper/vervuiler betaal je automatisch meer ben je milieu vriendelijk word je automatisch beloond, kijk dat kan stimuleren...
En trouwens als ze alles na kunnen trekken en je dus weet dat de boutes automatisch binnen komen en dus bijna iedereen zich zou gedragen hoe krijgen ze daarna dan nog de melkkoe gemolken(boetes)
Gewoon op EU niveau een verbruikerstoeslag op de brandstof invoeren en je betaald automatisch en of je nu in NL of de omringende landen zou rijden je betaald daar automatisch de staat, simpel in principe, en simpel te controleren, het kan zo simpel waarom moet het altijd zo ingewikkeld rompslomp, traag, tergend :twisted: aaaaaaaaaaargh
We zien het wel, als het me te erg word en het "plezier" nog minder dan maken ze het makkelijker voor mij om NL vaarwel te zeggen(grootspraak een beetje haha)
maar toch.

En trouwens als ze alles na kunnen trekken en je dus weet dat de boutes automatisch binnen komen en dus bijna iedereen zich zou gedragen hoe krijgen ze daarna dan nog de melkkoe gemolken(boetes)
Gewoon op EU niveau een verbruikerstoeslag op de brandstof invoeren en je betaald automatisch en of je nu in NL of de omringende landen zou rijden je betaald daar automatisch de staat, simpel in principe, en simpel te controleren, het kan zo simpel waarom moet het altijd zo ingewikkeld rompslomp, traag, tergend :twisted: aaaaaaaaaaargh
We zien het wel, als het me te erg word en het "plezier" nog minder dan maken ze het makkelijker voor mij om NL vaarwel te zeggen(grootspraak een beetje haha)

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Tja, ik ben het met jullie eens dat de lol er dan wel af is.
Maar als je nou gewoon eens even om je heen kijkt in de wereld waarin we leven, dan zie je dat het technisch gewoon heel gemakkelijk uitvoerbaar is.
Hebben jullie je nou nog nooit eens afgevraagd waarom er bijvoorbeeld op alle op en afritten van die verkeerslussen in de weg liggen?
Of anders waarom er überhaupt zo ongelofelijk veel van die dingen overal en nergens te vinden zijn op ons wegennet?
Ze doe er wel eens tellingen mee en kunnen er ook rijsnelheden mee berekenen.
Vroeger (in de jaren '70 ) deed men dat in de bebouwde kom ook wel eens met van die kabellussen om te kijken hoeveel verkeer er langs kwam en met welke snelheid.
Maar ik durf te wedden dat je er vandaag de dag nog veel meer mee kan....
Tegenwoordig komt de meteropnemer bij mij niet meer binnen om de meterstand van de stadsverwarmingsmeter af te lezen.
De meter zend gewoon een signaaltje uit na de ontvangst van een oproepje en de gegevens zijn weer geregistreerd.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.....
Nee, binnen een jaar of 10 is het helemaal gedaan met het individueel rijden en zitten we allemaal in een systeem dat de verkeersstromen beheersbaar maakt.
Kan ook eigenlijk niet anders in zo'n klein kutlandje als dit waar we elkaar nu al allemaal op de lip zitten.
Maar als je nou gewoon eens even om je heen kijkt in de wereld waarin we leven, dan zie je dat het technisch gewoon heel gemakkelijk uitvoerbaar is.
Hebben jullie je nou nog nooit eens afgevraagd waarom er bijvoorbeeld op alle op en afritten van die verkeerslussen in de weg liggen?
Of anders waarom er überhaupt zo ongelofelijk veel van die dingen overal en nergens te vinden zijn op ons wegennet?
Ze doe er wel eens tellingen mee en kunnen er ook rijsnelheden mee berekenen.
Vroeger (in de jaren '70 ) deed men dat in de bebouwde kom ook wel eens met van die kabellussen om te kijken hoeveel verkeer er langs kwam en met welke snelheid.
Maar ik durf te wedden dat je er vandaag de dag nog veel meer mee kan....
Tegenwoordig komt de meteropnemer bij mij niet meer binnen om de meterstand van de stadsverwarmingsmeter af te lezen.
De meter zend gewoon een signaaltje uit na de ontvangst van een oproepje en de gegevens zijn weer geregistreerd.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.....

Nee, binnen een jaar of 10 is het helemaal gedaan met het individueel rijden en zitten we allemaal in een systeem dat de verkeersstromen beheersbaar maakt.
Kan ook eigenlijk niet anders in zo'n klein kutlandje als dit waar we elkaar nu al allemaal op de lip zitten.
- GTRene
Lees net op het nieuws dat de VVD wil dat de automobilist ontzien wordt... laten we hopen dat ze de andere partijen meekrijgen!
Maargoed tis wel vaak zo dat ze je af en toe blij maken met een dood vogeltje, net als met de brandstof prijzen, eerst zakken ze ff bv 1 cent omlaag om vervolgens daarna ineens 3 cent omhoog te gaan.
We zien het wel, en als het echt te gortig wordt in NL dan moeten we samen met veel autoclubs e.d. maar eens demonstreren dat het nu genoeg is stop en niet verder 8) veel aandacht ervoor vragen en de juiste man het woord laten voeren en onderbouwd je argumenten klaar hebben.
Maargoed tis wel vaak zo dat ze je af en toe blij maken met een dood vogeltje, net als met de brandstof prijzen, eerst zakken ze ff bv 1 cent omlaag om vervolgens daarna ineens 3 cent omhoog te gaan.
We zien het wel, en als het echt te gortig wordt in NL dan moeten we samen met veel autoclubs e.d. maar eens demonstreren dat het nu genoeg is stop en niet verder 8) veel aandacht ervoor vragen en de juiste man het woord laten voeren en onderbouwd je argumenten klaar hebben.
- duifjes.com
-
romo schreef:Mee eens, maar eigenlijk met sat nav danwel een mobieltje in de auto, is alles al controleerbaar.................................Rico v Velzen schreef:Als er kastjes in de auto's moeten komen, dan hoeft het van mij ook niet meer.
Waarom blijven jullie geloven dat 'ze' weten waar je bent door navigatie??duifjes.com schreef:Daarom heb ik gisterenavond na 2130 zooooooooo mogen genieten van mn 12 jaar oude M3 GT zonder navi etc.....
GPS (manier waarop navigatie werkt) is éénrichtingsverkeer. Het enige wat je ontvangt (je verstuurd NIETS!) is informatie van de satellieten. Doordat je dat weet vanaf meerdere satellieten kun je de positie bepalen. Je navigatie zet die positie op een landkaart en that's it. Exacte uitleg staat op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System
Niemand weet of kan zien waar je zit. Het is alleen om een stipje op de kaart te zetten. Dat gebeurd in jouw navigatiesysteem en niet ergens anders.
Anderen kunnen jouw gps-coordinaten alleen te weten komen als er tweerichtingsverkeer is (wat GPS dus niet is) of als er een soort datalogger in je navigatie zit ingebouwd die je dealer gaat uitlezen ofzo.
Dus dit is de laatste keer dat ik lees dat navigatie 'evil' is want je ontvangt alleen, verstuurd niets

Dus flikker eerst je mobieltje maar weg voor je gaat klagen over je navigatiesysteem

- duifjes.com
-
Tom,
Een deel van de auto's waar wij hier mee rijden heeft een nieuwwaarde van boven de 75k wat met zich meebrengt dat de verzekering een GSM tracker eist voor de auto.
Hiermee is dus wel degelijk te bepalen waar je bent en wat je doet.
Ikzelf ben er helemaal niet blij mee dat "ze" zomaar kunnen kijken waar ik ben.
(alleen als ie gejat zou worden)
Een deel van de auto's waar wij hier mee rijden heeft een nieuwwaarde van boven de 75k wat met zich meebrengt dat de verzekering een GSM tracker eist voor de auto.
Hiermee is dus wel degelijk te bepalen waar je bent en wat je doet.
Ikzelf ben er helemaal niet blij mee dat "ze" zomaar kunnen kijken waar ik ben.
(alleen als ie gejat zou worden)
-
Klopt dan wel.
Maar ik heb hier vaker berichten gelezen dat een normale satelliet navigatie al 'eng' was. Dat is onterecht natuurlijk. Met zo'n klasse 4 of 5 alarm komt er een gsm-abonnement aan te pas om die gegevens door te sturen.
Overigens zou ik zo'n klasse 4 of 5 alarm, ondanks dat ze weten waar je bent, nog niet zo'n ramp vinden. Dat gaat via een commercieel bedrijf die geld aan jou moet verdienen. Is nog wat anders dan een kastje van de overheid die het wil hebben om je te naaien en aan andere systemen te koppelen.
Maar ik heb hier vaker berichten gelezen dat een normale satelliet navigatie al 'eng' was. Dat is onterecht natuurlijk. Met zo'n klasse 4 of 5 alarm komt er een gsm-abonnement aan te pas om die gegevens door te sturen.
Overigens zou ik zo'n klasse 4 of 5 alarm, ondanks dat ze weten waar je bent, nog niet zo'n ramp vinden. Dat gaat via een commercieel bedrijf die geld aan jou moet verdienen. Is nog wat anders dan een kastje van de overheid die het wil hebben om je te naaien en aan andere systemen te koppelen.
- RVV
Ik heb gelukkig geen klasse 4/5 systeem.. ik had de M3 ook niet gekocht.. ik weiger vrijwillig met zo'n systeem te werken..
Justitie zet die bedrijven die die auto's tracken ook onder druk om de gegevens vrij te geven als er grote snelheidsovertredingen in het spel zijn.
ik ga snelheidsovertredingen niet op een presenteerblaadje aangeven. ben er gek.
Justitie zet die bedrijven die die auto's tracken ook onder druk om de gegevens vrij te geven als er grote snelheidsovertredingen in het spel zijn.
ik ga snelheidsovertredingen niet op een presenteerblaadje aangeven. ben er gek.
- Hans
De VVD kan de boom in met hun mooie praatjes, al die jaren hebben ze niets gedaan voor de automobilist terwijl ze de laatse 25 jaar bijna continu in het kabinet hebben gezeten. Nu ze in de oppositie zitten willen ze weer mooi weer spelen.GTRene schreef:Lees net op het nieuws dat de VVD wil dat de automobilist ontzien wordt... laten we hopen dat ze de andere partijen meekrijgen!
1982-1986. Lubbers 1. VVD zit in kabinet.
1986-1989. Lubbers 2. VVD zit in kabinet.
1989-1994. Lubbers 3. Enige keer dat VVD niet in het kabinet zit.
1994-1998. Kok 1. VVD zit in kabinet.
1999-2002. Kok 2. VVD zit in kabinet.
2002-2003. Balkenende 1. VVD zit in kabinet.
2003-2006. Balkenende 2. VVD zit in kabinet.
2006-2007. Balkenende 3. VVD zit in kabinet.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Is zo`n alarm dan verplicht door "verzekeraars" als ie boven de €75k komt?Andre schreef:Ik koop pertinent geen auto s boven de 75k euro meer. Klasse 4/5 alarm moet ik dus ook niet.
Ik begrijp dat de M3 standaard met klasse 3 wordt geleverd, betekent dit dat je achteraf de boel nog weer moet aanpassen? Is dit ook afhankelijk van de regio waar je woont?
- Jelmer850i
-
Die gegevens mogen toch niet zomaar openbaar gemaakt worden? Zou niet weten hoe de overheid erbij komt. Of ze moeten een wetgeving daarvoor in het leven roepen, of je ervoor laten tekenen.
Telefoonverkeer en internetverkeer mag toch ook alleen met een politieverzoek opgevraagd worden?
Zolang er geen wet is die bepaald dat die alarm-centrales die gegevens moeten doorspelen is er weinig om bang te zijn.
Maar dat weet macboy beter denk ik, hoe dat precies zit.
Telefoonverkeer en internetverkeer mag toch ook alleen met een politieverzoek opgevraagd worden?
Zolang er geen wet is die bepaald dat die alarm-centrales die gegevens moeten doorspelen is er weinig om bang te zijn.
Maar dat weet macboy beter denk ik, hoe dat precies zit.
- Femme
Het lijkt me ook sterk dat die gegevens in de praktijk zomaar even aan de politie beschikbaar wordt gesteld om bewijs te leveren voor simpele vergrijpen zoals een snelheidsovertreding. Als de eigenaar hier weet van krijgt heeft het beveiligingsbedrijf gegarandeerd een klant minder.
Ik vind het wel een prettig idee dat de locatie van mijn auto op elk moment te volgen is. Het systeem werkt uitstekend kan ik uit ervaring zeggen. Een schommelende veerboot naar Noorwegen deed de hellingshoeksensor afgaan en prompt werd ik midden op zee gebeld voor een mogelijke inbraak. Sluit ik mijn vriendin in of wuift iemand met zijn hand door het interieur van m'n met open dak geparkeerde cabrio, dan heb ik binnen een paar minuten mijn vrienden van Alarm Control aan de lijn hangen.
Ik vind het wel een prettig idee dat de locatie van mijn auto op elk moment te volgen is. Het systeem werkt uitstekend kan ik uit ervaring zeggen. Een schommelende veerboot naar Noorwegen deed de hellingshoeksensor afgaan en prompt werd ik midden op zee gebeld voor een mogelijke inbraak. Sluit ik mijn vriendin in of wuift iemand met zijn hand door het interieur van m'n met open dak geparkeerde cabrio, dan heb ik binnen een paar minuten mijn vrienden van Alarm Control aan de lijn hangen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vind je dat echt?
Ik heb er totaal geen moeite mee dat ze m'n auto stelen.
Voorwaarde moet dan wel zijn dat ze hem nooit weer terugvinden
Ik wil dan helemaal niet (meer) weten waar hij is.
Alarm hoef ik niet in m'n auto.
Ik koop wel een certificaat om te overleggen aan de verzekering, indien nodig, de rest mogen ze houden
Meestal is een verklaring van de dealer ook wel genoeg dat het af-fabrieksysteem afdoende is voor NL begrippen.
Maar ik heb dan ook nog nooit een auto gekocht die duurder was dan die 70k grens (ongeveer).
Ik heb er totaal geen moeite mee dat ze m'n auto stelen.
Voorwaarde moet dan wel zijn dat ze hem nooit weer terugvinden

Ik wil dan helemaal niet (meer) weten waar hij is.
Alarm hoef ik niet in m'n auto.
Ik koop wel een certificaat om te overleggen aan de verzekering, indien nodig, de rest mogen ze houden

Meestal is een verklaring van de dealer ook wel genoeg dat het af-fabrieksysteem afdoende is voor NL begrippen.
Maar ik heb dan ook nog nooit een auto gekocht die duurder was dan die 70k grens (ongeveer).