Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 11 dec 2020, 08:44

Wat ik al vanaf dag 1 zeg.

Gewoon zonder maatregelen mee leren leven, dat had gekund als men de gezondheidszorg niet compleet naar de klote had geholpen met die zogenaamde marktwerking.
Nu doen ze het met de rest van het land.

daNpy

Bericht door daNpy » 11 dec 2020, 08:46

Gijzert schreef: 11 dec 2020, 08:35 Je mag hier al 320 pagina's zeggen dat je het er niet mee eens bent maar alleen maar nee zeggen is lekker makkelijk.
En wat ik zeg is ook slechts mijn mening, en dat heeft precies 0,0 invloed heb ik gemerkt. Dus ja, wat wil je nou zeggen? Dat we het forum maar op moeten heffen?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 dec 2020, 08:49

^^ Daar geloof ik niks van Luco, zonder maatregelen loopt het gewoon veel te hard op en is geen land op berekend.
kijk maar naar Duitsland, zelfs daar waar ze normaal een extreme overcapaciteit aan Ic's hebben moeten ze maatregelen nemen om de aantallen te beteugelen die in het ziekenhuis komen.

Exponentiële groei kan je je als leek zonder plaatjes en modulerende programma's niks bij voorstellen wat dat doet met 17mio inwoners op een kluitje.

Uiteraard met meer ziekenhuis capaciteit had je nu wel minder maatregelen nodig gehad... maar die is ook al vaker voorbij gekomen. Tot 1 jaar geleden had geen hond in NL geaccepteerd als onze ziekenhuis capaciteit altijd deels leeg staat voor de mogelijk ooit komende pandemie met tot gevolg dat je zorgkosten premie niet 150EUR maar 250EUR per maand is...

Luco

Bericht door Luco » 11 dec 2020, 08:56

Gelukkig hoeven we het hier niet over eens te zijn, de dood hoort imho bij het leven en we doen er veeel te panisch over.

Maar zoals al vaker gezegd zullen er door deze houding binnen nu en 10 jaar nog veel vervelendere keuzes gemaakt moeten worden.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 11 dec 2020, 09:27

In het kader van kritisch op vrijheden blijven, de volgende:

https://www.at5.nl/artikelen/206129/pol ... vorig-jaar

Met als belangrijkste zin kennelijk, letterlijk:
'Laten we met alle beperkingen ervoor zorgen dat wij als politie niet tegenover onze bevolking komen te staan'

Hoop dat de politie er ook voor blijft zorgen dat zij met alle beperkingen (maar wel met alle nieuw verkregen mandaten) er ook voor waakt om niet als instrumentarium gebruikt te worden om tegenover onze bevolking te komen te staan.

Bovendien, waarom wordt hier gesproken over de "bevolking" ?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 dec 2020, 09:43

Gijzert schreef: 11 dec 2020, 08:24
Fasteddie2 schreef: 11 dec 2020, 08:16 Denk je zelf dat je ook maar iets in te brengen gaat hebben, hoe dit "opgelost" gaat worden ?
Ik ben niet degene die alle maatregelen die genomen worden afschiet.

Dat zijn anderen. Het is makkelijker schieten dan oplossen.
Dus prima dat je het er niet mee eens bent maar kom dan met betere oplossingen en die zie ik niet langs komen.
Je schiet niet alle maatregelen af.....maar welke schiet je dan wel af en wat is daar dan de oplossing voor?

frankie

Bericht door frankie » 11 dec 2020, 09:46

Volgens mij worden de oplossingen toch ook gegeven? Minder beperkingen, ofwel andere beperkingen. Dus restaurants open, Efteling dicht bijvoorbeeld. Dat soort werk.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 11 dec 2020, 09:46

Downforce Hans schreef: 11 dec 2020, 09:43
Gijzert schreef: 11 dec 2020, 08:24
Fasteddie2 schreef: 11 dec 2020, 08:16 Denk je zelf dat je ook maar iets in te brengen gaat hebben, hoe dit "opgelost" gaat worden ?
Ik ben niet degene die alle maatregelen die genomen worden afschiet.

Dat zijn anderen. Het is makkelijker schieten dan oplossen.
Dus prima dat je het er niet mee eens bent maar kom dan met betere oplossingen en die zie ik niet langs komen.
Je schiet niet alle maatregelen af.....maar welke schiet je dan wel af en wat is daar dan de oplossing voor?
Goed lezen aub.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 11 dec 2020, 09:47

frankie schreef: 11 dec 2020, 09:46 Volgens mij worden de oplossingen toch ook gegeven? Minder beperkingen, ofwel andere beperkingen. Dus restaurants open, Efteling dicht bijvoorbeeld. Dat soort werk.
Veel besmettingen in de efteling dus?

frankie

Bericht door frankie » 11 dec 2020, 09:49

Ok, laat maar. Als je het niet wilt begrijpen heeft discussie ook geen zin.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 dec 2020, 10:36

frankie schreef: 11 dec 2020, 09:46 Volgens mij worden de oplossingen toch ook gegeven? Minder beperkingen, ofwel andere beperkingen. Dus restaurants open, Efteling dicht bijvoorbeeld. Dat soort werk.
Waar moet Hugo dan naartoe?

JP

Bericht door JP » 11 dec 2020, 10:40

Heeft de Efteling geen bezoekers limiet ingesteld zoals dat in de horeca en winkels bijvoorbeeld wel was ?
Trouwens dat lyrisch elke winkelwagen ontsmetten na gebruik, zijn daar wel onderzoeken naar gedaan ? Het is toch helemaal niet bewezen dat je door contact het virus krijgt.

Tom

Bericht door Tom » 11 dec 2020, 10:44

Toen het virus opdook moesten er snel maatregelen genomen worden. Het is nieuw, dus dat is geen verhaal wat gelijk heel goed in elkaar steekt. Dat snapt iedereen en alleen een autist heeft daar problemen mee. Op zo'n moment kijk je van week tot week en stel je dat verhaal bij zodra je meer weet of de cijfers de verkeerde kant op gaan.

Voor mijn gevoel is dat 'meer weten' ergens opgehouden. De maatregelen stellen ze elke keer bij naar aanleiding van de cijfers, maar volgens mij weten we nu evenveel over het virus als in mei. Dat vind ik wel zonde.
Het feit dat restaurants met Corona-aanpassingen gesloten moeten blijven maar je in een vliegtuig met honderd man op elkaar zit is niet uit te leggen. Of onderzoek of zo'n luchtzuiveringsinstallatie in een vliegtuig echt effectief is en laat restauranteigenaren eenzelfde systeem gebruiken zodat ze weer open kunnen. Maar onderzoek het en kom er meer over te weten.

Waar ik mij ook over verbaas is en waar ik gek genoeg niemand over hoor is hoe het er nu in China aan toe gaat. Die lopen maanden voor op ons... dan kun je daar toch veel van leren, als je even door de valse (staats)informatie heenprikt? Ik snap er helemaal geen klap van dat het probleem daar nu over is. Is dat omdat ze daar een vaccin hebben? Heeft die strenge lockdown echt geholpen en hoe houden ze het dan nu 'buiten de deur'? Het gaat bijna dagelijks in alle talkshows over Corona maar de situatie in China is kennelijk niet interessant.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 dec 2020, 10:55

Winkelwagens ontsmetten vind ik ook maar schijnveiligheid. Je pakt je ontsmette karretje, vervolgens een handscanner waar heel vluchtig een doekje overheen is gegaan. Vervolgens ga je winkelen en heb je producten in handen die tig anderen ook al in hun handen hebben gehad. Je opent de deur van de koeling, waar al tig mensen aan gezeten hebben.

Niet bij nadenken, vlug boodschappen doen en daarna mijn handen maar ontsmetten/wassen. Tot slot niet nadenken over de producten die je thuis gewoon weer in de kast zet.....

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 dec 2020, 11:00

Luco schreef: 11 dec 2020, 08:56 Gelukkig hoeven we het hier niet over eens te zijn, de dood hoort imho bij het leven en we doen er veeel te panisch over.

Maar zoals al vaker gezegd zullen er door deze houding binnen nu en 10 jaar nog veel vervelendere keuzes gemaakt moeten worden.
Dat ben ik zeer zeker wel met je eens, naar mijn idee stoppen we idioot veel zorgkosten in de laatste paar levensjaren van een 80+ jarige.
Dat is niet vol te houden, lastige is alleen wel waar leg je dan de grens.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 11 dec 2020, 11:03

frankie schreef: 11 dec 2020, 09:49 Ok, laat maar. Als je het niet wilt begrijpen heeft discussie ook geen zin.
Jij geeft een concrete maatregel.
Ik vraag dan om data zodat het niet weer een onderbuik gevoel is zoals iedereen de overheid van beticht en dan wil ik het niet begrijpen?

De groeten.

JP

Bericht door JP » 11 dec 2020, 11:05

Richardt. schreef: 11 dec 2020, 10:55 Winkelwagens ontsmetten vind ik ook maar schijnveiligheid. Je pakt je ontsmette karretje, vervolgens een handscanner waar heel vluchtig een doekje overheen is gegaan. Vervolgens ga je winkelen en heb je producten in handen die tig anderen ook al in hun handen hebben gehad. Je opent de deur van de koeling, waar al tig mensen aan gezeten hebben.

Niet bij nadenken, vlug boodschappen doen en daarna mijn handen maar ontsmetten/wassen. Tot slot niet nadenken over de producten die je thuis gewoon weer in de kast zet.....
Ik heb in het verleden ook nog nooit gehoord dat iemand via bijvoorbeeld een winkelwagentje een soa heeft opgelopen. Misschien kunnen ze daar ook een app voor ontwikkelen....”roept”....Hugo !

frankie

Bericht door frankie » 11 dec 2020, 11:20

Gijzert schreef: 11 dec 2020, 11:03
frankie schreef: 11 dec 2020, 09:49 Ok, laat maar. Als je het niet wilt begrijpen heeft discussie ook geen zin.
Jij geeft een concrete maatregel.
Ik vraag dan om data zodat het niet weer een onderbuik gevoel is zoals iedereen de overheid van beticht en dan wil ik het niet begrijpen?

De groeten.
Dat is toch het hele punt? Waar is de data dat teamsport in de buitenlucht voor veel besmettingen zorgt? Waar is de data dat restaurants voor veel besmettingen zorgen? Die data is er niet, want de experts weten het zelf ook niet. Bepaalde sluitingen en beperkingen zijn volkomen willekeurig. Grootste aantal besmettingen vindt plaats in huiselijke kring volgens de geleerden, sja, dan weet je dus nog niks.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 11 dec 2020, 11:29

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 dec 2020, 11:32

Richardt. schreef: 11 dec 2020, 10:55 Winkelwagens ontsmetten vind ik ook maar schijnveiligheid. Je pakt je ontsmette karretje, vervolgens een handscanner waar heel vluchtig een doekje overheen is gegaan. Vervolgens ga je winkelen en heb je producten in handen die tig anderen ook al in hun handen hebben gehad. Je opent de deur van de koeling, waar al tig mensen aan gezeten hebben.

Nu moet je ophouden! Precies zoals ik het doe :)

alt

Bericht door alt » 11 dec 2020, 11:45

Never waste a good crisis.

MarkS

Bericht door MarkS » 11 dec 2020, 11:58

JP schreef: 11 dec 2020, 11:05

Ik heb in het verleden ook nog nooit gehoord dat iemand via bijvoorbeeld een winkelwagentje een soa heeft opgelopen. Misschien kunnen ze daar ook een app voor ontwikkelen....”roept”....Hugo !
Daarom heet het ook een SOA

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 dec 2020, 12:00

Arthur schreef: 11 dec 2020, 11:32

Nu moet je ophouden! Precies zoals ik het doe :)
Ook nog in dezelfde Jumbo zeker! (Valkenveld)

Wel blij dat JP daar in elk geval niet komt, die zit met z'n leuter aan de karretjes als ik het zo lees :hmmm:
JP schreef: 11 dec 2020, 11:05

Luco

Bericht door Luco » 11 dec 2020, 12:24

Ik moest een nieuwe bril en daar werd elke bril vervolgens in een apart bakje gelegd en in een ontsmettinsapparaat gedaan, vervolgens moet je tekenen met een pen die iedereen vastpakt😂
Laatst gewijzigd door Luco op 11 dec 2020, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

328Ti

Bericht door 328Ti » 11 dec 2020, 12:28

Daarom altijd je eigen flacon meenemen. Zelf regie houden en nergens van uit gaan. Net zoals met heel veel andere dingen in het leven.

In het begin een quarantaine tafel ingericht in de schuur en rest wat gelijk in de kast komt afgeboend met bleek. Hier mee gestopt en niet vol te houden

Plaats reactie