Drinken.. s' ochtends soms een glas melk maar niet altijd. Wel koffie, dat drink ik nogal wat. Als ik naar werk ga gaan er 3 (N)espresso in m'n reismok en het eerste wat ik op werk doe is weer koffie halen

Nu met thuiswerken ligt het koffieverbruik ook vrij hoog.
Verder hebben we niet voor niets een Quooker Cube gekocht die ook bruiswater geeft, want dat gaat er bij ons dus echt met liters doorheen. Echt een topaankoop geweest, want elke week met 8-10 flessen spa rood rondzeulen wordt je wel beu op den duur. Frisdrank drink ik eigenlijk zelden, heel soms in de zomer als er in de tuin gewerkt wordt ofzo kan een colatje me nog wel eens smaken.
Qua alcohol drink ik niet zo veel. Doordeweeks sowieso niet, in het weekend wel graag een (speciaal) biertje. Qua pils meestal HJ of Grolsch, qua speciaal iets van Karmeliet bijvoorbeeld, of een lekkere IPA, daar probeer ik regelmatig varianten van te vinden die ik nog niet gehad heb. Heb nu trouwens 3 flessen "Don Perignon" van de Uiltje Brewery staan, een limited edition Brut IPA.. een soort van champagneachtige IPA dus. Heb een tijdje geleden eentje gedronken en moet zeggen dat het wel een bijzonder en lekker biertje is. Wel in flessen van 75cl en 8.5%, dus best met z'n tweeen drinken
JP schreef: 10 dec 2020, 09:38
Vind koffie alleen lekker met suiker, en om dat suikerinname te beperken drink ik maar geen koffie.
Op het werk hebben we zo’n grote automaat waar niks uit te pruimen valt. We hebben wel eens aan de servicemonteur gevraagd hoe het komt dat het smaakt naar maaswater. Ja de klant wil het goedkoopste bakkie (ik dacht 7cent) dus krijgt je mengsel meer water.
Ik ken het probleem met de koffie met suiker, dat dronk ik ook altijd. Ben ik zodra ik ging werken snel vanaf gestapt, want na 10 koppen met veel suiker stond ik elke keer aan het eind van de dag te stuiteren

Wat voor mij werkte: niet minder suiker erin doen, maar gewoon meteen overgaan naar koffie zwart. Is even een dag of paar dagen wennen, maar daarna wil je niet meer anders. Die automaat op werk moet je dan echter wel vermijden...