Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Maandje geen inkomen is maandje geen kosten betalen? Of werkt het niet zo? Scholen lange tijd dichtgooien is de economie om zeep helpen..
- duifjes.com.
- Auto: Ja heb ik
Logisch toch? niet medisch zegt alles al lijkt me......sterker nog als je een patroontje knipt van een oude theedoek en er 2 elastiekjes omheen doet mag je de winkel in.....schijnveiligheid to the max.alt schreef: 08 dec 2020, 10:30 Toch frappant, na de invoering van de mondkapjesplicht de 3e coronagolf.
En scholen...99% vd kinderen heeft wekenlang hetzelfde wegwerpmasker op of lenen ze aan elkaar uit...na school zitten ze gewoon allemaal samen etc etc etc. Dan werken die maskers zelfs averechts....
Mensen die geloven in niet medische mondkapjes zijn in mijn ogen niet echt heel bijster snugger.
Ik heb geen mondkapje, draag een ski-colle die ik over mn waffel trek als ik in de lokale AH kom, pompstation in t dorp hoef ik er geen op.....prima te doen zo

- 328Ti
Dat is ook zo... wellicht bij kids vanaf 11/12 die redelijk zelfstandig zijn.frankie schreef: 08 dec 2020, 11:36Ik weet niet hoe je dat voor je ziet bij gezinnen waarvan de ouders niet thuis kunnen werken?328Ti schreef: 08 dec 2020, 10:27 Ik snap ergens niet waarom overheid niet een lockdown caroussel doet. Scholen zou je nu gemakkelijk dicht kunnen gooien is toch een maand komkommer tijd (en een leuke tijd om samen te zijn).
Blijft gewoon een shit situatie. Toen kdv dichtging heb ik ook al mn overuren opgesoupeerd.
- Luco
De ondernemers moesten toch maar genoeg reserves hebben?frankie schreef: 08 dec 2020, 11:36Ik weet niet hoe je dat voor je ziet bij gezinnen waarvan de ouders niet thuis kunnen werken?328Ti schreef: 08 dec 2020, 10:27 Ik snap ergens niet waarom overheid niet een lockdown caroussel doet. Scholen zou je nu gemakkelijk dicht kunnen gooien is toch een maand komkommer tijd (en een leuke tijd om samen te zijn).
Die mensen hebben zelf hun leuter ergens ingestopt, dus neem je of je vrije dagen op of je regelt iets anders, jouw probleem toch, net als voor die ondernemers.
- alt
328Ti, met mondkapjesplicht stijgt aantal besmette mensen rap.
Mondkapjes helpen slechts tegen druppels, niet tegen aerosolen - waarin bacteriën & virussen in kunnen zitten - .
Simpel, anders het niet meer kunnen ademen met een mondkapje op.
Je moet eigenlijk een een luchtdicht masker op hebben met een omgekeerde osmose systeem met compressor om bacteriën & virussen tegen te houden.
https://hogedruktechniek.nl/omgekeerde-osmose/
Mondkapjes helpen slechts tegen druppels, niet tegen aerosolen - waarin bacteriën & virussen in kunnen zitten - .
Simpel, anders het niet meer kunnen ademen met een mondkapje op.
Je moet eigenlijk een een luchtdicht masker op hebben met een omgekeerde osmose systeem met compressor om bacteriën & virussen tegen te houden.
https://hogedruktechniek.nl/omgekeerde-osmose/
- JP
Misschien dat hier leraren (of andere geleerden) hier een antwoord op hebben ? Of moeten alle leerlingen maar een jaartje extra gaan doen ?JP schreef: 07 dec 2020, 15:04 Scholen sluiten, kinderen thuis via de computer laten leren, al maanden problemen met lesstoffen, achterstanden bij kinderen, vrees voor niet slagen van een groot deel van de leerlingen, anderen slagen wel maar kunnen vanwege die zittenblijvers niet doorstromen. Alles hoopt zich op.
In belgie (komt hij weer.....) zijn al stemmen opgegaan om na de kerstvakantie de scholen niet meer te openen. Lekker 3 uur thuis school volgen waar je in een lokaal er 7/8 krijgt. Nee dat wordt slagen straks.
-
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1796380 ... 97-procent
De Chinezen hebben een nog effectiever vaccin. Maar liefst 97%! Meteen bestellen op AliExpress dus:https://www.aliexpress.com/item/4000021 ... web201603_
De Chinezen hebben een nog effectiever vaccin. Maar liefst 97%! Meteen bestellen op AliExpress dus:https://www.aliexpress.com/item/4000021 ... web201603_

- alt
Nog effectiever, bij de wet corona verbieden.
Dan is er geen corona meer.
Dan is er geen corona meer.
- Luco
er worden weer mensen stinkend rijk van het vaccin.
bill gates ook weer wat erbij.
bill gates ook weer wat erbij.
- Fasteddie2
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2041291 ... t-verruimd
Kan iemand mij uitleggen wat hier nou precies staat:
"Ook de tijdelijke heropening van de restaurants zit er voorlopig niet in, ook al blijkt uit een interne nota van Economische Zaken (EZ) dat heropening van de horeca juist kan leiden tot minder besmettingen. De nota heeft nog altijd een mysterieuze status, aangezien zowel het ministerie van Volksgezondheid als Economische Zaken niet kunnen zeggen wie hem heeft geschreven. Tijdens het corona-overleg van het kabinet is het er wel over gegaan, zo zeggen betrokkenen."
Allereerst kunnen er kennelijk nota's zijn met een "mysterische status" ?....en daarnaast kunnen "betrokkenen" dan wel diverse ministeries niet zeggen wie zo'n nota (van EZ) geschreven heeft ?
Wordt de Horeca hier nou in de maling genomen ? Politieke truc ?
Wie snapt dit nog ?....iemand ?
Kan iemand mij uitleggen wat hier nou precies staat:
"Ook de tijdelijke heropening van de restaurants zit er voorlopig niet in, ook al blijkt uit een interne nota van Economische Zaken (EZ) dat heropening van de horeca juist kan leiden tot minder besmettingen. De nota heeft nog altijd een mysterieuze status, aangezien zowel het ministerie van Volksgezondheid als Economische Zaken niet kunnen zeggen wie hem heeft geschreven. Tijdens het corona-overleg van het kabinet is het er wel over gegaan, zo zeggen betrokkenen."
Allereerst kunnen er kennelijk nota's zijn met een "mysterische status" ?....en daarnaast kunnen "betrokkenen" dan wel diverse ministeries niet zeggen wie zo'n nota (van EZ) geschreven heeft ?
Wordt de Horeca hier nou in de maling genomen ? Politieke truc ?
Wie snapt dit nog ?....iemand ?
- Luco
Lijkt wel of de Horeca bewust de nek wordt omgedraaid.
- WJ
Ja snap ik ook echt niet. Waarom is een Ikea geen probleem (waar echt idioot veel doorstroming is), winkelstraten vol maar restaurants waar schermen staan en minder tafels is wel een probleem...
Een bar of club snap ik
Een bar of club snap ik
- Martijn_bmw
Ik snap idd vooral ook die restaurants niet, snap niet dat er geen differentiatie wordt gedaan op soort horeca.WJ schreef: 08 dec 2020, 17:24 Ja snap ik ook echt niet. Waarom is een Ikea geen probleem (waar echt idioot veel doorstroming is), winkelstraten vol maar restaurants waar schermen staan en minder tafels is wel een probleem...
Een bar of club snap ik
En volle donkere kroeg met dronken mensen tegen elkaar aan staand snap ik nog dat dat nu niet kan...
Maar waarom restaurants en koffie tentjes etc waar je gewoon netjes op afstand zit niet mag is mij echt een raadsel.
-
Dit is de beste docu die ik tot nu toe gezien heb over Corona en veel duidelijker word het niet.
https://youtu.be/DiDIHS1Lk0Q
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Maar als je er een hotelkamer bij boekt, dan is het geen probleem...Martijn_bmw schreef: 08 dec 2020, 17:43Ik snap idd vooral ook die restaurants niet, snap niet dat er geen differentiatie wordt gedaan op soort horeca.WJ schreef: 08 dec 2020, 17:24 Ja snap ik ook echt niet. Waarom is een Ikea geen probleem (waar echt idioot veel doorstroming is), winkelstraten vol maar restaurants waar schermen staan en minder tafels is wel een probleem...
Een bar of club snap ik
En volle donkere kroeg met dronken mensen tegen elkaar aan staand snap ik nog dat dat nu niet kan...
Maar waarom restaurants en koffie tentjes etc waar je gewoon netjes op afstand zit niet mag is mij echt een raadsel.
Vorige week weekendje weg met de vrouw. Hotel plus restaurant in Twente. Zat helemaal vol. Maar na 20:00u geen drank meer hoor.... dus bestelde iedereen om 19:50 nog even een hele fles wijn.
Gaat helemaal nergens meer over dit. Heb als ondernemer (in een andere sector) behoorlijk medelijden met de horeca-ondernemers. Je zult maar tonnen hebben geïnvesteerd in je zaak en geen uitzicht hebben op verbetering. Ik gooide mijn tent ook open vanaf 17 januari.... (maar liever nog een maand eerder)
Zal die docu eens gaan bekijken Andre, ben benieuwd.
- Martijn_bmw
Klopt, afgelopen weekend zelfde meegemaakt in een hotel in Zeeland...
- 328Ti
Dát...WJ schreef: 08 dec 2020, 17:24 Ja snap ik ook echt niet. Waarom is een Ikea geen probleem (waar echt idioot veel doorstroming is), winkelstraten vol maar restaurants waar schermen staan en minder tafels is wel een probleem...
Een bar of club snap ik
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Andre schreef: 08 dec 2020, 17:46 Dit is de beste docu die ik tot nu toe gezien heb over Corona en veel duidelijker word het niet.

De MSM praat overigens de overheid/overheden/politiek na omdat ze(de journalistiek) zelf ook totaal geen kaas van 'een wereldwijd levensgevaarlijk virus' hebben gegeten(in het begin dus feb/mrt 20). Ze willen niet 'nat gaan' met kritische tegengeluiden jegens overheden/politiek, want ze weten niet waar 't over gaat. Punt is dat overheden en politiek dat ook niet weten. Kortom het blijft rustig in de MSM die nog steeds overheden/piltiek napraten, waarvan we nu wel weten dat financiele belangenverstreling de boel niet zo wetenschappelijk maakt als dat overheden/politiek ons doen willen laten geloven.Robin schreef: 06 dec 2020, 13:39 Ik haal er even mijn kernpunten uit:
Kortom 3 eenheid aldus Cees Molenaar(topper)
-Kartels(Farma etc)
-Politiek
-Handlangers/helpers(Media)
Media(MSM) praat Overheid na, durft niet kritisch te zijn in Covid 19.
Onder de burgers(17 miljoen mensen) zit veel meer know how dan in kabinet /politiek (betr Corona)
De 'Zorg' was al pre Corona zwak/uitgemergeld en zwaar op bezuinigd.
Waarom moet 'iedereen gevaccineerd'? En niet de zwakkeren? Verdienmodel.
Feike Sijbesma(baas DSM) en belangeverstrengeling politiek-farma.
Centenkwestie/macht: 5% heeft 75% van alles etc.
Dit financiele stelsel komt niet goed:
adhv 9000 euro in briefjes van 50 presenteert Nico wat in EU onderling qua Corona kosten zijn incl wrijving Zuidelijke EU landen. 50 euro, 100 euro(elke 50E biljet is 50 miljard) , 750 euro..... Het stapeltje (...) van bijna 8000 euro(8000 miljard is in handen van Kartels/Families etc)
Dus dat zou anders moeten.
Feodale Tijdperk: Verschil arm rijk wordt steeds groter--->tegenbeweging(zie Bestorming vd Bastille , Franse Revolutie)
Nu allemaal burgerbewegingen die voor zichzelf strijden in hun geirriteerdheid(beetje Verdeel & Heers)
Terwijl 'wij burgers' samen sterk tegen 'de 3 eenheid' zouden moeten 'strijden'
Nico rijdt Tesla Models S en is CEO van Parts Chain Company BV onderdelen Peugeot en Citroen.
Ik vond het een goed verhaal.
Edit: 'Het wereldtoneel is geen democratie'.
Mooi gezegd.
Desondanks houd ik me aan de maatregelen!
Laatst gewijzigd door Robin op 08 dec 2020, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fasteddie2
...misschien de gehele horeca een "vaccinatie wortel" voorhouden ?....ook daar schijnt De Jonge in hetzelfde artikel al antwoord op te geven:
"het is een ’kwestie van goed informeren’, zegt De Jonge."
Cirkeltje rond ?
"het is een ’kwestie van goed informeren’, zegt De Jonge."
Cirkeltje rond ?

- Peric
Doe nou niet jongens... Zijn allemaal wappies....
We moeten allemaal de overheid volgen, en niets anders. Anders gaat het nooit over.
We moeten allemaal de overheid volgen, en niets anders. Anders gaat het nooit over.
-
Idd. Er valt mij wel een patroon op als ik naar de maatregelen kijk.Martijn_bmw schreef: 08 dec 2020, 17:43
Ik snap idd vooral ook die restaurants niet, snap niet dat er geen differentiatie wordt gedaan op soort horeca.
Alles wat klein is heeft pech. Horeca, festivals. Die kunnen roepen wat ze willen, maar de overheid luistert er niet naar.
Maar de Ikea's, vliegmaatschappijen (want met z'n allen opgepropt in een vliegtuig zitten kan natuurlijk wel) en andere multinationals hebben kennelijk meer te zeggen.
Ik denk dat veel Nederlands lak hebben aan de regels als het straks kerst is.
- Luco
zometeen weer een hoop geblaat van die twee cliniclowns
- Luco
ja de middenstand mag naar de klote en de grote bedrijven worden geholpen, waar werd dat ook alweer voorspeld??
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Yup, de familie is van harte welkom en parkeer de auto's maar een straat verderop.Tom schreef: 08 dec 2020, 18:46 Ik denk dat veel Nederlands lak hebben aan de regels als het straks kerst is.
-
- Auto: Fun Damn Mentally