Eind 2019 verkocht ik deze auto aan Djessey, en nu is ie weer terug in het oude nest.
Auto is er erg op vooruit gegaan, en op sommige dingen erop achteruit gegaan... dus we kunnen weer aan de hobby blijven.

Inmiddels volop aan het zoeken naar de ABS storing die Djessey eerder al aankaartte.
Probleem: ABS/ASC module lijkt niet te communiceren met CAN BUS. Met uitlezen wordt de module niet gevonden, valt dus ook niet uit te lezen. Inmiddels in de tellerbak de foutcode 'NO CAN ID (ASC1)' gevonden, wat vermoedelijk inhoudt dat het systeem dus niet over het CAN BUS communiceert of gevonden kan worden.
Djessey had de module al vervangen, er gaat spanning naar de module, en er loopt 'gewoon' een signaal over de CAN lijn, dus alles lijkt te werken zoals het hoort. Deze lijn is niet heel uitgebreid, dus een losse stekker of iets dergelijks zal het niet wezen. Tevens communiceert de ECU en de tellerbak wél gewoon over de CAN lijn.
Viel me gisteren toevallig op dat de dynamo slecht lijkt te wezen, deze heb ik vorig jaar al eens vervangen, maar na starten blijft de auto een poos op 11,8 volt hangen, om vervolgens langzaam richting 13,8 te stijgen.
Toen ik vorig jaar problemen had met de dynamo, kreeg de auto ook gekke electronische storingen, hier ga ik dus eerst maar eens in duiken...