Controle fuik ontlopen op de A7

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Controle fuik ontlopen op de A7

Bericht door RVV » 14 sep 2006, 11:58

Niet echt heel spannend ofzo, maar vanochtend reed ik vanuit ons dorp de A7 op en ik zie gelijk een file, kijk even door en zie in de verte bij een Esso pomp dat al het verkeer naar de parking word geleid, een grootschalige politie controle, je kent ze wel waar je auto compleet binnenste buiten word gekeerd, papieren tot in den treure worden uitgepluist, kortom als je pech hebt sta je zo 20/25 minuten aan de kant.

Nou daar had ik even echt geen zin in, was al wat laat, dus de bak in de R, waarschuwingslampen aan en achteruit via de vluchtstrook weer de afrit af. Al die makke schapen seinen en toeteren. fuck dacht ik gaan jullie maar aansluiten in de file ik pak wel een binnendoor weggetje. Heb wel goed gekeken of er niet ergens een politieagent stond. Het binnendoor weggetje liep parallel aan de snelweg pomp. was even erg blij dat ik dit deed. zag drugshonden in auto's kruipen etc. brrr. anyway de dag begon met een juiste keuze.. verduld had ik gisteren niet toevallig een een horoscoop gelezen in de veronica gids, lees ze anders nooit.. stond ergens je maakt deze week de juiste keuze's :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 14 sep 2006, 12:07

Lekker al die honden over je (leren)bekleding. :?

david

Bericht door david » 14 sep 2006, 12:09

dus je gaat morgen nog even langs de audidealer? :wink:

ken het drama..
wil je opschieten s'ochtends komen ze met van die kolder dingen aan...
Rij zelf dagelijks over de A28 van Staphorst naar Zwolle-- je raad het al, vaak stapvoets verkeer of file...
Maarrrrr, er is een een parralel weggetje---hebben ze van die borden geplaatst : verboden in te rijden tussen 7.00-9.00, mits bestemmings verkeer... :evil:
Om dit te "ondersteunen" zijn er vaak controles, of je wordt terug de file in gestuurd...(totale kolder, waarvoor betaal ik die wegen belasting etc... )
Nu heb ik sinds kort daar een stalling aan de straat gevonden voor mijn Busje...hehehheheh, perfect, knal lachend de file voorbij-- en ik zag meneer agent balen....
tja moet natuurlijk wel even dagelijks naar mijn busje :lol:

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2006, 13:07

Lekker hoor de honden door je auto :(

Actie met busje/stalling is netjes 8)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 sep 2006, 13:13

In de rest van de wereld hebben ze alternatieve routes; in Nederland sluipverkeer.... :(

Paar maanden nog een boete gescoord voor zo'n zelfde geintje. Afslag die ik iedere dag moest hebben was afgesloten om opnieuw geasfalteerd te worden (erg nuttig, je kon er altijd met 130 in duiken, nu nog maar met 125, waarom moet die shit dan opnieuw geasfalteerd worden als je de weg toch alleen maar gladder maakt?).
Dus een afslag ervoor gepakt, binnendoorweg naar de stad, doink, hebben ze ineens een eenrichtingsweg van gemaakt die je nog alleen nog maar via de andere kant in mag (gewoon een doorgaande 80km-weg dus!).
Bedoeling was dus nu dat je 10km snelweg door reed om dan over 15km provinciale weg terug te komen, ja, dus echt niet hè. Op nota bene 500 meter van mijn huis. :(
Dus lekker burgerlijk ongehoorzaam die weg ingedoken, staat er natuurlijk een KLPD Volvo achter de bosjes, samen met een rij brave huisvaders die door een kansloze ambtenaar tot crimineel gedregadeerd waren.
De verklaring? Hier fietsen ook wel eens kinderen (wauw) en dus zou het onveilig zijn om daar alle verkeer van de snelweg langs te sturen. Dat datzelfde verkeer wel via de andere kant de snelweg op mocht, boeide die kinderen blijkbaar minder.
Gelukkig had mijnheer de agent minder goed opgelet op spellingsles dan in zijn NSB-klasje, want een verkeerd gespelde achternaam schiet niet op, mooi geseponeerd dus. Wel iets van 300 bekeuringen à €75 uitgeschreven op een doordeweeks middagje, ka-ching....

RVV

Bericht door RVV » 14 sep 2006, 13:43

idioot toch, ga je "sluipen" ben je bij voorbaat een halve crimineel :cry:

Naar mijn werk heb ik ongeveer 8 alternatieve binnendoor route's, sommige zijn volgens mij nog nooit ondekt lijkt het wel, toch zijn dat de leukste weggetjes om te rijden. heel bochtig, slingerend door het landschap, 80 is al hard, maar dat vinden al die brave huisvaders ook weer saai, liever met 150 op de snelweg in een file rijden :twisted:

Mag je trouwens zo'n drugshond weigeren ?

RVV

Bericht door RVV » 14 sep 2006, 15:02

Vergeten te vermelden, toen ik de oprit opging zat er een Porsche 996 turbo achter me aan !, toen ik ineens de vluchtstrook opging moest ie vast gedacht hebben, bange schijtlijster :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 14 sep 2006, 20:04

Rico v Velzen schreef:

Mag je trouwens zo'n drugshond weigeren ?

Ja dat mag, maar dan halen ze je hele auto overhoop en maken alles los wat vast zit.....LOL

Die hond mag bij mij gerust ff snuffelen in de auto.
Erger dan een ruftende Cavallino in je auto kun je niet meemaken.
En die geur ging er ook uit na verloop van tijd.

Shakes

Bericht door Shakes » 14 sep 2006, 20:10

No way dat er een auto in mijn auto komt. Lijkt me in eerste instantie dat er aanleiding voor moet zijn?!

Overigens is het op z'n minst apart dat je zo'n fuik zo makkelijk kunt ontwijken. Ze hadden het huiswerk weer goed gedaan.

De volgende juiste keus is natuurlijk de veronica gids opzeggen. :wink:

N.

Maik

Bericht door Maik » 14 sep 2006, 20:23

Nandor schreef:No way dat er een auto in mijn auto komt. Lijkt me in eerste instantie dat er aanleiding voor moet zijn?!
.....
Euhhh, een hele heftige kop-staart botsing?

:lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 sep 2006, 20:41

Rebel, dat waren geen ruften hoor, maar ik scheet gewoon mijn broek vol van jouw rijstijl. Je kan dan wel die Scuderia winnen en dat hele circuit uit je kop leren, maar als niemand jou vertelt dat je vanaf de parkplatz rechtsaf de baan op moet, ipv links, dan haal je inderdaad echt iedereen in!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 sep 2006, 20:43

Rico: Kan me dat goed voorstellen wat je deed. Agenten vinden het verre van tof en je maakt jezelf ronduit verdacht. Dus je hebt wel heel erg veel mazzel gehad hoor.

Ik wist zo ooit onder een brommer controle uit te sneaken. Maar uiteindelijk moest ik toch op de rollerbank. Intussen schroefje van gashendel ingedraaid, dus je kon het ventiel gewoon volgen. :)

Maar met de auto zou ik zoiets dus niet meer doen.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 14 sep 2006, 22:31

Ik ben wel eens bij de Italiaanse grens aangehouden en had ook geen zin in die hond. Alleen de douane'beambte' wist me vrij snel te overtuigen.

Scheelt ook dat er al een auto stond die volledig leeg geladen was, alles lag op straat gesmeten en dan een paar man erin aan het zoeken.. :lol:

Ik was blij dat ik in 5min. weer weg mocht.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 sep 2006, 16:15

die hond mag wel snuffelen maar niet met zijn poten op 't leder komen!
Houd meneer agent hem maar op de kop even in de auto.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 sep 2006, 16:32

Die hond snuffelt gewoon in je auto hoor.
No way, dat je dat wint.
Hij hoeft toch maar ff te ruiken, niet midden in je auto te gaan zitten?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 sep 2006, 16:39

Arthur schreef:Die hond snuffelt gewoon in je auto hoor.
No way, dat je dat wint.
Hij hoeft toch maar ff te ruiken, niet midden in je auto te gaan zitten?
ff 'n poepie doen en op naar de kofferbak :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 sep 2006, 17:00

Kan die gelijk je sleutels pakken :mrgreen:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 sep 2006, 17:15

in de auto ligt ook een set haha

RVV

Bericht door RVV » 12 sep 2007, 11:27

Jahoor, vanochtend weer... en op tijd gespot, zat nog onder het viaduct.. snel via een B weggetje weggesnaaid...

Tristan

Bericht door Tristan » 12 sep 2007, 11:34

Oke, is dat ook de weg die naar Delfzijl loopt (vanaf Afsluitdijk)?

Anders moet ik 3 mensen even gaan waarschuwen (mits ze er nog staan).

RVV

Bericht door RVV » 12 sep 2007, 11:35

Ja, moeten ze er bij Marum even afgaan en via de parallelweg verder, bij boerakker kunnnen ze de snelweg gewoon weer op.

raymondw

Bericht door raymondw » 12 sep 2007, 11:46

Rico v Velzen schreef:Mag je trouwens zo'n drugshond weigeren ?
Meinem antword gegen der Gestapo wurdet sein: "Nein, Herrn Obersturmbann fuhrer", das durfen Sie nicht! Was ist die anleitung? Was ist der verdachtmachung? Und haben Sie ein durchsuchungsbefehl? Ik zou niet eens meer in de NL taal het gesprek aangaan.

Het lijkt mij grondwettelijk niet correct dat onze Kapo het recht heeft om zonder aanleding zelfs maar om je papieren vraagt. Een ID moet je bij je hebben (heb ik de recalcitrant die ik ben nooit), maar dat mogen ze niet met willekeur vragen.
Laatst gewijzigd door raymondw op 12 sep 2007, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 sep 2007, 11:47

Marum....Boerakker.....??? heb je een 4x4 dan?

René130i

Bericht door René130i » 12 sep 2007, 11:51

Goed werk van de politie. Ik klaag pas als ze zich met snelheid bemoeien. Dit is dikke prima.

Roman

Bericht door Roman » 12 sep 2007, 11:53

Bij dat soort controles in NL, word je dan ook gefouilleerd (spelling?) ?

Ik word er hier ALTIJD uitgeplukt bij controles, je ziet aan mijn hoofd van een kilometer afstand dat ik hier niet vandaan kom, en dan ben je altijd de lul bij controles.

Hup, zakken omkeren, gespreid over the motorkap en checken of ik iets op me draag. Dan lekker even wachten totdat de centrale m'n kenteken gechecked heeft. Zij kijken inmiddels de auto een beetje door, gesloten klepjes of vakjes, tassen etc mogen ze alleen inkijken als ze een reden hebben. Aangezien de papieren in orde zijn, en de centrale niets mis met het kenteken vind hebben ze dat niet.

kost gewoon makkelijk 15-20 minuten. Best vervelend.

Ik zoek ook altijd daarom een afslag ervoor of een weg eromheen om het te omzeilen.

Bij die controles staan ze trouwens wel met man en macht klaar zeg, mannetje of 15 makkelijk. Meerdere autos en motoren, en de spikestrip ligt ook al klaar voor als iemand het stop teken negeert.

Maar gelukkig zijn die controles altijd op een andere plek dus zo heel vaak heb ik er niet last van. Paar keer per jaar meestal.

Plaats reactie