Movit Ceramic R32

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 03 sep 2007, 20:26

Mike schreef:Kan me niet voorstellen dat iemand met een R32 deze schijven koopt. VW heeft de R32 al voorzien van uitstekende remmen. Boven de 400pk is het pas nodig deze te vervangen.
Grappig. Er zijn genoeg mensen die zeggen:
Wat moet je met 400pk in een R32 à € 10.000,= (of meer)?

Het is maar hoe je het bekijkt ;)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 03 sep 2007, 20:27

De klauw had wel blauw gemogen......... :roll:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 03 sep 2007, 20:28

wjn schreef:
Mike schreef:Kan me niet voorstellen dat iemand met een R32 deze schijven koopt. VW heeft de R32 al voorzien van uitstekende remmen. Boven de 400pk is het pas nodig deze te vervangen.
Grappig. Er zijn genoeg mensen die zeggen:
Wat moet je met 400pk in een R32 à € 10.000,= (of meer)?

Het is maar hoe je het bekijkt ;)
Golf freak :lol:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 03 sep 2007, 20:45

Gewoon een paar gewone dikke Movit's eronder met bijbehorende remklauwen;ben je aardig wat minder kwijt en remt ook werelds 8) :lol:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 03 sep 2007, 21:40

En standaard is het ook zo slecht nog niet eens :P.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 03 sep 2007, 23:02

Mathieu schreef:Gewoon een paar gewone dikke Movit's eronder met bijbehorende remklauwen;ben je aardig wat minder kwijt en remt ook werelds 8) :lol:
AP's 330x28 met Ferodo voor en RS4 310 achter lukt ook wel aardig. Lekker vol achter 17". 8)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 03 sep 2007, 23:11

Ik zou graag eens willen weten in cijfers hoe groot het verschil is. (afstand /tijd)
Of is dit een lastige vraag?
Ik neem aan dat ze dit ook testen?

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 03 sep 2007, 23:33

De eigenaar van de Golf wil alleen het beste van het beste. De Turbo kit van HPG is ook verder aangepast met een extra intercooler omdat hij niet tevreden was met de warmte huishouding. Zoals ik reeds in het korte verslagje van de proefrit geschreven heb is het een indrukwekkende auto geworden. De man heeft ook een nieuwe Carrera 4S met Mov'it remmen.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 03 sep 2007, 23:40

Dick, hoe zit het eigenlijk met keramische remmen in de verschillende 24-uurs races (zoals bijv. die van de Nürburgring)?
Rijden ze er daar al mee of zijn bijv. de 'gewone' Movits goed genoeg om het 24 uur zonder remmenwissel vol te houden?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 03 sep 2007, 23:40

Dick zijn er ook gegevens bekend van dit type remmen in vergelijk met stalen remmen?
Zoals autotesten dit verwerken?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 04 sep 2007, 07:25

Rebel schreef:Dick zijn er ook gegevens bekend van dit type remmen in vergelijk met stalen remmen?
Zoals autotesten dit verwerken?
P.S. Graag dan wel met een vergelijkwaardige stalen Movit set en niet t.o.v. de standaard remmen set. Ik ben benieuwd.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 04 sep 2007, 07:47

Er zijn nog geen onafhankelijke tests gedaan maar ik verwacht dat dat niet zo lang meer zal duren aangezien de verkoop van de CER in Duitsland heel hard gaat. Ook bij de tuners. De R32 eigenaar is via Rothe tuning bij Mov'it terecht gekomen. Deze tuner had met vrijwel alle andere merken gewerkt maar zweert nu bij Mov'it.

Tijdens de 24h gaan stalen schijven ook makkelijk een race afstand mee. Goed inremmen volgens de voorschriften doet dan wonderen. Kijk b.v. eens naar de schijven op mijn M5. Wie mij kent weet dat ik niet echt voorzichtig om ga met zowel gas als rempedaal. Schijven hebben het 38.000km op circuits uitgehouden.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 04 sep 2007, 10:50

[img:763:744]http://movit.de/images/cera01.jpg[/img]

[img:750:347]http://movit.de/images/cera05.jpg[/img]

[img:702:328]http://movit.de/images/cera11.jpg[/img]

[img:950:602]http://movit.de/images/cera12.jpg[/img]

finally, all faces are machined to the given tolerances and dimensions using polycristalline diamond machine tooling which is required due to the hardness of the material. finally, a strict x-ray scan and porosity check to ensure the same density throughout the entire rotor.

advantages of a the MOV´IT-CER rotor ceramic rotor over a cast iron rotor:

- weight

- lifetime

- cost

the first improvement of a MOV´IT-CER rotor over the cast iron rotors is the reduced weight. the weight is reduced by approx. 50% over a same size cast iron rotor ( more is not realistic although others claim). so this means a saving of between 4 and 8 kgs (!) on each corner of the car. as a result, the car feels as if it is "lighter", responds better to the throttle and handles amazingly better. to give an example: driving over a bump on a highway at 70 mph, this bump can be heard AND felt in your feet and in the seat. if you take off 6 kg from each wheel, you will still "hear" the bump, but you hardly feel it anymore since the wheel is so much lighter and follows to the road much quicker. the next important advantage is the much quicker steering response. the car seems to "eat" the corners, turning right or left is much "lighter" and the car turns in the desired direction much quicker and more accurately.

these are the advantages that you really feel, you don´t have to measure this. many others claim a better gas mileage, which is certainly the case, but who checks the 100% accurate gas mileage of a sports- or racecar?
the second important advantage is the lifetime.

a MOV´IT-CER rotor is extremly strong. only polycristalline diamond machine tooling is able to machine the surface of this rotor. the wear of this rotor is much less than the wear of a cast iron rotor. while replacing several cast iron rotors, the MOV´IT-CER rotor can be left on the car and just the pads need to be replaced.

one big advantage of the MOV´IT-CER rotor compared to other ceramic rotors is the many times higher lifetime of the MOV´IT-CER rotor.

the MOV´IT-CER rotor is made in a completley different way than all other ceramic rotors. a MOV´IT-CER rotor starts his life as polyacronitile laminar fibre sheets, which are needled together in way that the fibers are oriented only in two directions (0 & 90°). this long fibre structure is kept for the entire prodcution process until the rotor is finished.
combined with the ultra-strong MOV´IT-6 BILLET calipers this brake certainly is one of the best brakes ever made for fast sport cars.

let´s summarize:

- less weight

- better handling

- better acceleration

- higher lifetime

- lower long term cost

- less temperature compared to other ceramic rotors

imagine you could get tires that stand any abuse for 100K+ miles and have 50% less weight!

foto´s & tekst komen van; http://movit.de/htm/ceramic.htm

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 sep 2007, 12:34

Stopafstanden zijn niet echt relevant in deze denk ik omdat je meestal toch beperkt bent in grip van de banden, niet zo zeer in remkracht. Dus zo'n systeem op papier testen schiet niet echt op, de voordelen van zo'n systeem komen er niet uit met alleen remafstanden en de rest is gewoon lastig meetbaar. Lifetime testen over de 100K duurt gewoon lang :mrgreen:

Ik lees ook wel eens dat Porsche zijn PCCB techniek pas op de huidige modellen echt voor elkaar heeft, en dat degenen met de eerste versies vaak terug gaan naar staal. Dus blijkbaar is het nog niet zo makkelijk die technologie.

Neem aan dat dit ook op huidige sets toepasbaar is? Klauwen zelf zit toch niet zo veel verschil tussen?

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 04 sep 2007, 13:10

Dick vraagje

Op die keramische remmen moeten daar ook aparte remblokken voor gebruikt worden of kan elk type erop.

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 04 sep 2007, 14:15

Als ik zo vrij mag zijn ..

Omdat alle andere varianten op dit thema (PCCB, Brembo variant) speciale blokken voor dit soort schijven nodig hebben, ga ik er vanuit dat dit voor de Mov'it variant ook geldt

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 05 sep 2007, 17:14

Bert ///M3 schreef:Stopafstanden zijn niet echt relevant in deze denk ik omdat je meestal toch beperkt bent in grip van de banden, niet zo zeer in remkracht. Dus zo'n systeem op papier testen schiet niet echt op, de voordelen van zo'n systeem komen er niet uit met alleen remafstanden en de rest is gewoon lastig meetbaar. Lifetime testen over de 100K duurt gewoon lang :mrgreen:
Zoals eerder gezegd ben ik het met je eens. Stopafstand is tegenwoordig ook gewoon SLECHTER bij keramische installaties. En ook logisch: daar is het niet voor bedoeld. De duurzaamheid daarentegen en het ontbreken van fading is ander verhaal :)

Of dit nog verandert weet ik niet, heb de lap tekst hierboven niet gelezen, maar tot op heden was het zo ieg

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 05 sep 2007, 17:22

Dick zit t/m zondag op de Ring.

Er zijn sport en race blokken speciaal voor CER.

M

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 05 sep 2007, 20:26

Macboy schreef:
Bert ///M3 schreef:Stopafstanden zijn niet echt relevant in deze denk ik omdat je meestal toch beperkt bent in grip van de banden, niet zo zeer in remkracht. Dus zo'n systeem op papier testen schiet niet echt op, de voordelen van zo'n systeem komen er niet uit met alleen remafstanden en de rest is gewoon lastig meetbaar. Lifetime testen over de 100K duurt gewoon lang :mrgreen:
Zoals eerder gezegd ben ik het met je eens. Stopafstand is tegenwoordig ook gewoon SLECHTER bij keramische installaties. En ook logisch: daar is het niet voor bedoeld. De duurzaamheid daarentegen en het ontbreken van fading is ander verhaal :)

Of dit nog verandert weet ik niet, heb de lap tekst hierboven niet gelezen, maar tot op heden was het zo ieg
Sommige tests laten toch een ander beeld zien:
http://www.youtube.com/watch?v=2EGaFnVNiG4

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 05 sep 2007, 21:05

Schitterend filmpje, thx


Die keramische remmen remmen dus wel korter....
Iets wat jullie ondergeschikt vinden, maar wat wel door ieder gerenomeerd autoblad getest wordt. En terrecht

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 05 sep 2007, 21:14

Mooi filmpje.
Rood staat de R8 zeer goed 8)

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 12 sep 2007, 07:47

Kreeg gisteravond nog een mailtje van de fabriek. De Golf R32 is weer terug. Klant is zo tevreden dat hij nu ook de achteras wil hebben. Verder was hij blij verrast dat de wegligging door het verminderde onafgeveerde gewocht aanzienlijk verbeterd is.

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 12 sep 2007, 09:29

Rebel schreef:Schitterend filmpje, thx


Die keramische remmen remmen dus wel korter....
Iets wat jullie ondergeschikt vinden, maar wat wel door ieder gerenomeerd autoblad getest wordt. En terrecht
Volgens mij verschilt het nog al per test.

Ik kan me voorstellen dat de staat van de remmen, banden, ondergrond en weeromstandigheden zo een meter kunnen schelen. Laat dat nu precies het verschil zijn waar we het steeds over hebben.
Ik denk dat het verschil in stopafstand tussen metaal en keramiek in de praktijk bijzonder klein is. De grootste winst bij keramiek boek je op gebied van gewicht, fading bestendigheid en duurzaamheid.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 12 sep 2007, 13:57

Dick: echt een liefhebber die man dus :)

Mooi man, als ook andere eigenschappen erdoor veranderen, in positieve zin

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 12 sep 2007, 14:16

Tomaz schreef: - better acceleration
Ik ben benieuwd of een snellere acceleratie ook met cijfers onderbouwd kan worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zulke kleine gewicht verschillen meetbare verschillen opleveren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRZ, erwin20vt, EvdP, Fabian, Google [Bot], GRzep, Kadett, KoenM en 15 gasten