Corona in Nederland.....
- MarkS
Re: Corona in Nederland.....
Ik hoef niemand belachelijk te maken als ze zelf al zo hun best doen. Daar hebben ze mij echt niet voor nodig. Maar jij bent wel kampioen in de zaakjes omdraaien. Lees die posts nog even terug en kijk dan nog even wie er precies met getallen schermt.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik gok dat de Spaanse griep pandemie in Nederland daar wel een aardige referentie voor geeft.Luco schreef: 03 dec 2020, 12:37 Ook jij weet niet hoeveel doden er meer zouden zijn zonder maatregelen, maar daar scherm je wel constant mee.
(Ik gok dat 1918-1920 niet het toppunt van preventie was)
Spaanse Griep pandemie, gemiddeld 7133 doden per jaar
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep
Reguliere griep gemiddelde 2014-2018 = 7907 doden per jaar
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Bovenstaand is natuurlijk geen exacte wetenschap, maar voor een beetje perspectief.
- Luco
Zegt degene die constant roept dat er zonder maatregelen veel meer zouden zijn.MarkS schreef: 03 dec 2020, 12:50 Ik hoef niemand belachelijk te maken als ze zelf al zo hun best doen. Daar hebben ze mij echt niet voor nodig. Maar jij bent wel kampioen in de zaakjes omdraaien. Lees die posts nog even terug en kijk dan nog even wie er precies met getallen schermt.
- Elise
Lijkt me evident dat het aantal doden zonder maatregelen hoger ligt.
- alt
Ik vraag mij toch af hoe die testen zijn gegaan met de anti c-19 vaccins?
95 % kreeg geen c-19, ik heb ik nog geen c-19 gehad, maar ben niet gevaccineerd geworden.
Worden de testpersonen na de vaccinatie in het gezicht gehoest door een c-19 patiënt op de ic of gewoon de straat op gestuurd zonder mondkapje & dan volgende week de pcr-test?
Als zij de straat worden opgestuurd dan krijgt 99,9999 % geen c-19, i.p.v. 95 %.
95 % kreeg geen c-19, ik heb ik nog geen c-19 gehad, maar ben niet gevaccineerd geworden.
Worden de testpersonen na de vaccinatie in het gezicht gehoest door een c-19 patiënt op de ic of gewoon de straat op gestuurd zonder mondkapje & dan volgende week de pcr-test?
Als zij de straat worden opgestuurd dan krijgt 99,9999 % geen c-19, i.p.v. 95 %.
- MarkS
Ik stop even met reageren op je berichten Luco. Als je nou met iets nieuws komt oké maar je zit gewoon bijna letterlijk je vorige opmerkingen te herhalen. Ieder zn ding.
-
OnlineMartijn_bmw
Ik gok van niet, volgens mij kwam de gemiddelde burger in 1918 zijn eigen dorp bijna nooit uit.smiley schreef: 03 dec 2020, 13:01Ik gok dat de Spaanse griep pandemie in Nederland daar wel een aardige referentie voor geeft.Luco schreef: 03 dec 2020, 12:37 Ook jij weet niet hoeveel doden er meer zouden zijn zonder maatregelen, maar daar scherm je wel constant mee.
(Ik gok dat 1918-1920 niet het toppunt van preventie was)
Spaanse Griep pandemie, gemiddeld 7133 doden per jaar
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep
Reguliere griep gemiddelde 2014-2018 = 7907 doden per jaar
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Bovenstaand is natuurlijk geen exacte wetenschap, maar voor een beetje perspectief.
Nu racen we continu kriskras door het land en het liefste de hele wereld.
De verspreiding zou nu dus veeeeel sneller gaan dan in 1918 omdat we niet meer zo lokaal georiënteerd zijn.
-
Onlinefrankie
Aan de andere kant, gezondheidszorg is heden ten dage ook wat beter verzorgd. Je ziet ook, nu er steeds meer bekend wordt over Covid, dat de mortaliteitscijfers dalen.
- Luco
Ja jij hebt natuurlijk elke keer nieuwe argumenten en feiten, grapjas.MarkS schreef: 03 dec 2020, 13:32 Ik stop even met reageren op je berichten Luco. Als je nou met iets nieuws komt oké maar je zit gewoon bijna letterlijk je vorige opmerkingen te herhalen. Ieder zn ding.
-
OnlineMartijn_bmw
Dat is zeker waar, maar verspreiding is toch het grootste probleem.frankie schreef: 03 dec 2020, 13:56 Aan de andere kant, gezondheidszorg is heden ten dage ook wat beter verzorgd. Je ziet ook, nu er steeds meer bekend wordt over Covid, dat de mortaliteitscijfers dalen.
Als je in een theoretisch idee de hele wereld voor 4 weken opsluit in zijn eigen woning/plek en helemaal niemand meer ook maar 1 stap laat verplaatsen dan is corona verdwenen.
Want de mensen die het hadden op dat moment dat je het invoert zijn of overleden of hersteld en niemand is meer opnieuw besmet geraakt.
uiteraard theorie en nooit uit te voeren in de praktijk maar wel hét probleem van een virus in deze tijd vs begin 1900
- Elise
Dat is toch wat ze in Wuhan/China hebben gedaan?Martijn_bmw schreef: 03 dec 2020, 14:09 Als je in een theoretisch idee de hele wereld voor 4 weken opsluit in zijn eigen woning/plek en helemaal niemand meer ook maar 1 stap laat verplaatsen dan is corona verdwenen.
(Voor zover die informatie betrouwbaar is).
- MarkS
Grapjas? En jou een beetje naar de kroon steken als forum nar, ik zou niet durven Luco.Luco schreef: 03 dec 2020, 14:00Ja jij hebt natuurlijk elke keer nieuwe argumenten en feiten, grapjas.MarkS schreef: 03 dec 2020, 13:32 Ik stop even met reageren op je berichten Luco. Als je nou met iets nieuws komt oké maar je zit gewoon bijna letterlijk je vorige opmerkingen te herhalen. Ieder zn ding.

-
Sfeertje

Nee inderdaad, maar die gok wil en kun je ook niet nemen. Het virus is serieus genoeg, dit afdoen als een simpel griepje gaat mij ook te ver.Luco schreef: 03 dec 2020, 12:37 Ook jij weet niet hoeveel doden er meer zouden zijn zonder maatregelen
- Fasteddie2
- Elise
Man gooit met blikjes bier naar filiaalleider supermarkt na ruzie om mondkapje

Gooien met bierblikjes is drankmisbruik, had hij ook een boete voor moeten krijgenENSCHEDE - Een 60-jarige man heeft een winkelverbod gekregen en is opgepakt nadat hij ruzie maakte met de filiaalmanager van een supermarkt in Enschede over het dragen van een mondkapje. De filiaalmanager heeft volgens de politie aangifte gedaan van bedreiging.
De man droeg geen mondkapje toen hij de supermarkt aan de Haaksbergsestraat donderdag binnenliep. De filiaalleider sprak hem daarop aan, waarna de 60-jarige boos werd en de supermarktmedewerker bedreigde. Hij trok het mondkapje van het gezicht van de medewerker, waarbij diens bril op de grond viel en kapot ging. Daardoor kwam het tot een handgemeen tussen de twee. De 60-jarige man gooide ook met blikjes bier.
Uiteindelijk wist het supermarktpersoneel de man de winkel uit te werken. Toen de politie arriveerde lag de man op de grond bij de winkel en begon hij de agenten uit te schelden omdat ze een mondmasker op hadden. Hij werd even onwel, daarom werd een ambulance gebeld. De man zag dat de ambulancemedewerkers ook mondkapjes droegen en viel ook tegen hen uit.
Agenten namen de man mee naar het cellencomplex in Borne. Hij krijgt een boete vanwege het niet dragen van een mondkapje in de supermarkt en een proces-verbaal vanwege het belagen en bedreigen van de filiaalmanager.

- MarkS
Het waren misschien ook niet zn eerste blikjes bier van die dag.
- Luco
zal wel corona geweest zijn dat schijnt wel eens verkeerd te vallen.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
En het was inmiddels 10 over 8, nog een boete!Elise schreef: 03 dec 2020, 19:32 Man gooit met blikjes bier naar filiaalleider supermarkt na ruzie om mondkapje
Gooien met bierblikjes is drankmisbruik, had hij ook een boete voor moeten krijgenENSCHEDE - Een 60-jarige man heeft een winkelverbod gekregen en is opgepakt nadat hij ruzie maakte met de filiaalmanager van een supermarkt in Enschede over het dragen van een mondkapje. De filiaalmanager heeft volgens de politie aangifte gedaan van bedreiging.
De man droeg geen mondkapje toen hij de supermarkt aan de Haaksbergsestraat donderdag binnenliep. De filiaalleider sprak hem daarop aan, waarna de 60-jarige boos werd en de supermarktmedewerker bedreigde. Hij trok het mondkapje van het gezicht van de medewerker, waarbij diens bril op de grond viel en kapot ging. Daardoor kwam het tot een handgemeen tussen de twee. De 60-jarige man gooide ook met blikjes bier.
Uiteindelijk wist het supermarktpersoneel de man de winkel uit te werken. Toen de politie arriveerde lag de man op de grond bij de winkel en begon hij de agenten uit te schelden omdat ze een mondmasker op hadden. Hij werd even onwel, daarom werd een ambulance gebeld. De man zag dat de ambulancemedewerkers ook mondkapjes droegen en viel ook tegen hen uit.
Agenten namen de man mee naar het cellencomplex in Borne. Hij krijgt een boete vanwege het niet dragen van een mondkapje in de supermarkt en een proces-verbaal vanwege het belagen en bedreigen van de filiaalmanager.![]()
-
Interesting, to say the least..
Nu wachten op de eerste die het hele verhaal in twijfel trekt 'want MSM'
- JP
Ja want nu zoekt de hele farmaceutische wereld naar een vaccin. Zouden ze dan dan ook niet doen tegen andere ziektes waar nog geen vaccins voor zijn?
- Luco

Echt het moet niet gekker worden.
-
OnlineMartijn_bmw
Jawel maar met veel minder budget en prioriteit.JP schreef: 04 dec 2020, 08:07 Ja want nu zoekt de hele farmaceutische wereld naar een vaccin. Zouden ze dan dan ook niet doen tegen andere ziektes waar nog geen vaccins voor zijn?
Want (al een tijd niet meer gehoord op dit forum) centen kwestie...

-
Kijk het filmpje eens van begin tot eind.JP schreef: 04 dec 2020, 08:07 Ja want nu zoekt de hele farmaceutische wereld naar een vaccin. Zouden ze dan dan ook niet doen tegen andere ziektes waar nog geen vaccins voor zijn?

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Mwoah, filmpje gekeken, daar zou ik wel in kunnen trappen.
Zolang ik maar weet dat mevrouw Leonoor geen smeergeld krijgt:))))))
Ik 'wil' ook wel gevaccineerd worden. Geen probleem.
Zolang ik maar weet dat mevrouw Leonoor geen smeergeld krijgt:))))))
Ik 'wil' ook wel gevaccineerd worden. Geen probleem.
- Fasteddie2
Als ná vaccinatie niet kan worden aangetoond dat je niet meer "besmettelijk" bent (in termen die door een centraal orgaan bepaald zijn), dan lijkt het erop dat 100% vaccinated hét doel is.
Of je dan nog wil óf niet wil, is dan volledig irrelevant.
Woordkeuzes van een regering de komende tijd....
Of je dan nog wil óf niet wil, is dan volledig irrelevant.
Woordkeuzes van een regering de komende tijd....