As we speak, staat hij op een Brian James, de laatste km's te maken vanuit Duitsland.
Na de FoFo, waar absoluut niets mis mee was, behave het schaap-in-wolfskleren, is het misschien nu het tegenovergestelde.
Van eerst een 3-pitter 1.0 ben ik toch weer gaan upsizen naar een 4-cylinder 2.0. Het bloed kruipt toch waar je niet bij komt met krabben.
Ik wist dat het wel een tandje sneller mocht, al ben ik geen snelwegridder, maar de weet dat je wat reserves onder je rechterpedaal hebt, is toch een fijner gevoel. Daarbij genomen dat ik, in tegenstelling tot sommige anderen, wel kan genieten van een DSG/automaat, moest het dat worden ipv zelf de hele file in de olie rond te roeren.
Daar de hele markt in NL toch verzadigd is met, al dan niet louche, import GTi's, kan ik zo vlak bij de duitse grens wonende toch moeilijk er om heen. De speurtocht op mobile was ingezet. Nu fluctueert het aanbod in Duitsland flink, net als de vraagprijzen en ook daar zie je, de vraagprijs is de betaalprijs. Geen gezeik, want 3 dagen later is er een ander die wel de vraagprijs betaalt.
Kan ik wat vertellen over de auto, nou ik weet er best weinig van. Ja een 230pk facelift Golf GTi, met een ±33kkm gelopen sinds april 2017.
Verder DSG dus en dat virtual cockpit met navi pro, of hoe dat heet bij VeeWee. Hij staat op andere veren (-30/-20mm) en heeft geen achterruitenwisser. Klein detail, maar zo te fixen. Wel fijn om te weten dat er nog 16 maanden fabrieksgarantie op zit. Ook een van mijn eisen.
De auto wordt, zoals vermeld opgehaald in opdracht. Ergens hoop deze week al te rijden, maar ik zie het wel. 4 weken zelfkastijding in een Nissan Pixo, dan kunnen er nog wel wat dagen bij.
Zijn er nog plannen, hoor ik uit de zaal. Ja, noem me gek (...) maar ik wil een trekhaak. Waarom ? Voor het geval dat. God wat lijkt me dat handig, ipv alles in de auto te pleuren richting milieupark of terug van de Ikea of Hornbach.
Het voelt ook als een blinddate, want ik heb maar 4 foto's gezien denk ik. Maakt het spannend zeg maar. Wel is de auto 2 weken geleden al even nagekeken (door Chris) op een schadeverleden.

F*ck corona, ik zit al (bijna) in de 5e Golf.