Martijn’s autodraadje >
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Zal vast prima zijn, alleen ik dacht 200 euro valt ook nog mee met originele dealerbon en zo vaak vervang ik het niet.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Houd je rekening met inleren, Martijn. Je kan niet zomaar die accu vervangen.
En heb je de laadspanning gemeten? Want als dat die 13v is dan is dat wel weinig. Zou rond de 14,4v moeten zijn.
En heb je de laadspanning gemeten? Want als dat die 13v is dan is dat wel weinig. Zou rond de 14,4v moeten zijn.
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Bij de E89 Z4 was het ook via de dealer, ook 350 euro zoiets met coderen (in 2015).
- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Kun je daar niet de ANWB voor laten komen ? Die doen toch ook in accu’s, voor als je wel lid bent dan.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
@Martin, thanks voor de tip maar idd rekening mee gehouden. Accudienst bied de service aan, ik moet toch naar Rotterdam dus ik schroef hem er in en rij dan langs het bedrijf in Rotterdam en laat de registratie van nieuwe accu door hun doen.
Laadspanning was idd 14.4v met motor aan boordspanning rond de 13v en motor uit 11v
@Knot moest die accu in de Lexus niet aangemeld worden in de auto?
Laadspanning was idd 14.4v met motor aan boordspanning rond de 13v en motor uit 11v
@Knot moest die accu in de Lexus niet aangemeld worden in de auto?
-
Online
- Berichten: 4126
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Wat voor risico heb je eigenlijk als je het niet laat inleren?
M’n pa had track en trace er in dus die ging echt rap door accu’s heen dus hebben we een keer gedaan zonder inleren. Volgens mij wel een keer een opmerking over gehad van de dealer, dus ergens kunnen ze het wel aan zien. Weet niet meer of dat de E61 of de F11 was maar aan de auto zelf niets geks gemerkt.
M’n pa had track en trace er in dus die ging echt rap door accu’s heen dus hebben we een keer gedaan zonder inleren. Volgens mij wel een keer een opmerking over gehad van de dealer, dus ergens kunnen ze het wel aan zien. Weet niet meer of dat de E61 of de F11 was maar aan de auto zelf niets geks gemerkt.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Als ik het goed begrepen heb kan je nieuwe accu overladen worden omdat de computer denkt dat de Oude er nog in zit en daar de lading vanuit de dynamo op aanpast. (En een oude krijgt meer laadstroom dan een nieuwe )
-
Online
- Berichten: 4126
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
2 auto’s met die trackers gehad, ieder jaar stond je weer een accu te doen. Dus voor de levensduur maakte het bij ons niet uit. Blij dat we dat niet meer hebben.
Maar als dat de reden er achter is inderdaad wel goed om het in te leren.
Maar als dat de reden er achter is inderdaad wel goed om het in te leren.
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
CT200 was niks nodig volgens Toyota en volgens de forums. Heb m er zelf in getrapt, starten en rijden.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Dat doen ze dan toch weer mooi die jappen 

- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Het is in feite een passief ding natuurlijk, vraag me ook af of een 40Ah accutje van 60 piek echt na een jaar stuk was gegaan zoals men zei. Het hybride accupack zal je wel moeten aanmelden/coderen, dat is de daadwerkelijke stroomvoorziening.
Maargoed, je hebt dat ding al gekocht dus hooguit even kijken wat je zou moeten coderen toch?
Maargoed, je hebt dat ding al gekocht dus hooguit even kijken wat je zou moeten coderen toch?
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Inleren is toch alleen nodig als de nieuwe een andere capaciteit heeft?
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Ik hou altijd vol tegen mn vriendin dat alles opnieuw ingeleerd moet worden als ik wat anders gegeten heb... 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Het is ook niet echt coderen, het is alleen aanmelden in de auto zodat de dynamo zijn laad programma kan aanpassen op de nieuwe accu. (Ook bij zelfde capaciteit moet een nieuwe accu anders geladen worden dan een oude)
Maar bedrijf waar ik hem kocht kan dat doen, verder gisteravond beetje uitgezocht met Carly en bimmerlink kan je het ook zelf. (Alleen heb ik die apps nog niet, alleen vgate obd WiFi ontvanger en gratis appje car scanner waarmee je wel kan uitlezen en sensor waarden kan aflezen)
Maar bedrijf waar ik hem kocht kan dat doen, verder gisteravond beetje uitgezocht met Carly en bimmerlink kan je het ook zelf. (Alleen heb ik die apps nog niet, alleen vgate obd WiFi ontvanger en gratis appje car scanner waarmee je wel kan uitlezen en sensor waarden kan aflezen)
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Knot schreef: 30 nov 2020, 22:34 Ik hou altijd vol tegen mn vriendin dat alles opnieuw ingeleerd moet worden als ik wat anders gegeten heb...![]()

- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Ik heb die carly evt voor je om te gebruiken, moeten we het wel hier doen.
-
- Berichten: 8678
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Dus af fabriek heeft de auto een laadprogramma.
Als je na X jaar bij het vervangen van de accu de auto opnieuw moet inleren, betekent dus dat de auto zijn laadprogramma in die X jaar heeft aangepast. Waarom kan die auto dan niet zelf detecteren dat er een nieuwe accu inzit?
Want als het goed is, wordt het laden constant gemonitord en is het laden bijvoorbeeld ook afhankelijk van de temperatuur (zomer/winter).
Hang gewoon een accu aan een moderne acculader en die acculader regelt zelf hoe hij het beste de accu kan laden door de verschillende laadcycli en te meten wat het effect daarvan is. Die leert zichzelf in.
Je zou verwachten dat ze dat bij BMW toch ook wel kunnen, of is het om de werkplaats te vullen?
Als je na X jaar bij het vervangen van de accu de auto opnieuw moet inleren, betekent dus dat de auto zijn laadprogramma in die X jaar heeft aangepast. Waarom kan die auto dan niet zelf detecteren dat er een nieuwe accu inzit?
Want als het goed is, wordt het laden constant gemonitord en is het laden bijvoorbeeld ook afhankelijk van de temperatuur (zomer/winter).
Hang gewoon een accu aan een moderne acculader en die acculader regelt zelf hoe hij het beste de accu kan laden door de verschillende laadcycli en te meten wat het effect daarvan is. Die leert zichzelf in.
Je zou verwachten dat ze dat bij BMW toch ook wel kunnen, of is het om de werkplaats te vullen?

- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Heb je wel een punt idd... de gemiddelde lader kan het, zou een dynamo het ook moeten kunnen.
-
Online
- Berichten: 6759
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Eigenlijk toch bezopen dat je iets eenvoudigs als een accu wisselen al niet meer zelf kunt doen. Nu snap ik wel dat het best nauwkeurig komt met alle elektronica die er tegenwoordig aan boord zit, maar het detecteren van een nieuwe accu door de auto moet zoals hierboven gezegd toch prima automatisch kunnen.
Komt inderdaad op mij over als een mooi verdienmodel voor de dealer.
Komt inderdaad op mij over als een mooi verdienmodel voor de dealer.
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Wist je dat wisserbladen ook ingeleerd moeten worden op de regensensor tegenwoordig? Je kunt dat beter voor je eigen veiligheid door de dealer laten vervangen.
- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Benieuwd waar die 435i vanmiddag op ingeruild gaat worden.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Helemaal eens met jullie, gewoon een vuil verdienmodel.
Daarom zei ik ook op de Lexus van Knot dat doen die Jappen beter(in de zin van beter voor de klant), die hoeft de AGM niet in te leren/aan te melden dus daar zal de elektronica wel zelf het spul herkennen en zich daarop aanpassen.
@Knot, thanks voor het aanbod, mocht het nodig zijn laat ik wat weten
maar ga er vanuit dat die accu leverancier het wel gaat lukken 
Daarom zei ik ook op de Lexus van Knot dat doen die Jappen beter(in de zin van beter voor de klant), die hoeft de AGM niet in te leren/aan te melden dus daar zal de elektronica wel zelf het spul herkennen en zich daarop aanpassen.
@Knot, thanks voor het aanbod, mocht het nodig zijn laat ik wat weten


-
- Berichten: 8678
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Wat ik me nog kan voorstellen is dat de auto een geschiedenis van het laden bijhoudt en iedere keer als je hem start verder gaat waar hij gebleven is. En dat het inleren niets anders is dan het resetten/verwijderen van die geschiedenis.
Stel je hebt een verrotte accu in je auto zitten die met een hele hoge spanning geladen wordt die je wisselt voor een nieuwe, dan zou je die nieuwe misschien iets kunnen beschadigen door die hogere laadspanning uit de geschiedenis in de beginfase dat de accu in de auto zit, maar die laadspanning regelt zich vanzelf bij.
Ik zou me er in ieder geval niet druk over maken.
Stel je hebt een verrotte accu in je auto zitten die met een hele hoge spanning geladen wordt die je wisselt voor een nieuwe, dan zou je die nieuwe misschien iets kunnen beschadigen door die hogere laadspanning uit de geschiedenis in de beginfase dat de accu in de auto zit, maar die laadspanning regelt zich vanzelf bij.
Ik zou me er in ieder geval niet druk over maken.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Oh dat doe ik ook zeker niet hoor
maar vind het wel leuk om e.e.a. uit te zoeken en uiteindelijk wel te installeren zoals het OEM bedacht is.
En het is idd niet meer dan dat, inleren is een groot woord. Je meld de nieuwe Accu aan en de laadgeschiedenis wordt daarmee teruggezet naar 0. Maar voor dit aanmelden heb je wel software nodig die lang niet iedereen heeft, daarmee is het wel een vuil truckje vind ik. Had net als bandenspanning reset een optie kunnen zijn in de idrive.

En het is idd niet meer dan dat, inleren is een groot woord. Je meld de nieuwe Accu aan en de laadgeschiedenis wordt daarmee teruggezet naar 0. Maar voor dit aanmelden heb je wel software nodig die lang niet iedereen heeft, daarmee is het wel een vuil truckje vind ik. Had net als bandenspanning reset een optie kunnen zijn in de idrive.
- Rogerb
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: Martijn’s auto’s | BMW 435i & Z3
Heb het in het verleden wel een keer gehad met een E90 van een klant, had de accu vervangen en die kon om de 2 dagen startkabels eraan hangen. Nadat ik de accu had aangemeld/ingeleerd de klacht nooit weer gehad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], CRZ, jessedehaan, Kadett en 1 gast